Igen,az üzemanyagszivattyú 33000 volt,az stimmel. Csak ugye azt nem tudtam hogy az a baja,amiatt kellett hazaszállíttatni. A szerelővel kapcsolatban annyit,hogy párszor már elgondolkoztam azon hogy esetleg lehúz... Pedig a páromnak rokona...
Az a baj hogy már előre félek hogy mi baja lesz még,hol fog leállni,és mennyibe fog kerülni. Főleg ha olyan hibák is jönnek amiket itt a fórumon is olvastam.. Atya Ég... Autómentőkre neg a gatyám is rámegy már..Szóval nem tudom tartsam -e még,vagy szabaduljak tőle. Még az autómentős is mondta: pedig ezekkel a benzines xsarakkal nem szokott sok fond lenni. Pedig de. .. Vagy csak az enyémmel....
Tavaly augusztus óta vagyok tulajdonosa egy Citroen Xsara II 2001 1.6 16V 109 LE kocsinak. Magánszemélytől vettem,garázsból, 102.000 km -rel,szép állapotban. 12 éven át ő volt a tulaja az autónak.
Érdekelne,hogy nektek mik a tapasztalataitok,mert egyszerűen már kivagyok attól hogy a nem egész EGY év alatt,több mint 400 ezer Ft-ot kellett kiadnom a kocsi miatt!!! Tényleg ilyenek a franciák?? Én nem akartam elhinni,hisz rengetegen járnak ilyen,vagy más francia autóval. Leírom hogy milyen költségek keletkeztek. Légyszi írjatok,hogy tényleg ilyen sok a hiba az ilyen kocsikkal,vagy csak egyszerűen szerencsétlen vagyok?
Augusztus:Teljes vezérlés csere,vízpumpával (minden gyári volt benne) 71 000 Ft
szeptember: Kiderült hogy csal a műszerfalon az üzemanyagszint jelző. Autópályán kifogyott a benzin mint utóbb kiderült,pedig az óra szerint bőven negyedig volt ! Autómentő haza, 35 000Ft.
szeptember: 4 db,még jó minőségű használt téli gumi vásárlása, 32 000 Ft
December:Bal első ablakemelő tönkre ment,csere: 39 000 Ft
Április: olajcsere,gyertyák cseréje: 15 000 Ft
Május:Jobb oldalról jövő daráló,néha kopogó hang,de csak terhelés alatt,kanyarban és gázadáskor. Mivel csapágy csere már volt ott,gondoltam féltengely. Szerelő szerint is. Kicserélte a féltengelyt, 56 000 -ért,és a hiba nem szűnt meg!! Akkor csapágy. Mondta. Csapágy csere is ismét, 20 ezerért,probléma megoldódott. összesen: 76 000 Ft
Június: Futóműbeállítás, koptatta a gumit az elején,és rázott is a sima úton: 8400 Ft
Július: Ismét lerobbanás az autópályán,autómentővel haza,majd másnap a szervizbe szállítás. Megállt egyszerűen és nem indult. Eco üzemmód bekapcsolt. Hiba oka: Tönkrement üzemanyagszivattyú. De ha már ott volt,feltöltettem a klímát is,mert nem volt benne gáz... de az nem volt elég,javítani is kellett, valami dióda volt,nem tudom pontosan.. mindegy. Jó lett. mindennel együtt: autómentés összesen 43 000 + 54 000 (javítás+új ü.a. szivattyú,klíma) összesen: 97 000 Ft
Korábban még kaptam kavicsot a szélvédőre,elrepedt természetesen. Fény és eső érzékelős. Csere ára: 28 000 Ft
Így összesen eddig 401 400 Ft !!! 11 hónap alatt.....
Valószínűleg érik az egyik típushiba is,a hátsó híd felújítás. Kezdi koptatni a gumit a bal oldalon belső oldalon hátul.
Ez úgy tudom kb. 65 - 70 000 lesz majd.. És a benzinszint jelző azóta sem jó!
