Már megint helyre lettem téve...nagyon helyes. :) Nekem Conti gumiaim vannak és abban tudtommal nincsen szilika. Ónóseső után úgy piruettezet mint egy prima ballerina, ugyanakkor a téligumis benzintemetőm nagyságrendekkel kezesebb volt.
Garit tudtommal senki nem vett közülünk mert számításaink szerint az ára és a márkaszervizben történő olajcsere költségei messze magasabbak mint ami az autó 5 éves koráig várhatóan előfordulhat. Persze még fiatal a típus ezért az idő fogja eldönteni, hogy okosak voltunk vagy sem.
Csak az ugyanolyan felszereltséggel 600 ezerrel többe kerülő 110 lóerős dízel változat ér fel minden tekintetben a benzinessel. Számold ki, hogy 2.5 liter fogyasztáskülönbséggel és az éves futásteljesítményeddel hány év múlva térül meg ez az árkülönbség és add hozzá a magasabb hitelösszeg kamatait. Nekem 5 év jött ki. A 90 pacis dízelnél se sokkal jobb a helyzet és ott több kompromisszumot kell kötni.
A benzines lomha (bocsánat, "nem lomha, hanem a külső megjelenésének megfelelően halad"), de a legerősebb dízeles se sokkal fürgébb. Azt még írták róla, hogy zajosabb, hát kinek mihez szokott a füle. Ignisnél halkabb az biztos.
Én a benzinest használom, tehát elfogult vagyok. Előtte 1.5 dci Renault-m volt, az se rossz. Evvel az átlagfogyasztás 8.5 l/100km 15.000 km alatt. Eddig semmi hiba. Elég lomha, terepen viszont nagyon otthon van. Ha nem szükséges a terepjáró képesség, akkor szerintem ne ezt vedd, vannak nagyobbak olcsóbban, pl. Logan MCV, Lodgy.
Üdv mindnekinek! Erőteljesen vizsgálom azt a kérdést, hogy váljak-e én is Duster tulajdonossá, ezért érdekelne szakavatott vélemény néhány dologgal kapcsolatban:
- például érdemes-e +Dacia +garanciát is venni az autóhoz?
- a tc nagyon lehúzta a benzines verziót (itt http://totalcar.hu/tesztek/2010/08/19/aki_teheti_ne_ezt_vegye/) ennek mennyi a létjogosultsága? (Mondjuk annak az újságírónak a szava, aki olyan nagy szakember, hogy nem kell elolvasnia az user manualban azt, hogy terheletlen esetben el lehet indulni 2-esből az már eleve kissé gyanús, valamint miért is akar valaki fittipaldizni egy terepjáróval?)
- illetve az üzemanyagköltségen kívüli fenntartási költségei milyenek az autónak? (Az tudom, hogy a gumi drága rá, de hogy van-e valami extrém dolog, ami szükséges a normális autózáshoz az üzemanyagon kívül?)
köszönetem és hálám annak, aki válaszol!
(A gyári vonóhorog drágának számít a maga +130eFt-os árával beszereléssel vizsgával mittoménmivel együtt, vagy pedig elfogadható?)
No, ugye?! Már kezdtétek megingatni a bizalmam a mislenemben. (Marci, van még esetleg egy-két ellentromfod a témában?)
Jegen pedig csakis az imádság segít. Vagy a jól megélezett korcsolya. (Nekem aztán elhihetitek, mert zsenge ijfú koromban későbbi hokivilágbajnokokkal jáctam egy csapatban...:-)
"A Michelin Latitude Tour HP egy szilika alapú gumiabroncs, amely jól használható havas-jeges útviszonyok között, szélessége okán a mély havat kivéve."
Hát igen, a négyévszakos gumi gyakorlatilag egy téliesített mintázattal ellátott lágyabb nyári. Mély hóban elmegy, még száraz úton is, de ha jeges akkor jajj neked mert szilika nincs benne.
A kisáruszállító gumiknak nagyobb a teherbírásuk de alacsonyabb sebességre tervezik őket. Ha épp jobb áron van mint a normál gumi akkor használható, csak arra kell vigyázni, hogy legalább Q sebességindexe legyen. Terepjárógumi szerintem fölösleges 4x2-re mert a szélesebb bordázat miatt többet fogyaszt.
