Keresés

Részletes keresés

Albertus Creative Commons License 2003.01.25 0 0 8028
Ezt nem segélyezésnek hívják inkább?
Előzmény: illesf (8027)
illesf Creative Commons License 2003.01.25 0 0 8027
A holnapi mahócai különvonatot végig a C-50-es fogja vinni, de Majláth és Ortás-tető között egy Mk48-as fog előfogatolni.
Szilis Creative Commons License 2003.01.24 0 0 8026
Megírtam angolul, kérdeztem a tehervonatot is.

Szilis

Előzmény: Szilis (8022)
illesf Creative Commons License 2003.01.24 0 0 8025
Érdekes rendszer - tehát nagy csoporttal kell menni :)
Előzmény: etwg (8024)
etwg Creative Commons License 2003.01.24 0 0 8024
A 3000.- Sk-t természetesen az egész vonatért kérik, azaz, ha gözvonatás van akkor ezt a 3000.-Sk szétosztják a fizetö utasok között.
Előzmény: illesf (8021)
illesf Creative Commons License 2003.01.24 0 0 8023
Lehet, hogy magyarul is írhatjuk, a honlap szerkesztője valami Matej Horváth. Ha mást nem, akkor csak odaadja a Muka Pistának:)
Előzmény: Szilis (8022)
Szilis Creative Commons License 2003.01.24 0 0 8022
Nekem sem. De írhatunk nekik egy angol levelet.
Előzmény: illesf (8021)
illesf Creative Commons License 2003.01.24 0 0 8021
Szerintem ez valami elírás lehet. Különvonti díjnak még OK. A kérdés, hogy a "za" mit jelent: -ra, vagy -ért.

Van még tehervonat? Ez nem derült ki számomra a honlapról.

Előzmény: Szilis (8020)
Szilis Creative Commons License 2003.01.24 0 0 8020
Illésf, jól látom, hogy a gőzvonatású vonatra ennyi lenne a pótjegy?
Príplatok za parnú lokomotívu .................................................... 3000,-Sk

Mert ez nagyon durva!!!
Ahhoz képest, hogy a sima vonat 80,- SK!

Előzmény: illesf (8019)
illesf Creative Commons License 2003.01.24 0 0 8019
Végre megcsinálták a Feketebalogi Kisvasút honlapjaí. Sajnos csak szlovákul van, de vannak jó képek rajta.
piret Creative Commons License 2003.01.23 0 0 8018
Megfelel! :-)
Igazán észrevehettem volna magamtól is... Köszi!
Előzmény: illesf (8017)
illesf Creative Commons License 2003.01.23 0 0 8017
Előzmény: piret (8016)
piret Creative Commons License 2003.01.23 0 0 8016
Olyat is tudsz, amin végig látszik a szerencsi kisvasút is? Annak is szerfelett örülnék! Tudod, hogy van ez: az ember a kisujját nyújtja... :-)
Előzmény: Váci (8009)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.22 0 0 8015
Ha Taktaharkányban figyelmesen elnézel a vonatból északra - és van olyan szerencsád, hogy az északabbra fekvő vágányokon nincs szerelvény, akkor látható még az egykori átrakó magasrakodója.
Előzmény: illesf (8014)
illesf Creative Commons License 2003.01.22 0 0 8014
Köszi!

Ezt az 1956-os taktaharkányi térképet nem tudod beszkennelni egy kicsit jobb felbontásban? A múltkor figyeltem a vonatból az esetleges nyomokat az állomáson, de semmi gyanúsat nem láttam. Persze ha leszálltam volna, akkor lehet, hogy többet láttam volna...

piret: annyit tudok, hogy talán 1968-ban szűnt meg, és az első C-50-es elég korán megjelent ezen a vonalon.

Előzmény: Váci (8010)
piret Creative Commons License 2003.01.22 0 0 8013
Wow!
A történetéröl mit tudtok? Mettöl, meddig, mikor, mi, mit és hova vitt rajta?
Előzmény: Váci (8009)
DGKUm Creative Commons License 2003.01.22 0 0 8012
Mindig tanul az ember:
A légsürítö után van egy utóhütö csököteg, azt követöen egy centrifugális elven (is) müködö szürövel is felszerelt olajleválasztó van, amit fütöpatronnal is elláttak (a Gigantban legalábbis)...
A V 63, V 46 olajleválasztói ugyanolyanok, mint a V 43-é. Csak az előbbi kettőn EW-6-os önműködő vízleeresztő berendezés van, amiben valóban van fűtőbetét.
... mert a víz jó része is itt válik ki. Itt ezt a trutyit le is lehet (kell) ereszteni.
Az olajleválasztóból kell leereszteni, ez nem környezetbarát megoldás, az EW-6 a leeresztést végzi önműködően.
A fölégtartály után jön az alkoholporlasztó, ami a továbbmenö levegöben maradt vizet hivatott megköttetni.
Az nemköti meg, csak alkohol hozzáadásával a fagyáspontját szállítja le.
Ezután még van(nak) újabb cseppleválasztó(k), amik az alkoholos vizet gyüjtik össze, ezek viszont (Szibéria kivételével) nem fagyhatnak be. Ilyen van pl. a fékezöszelep alatt, az áramszedök légtartályai alatt stb.
Cseppgyűjtők, porfogók, szűrők, illetve a csövek, edények alján vízleeresztő szerelvények (csapok, csavarok) vannak. Ezek is, meg a léghálózat is eldugulhat a pangó víz megfagyása miatt, abból ugyanis előbb-utóbb a hozzákevert alkohol távozik. Ezért kell őket a jellegüktől függően különböző időközönként vízteleníteni.
Előzmény: V63 022 (8008)
GYöBa Creative Commons License 2003.01.22 0 0 8011
Egyes vasutakon (MÁV) létezik egy E2-es "nevű" Fékutasítás, amely a fékrendszer víztelenítését időszakonként (fagyban a mozdonyokét szolgálat végén) kötelezően előírja.
A féktömlők összekapcsolása előtt pedig azt ki kell fúvatni, hogy a vizek meg a kosz kimásszon belőle...
Előzmény: V63 022 (8008)
Váci Creative Commons License 2003.01.22 0 0 8010
Illésf!

