Akkor lehet a Duna - Tisza közén nem jártál még? :) ...ez csak vicc volt! :)))
De komolyan feljelentést fontolgatok egy 5 évvel ezelőtti útfelújítás kapcsán, mert táblákban válik fel a kopóréteg, mivel csak odahuggyoztak egy kis bitument, így semmi kötés nincs a régi és új réteg között, közészivárog a víz, télen meg felfagy!
Igen, ha rendesen fel van locsolva a kötőanyaggal, akkor nem kell javítani az utat úgy 20 évog sem, és így olcsóbb is, csak az a gond, hogy családok százai vannak kitéve napi szinten a balesetveszélynek így meg, nem beszélve a járművekben keletkező károkról!
Magam láttam annak idején mikor csinálták, hogy kézi permetezővel spriccelgették, nem a tankautóval, mert akkor kb. 100-szoros mennyiség ment volna rá a felületre, csak megmutatták, hogy ilyen kellene közé.
Javasolom, gyere a Dunától keletre, nem kell sokat menned, találni fogsz! :)))
Olyat is, hogy (verje az anyjába, az adott képviselő) tengelyig zuhan a kocsi kereke bele, és kikerülni sem tudod, mert olyan, mint ha szőnyegbombázás érte volna az utat! :(
Hát ez az, hogy én meg pont az 1200GT-t akarom egy könyebb motorra cserélni, vagyis ez is megmarad szerintem, de napi használatra egy endúrósabbat akarok. Jó ez a mostani, csak legyen hozzá jó úttest is! Nyilván nem gidres gödrös útra tervezték a jelenlegi gépem, azt se tudta a német, mi az, el sem tudja képzelni, milyen az, el sem gondolja, hogy lehet olyan is! Itt felénk meg csak az van!
Deauville-t megnézem jobban, hátha még is az les za legideálisabb!
Sokáig a BMW-t nézegettem, de mivel rájöttem, hogy a használt példányok óriási rizikó, mert 100 ezernél már lehet számítani a szöghajtás vagy akár a váltó kibukására, így letettem róla, azóta sikerült megbarátkoznom a lánc gondolatával a Varadero kapcsán, de most, hogy jobban átgondolom, hogy a kis Deauville kardános, úgy gondolom csak jobban körbe kell járnom a témát! :)
Eddig csak kardánosokat használtam, sokáig nem volt kérdés, hogy csak BMW, de sajnos annyi probléma van már velük 100 ezer közelében - és főleg annyira költséges játék - hogy letettem róla használtban minden képp, újra meg jelenleg úgy sincs pénzem!
Padison én is voltam,igaz kb 35 évvel ezelőtt:))) lehet,hogy kedvet csináltál egy motoros túrához? sok érdekes látnivalóra emlékszem,de arra is,hogy valamit találtak és szó volt a környezet széttúrásáról.
A Deauville nekem is tetszett,finom járású (60fokos) V2-ese nagyon kezessé teszi,és,bár tudom,hogy az igazi motor láncos,a kardánhajtás nagyon előnyös,kényelmes, olcsó.És a BMW-hez képest tartós is...
Engem simán kielégített,utassal együtt,csupán a hosszabb túrák cuccaihoz kellettek a nagyobb dobozok,ezért váltottam.
Köszönöm a segítséged! és a Többiekét is! Megnézem a videót!
Te is tervezel egy MO kerülő túrát??? Én is 5 - 7 napra tervezem!
A lámpánál megállás, stb. a mostani motorommal is hasonlóan problémás lenne, de rájöttem, sajnos magamtól, hogy soha ne a talpam tegyem le, mert ha bebillen a motor a lábaim között, meg nem fogom, hanem teljes testsúllyal a nyeregben maradva csak a két lábam ujjaival érintem az aszfaltot, lényegében talpam be van hajlítva, sarkaim a levegőben, és egyensúlyban tartom magam, olyan szépen el lehet akár billenteni is bármely irányba így álló helyzetben a motort mind a saját, mind az utas testsúlyával, hogy nem billenek fel véletlen sem!
