Keresés

Részletes keresés

Fáradt Vándor Creative Commons License 2000.07.27 0 0 3355
HÁt igaz ami igaz... 26 év alatt ez az első Concorde balhé... legalábbuis nem hallottam még többről...
Előzmény: hal9000 (3354)
hal9000 Creative Commons License 2000.07.27 0 0 3354
Én is szabadságon voltam, de megigérem többet nem idézek mindenféle újságcikkeket, és a katasztrófa elött néhány órával nem mesélem a sogóromnak, hogy a concorde a legbiztonságosabb repülőgép :-(
luc72 Creative Commons License 2000.07.27 0 0 3353
Zolibá
E-mail ment
Fáradt Vándor Creative Commons License 2000.07.27 0 0 3352

Naszóvel erről lenne szó...csak előbb béna voltam

Előzmény: Fáradt Vándor (3351)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2000.07.27 0 0 3351

Egy kicsit OFF, de nem egészen:

Ha valaki nem látta volna ezt a fotót... 2500 fontért vette meg a Reuters a sráctól...

jarod_ Creative Commons License 2000.07.27 0 0 3350
Off! Lehet, hogy ez egy vénusz domb? :-DD On!
Előzmény: _Dezső (3349)
_Dezső Creative Commons License 2000.07.27 0 0 3349
Megmondanád, merre van a domb a Cargonál, ami előre köszön? Szívesen kipróbálnám, hátha velem is szóbaáll.
Előzmény: luc72 (3342)
hókuszpók Creative Commons License 2000.07.27 0 0 3348
Hello fuhur 1 úr!

Én is falégcsavarral nyomulok, majd talán nekem is lesz műanyag, én sem hittem el de óriási a különbség. (a műanyag jobban tol és semmi vibráció)
A fordulatszámmérőt mennyiért vetted?
A trabant motortól mindenki óvott, ( zseniális megoldások léteznek trabira pl nekem a 4hengeres boxer tetszett a legjobban) azt mondták, hogy úgyis mindenki a rotaxnál köt ki.
" de az sem repülőgépmotor"
A porlasztókban neked hol állnak a tűk, mert nekem legfelül, hogy ömöljön inkább bele a benzin
(keverék)mintsem kilyukadjon a dugattyú az elégtelen hűtés miatt.
Így szinte nem is kell a szívató induláskor, de lehet hogy hamar túldúsul a keverék a magasságnövekedéssel és ez is káros lehet. (róka fogta csuka esete)
meddig állíthatom vissza a tűket?

üdv.
ui. 29 évesen eljutottam a közlekedési múzeumba, a volt menyaszonyommal mentem, a Nő akkor kezdett el hisztizni a mikor 2 órán keresztül csak a régi repgépmotorokat néztem, egyik- másikon még a lezuhanás/ törésnyomok is láthatóak. talán ezért választott a csaj új fickónak egy számítógépprogramozót a kinek még jogsija sincs és úszni sem tud, a repülőtől meg egyenesen rosszul van (egyébként rendes srác).

Előzmény: fuhur1 (3346)
Thomas Creative Commons License 2000.07.27 0 0 3347
Remélem a közeli BUD-AMS-KUL utvonal lesz az egyik legnagyobb élményem, főleg ha vissza is jutok.
Tanácsokat, hogy mire figyeljek köszönettel fogadok. Ekkora uton még nem voltam.
Kosz. Tom.
fuhur1 Creative Commons License 2000.07.27 0 0 3346
Hello Hókuszpók !