OFF
Zemplén túristatérkép, 1968.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: illesf (7993)
Váci Creative Commons License 2003.01.22 0 0 8009
piret!

Az 1956-os autóatlaszból származó térképen még az állomásokat is feltüntették.

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: piret (8005)
V63 022 Creative Commons License 2003.01.22 0 0 8008
Jelentem, utánanéztem. A légsürítö után van egy utóhütö csököteg, azt követöen egy centrifugális elven (is) müködö szürövel is felszerelt olajleválasztó van, amit fütöpatronnal is elláttak (a Gigantban legalábbis), mert a víz jó része is itt válik ki. Itt ezt a trutyit le is lehet (kell) ereszteni. Á fölégtartály után jön az alkoholporlasztó, ami a továbbmenö levegöben maradt vizet hivatott megköttetni. Ezután még van(nak) újabb cseppleválasztó(k), amik az alkoholos vizet gyüjtik össze, ezek viszont (Szibéria kivételével) nem fagyhatnak be. Ilyen van pl. a fékezöszelep alatt, az áramszedök légtartályai alatt stb.
Azt nem tudom, hogy kisvasúti gépekben is vannak-e ilyesmik, erröl nincs kéznél irodalmam. Ha nem, bocs az OFF-ért.
Előzmény: Albertus (8001)
BlackStar Creative Commons License 2003.01.22 0 0 8007
Olasz kisvasútak. Az Mk48 nem tudom, hogyan került az oldalra.
Jííííííháá!! Ez nagyon jó :)))
Előzmény: seTTebello (8006)
seTTebello Creative Commons License 2003.01.22 0 0 8006
Olasz kisvasútak. Az Mk48 nem tudom, hogyan került az oldalra.
piret Creative Commons License 2003.01.22 0 0 8005
Köszönöm a térképet!
Előzmény: Váci (7992)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2003.01.21 0 0 8004
Érdekes eset!
Előzmény: Törölt nick (8002)
illesf Creative Commons License 2003.01.21 0 0 8003
Egyszer én is megpróbáltam kísérletképpen Kemencén az érseki kocsival csak kézifékkel lejönni a Kőrózsától olyan idóben, amikor a sínkorona felett volt a hó magassága. Szinte a legkisebb mozdulatra megcsúsztak a kerekek, gondolom a féktuskó és a kerék közé került hó- és jégrétegnek köszönhetően. Végül nagyon lassan, óvatosan le lehetett jönni úgy, hogy nem volt balesetveszélyes a dolog, de ha váratlanul éri az embert, akkor igen kellemetlen szituációt tud okozni.
Előzmény: Törölt nick (8002)
Törölt nick Creative Commons License 2003.01.21 0 0 8002
Érdekes dolgokat okozhat a fagy kézifékes üzemben is. Egy hazai erdei vasúton történt az alábbi baleset:

Napos de hideg téli időben a rakott tehervonat egy enyhe lejtőben fekvő állomáson megállt, a fékezők gondosan befékezték a kocsikat, majd bementek a közeli erdészházba. Mire később visszatértek a vonatukhoz, már csak hűlt helyét találták, illetve a vonatot pár kilóméterrel lejjebb szétszóródva az erdőben.
Az történt, hogy a féktuskók és a kerekek között jégréteg volt, ami kellő tuskóerővel még bőven biztosíthatta az állvatartást, azonban a napos időben a jég hamar kiolvadt, és ezzel a fékhatás megszűnt.
Külön gondot okozott, hogy a súlyosan megsérült teherkocsik jelentős részét újonnan vásárolták kicsivel az eset előtt.

Előzmény: V63 022 (7999)
Albertus Creative Commons License 2003.01.21 0 0 8001
Időnként a kisvasúti mozdonyokból (Mk45 és Mk48) is leengedik a vizet.

Az alap megállapítás az volt, hogy "biztosan befagyott a fék, azért fékeznek kézzel".

Előzmény: V63 022 (7999)
Váci Creative Commons License 2003.01.21 0 0 8000
Nahát, erre a spiritusz-szagra mindig is kiváncsi voltam! Sose gondoltam volna...
Előzmény: V63 022 (7999)
V63 022 Creative Commons License 2003.01.21 0 0 7999
Természetesen nem. Szokásos módszer, hogy a légrendszerbe denaturált szeszt töltenek (na nem tele), ami megköti a kikondenzált vizet, az alkohol fagyáspontja -113 fok, szóval bírja. Persze hígul a vízzel, ezzel a fagyáspontja is emelkedik, de sokáig használható. Emiatt van pl. az UV villamosokon olyan spirituszszag.
Vannak ún. légszárítók is, pl. a nagyvasúti mozdonyokon. Holnapra megpróbálok utánanézni, pontosan hogyan müködnek.
Előzmény: Albertus (7998)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!