Erre utána jöttem rá, hogy volt igen olyan alkalom - főleg ha utas mögöttem ült, hogy a talpaim teljes terjedelmükben érték az aszfaltot, hát épp csak meg tudtam fogni a motort erőből, hogy nem borult fel a lábam között utassal együtt.
Gyenge pontok szamomra: - Nehez es magas a sulypont. Nem vagyok kis darab, de amint megbillen inkabb leengedem bukocsore es felemelem, mint meghuzzam a derekamat egy erolkodessel. Eleg, ha csak eppen egy nyomvalyuba vagy olajfoltra talpalsz le egy piros lampanal. Ami foldutra, off-roadra en utcai gumival bemereszkedek az a szaraz dulout vagy murvas parkolo, de azon szinte barmi elmegy (lasd kiss_atti linkjet, turamotorokkal, csopperekkel). Ez imho inkabb egy SUV, mint UAZ, de sokszor latjuk ha tudas, a hulyeseg es a kitartas parosul sok mindenre jo a SUV is. :-) - Fogyasztas es ugy altalaban a TCO (bar mondjuk ez minden motorra igaz). Elonye egy Suzukival szemben, hogy a szervizperiodus a duplaja (12000km), de pl. a fogyasztasa magasabb, mint egy DL650 vagy NC700-e ugyanazon temponal. Nagyobb a teljesitmeny es aprosag, de bosszantja az embert, foleg, mikor a haverod melletted lenyegesen kevesebbet tankolt. :-) Sima turan 6, autopalyan 130-140 korul mar 7+, hajtos budapesti ingazas akar 8 liter is lehet egy SD02 eseten. Nincs uzemanyagszintjezo, csak lampa. - Fekek. En szeretem a C-ABS-et, de lehetne erosebb a fek. Szinten orulnek neki, ha nem kellene 15000km utan hatso fekbetet, 75000km fektarcsat cserelnem.
Aztan van par itt a forumban is leirt tipushiba, de nem veszes. Ha egyutt tudsz elni a hibaival egy jo, megbizhato, huseges motor, en 7-8 szezon utan is meg evekre tervezem vele.
A korbemagyarorszag turara idealis a motor. Felpakolsz, birja a rossz mellekutakat, egesz nap tudsz rajta ulni, felmegy a kilatohoz, tudja a ceredi szerpentint es ha kell raallsz az autopalyara. Ha kell, vegigtolod ket nap alatt, de egy hetig is tudsz vele motorozni. (Pont tervezgetem en is, 5 napra kalkulalom.)
Pont egy ilyen mindenes motort keresek, pont ez lenne nekem is a lényeg, mit írsz, hogy "Lehet vele ingazni, tudsz vele kenyelmesen egesz nap 60-80-nal is nezelodosben menni, lehet vele szerpentinezni, birja az autopalyat, de egyikben sem a legjobb."
...nem terepezni akarok én sem, meg autópályán sem akarok versenyezni, de haladni szeretnék, és az se legyen gond, ha horgászni elmegyek vele és az ártérben vagy a gáton kell hajtani... mondjuk nem horgászok, de ha horgásznék! :))) ...még előfordulhat! :)
...viszont érdekelne, hogy mi az a pár gyenge pont, amire utalsz????
A napi ingázás mellett szeretném körbemotorozni Magyarország határvidékét úgy, hogy minden a határhoz legközelebb lévő falvat, települést meglátogatok, úgy gondolom ehhez egy ilyen motor dukál! ;)
A Zsifi ebben is (es minden egyebben is) jobb mindenkinel, szoval az atlag motorosoknak nem az idealis terepgep. Sok murvas uton akar egy sportmotor is vegigmegy, a vara meg pl. kozel fek nelkul megy az aprokavicsos lejton, ha az ABS bekapcsol. :-)
A Varadero egy nehez, nagy, de emiatt nagyobb embernek es utasanak is kenyelmes turamotor, jol pakolhato. Van par gyenge pontja, de a hosszu modelciklus alatt kiforrott, megbizhato. Lehet vele ingazni, tudsz vele kenyelmesen egesz nap 60-80-nal is nezelodosben menni, lehet vele szerpentinezni, birja az autopalyat, de egyikben sem a legjobb. Amolyan mindenes, de sehova sem a legjobb. Rengeteg gorog, olasz varaklub video van a youtube-on, boldogan hasznaljak.