Nos. Nekem ketekoros gyujtasom, ket porlasztom van es szinten berantos a bicikli fa legcsavarral. Majd ha sok penzem lesz, veszek egy haromagu muanyag csavart. A muszerek szerintem csak a latogatoknak fontosak. Azok szoktak a muszerek mennyisege alapjan kategoriakba sorolni a sarkanyokat. Het eve repulok, de csak most sikerult variot szereznem. Igaz meg nincs beepitve (lehet, hogy az meg par ev). Van viszont sebesseg es magassagmerom. Ja! Mult heten vettem fordulatszammerot is. Van iranytum is de nem hasznalom. Idonkent, ha a feladat megkivanja hasznalok GPS-t. A benzint en is egy csovon latom, de altalaban az eltelt idobol tudom, hogy mennyi van meg. Meg az utvonalakat tervezni szoktam. Nem szeretem a meglepeteseket!
A 30 oras szarny meg tok uj. Szerintem eleg jo vetel!
Puritan megoldas: Szerintem a legegyszerubb a legjobb. Egy szimpla cso nemigen romli el. Az uj teljesitmenygepeknek pont ez a nagy gondjuk. Tul bonyolult es ezert nagy a hibalehetoseg. Masfelol pedig draga.
Az olaj tekinteteben en vagy SHELL vagy CASTROL TTS olajat hasznalok. Draga, de nem szeretnem a motoromat hamarabb kinyirni, mint amit amugy kibirna. Masreszt regebben traban motorral hasitottam az eget, de azzal csak kenyszerszallasom volt. Igy aztan a mukodo motort nagyon megtudom becsulni!
VFR: Ez igaz, de nekem erre az alkalomra az adott helyen kulon engedelyem volt! Termeszetesen radioval felszerelve. En kulonben is szeretem a radiot, mert pl. Fa-hegyen eleg nagy a nyuzsges. Jo tudni, hogy ki, mire keszul. Meg a tobbiek is szeretik tudni, hogy en mit akarok. Szoval biztonsagot ad.
A PO-2 Gyonyoru gep. Csak hat uzemeltetni sem olcso, meg maga a gep sem lehet filleres valami. Na persze, ha sok penzem lesz....
Sportag vege???? Ez csak egy id..ta ujsagiro agyszulemenye. Nagyon sokan sarkanyoznak es megtobben fognak. Nalunk minden evben tobb novendek is van. Beloluk is sarkanyos lesz!
A MEREVSZARNY NEM KEVERENDO A SARKANNYAL!!!!!!! Ezt csak az allithatja aki az egyiket (esetleg egyiket sem) nem ismeri. Tortenetesen volt szerencsem merevszarnyut is vezetgetni. Szoval csak egy dologban hasonlit a ketto: az aktus a levegoben zajlik.

Sok sikert az uj szarnyadhoz!

Udv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (3340)
_Dezső Creative Commons License 2000.07.27 0 0 3345
Felraktam a netre a matkópusztai Piper-ballon találkozó képeit. Mi vagyunk a legszebbek, de a lufik meg a reptér se csúnya.

Piperrel és ballonnal Matkópusztán

luc72 Creative Commons License 2000.07.26 0 0 3344
Zolibá
A jövöhét jó bármikor szabaddá tudom tenni magam, de holnap telefonálok.
köszi
zolibá Creative Commons License 2000.07.26 0 0 3343
Luc72: A jövő héttel hogy állsz? Hamsterrel is egyeztetni próbálok.
Dobj egy mailt telefonnal, ha van! Úgy gyorsabb az operatív munka.
Előzmény: luc72 (3342)
luc72 Creative Commons License 2000.07.26 0 0 3342
Hello mindenkinek
Először is hagy köszönjem meg Iborlinak az irányitoknál lévő látogatást, fantasztikusan tetszet és hogy munka közben is megnézhetem. Régebben olvastam itt, hogy egy „repülésirányitonak jó memóriával kell rendelkeznie?” elmondhatom hogy igen, elhadartam a nevem és a nap végén is emlékezet rá!
Múlt héten, talán szerdán a Cargonál nézegetem a felszáló gépeket, lassan egyébként a fél életem ott töltöm, mert a domb előre köszön, na félre a viccet szóval a hangárak felöl egyszercsak látjuk Tjoe-val hogy valami nagy szürke gép jön felszállni a fügöleges vezérsík rögtön elárulta C17,a tv ben láttam róla érdekes fel és leszállásokat de hogy élőben ilyen gyorsan fel emelkedik azért ezt nem gondoltam volna. És hab a tortára még egy brit Nimród is jött.
Az egyik alválalkozomnak dunakeszin van egy motoros sárkánya és egy vitorlázó gépe amin egymás mellet kell ülni és elöl van egy átalakítót bogár motor, na én aki imádom a repülőket mondta gyere fel viszlek, hát kérem 14 órakor egy falat kaja nem volt bennem de meg változott a véleményem az biztos, 20 perc múlva ciki vagy nem de szoltam hogy szerintem szálljunk le mert különben egy rókával utazunk tovább.
CommandAir remélem te nem fogsz ilyeneket csinálni egyébként még mindig várom hívásod.
Zolibá
Örömmel veszem hogy újra dolgozol nem mintha sajnálnám a pihenést tőled de várom a te kalauzolásod is, előre is köszönöm.
Husky Creative Commons License 2000.07.26 0 0 3341
Key Concorde photo snapped by eager airport buffs

