Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BmS1 Creative Commons License 2024.01.17 0 0 159754

Ha hiszed, ha nem, maximális tisztelettel és levett kalappal tisztelgek a Porsche előtt.  :-D

 

Azért az nagyobb érdem, hogy a Porsche szívómotorja pörög mint állat és nem esik szét, tartja az értékét.

 

Nem lenne olyan nagy baj, ha egyről beszélnénk.

Ezt írtam a Saab 2,3 Turbo -ról:

 

Ez a magas -fajlagos- teljesítmény borítékolta azt, hogy a motor nem tud túl hosszú életű lenni, ha gyakran ki is használják az anno magas teljesítményt.

 

Anno a szívó Boxster         2,5 liter      204 Le          81,6  Le / liter

 

                   Boxster         2,7  liter      228 Le         84,4  Le / liter

 

                   Boxster         3,2  liter      250 Le         78,1  Le / liter

 

addig          Saab 2,3  T     2,3 liter       260 Le        113,2  Le / liter

 

A különbség szabad szemmel is eléggé jól látszik.

 

Csak, hogy tárgyilagosak legyünk, a Honda pl. a CRX VTI-be 1,6-os 160 lovas szívó motort rakott anno, szériában.  Ez meg kerek 100 Le / liter, ami meg ugye jó sokkal több, mint a szívó Boxsterek fajlagos teljesítménye, még keményebben pörgött, és valahogy mégsem zuhant azét túl gyakran.  Akkor??

 

Szóval: némi tárgyilagosság sosem árthat meg :-D

 

üdv

 

 

Előzmény: Rumcice (159752)
korzo Creative Commons License 2024.01.17 0 0 159753

Ja, és azért vezetsz "fekve" mert nem megy eléggé hátra az ülés ;)

Keress olyan autót, amibe tudsz normálisan ülni. Sajnos ez van.

Előzmény: Vaporshark (159741)
h i r d e t é s
Rumcice Creative Commons License 2024.01.17 0 0 159752

Azért az nagyobb érdem, hogy a Porsche szívómotorja pörög mint állat és nem esik szét, tartja az értékét.

 

Amúgy a Boxtert anno olyan sokan lenyomták, hogy megunták a Porschénél és ezért kijött a Boxter S.

 

Amúgy a Porsche 911 Turbo is tartós és tartja az árát, pedig az jobban fel van húzva.

Előzmény: BmS1 (159746)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.17 0 0 159751

Azért, amit írsz, csak melegen szabad nyomni nekik. Plusz rendes olaj 10 ezrenként, s úgy hibátlan a TS motor is.

Előzmény: Vaporshark (159749)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.17 0 0 159750

A pickup 5.4 motorja is "csak" 260 ló, s sztem tartós.. Normál használatban sose megy a fordulat 2000 fölé. :-)

Előzmény: BmS1 (159746)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.17 0 0 159749

Akkor itt tényleg figyelnem kell .. szívó alfáknál megszoktam , hogy csak meleg legyen a motor, aztán nyomhatom az ègig. Szervizben csak kopó dolgok miatt jártam, kivève egyszer volt egy misztikus váltóproblèmám. Nem is értem miért van rossz hírük. 

Előzmény: BmS1 (159746)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.17 0 0 159748

Imádom! 😍

Előzmény: korzo (159745)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.17 0 0 159747

Ennèl közelebb mèg sosem volt hozzám a kormány, mint a Saabokban. 😬

Előzmény: KawaBazsy (159744)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.17 0 0 159746

Rossz ez a motor?

Mihez képest?  Csodák holnaptól. A 260 lovas 9.5 Aero anno 80 és 120 között gyorsabb volt, mint a Porsche Boxster. Ez a magas -fajlagos- teljesítmény borítékolta azt, hogy a motor nem tud túl hosszú életű lenni, ha gyakran ki is használják az anno magas teljesítményt. Ez minden megfizethető  szériamotornál így volt, a Mazda 2,3 MPS motorja ugyanígy 260 Le volt, ugyanígy széthullós volt. A Lancia 20 VT motor ugyanígy.

 

Tudsz jobbat?

