Messzi földről írok, Japánba jöttem dolgozni. Repülős élmény: Először ültem 777-esen. Azon kívül, hogy gyönyörű belül, nagyon érdekesnek tűnik a roborpilótája. Ez az egyetlen gép, ahol nem lehet érezni az emelkedést vagy sűllyedést, ha változtatják a flap állásszögét. Következetesen, direkt figyeltem. A másik pedig, hogy forduláskor az oldalkormányba is valószínűleg belép a robot, mert azt sem lehet érezni, amikor fordulni kezd, illetve befejezi.
Van "szerencsém" elég sűrőm és sokat repülni An-26-ossal BUD-SOF-BUD útvonalon (utoljára kedden öttem vele haza a szbiról csládostul).
A kollégáimmal arra a megállapításra jutottunk, hogy ez az a típus, amely a leg gazdaságosabban alakítja át a kerozint zajjá.
Amúgy a vicctől eltekintve eléggé megbízható, olyan igazi orosz mindenes röpülő, ha esztétikailag, kényelmileg nem is igazán elégíti ki a kormánygép követelményeit (azért vegyük tudomásul, hogy ez egy "teherautó").
Zolibá
Nyilvánosan is had köszönjem meg, kalauzálasod franko volt, de hogy a fenébe tudsz ennyi mindent meg jegyezni azt nem értem. A pilko fülkében a gombok 99%-át elmondani, hogy mit, miért, és hogyan csinál ez azért franko.
Iborli
Hamarosan szabizol nagyon jó pihenést (mi lesz veled C szektor?)
Köszi nektek
remélem valaki tud segíteni a következő két kérdésben
1. valahol régebben láttam néhány képet a neten a régi hong kong-i pálya megközelítéséről
(azt a részt, ahol a gépek a tenger felől közelítenek, nem túl magasan repülve a strand felett)
tudja valaki a címet?
2. tud valaki a közeljövőben rendezendő repülőnapról valahol hazánkban?
0. Igen, tenyleg van.
1. A kulonleges elbanas SZVSZ jar neki, mint _minden_ kormanykuldottsegnek.
2. Meg mindig kisebb kavarodast jelent a menetrendben egy plusz kuldottseg prioritassal, mint egy plusz gep prioritassal.
2,5. Nem o keste le, hanem a kuldottseg azon resze, amelyiknek nem volt "papirja" arrol, hogy a kuldottseghez tartozik.
3. Es nem utolso sorban olcsobb is.
Nincs HAF 1, de lehetne. Valahol olvastam, hogy a MALÉV-nél van egy, alig néhány óra alatt különgéppé alakítható madárka (Fokker 70 talán??? MALÉVESEK, please confirm!), csak az suskába kerülne, egyszerűbb menetrendszerintivel utazni a mi vikikénknek, aztán meg fejeket követelni, ha nem kap külön elbánást, és esetlg lekési a csatlakozást...
Hallottam valami kis cserkészcsapatról, telis-teli lelkes fiatalemberrel. Csak az a baj velük, ami más cserkészklubbal is az országban: sokan azt hiszik, semmi szükség a cserkészmozgalomra. Alapozva ezt a véleményüket a régi rosszemlékü úttörőmozgalomra. Csak nekik mondom: az úttörők közt is volt olyan, aki komolyan gondolta a 12 pontot, cserkésznek meg végképp az áll csak a mai világban, aki igazán elhivatott.
Ők tudnának is tenni valamit. Akarnának is. Csak arról nem tehetnek, hogy kis hazánkban manapság a hazaszeretet és az elhivatottság nem divat./Ha a marhapörkölt és a hammburger ugyanannyira egézségtelen, mé' ne hambit tömjek a képembe, az divatosabb..../ :-(
Nincs Hungarian Air Force One :-)
A Kormánytagok és a főméltóságok lehetőség szerint menetrendszerinti járaton utaznak. Ha a delegáció mérete indokolja vagy mert a célország(ok)ba menetrendszerinti járat nem közlekedik, vagy biztonsági okok szükségessé teszik a Malév biztosít különgépet a Kormány megrendelésére.
A kormányzati szállításokat esetenként a légierő végzi AN-26 (hátsó rampás!) típussal, vagy Mi-8P helikopterrel (onnan ismerszik meg, hogy szögletes az ablaka és villogó van a pilótafülke alatt a törzsön) valamint szóba jöhet rendőrségi Mi-2 és MD-500E helikopter.
Halló, tudja itt valaki, hogy milyen tipusu a Hungarian Areforce One Orban Viktor elnoki kulongepe. A fotokon lattam, hogy a hatuljan van leeresztheto lepcsoje.