Nemtom, milyen bérceken lévő utcákon mászkáltál (és mennyivel), de nekem télen is igen jól szerepelt a négyévszakos mislenem. (A talin majd mutatok róla mozgóképet, hogy milyen mély, alul-felül fagyos hóból másztam ki vele. Bár a nyomok utólagos videózásából nem derül ki igazán, hogy mennyire necces volt a helyzet.) A gumisomnak is ugyanez a véleménye: télen is bőven lehet rá számítani, ha lapos helyen gurulsz, és nem mászol vele hegyet. Szóval elég erősnek érzem a totális tiltást a tót atyafiak részéről...
Ezen mondjuk nem csodálkozom. Nekem nagy volt a szám annak idején itt a fórumon, hogy simán elmegy a négyévszakos télen, csak ésszel, óvatosan kell menni. Ezzel szemben a tapasztalat meg azt mutatta, hoyg nem sikerült mindig abba az utcába befordulnom ahova szerettem volna, mert egyszerűen túlcsúsztam, az ABS pedig hiába rúgdosta a talpamat.
Oké biztos láma is vagyok, de idén már téligumin nyomom..egyébként tudja valaki mi a különbség a személyautós, kisáruszállítós és a terepjárós gumik között? Nekem elég a személyautós....vagy mindenképpen a terepjárós kell, mert annak esetleg erősített oldala van ...?
Ha már büntetés-folklór a téma a határon túl: Tótországban télen nem kívánatos a négyévszakos gumi. Egy-kétszáz euróba fáj, ha lebuktok. (Egy ottani daszteres matador szíves közlése, aki személyesen szívta meg.)
Mar C-nek igaza van! Amennyiben menetes Tehát csavarral rögzíthető akkor bizony le kell venni. A konzul témát meg sűrgősen felejtsd el. Megnéznélek egy horvát alagút előtt amint nekiálsz vitatkozni a helyi géppityus erőkkel, hogy közben a mögéd kapcsolt vontatón egy vadidegen ügyfél új hajója figyel a ponyva alatt. A konzul szót ki sem bírnád mondani, már a K-nál csavarra szednének téged meg a hajót is. Aztán magyarázkodhatnál a tulajnak. Ezt csak dióhéjban írtam, meg az egész vonóhorgos sztorit is csak azért, nehogy valakinek ezzel rontsák el a nyaralását. Hidd el a jó szándék vezérelt, de nem jobb a helyzet olaszban ,spanyolban sem. Az osztrák tírpákokról külön fejezeteim vannak nem kevés, de ez nem ide tartozik. Zárásul annyit, a renaultnál megkérdeztem és ők is osztották a véleményem, tehát szerintük is le kell venni ,noha csavaros is, de , hogy mást nem mondjak, ott a rendelet tényleg elég érdekes.
Szerintem az anyás megoldás nem számít rögzítésnek, de egy zizzentés heggesztővel a menetre megoldja ezt a kérdést.
A konzul pont le fogja tojni, hogy milyen vitás ügyed van a rendőrrel, addig a füle botját se mozdítja amíg nem vagy rács mögött. Max hív egy tolmácsot vagy megmondja mennyi egy helyi rendőr szokásos tarifája.
Nos, meg is van a hatályos magyar jogszabály az uniós megfeleléssel együtt. Egyetértek az előzővel tehát., de a kékkel emelt szöveg elég érdekes....:
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről Vontatásra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 21. § (1) Arra nézve, hogy a jármű vontathat-e és ha igen, hány darab és milyen pótkocsit, a hatósági engedélyben foglaltak az irányadók. (2) A pótkocsi (pótkocsik) össztömege nem haladhatja meg a vontatásra használt a) személygépkocsi össztömegét, b) autóbusz össztömegének a felét, c) tehergépkocsi össztömegének az 1,4-szeresét, d) vontató, mezőgazdasági vontató és lassú jármű össztömegének a négyszeresét, e bekezdés rendelkezései a félpótkocsira nem vonatkoznak. (3) Üzemi fék nélküli könnyű pótkocsi gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű 68 kilogrammal növelt saját tömegének a felét. (4) Ráfutó fékkel felszerelt pótkocsi abban az esetben vontatható, ha a pótkocsi össztömege nem haladja meg a vonó jármű össztömegének a háromnegyedét. A vontatásra vonatkozó további műszaki feltételek 22. § (1) Az 5-8., 17., 18., 21., 33. és 34. §-okban említett adatok, a gyártó által közölt és a forgalomba helyezés engedélyezése során megállapított adatok, valamint a pótkocsi csatlakozásához szükséges szerelvények meglétének, illetőleg felszerelhetőségének a figyelembevételével kell meghatározni, hogy a jármű vontathat-e pótkocsit, illetőleg hány pótkocsit vontathat és azt a jármű hatósági engedélyében fel kell tüntetni. (2) Európai típusbizonyítvánnyal rendelkező járművek esetén a vontatható pótkocsi össztömeget az európai típusjóváhagyás során meghatározott értékkel megegyezően - a 21. § (4) bekezdésében meghatározott feltétel figyelmen kívül hagyásával - kell megállapítani.