Nem utolso sorban jelenleg az egyik legjobb ar-ertek aranyu motor a piacon jelenleg.
Egy kérdés, mert nem ismerem a típust, és lehet tényleg érdekel, ha ennek (is) megfelel...
Autópályás utazód mennyi szokott lenni??? ...tudja kényelmesen a 130 - 140 km/h-t? ...tehát nem üveghangon..., és persze menetstabilitását tekintve is stabil maradjon...
Az, hogy én nem megyek le vele murvára sem, az amiatt van mert óvom és tisztelettel viseltetek a súlya iránt és tisztában vagyok a fizika főbb törvényeivel.
Zsifi több 100km-t ment vele sáros (!) és sziklás földutakon is, gond nélkül.
Tavaly voltunk motoros túrán Boszniába és úgy 20km teljesen kavicsos földúton tettünk meg felpakolva! Hyperpro rugók voltak elől és hátul semmi gond nélkül lement a dolog.
Szerintem simán tud menni az eddigi tapasztalatok alapján földúton és akár murvásabb talajon is csak a figyelem nő a sebesség meg csökken :-).
Nagyon szeretem benne pont a sokoldalúságát mert aszfalt, terep, hegynek fel és le (eszméletlen jó motorfék), valamint még pálya motorozást is élvezetes vele minden kilométer.
Az enyémben Wilbers átalakítás van, de a legszarabb aszfalton is nagyon jó vele menni. Ez a széria futóműre is igaz. Azért fölfútra le lehet vele menni, ha nem nagyon saras, nyomvájús vagy meredek. Ezeket is bírja, csak ott már igényli a tempót, a megas sújpont miatt. Azt én pedig félve érem el. Viszont a lassú hegyi saras, sziklás terepre már semmiképpen sem jó. Persze vannak rá cáfolatok, de átlagos motorosnak már nehéz. Főleg felállítani.... tudom :-)
A hazai utak olyanok amilyenek,de nem murvásak. A kátyukat,nyomvályukat jól kezeli a Vara,vagy egyéb túra motor is. A choperekről ezt már nem tudom elképzelni.
Tudom, hogy többen is lementek már aszfaltról a Varaderoval, én nem tartozom közéjük :) Szerintem a 270kg-os tömeg túl sok, még a murvás parkolókat és kavicsos bekötő utakat is kerülöm, ha lehet.
Ha terepezni szeretnél, akkor nézegess tovább, ez nem az a motor, amivel jó szívvel elindítanálak egy földutas, balkáni túrára - sokan voltak már vele és használták ott, azaz nem lehetetlen, csak egyszerűen nem oda való.
Ok, nem mondom, hogy könnyű a 300 kg menetkész tömeg, de nekem pont az a 70 kg mínusz kell, mert üresen 310 kg a motorom, kb. 60 - 70 kg mire túrakész, ha csak a 25 liter üzemanyagot számolom már tankolást követően is 330 kg, szóval ezért nézegetem az endúró kategóriát.
Igazándiból ha mozog nincs vele baj, olyan mint egy bicikli, de nem lehet lemenni vele aszfaltról. Mármint a jelenlegi motorommal. Erre kétszer volt példa, mind a kétszer fel is borultam fűvön. A motor középnehéz, és nem tudja tolni az elejét, inkább kifarol és olyankor már nem lehet megfogni a több, mint 300 kg-ot.