PARIS, July 25 (Reuters) - Most visitors to Paris first rush to the Eiffel Tower, the Champs Elysee or the cultural wonders at the Louvre museum.
But two young Hungarian airport buffs on a tour of European hubs opted instead for the unglamorous Charles de Gaulle airport and got more than they bargained for when a Concorde airliner crashed in a ball of flames.

The aircraft, operated by Air France and chartered by a German tour operator, plunged to the ground shortly after takeoff from the Paris airport. All 109 people on board and four on the ground were killed.

Andras Kisgergeley, 20, flanked by 22-year-old travel mate Szabolcs Szalmasi, snapped a picture of the aircraft in flames while it was still in the air.

The photograph, obtained by Reuters, was flashed to media subscribers around the world and earned a little place in air travel history for two blond young men whose passion is merely looking at, and photographing, aircraft.

"I suppose the Eiffel tower is nice but we were more interested in the airport," Szalmasi said in an interview. "Some collect stamps or coins. We collect pictures of airplanes."

The two young men, who cannot afford air travel themselves, spend up to three weeks sleeping in their car for the pleasure of seeing planes.

The engineering students at the Hungarian Technical University in Budapest have collected thousands of pictures of planes. Planes becames Szalmasi's passion when he was 12 and living next to an airport. Kisgergeley got the bug more recently, and they reckon they have visited 150 airports in Europe.

Now they are on a three-week vacation, visiting airports in Berlin, Frankfurt, Zurich, Ostend and other cities.

"If I go on vacation with my family, they see the city and I see the airport," Szalmasi said.

It is not the first time Kisgergeley saw a plane go down. Last year, he was on hand when a Hawk 100 military aircraft crashed after failing to execute a loop at a show in Bratislava.

"Wherever he goes there is a crash," Szalmasi said half jokingly. "I will not fly with him."

While the two cannot afford air travel, they do want to continue nourishing their passion. When they graduate as engineers, they will look for jobs at, expectedly, airports.

A két srácnak tényleg az legnagyobb "élménye" lett ez

hókuszpók Creative Commons License 2000.07.26 0 0 3340
Hello!
Fuhur 1 úr!

Nekem még nincs szárnyam mert most pénteken veszek egyet, addig klubgéppel megyek ami olyan 503-as rotax CX mint az enyém csak az enyém kétporlasztós. A tied önindítós vagy anélküli, porlasztók száma 1-vagy2?
Az enyém berántós.
neked hány műszer van a gépen , nekem csak magasság és variométer, más nem is kell
A benzinszintet pedig látom egy kis csövön.
A többiek szerint puritán megoldás ,de a klubgépen csak két gyújtáskörkapcsoló volt semmi más.

A pénteki szárnyvásárlás cx- lesz mert más típust nem repülök ( 270 ezer ft lesz ) állítólag 30 óra van a szárnyban............... csak föl kell rakni a trike-ra és mehet is.
Milyen olajjal jársz? Én Arallal.....eddig semmi gond nem volt vele. ja és debrecen környékén nyomulok.
Ja ! a nagyok le fognak tolni, a sárkánnyal csak VFR körülmények között illik repülni.
Persze jó dolog lyukat fúrni a felhőkbe, de hát ott jöhet másik gép is és a felhőben esetleg balaset lehet belőle.