Most ott tartok hogy elég volt,anyagilag padlóra tesz a kocsi. Soha egy kocsimmal sem robbantam le. Ezzel pedig kétszer is már. Ezt nem lehet győzni anyagilag,havi majd' 40 ezer,csakhogy működjön,de még akkor is cserben hagy. Most van benne 125 ezer km. Amikor megy nagyon jól megy, kényelmes,csendes,a motorja egy csepp olajat nem fogyaszt. Minden igényemnek megfelel,de nem tudok megbízni benne úgy érzem. Még egy lerobbanás és ismét százezer kb... és bármikor bármiért képes lerobbanni.
Ennyit inkább fizetek egy új kocsira,ha már mindenképp ki kell adnom....
Szóval szerintetek ennyire peches vagyok,vagy a tapasztalataitok alapján ez egy nagyon elhanyagolt autó,hiába szép kívül-belül,és kevés benne a km,akkor is váljak meg tőle? Úgy érzem soha nem lesz vége a javításoknak... :(
Érdekesség képpen.....nekem is többször volt levéve az akkusaru volt hogy több napon keresztül és mégis minden működött amikor vissza raktam a sarut. Soha ilyen anomália nem történt......
Most akkor hogy is van ez?
Mert nekem fingom sincs róla mások miért szenvednek ezzel?
Az egy dolog. De a bal oldali ajtóban be van rohadva a zárszerkezet... ahhoz, hogy bejussak, mindig a jobb oldali ajtót kell kinyitnom. Az asszony örül. Én nem.
Nekem már volt,hogy segített,hogy le vettem az akksi sarut mégegyszer. Persze kulcs kivesz a kocsiból ajtok becsukva (nem zárva) vársz kb egy két percet és aztán veszed le. Kicsit hagyd levéve,aztán vissza.
Ha körül lehet bástyázni valamilyen hővédővel, én melegíteni szoktam gázlámpával. Ha nem lehet sehogy hozzáférni és semmi más sem segít már, akkor jöhet a Flex, igen. :-P
Butaság. Az egész nincs egy pillanatragasztó mennyisége. Mentem vele 1-2e km,semmi baja a kocsinak, a rokonok sem panaszkodnak. Ők majdnem 100e km óta használják. Én sem hiszek a csodákban! Ez kb olyan mint a 12e ft-os CataClean adalék. Műszaki vizsgán az ellenőr 3x dudta rá a műszert az autóra. Azt mondta,ilyen értékek nem léteznek. 14 éves autó,1.4 benzin,131e km. Most bele lehet kötni abba, hogy kevés a km az autóban stb. Második tulaj vagyok,113e km-mel vettem az autót,de érzem a külömbséget. Egyenletesebben jár a motor,jobban húz,kevesebb a fogyasztás,pedig csak napi 20 km-et autózok. Egyszeri próbát megér.
Ilyet használtam nyári gumiban, elöl nem ért bele, de cserélve voltak a lengőkar szilentek tehát nem kotyogott a futómű, kopottal engedhet annyit hogy beleér, nekem volt 2 cm minden irányból.
Hátsó futómű ugyanez, volt 1.5-2 cm a dobtól, ahogy lefeküdt a hátsó híd azonnal belecsiszolódott az oldal falba.
Nem próbáltam, de ugye tudod, hogy ez majdnem 2 cm-el (1.9 cm-el) nagyobb átmérő a gyári 195/55-höz képest? A gyári váltómerete 185/60 R15, vagy 185/65 R14 (én ez utóbbit használom télire).
Nem én vigyáztam a korongra ahogyan ti írtátok itt korábban, viszont érdekelne mit a feladata a korongnak?
Mintha valami félvezető korong lenne az.....
Mivel a teljes kraftot a relé viszi a motorra, így a tekerő gomb mint poti lehet a ludas, vagy pedig annak a vezetéke szakadhatott meg vagy kontaktos esetleg.