A mechanikát közben kicseréltem. Bár motorral kaptam, de azt le kellett vennem, mert az öt kábeles volt, az enyém pedig két kábellel csatlakozott.
Sajnos nem megy.
Megnéztem, direktbe az akkuról működik az ablakemelés fel-le szépen.
Azonban a gombról nem.
Ez egy buherált megoldás lehet. A motor eredetileg szintén öt kábeles volt. Csak levették róla az elektronikát.
Van két relé. Ezek vannak össze-vissza átkötve. Mindkettőhöz jön be áram. A kapcsolóhoz is van bejövő fesz. Szét is szereltem a kapcsolót, nincs gond vele. Még az ki kellene mérnem, hogy kimenő jel van-e. Hmmmm, nem vagyok műszerész.. :-(
Azt nem tudom, hogy a kapcsolótól a relékig be van-e kötve még valami egység.
Van tippetek, mit lehet tenni? Vagy a relék közül valamelyik meghalt?
Szakadást lehet mérni rajta, de sajna nem tudom, hogy melyik lábon mit kellene mérni, erről még nem találtam rendes leírást sehol. Talán egy klímás tud.
Én össze szoktam hasonlítani egy jól működő autón levővel. Valami rémlik ezzel kapcsolatban, de bizonytalant inkább nem írok ide. :-)
Első körben a kompresszor kuplungjánál levő csatit húzd szét és tegyél rá egy próbalámpát (a kocsin levő részre, tehát amin az áram megy a mágneskuplungba) ! Nézd meg, hogy ha klímát kapcsolsz, világít-e a lámpa.
Ha igen, akkor a mágneskuplungod szállt el vagy a kábelezése zárlatos vagy szakadt.
Ha nem világít, akkor még problémás lehet pl. a nyomáskapcsoló a szárítószűrőn vagy valamilyen kábelhiba a BSI és a kompresszor között. Ha ez is kizárva, akkor meg lehet, hogy a BSI jön(ne). Abban is meg szokott kotlani a klímakompresszor reléje.
Azért azzal számolj hogy az új autót a garancia miatt szakszervizbe kell majd vinni, csak egy olaj cserét 60.000-be mérnek.
Sajnálom hogy nem jött össze a kocsi, én az enyémmel 45 éve járok naponta dolgozni, napi 50-100 km megy és csak előre betervezett karbantartások vannak.
Úgy döntöttem eladom az autót,bár a történtek ellenére sem szívesen,mert nagyon tetszik,minden igényemnek megfelel,imádom vezetni. De egy megbízható autóra van szükségem,nem pedig hazaszállítattni tréleren alkalmanként 35-40 ezerért ha épp munkából hazafelé tartva-mikor éppen miért-megáll,és a javítási költségek még csak azután jönnek... Kiderült hogy sérült is volt,pont a jobb eleje,attól függetlenül hogy szépen megcsinálták,érdekes hogy pont azon az oldalon volt két egymást követő kerékcsapágy csere,+ meg egyszer féltengely is.
A bal hátulja eszi a gumit,gondolom lassan hátsó híd felújítás. Meg még pár dolog ami biztos. 3-4 évet terveztem vele,de nem 400 ezres költséggel egy év alatt,plusz a hátralévők... Bármennyire megfelelne nekem,bármennyire kényelmes és jó vezetni,van egy határ. A kis spórolt pénzemből+ az árából fizetek egy újra törlesztőt. Átlagban kevesebb havonta,mint amennyit az újra fizetek. Hiába szeretem a francia kocsikat,ők úgy látszik nem szeretnek engem :)
Köszi mindenkinek a segítséget és a hozzászólásokat!!
Xsara II. 2004. hátsó híd felújításában kérnék segítséget. Debrecen vonzáskörzetében ami már ~100km-es kört jelenthet de nincs kőbe vésve. Elég sürgős lenne a dolog mert jövő hét szombaton utazna a család..Már volt egyszer javítva de inkább hagyjuk a minőséget... :(
Aki tud valami lehetőséget ( szakembert , műhelyt) a javításra kérem segítsen. Előre is köszönöm.