Később UL gépet szeretnék venni. ( rádióval, GPS-sel, műszerekkel) Szívem szerint egy felújított po- 2-est üzemeltetnék.
ja a HVG- ben volt egy cikk a sárkányokról......a végén a sportág végét jósolta az újságíró,
a vitorlázó haverok mindig azzal szekálnak, hogy az vesz sárkányt aki merevszárnyút nem tud vezetni.

Előzmény: fuhur1 (3322)
zolibá Creative Commons License 2000.07.26 0 0 3339
robicsek: Véleményem szerint elképzelhető, hogy B737-500 típusú repülőgépetek nagyon kevés hasznos teherrel, utatassal és maradék tüzelőanyaggal közlekedett ezen a járaton és így a leszállótömege igen alacsony volt. Alacsonyabb leszállótömeg esetén a leszálló sebesség csökkenhet a szokásoshoz képest és mivel a földetéréskor a gép mozgási energiája is kisebb (a kisebb sebesség és a kisebb tömeg miatt), könnyebben is fékezhető le. Ez így elég logikus szerintem. Ennek ellenére azért nem tartom kizártnak, hogy mégis csak a szél játszhatott némi szerepet a dologban. :-)
Előzmény: robicsek (3338)
robicsek Creative Commons License 2000.07.25 0 0 3338
szegény Concorde-t most hagyjuk tök más kérdés a szakértőkhöz. Ma délután, Boeing 737-500, szállunk le Ferihegyen - igen gyakorlott utasként, tök lassitott felvételnek tunt, érezhetően lassabban mentunk, mint usual. (nem, nem volt szembeszél). Semmi sugárfék, a főfutókon gurult, fékezett, aztán ahogy leért az eleje, egyből már balra gurult is befele.
Nekem, mezei gyakorlott utasnak feltunt, hogy nem igy szokott lenni - vagy csak én ittam több sört? :)
jarod_ Creative Commons License 2000.07.25 0 0 3337
Messer,

Valahol mindkettőnknek igaza van de mégse. Lássunk valami tiszta forrást :-)
Dr. Rácz Elemér: Repülőgépek, Tankönyvkiadó, Budapest 1982 (BME Gépészmérnöki Kar jegyzetszám J4-676) 86. oldal: “Szuperszonikus áramlásban az 54/a ábrán látható karcsú forgástest körül (amilyen közelítőleg a repülőgép törzse is) az áramlási viszonyok – a már föntebb elmondottak szerint – a következőképpen alakulnak. A forgástest mellső A-pontjára – mivel itt tompaszögű áramlás van – lökéshullám kúp, az ún. fejhullámkúp illeszkedik, amely mögött a sebesség M-ről hirtelen M1-re csökken, s ugyanakkor a nyomás delta p-vel megnő. A levegő a test kontúrja mentén végig elemi domborúszögű áramlásban van, azaz sebessége, folyamatos expanzión keresztül, M2>M-re növekszik, miközben nyomása közelítőleg lineárisan delta p-vel csökken a zavartalan érték alá. A test mögött a levegő a hátsó B-pontra illeszkedő un. farokhullámkúpon át nyeri vissza sebességének és nyomásának közel eredeti értékét, minthogy az áramlás a B-pontban ismét tompaszögű.
E lökéshullámokban bekövetkező nyomásugrás észlelhető, mint hangrobbanás, az igen rövid időköz miatt a leggyakrabban összeolvadva.”