Csak másodkézből, régen volt egy ismerősöm onnan.
Valószínűleg B-777-tel repülik (esetleg 747-400). Kicsivel rosszabb, mint a Thai, a Cathay vagy a Singapore. Viszont állítólag ugyanúgy tele vannak fedélzeti szórakoztatással.
Csatlakoznék a kérdéshez 777 ügyben. Mivel szombaton lesz szerencsném ilyenben eltölteni egy fél napot (AMS-KUL) szeretném tudni, hogy hová érdemes ülni, ha esetleg lesz lehetőség egyáltalán kérni. Márcsak a "legnagyobb repülős élményem" miatt.
És szinte mindegyik román pilóta magyarul köszön és ismeri a magyar légteret. Jól lehet velük dolgozni. Nem úgymint némelyik Malév ász-pilótával, aki azt hiszi, hogy direkt szívatjuk oket. Meg egymást is szívatják, tegnap láttam két Malév F70-es jött érkezoben egymás mögött 7 mérfölddel. A hátsó 50 csomóval gyorsabban nyomta, pedig tudhatta, hogy Malév gép van elotte...
A szárnyat megnéztem valószínű ,hogy megveszem. Jó állapotú cx. régi tipusú, de látszik rajta, hogy nem használták.
Elnézésedet kérem , hogy ilyen hülye tűállásokkal zavartalak.
Ja! a nőt alkonyat előtt a nyugodt időben reptesd meg, vagy megszereti vagy cserélni kell.
(mármint.a hobbidat).
hi
Nekem eddig egyetlen rep. elmenyem van, ez pedig az, hogy most Amerikaban nyaralok, ide pedig BUD-FRA-ORD-CLE utvonalon jottem. Vissza CLE-IAD-MUC-BUD lesz. Az elso ketto United Airlines, mig a harmadik Lufi. A CLEIAD ut British Aeroplanes geppel lesz, de nem talalok infot rola a neten. Ha valaki tud cimet, akkor dobjon meg emilben. Boeingrol adat van, de ha valaki tudna meselni a 777esrol, mondjuk osszehasonlitva egy 747-el, akkor megkoszonnem
P
No akkor kanyar vissza a topic címéhez, most ilyesmiről szeretnék írni.
A közelmúltban - életemben először - Tarommal utaztam. Persze tele előítéletekkel, mint más magyar utastársam is ("nédd mán, beszél angolul az utaskísérő..." - és hasonlók), aztán az első meglepi a gépen ért. A Taromnak 10 B737-ese van, többnyire 300-as és 500-as. Van 2 A310-ük, 7 ATR42 és két B707 Cargo. Az utasszállításra használt gépeik életkora átlagosan 5 év.
A 737-esek fix bizniszosztállyal rendelkeznek, amit én inkább első osztálynak hívnék - mint a mögöttem ülő angolok tették. Qrva kényelmes és buzi nagy fotelokban ülsz, lábad még kinyújtva sem éri el (!) az előtted levő sort. A sztyuvi megterít előtted, forró kendő (mint a Malév), aztán pedig 6 fogásos ebéd lazaccal, franciasalátával, főtt kajával, gyümölccsel, sütivel, piával - hatalmas adagokban!!! Hozzá kultúrált italválaszték.
Egyszóval a repülés élvezetén túl minden mással (kiszolgálás, figyelem, kulináris élvezetek) elkényeztetett a román légitársaság. Magazinjuk érdekes, lenne mit belőle átvenni. A pilcsik kitűnően vezették a gépet és tájékoztatást is adtak.
1szóval ez valóban élmény volt. Gratulálok nekik. Egyetlen rossz pont, hogy lehet dohányozni.
Visszafele Malév Fokker, a megszokott kaják, jól összehangolt sztyuvi-csapat és meglepően sok bizniszutas - gazdagodik a magyar??? - egyetlen hiányosság, hogy a pilcsik egész úton meg sem szólaltak.
Először. Szeretném leszögezni, hogy nem sokat értek a motorokhoz. Éppen ezért "lövésem" sincs, hogy hol áll a tű a porlasztóban. Nekem a többiek szokták megbizgetni a szerkentyűt, ha nem szuperál rendesen. Az én dolgom, hogy nyomjam a gázt, és vegyem észre, ha valami nem úgy muzsikál, ahogy kell.
Szárnyadat megvetted? Esetleg már ki is probáltad?
A nőkről magam sem mondhatok jobbat. Bár az én barátnőm még nem hagyott el a repülés miatt, de utálni már utálja. Hm...