Előzmény: Rumcice (159739)
korzo Creative Commons License 2024.01.17 0 0 159745

900-as, de OG (c:

Előzmény: Vaporshark (159741)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.17 0 0 159744

Lehet ott a kulcs, h - ahogy írod - "fekve" vezetsz. Én az átlaghoz képest egyenesebbre állítom az üléstámlát, s akkor a kormány is megfelelően közel van. :-)

Előzmény: Vaporshark (159741)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.17 0 0 159743

9-3-am volt. Nekem teljesen kényelmes volt a kocsi, de tkp nem tudok olyan középkategóriás autót mondani, amiben nem férnék el. Kompaktot se, ülés ütközésig hátra, s kész. A kisautók közt érzek különbséget, pl amikor a Fiesta Sport Van-emből átültem anyám Honda Jazz-ébe, akkor az utóbbi szűkösebb volt. De azzal is megjártam Sopront gond nélkül, szal nem volt kényelmetlen 500 kilométeren se.

Előzmény: Vaporshark (159741)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.17 0 0 159742

Annyira talán nem, de egy jó szakember mindenre felkészül. :) nekem még kellett a hideg zuhany. 😂

Előzmény: Rumcice (159739)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.17 0 0 159741

Nekem is hosszú a lábam, ezèrt igènylem a teret a közèpbox felè, ugye a tèrdeim lógnak oldalra.😃

 

De akkor Te a 900-ast be tudtad állítani? Lehet futnom kène mèg egy kört ezzel? Barátnőm tegnap azt mondta, szerinte nem döntöttem meg eléggé a táblát, mivel kb fekve szoktam vezetni.😂 Fura így hallani, de hát sokat ült mellettem... 

Előzmény: korzo (159738)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.17 0 0 159740

Nekem is igen hosszú a lábam, a magasságomhoz (193) képest is. Mindig gond volt a gatya vétel. :-) Monnyuk vékony vagyok, így könnyen összehajtogatom, az MX-5-ben sem volt gondom. Volt egy kollégám hasonló magassággal, de teljesen más arányokkal, hosszabb felsőtest, rövidebb láb, totál át kellett állítanom a kocsijában az ülést, ha mentem vele.

Előzmény: korzo (159738)
Rumcice Creative Commons License 2024.01.17 0 0 159739

hűtési problémák, főleg a 4.hr-nél dugattyúzsugorodás, átégő dugótető, kihajló, törő hajtórúd, főtengely kihajlás, turbó gondok, throttle body... elektronika gondok amiket érdemes említeni, csak a motornál maradva.

 

Akkor nem sok jót lehet elmondani erről a motorról, sőt, úgy rossz az egész, ahogy van...

Előzmény: BmS1 (159731)
korzo Creative Commons License 2024.01.17 0 0 159738

Valószínűleg igen. Nekem kiba' hosszú kezem-lábam van, pocakkal. Olyan pókforma.
Pl. a hasonló magasságú Axa se tudta vezetni rám beállított 900-asomat, mert nem érte el a pedálokat :-D

Előzmény: KawaBazsy (159737)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.16 0 0 159737

Biztos, hogy az alkatnak is van köze hozzá. Anno a céges Corollában, amit amúgy én választottam, végig az volt a nyűgöm, h messze a kormány, s tengelyirányban nem állítható. Még sportkormányt is akartam venni, hogy közelebb legyen. Japókra van méretezve az ergonómia.. A pickupban nincs ilyen gond, fetrengeni lehet. :-)

Előzmény: korzo (159735)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.16 0 0 159736

A fiatalabb verziót használtam èn is városban, mókás kis verda, főleg ahogy "hörög" sport módban. :) 

Előzmény: korzo (159735)
korzo Creative Commons License 2024.01.16 0 0 159735

Érdekes, nekem meg összeakadnak a kezeim, ha közel van a kormány.
Ebből a szempontból meglepő módon a MINI Clubman volt az egyik legjobb. Jól hátrament az ülés, a hosszú ajtón jól be tudtam szállni (nem dörzsöltem le a B oszlopot), a kicsi kormányt meg kényelmesen tudtam tekergetni. (meg kergetni az erősebb autókat a pályán :-)

Előzmény: KawaBazsy (159732)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.16 0 0 159734

Lehet csak szokatlan, de első pár próbán nagyon furcsa volt. 

Előzmény: KawaBazsy (159732)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.16 0 0 159733

Köszönöm a türelmed...🙏 Sajnos olyan vagyok mint egy gyerek, de próbálom ésszel kezelni a dolgot.  Nem keresnék más márkát, igazából nehezen is találnék olyan autót erre a célra ami tetszik. 