Következésképpen kétségtelenül igazad van abban, hogy az első lökéshullámban nyomásnövekedés jön létre, de a törzs mentén hátrafelé haladva a levegő folyamatos expanziója mellett lesz egy olyan pont ahol a nyomás már a zavartalan levegő nyomásához képest kisebb lesz és megfelelően magas páratartalom mellett a kondenzáció, - azaz az oldott víz egy részének folyadék állapotban (páracseppek) való kicsapódása – végbemegy.
Ezt mutatja az is, hogy a párakicsapódás nem a gép orr részénél, hanem valahol “deréktájban” látható.
Nyomásnövekedés esetén ilyen fajta párakicsapódás nem jönne létre

Döntetlent javaslok :-)

Előzmény: Messer (3334)
itchap Creative Commons License 2000.07.25 0 0 3335
Legnagyobb repulos elmenyeim koze lehet sorolni azt a latvanyt amit Genfbe valo repulesem alkalmaval lattam! alattunk egybefuggo felhotenger, mar ez a latvany is nagyon szep... amde ezen a habtengeren nehol attortek az Alpok csucsai!! Valami meseszep latvany volt! Kep is keszult rola de azt sajnos nem tudom megmutatni mivel akkora zseni nem vagyok a szamitogephez! :( De mindenki tamaszkodhat a sajat vizualitasara es el tudja kepzelni! Csodalatos!
A masodik repulos elmenyem amikor (aldva a jo szerencsemet) most nyar elejen masodjara kijottem az Egyesult Allamokba es leszallashoz keszulodtunk (sot: szalltunk lefele) A gepbol kinezve elemtarult New York City csodalatos latvanya! Most nem tudok kulonbseget tenni a nappali es ejszakai latvany kozott (mind2-t lattam) mert mind a ketto egyszeruen meses! Persze nekem! lehet hogy masnak nem annyira en speciel imadom NYC-t!!
Ugyanilyen gyonyoru latvany, amikor hajoval kozelited meg Manhattan-t, de ez mar egy masik tortenet...
Itchap
Messer Creative Commons License 2000.07.25 0 0 3334
`hirtelen nyomáscsökkenés`

Hirtelen nyomasnovekedes ebben az esetben.

Előzmény: jarod_ (3328)
A GTV-s Creative Commons License 2000.07.25 0 0 3333
A hangsebesség átlépéséről jutott eszembe ez a F/A-18 Hornet kép. 1999-ben készült a Csendes óceán felett:

Nagyban megtekinthető itt, a Boeing honlapján sok más érdekes képpel...
lms Creative Commons License 2000.07.25 0 0 3332
Aki figyelt már meg vadászgép műrepülést légibemutatón

Paras idoben leszallva utasszallito gepek szarnyvegeinel, a fekszarnyak sarkanal megfigyelheto egy kondenzcsik. De altalaban eleg halvany. Es hatul kell ulni, hogy jol lasd (a pilotafulkebol nem latszik).

Előzmény: jarod_ (3328)
zolibá Creative Commons License 2000.07.25 0 0 3331
A legyezőmozgás csillapító neve oroszul persze nem Dempfer iszkanyija, hanem Dempfer Riszkanyija.

Hamster: OK. Kereslek majd.

Nagyon szomorú a Concorde hír. Reménykedjünk, hogy az kivizsgálás megtalálja a valós okot. Addig is legfeljeb részvétünket nyilváníthatjuk az utasok és a személyzet hozzátartozóinak.

Előzmény: zolibá (3321)
torrente Creative Commons License 2000.07.25 0 0 3330
Sajnos igaz a hír!Állítólag szállodába csapodott és mindenki meghalt a fedélzeten.
rberecz3 Creative Commons License 2000.07.25 0 0 3329
-- An Air France Concorde crashed outside Paris shortly after takeoff, crashing into a hotel in the town of Gonesse north of Paris on Tuesday afternoon, local firefighters said.

There was not immediate word on the fate of the passengers and crew. France's LCI television quoted eyewitnesses as saying that the plane apparently had caught fire before it crashed into the hotel in the town of Gonesse not far from Charles de Gaulle airport.

There was no immediate word on the fate of the passengers and crew.