Más topikban már említettem, van egy jó kis kiindulópont a www.atchome.com honlapon. Légiforgalmi irányítók regisztere, chat, katasztrófák balesetek leítása, reprádió linkek, voice chat (én már dumcsiztam amerikai, koreai, francia irányítókkal, pilcsikkel ottan.
Köszi Fly!
Megmondom Nektek, nem nagyon szoktam a forumot nézegetni, szóval külön hálás vagyok, hogy felsoroltad a topic-okat!
Viszont elfelejtettem az előző levelemből azt a web címet. Ha szóesett a rádiózásról (navigációról), akkor pláne berakom a címet. A srác nagy mániás, ismerősei is vannak, talán Ti is ismeritek őket.
Tehát a cím: http://www.extra.hu/repradio/
Sziasztok!
Tudom, hogy nem szokás ilyen helyen bemutatkozni, de pár szót szeretnék írni, majd megértitek miért.
Nagy repülőmániás vagyok, mindig is az voltam, de sosem találtam olyanokra, akik vagy hozzám hasonlóak, vagy szakmabeliek.
Mindössze egy maléves szerelő sráccal jöttem össze, de ő nagyon elfoglalt, nem is tartjuk a kapcsolatot, valamint a FS kapcsán egy nagyon rendes sráccal, aki motoros sárkányos. (Ja! Van még egy srác, akit a navigációs dolgok érdekelnek, nézzétek meg a lapját, nagyon érdekes! )
Én sajnos egészségileg nem repdeshetek/nék semmivel, csak utasként.
Most nagyon megörültem, hogy itt Rátok leltem. Végre egy társaság (nem is kicsi), akiknek ez a hobbijuk, munkájuk! Király!
(Most épp olvasgatom, amiket eddig írtatok. Szép meló lesz, de nagyon érdekes.)
MALÉV:
Látom, régebbi levelekben beszéltetek a Maléves dologról. Sajnos ennek még nincs vége, most a Concorde lefoglalja őket, de ha ez lecsendesül, akkor megint az lesz a téma.
Szenzációhajhász banda. Minden ökörséget kitalálnak, csak azért, hogy napi téma legyen a Malév. Hogy ezzel mi kárt okoznak a társaságnak, el se merem képzelni.
Az olyan cikkek ugye, hogy felszállás előtt, az utasokkal teli gépet fél óráig szerelgették a betonon, hogy már sokaknak halálfélelme volt stb stb. Hát... a Concorde-ot nem szerelgették a betonon...
Tudtommal a magyar pilóták igen kiválóak, a szerelők szintén, az irányítókról nem is beszélve.
Bocs, hogy hosszú voltam! És bocs (a félig) az offért, de nem tudtam megállni, hogy nagy örömömben ne írjam le ezt a pár sort.
Üdv!
PS: Van más "gyülekezőhelyetek" a neten vagy itt szoktatok beszélgetni?
Akinek megvan a Kisgergely András által készített fotó,nyissa meg a Paint programmal,nagyítsa fel a kétszeresére,és a kép menüpontnál válassza ki a színek megfordítása opciót.Most nézzétek meg a gép orránál látható foltot.Hasonlóan kék szinű mint a láng ami a hajtóműből csap ki.Szerintem ez egyértelműen arra utal hogy az első futómű már ég,vagy legalábbis nagyon forró..
Üdv!
Erről ismételten a "nem tudom, én csak vezetem" című frázis jut eszembe:)))
Én arra lennék kíváncsi, hogy a kamerás hogy tudta követni a hangsebesség közeli sebességgel repülő gépet...Ja, és hogy a nézelődők mit szóltak a hangrobbanáshoz:)
Szoval tulkeppen igazad van akkor ( az abra nincs elottem, nem is ismerem ) ha a repulogep alakja kup alaku, vegig a torzs hosszaban. Ha valoban idealisnak, es surlodasmentesnek veszed a korulmenyeket akkor igazad van. Ha van hatarreteg (vagyis az aramlas nem surlodasmentes) akkor mar mas a helyzet, arrol nem is szolva hogy lenyegeben minden geometriai sarokbol expanzio- es kompressziohullamok indulhatnak ki amik tovabb bonyolithatjak a helyzetet, sot levalas is fellephet a hatarreteg es a meroleges lokeshullamok egyuttmukodesekent. De hat ez Racz Elemer bacsi konyveben nincs is benne-)))))))))))))
Egyebkent meg az az 1947-es kiadasu tankony alapjan felujitott verzio enyhen szolva elavult manapsag. A fobb elvek termeszetesen nem, tehat a maga nemeben amit irtal igaz megallapitas.