 

A füstölő motorral kapcsolatban, csak azért voltam olyan laza mert azt mondták, hogy mindegyik (9-5 2.3 turbo) tönkremegy, kb 200K km amit bírnak. 

Előzmény: BmS1 (159731)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.16 0 0 159732

Érdekes, nekem meg az nagyon kényelmetlen, ha távol van a kormány. Az összes állíthatót a lehető legközelebbre húzom. A pickuban csak fel-le megy, de ott a pedálsor állítható, amit beküldök maxra, s úgy a kormány is hibátlan.

Előzmény: Vaporshark (159730)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.16 0 2 159731

Nekem az a benyomásom, hogy neked a belső méretnek kell a prioritásban elől szerepelni. Fölösleges Sierra méretű kocsikkal foglalkoznod, ha eleve tudod, hogy neked nem lesz jó.

 

A turbós, benzines Saabok az élvezetről szólnak, nem a helyváltoztatásról. Karbantartás igényesek. Bonyolultak. Romlandók. A forszírozott teljesítményű példányoknál nem olcsó az élvezkedés, hűtési problémák, főleg a 4.hr-nél dugattyúzsugorodás, átégő dugótető, kihajló, törő hajtórúd, főtengely kihajlás, turbó gondok, throttle body... elektronika gondok amiket érdemes említeni, csak a motornál maradva.

 

Ha elférsz benne, persze, vegyél meg pl. egy 9-5-öt.  Ha rám hallgatsz, kerüld a pusztulatokat, a sokat futott példányokat. Teljesen naív elgondolás, hogy "füstöl a motor, megjavítják, aztán annyi". Vsz. ez a problémahalmaznak csak az egyik eleme. Fogadd el: inkább jóval többet fizetni egy tényleg megkímélt példányért, mint állandóan locsolni rá a zsetont, és még akkor sem lesz soha a megbízhatóság szobra. (Ez nyilván minden típusra igaz.)

 

Nem a kedved akarom elvenni, hidd el. A józan meggondolásban szeretnék hangyányit segíteni.

 

üdv

Előzmény: Vaporshark (159730)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.16 0 0 159730

Bocs, valamiért azt hittem a 9-3 aero-ról írsz. Arról mi a véleményed ? Az SS-ről ? A 9-3 OG lenne a kézenfekvő, de abban aztán tényleg nem férek el, sajnálom is. Talán a 9-5 esetében meg tudnám szokni, hogy ilyen közel van a kormány, de ezt csak az idő válaszolná meg. 

Előzmény: BmS1 (159726)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.16 0 0 159729

Köszönöm a képeket! Egyből érzem az izgalmat... 

 

Már 120e km-nésem volt problémamentes

 


Ez mit jelent ? elromlottak alkatrészek ? és akkor mit javasolsz ? Nagyon tetszik a 9-5, de nem érzem komfortosnak, hogy olyan közel van a kormány...pedig a béka pózt megszoktam az olaszoknál... 

 

A kappát nagyon sajnálom, hogy nem vettem meg, egy automata busso-ra bármikor rámennék. 

 

Tolhatod még a képeket! :P Egyébként a 9-5 gyári színekben is zseniális. 

Előzmény: BmS1 (159726)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.16 0 0 159728

A lakkfekete / polír is tetszett, nem is volt olcsó,  óóó,  :-D

Előzmény: KawaBazsy (159727)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.01.16 0 0 159727

De szép az utsón a Saab felni, az a kedvencem.

Előzmény: BmS1 (159726)
BmS1 Creative Commons License 2024.01.16 0 1 159726

Volt egy ilyen Aerom, enyhén felhúzott teljesítménnyel, kb 280 le. Élvezetes volt vele menni, a futómű nehezen birkózott a lovakkal. Már 120e km-nél sem volt problémamentes, de akkoriban a 280 ló királyság volt.  Néha két Saab is volt a családban.

 

Egy másik Aero  mellett volt egy ideig egy 20VT motoros Kappa is, 220 pacival, 5 hengerrel.  Érdekes volt az összehasonlítás. A Saab kicsit gyorsabb volt, a Kappa futóműben volt jobb.

 

Előzmény: Vaporshark (159720)
Vaporshark Creative Commons License 2024.01.16 0 0 159725

klassz! :) fő a biztonság. :) 

Előzmény: gracza (159724)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!