CNN

Spanyol hirügynökség szerint 100-an voltak a fedélzeten

jarod_ Creative Commons License 2000.07.25 0 0 3328
Nekem az a benyomásom, hogy a gép eleve hangsebesség felett jön és különböző nedvességtartalmú levegőtömegeken áthaladva időnként a kicspódó pára "megfesti" a Mach kúpot.
Szerintem ez úgy lehetséges, hogy a repülőgépet követő lökéshullámban ugyebár a levegő sűrűsége ugrásszerűen változik. Abban a pillanatban amikor a hirtelen nyomáscsökkenés bekövetkezik, a levegőben oldott víz jelentős része kicsapódik a filmen látható pára formájában, láthatóvá téve a géppel együtt haladó lökéshullám (nyomáshullám) kúpot.
Aki figyelt már meg vadászgép műrepülést légibemutatón az láthatta, hogy nagy állásszögű "húzott" figurákban a szárny belépőél fölött olykor párakicsapódás látható. Véleményem szerint ugyanez a fizikai jelenség látható a filmen.
Ezt a feltételezésemet látszik alátámasztani az is, hogy a 9. másodpercben a gép körül ujra nincs semmi, azaz valószínűleg kisebb páratartalmú levegőtömegbe ért de változatlan sebességgel.

Szakemberektől elnézést a konyhanyelvért, de közérthetőségi okokból direkt kerültem a ferde/merőleges lökéshullám, fejhullám, farokhullám, kondenzáció, helyi hangsebesség, Mach szám, kritikus Mach szám, fajlagos páratartalom kifejezéseket és a hangsebesség összefüggését a levegő hőmérsékletével ;-))

Előzmény: Art-hur (3327)
jarod_ Creative Commons License 2000.07.25 0 0 3325
Ez az egész repedés mizéria kezdi túlnőni önnön jelentőségét. Az a helyzet, hogy a repülőgépeken alkalmazott anyagok is törnek illetve repednek.
A gond akkor van, ha teherviselő elemen vagy más kritikus területen keletkezik repedés. Előfordul, hogy a repedés felfedezésekor nincs mód azonnal annak a javítására. Ilyenkor a gépet vagy leállítják, vagy - e célból alkalmazott nagytudású mesteremberek felelősségteljes döntése alapján - a következő megfelelő mélységű karbantartásig a repedésével együtt továbbengedik, legfeljebb neghatározott időközönként a repedést közben ellenőrzik (hogy nem terjedt-e tovább).
Szerintetek ez annyira bonyolult, hogy a médiák véleménye szerint az emberek nem értenék, vagy maguk a médiák sem értik vagy csak nem mondta meg nekik senki?
Lexes Creative Commons License 2000.07.25 0 0 3324
Na, ezt nem bírom kihagyni, bár egy kicsit OFF leszek:
Elképzelt magyar újságcikk egy "jólértesült" napilapban:

Újabb malőr a Malévnél! Az életünkre megy a játék!

Míg az angol repülőtársaság hivatalosan is bejelentette, hogy Concorde gépeinek törzsén 6-60 cm-es repedések keletkeztek, és gépeit átvizsgálásra és javításra kűldi, addig nemzeti légitársaságunk újra csak konokan hallgat. Az elöregedett orosz repülők mellett újabb problémáikat azok a nyugatról beszerzett repülőmatuzsálemek jelentik, melyek kora repült óráik számát összegezve több, mint 21,6 évet tesz ki. A légitársaság szóvivője lapzártáig nem nyilatkozott az angolokéhoz hasonló, Concorde -737-70 B típusú gépek utasterén talált repedésekről!..........:)

ON

fuhur1 Creative Commons License 2000.07.25 0 0 3323
Szia Madarember!

Az, hogy nem vagy sarkanyos meg korrigalhato. Mar jo uton haladsz, hiszen megcsodaltad oket es tetszett neked. A kovetkezo lepes: fel kell ulni egyre. Utana mar nem menekulsz! Vagy esetleg valami egyeb borzaszto eszkozzel repulsz?

Udv,
Fuhur

Előzmény: Madárember (3310)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!