Autósokkal leginkább a kihajt elém a legnagyobb baj, ha motorral vagyok, 10-ből 5 esetben kihajt elém váratlanul, oda se néz, vagy leszar, ha kocsival vagyok, akkor 10-ből talán 1 se hajt ki.
A lámpa előtt valóban ráelőz az emberre a sok hülye, de nem szeretek csorogni lámpáig pont ez miatt.
A Vaeadero nagy, nehez (300kg volt a turakesz, teletankolt Varam, lemertem) es magas a sulypontja.
Aki meg hulye, az le akar ezzel is tolni. Nem azert megyek 40-50-nel, mert nem tudok gyorsabban menni, hanem mert pont annyival kell menni, hogy odaerjek a zoldhoz. Letolnak, bevagnak stb., meg ha a padkan is megyek, mikor kilometerekrol latszik a piros.
Igen, ismerős a dolog nekem is, volt egy nayg chopperem, de azok is csak arra valók, hogy puffogtatni a városi majálison, mivel 110-nél leszaggat a szél róla, így ment volna az, csak hát én nem bírtam a szelet, na meg futóművileg sem ezekre az utakra való, és volt úgy, hogy tök nyomvályú volt az úttest, alig tudtam a 100-as tempót tartani, hogy ne az árokba kössek ki, mikor érzem, hogy hátulról a távolsági busz rámelőz! :))) ...na ott dőlt el a sorsa, hogy megy a portáról, következő hónapban el is vitték! :DDDDDD
A jelenlegivel szerencsére nincs ilyen gond, volt már, hogy főútvonalon lakott területen kívül kijövök egy körforgalomból, seggemben egy A6-ossal, látom a tükörben, hogy jön mint a meszes, fordítottam még pár mm-t a gázkaron, olyan látványosan tűnt el a tükörben az A6, hogy csak a nayg fekete koromfüstjét láttam már a végén, esélye nem volt! :DDDD
...na az ilyenekért nem szívesen mennék 1000 ccm és 100 Le alá, a Vara még pont belefér ebbe! ;)
...pedig esküszöm nem vagyok az a nagy száguldós, országúton max kiló30.
Volt idő, amikor tartottam kismotort a városban/90,es 150-es/ de nem vált be. Balesetveszélyes, mert letolnak az útról, akkor is ha 80-al mégy, mert látszik, hogy kismotor. A Varaderoval nem próbálkoznak általában az autósok, akkor sem, ha csak a megengedett sebességgel megyek.
Néztem, végül is jó lehetne napi használatra, de mivel egy motor kell, mert "egy motor mindenek felett", így ha tartanék túrázásra egy nagyobbat, mert ez tényleg nem arra való, vagy csak erős kompromisszumokkal, akkor meg úgy is napi szinten a naggyal akarnék közlekedni, mert egyszerűen viszket a seggem, ha nem megyek vele, hanem áll a garázsban, szóval akkor meg csak potyára vennék egy kicsit, mert az állna csak ott! :) Szóval marad a gondolat a Vara körül! :)
Megnézem kíváncsiságból a Denauville-t, mert most nincs előttem, de nem városban közlekedek napi szinten, hanem melóba, két várossal odébb, meg épp ahová mennem kell, tehát lényegében minden nap olyan, mint ha túrázni mennék! :)
A kiló30-at szeretem tartani, mert utálom ha a távolsági buszok rám előznek :) , de azt sem szeretem, ha üvölt a motor, ezért nem árt ha 5000 rpm vagy a zalatt maradok ennél a tempónál, úgy gondolom erre a Varadero jó lehet.
Jelenleg egy gondom van a motorommal, hogy 310 kg az üres tömeg, és ha le kell véletlen mennem aszfaltról - szóval azt nem lehet, mert borul, mivel annyira blokknehéz, hogy a hátsó kerék kifarol mindenen ami nem szilárd aszfalt. Lényegében egy személyautó blokkjának megfelelő van benne, ezért akarok valami hasonló teljesítményű, de endúrósabb gépet. Kimondott túra motor nem kell egyelőre.