Vonóberendezésre vonatkozó további műszaki feltételek 24. § (1) Gépkocsin - a terepjáró, valamint a különleges célú gépkocsit kivéve - horgos rendszerű vonóberendezés nem alkalmazható. E rendelkezést csak az 1991. évi július hó 1. napja után engedélyezett járműtípusokra kell alkalmazni. (2) A pótkocsi vonószerkezetének olyannak kell lennie, hogy az össze- illetőleg szétkapcsoláshoz szükséges kézi erő a 250 N-t ne haladja meg. 121. § Ez a rendelet a következő uniós jogi aktusok végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapítja meg: j) a Bizottság 1005/2010/EU rendelete (2010. november 8.) a gépjárművek elvontató berendezéseire vonatkozó típus-jóváhagyási előírásokról, továbbá a gépjárművek, az ezekhez tervezett pótkocsik és rendszerek, alkatrészek, valamint önálló műszaki egységek általános biztonságára vonatkozó típus-jóváhagyási előírásokról szóló 661/2009/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet végrehajtásáról;
A vonohorog ha leszerelhető tehát nem RÖGZITETT akkor le kell venni igy a csavarral szerelt tehát nem menetes vonohorog fent maradhat !!
Ha viszont belellog a rendszámtáblába akkor is le kell venni de a rögzitetteket ugy szerelik fel hogy nem log bele !!
A dusternak a gyáéri vonohorga fix azaz csavarral szerelt igy nem KELL !!!! levenni !!
A kivágás nem tom mit láttál ki van könnyitve ahol vágni kell igy semmi sem látszik bár lehet hogy egy pár feles után nekem sem menne szépen :)
Ugy hogy ha gyári van fent nyugodtan menj vele ha a rendőr bár hol még Horvátban is reklamál hát akkor marad a magyar konzul ! De igazad lesz és nem fog semmit tenni !
Ne haragudj de horvát rendőr az európai unió jogához kb. annyit ért, mint cipész a harangöntéshez.Még a csatlakozás után 5 évvel is csak kapizsgálni fogja, mint a mieink. Majd azért utánanézek én ennek az "EU-dolognak" és közérdekből jelentkezem. Az enyém is vonyós és levizsgáztatva vettem át EU forgalmival......
Így igaz, bár ha maszekhoz mész simán rádsózza "mer az az olcsó főnök". Nekem amúgy auto-hak g62v van. A lehető legjobb választás szerintem annak aki sokat futózik, de tény, hogy nem olcsó. Létezik egyébként olcsóbb verzió is, még két darab ugyan ettől a gyártótól. Azok bármelyike megfelel mivel egyiknél sem kell lököst vágni, de a le és felszerelésük körülményeseb.
Engem is rá akartak beszélni a szalonban, de nem hagytam magam. Elmondás alapján a Dusterek kb: 80%-ra raknak horgot. Mondtam, hogy nincs rá szűkségem, aztán nem piszkáltak. :)
Azért kértem két extrát remélem meg tudnak bírkózni vele.
Már én is gondoltam rá, hogy ha visszakeveredek a nagyfaluba akkor a farkincának jobb helye lesz a csomagtartóban. De milyen az ami neked van? Úgy hallottam fix horgot már nem engednek felszerelni egy ideje.