Zolibá:
Mr Lekli ott lesz, tegnap Bucuresti repterét látogatta egy L410-es jobb ülésén...
Szerintem ma eléred!
Hamster:
Esztergomba eljutni, nagyon könnyű, az Árpád híd pesti oldaláról indul a busz, Dorogon keresztül, óránként ha jól emléxem, és van megálló a reptérnél is!!! Esztergom kertváros után jön a reptér. Jó buli lesz, sajnos én nem tudok menni, majd meséljetek!
KuBa:
Az UTC rövidítés a "Universal Time Count" (egységes időszámítás) kifejezést rejti. Tulajdonképpen ugyanaz, mint a GMT, ami a "Greenwich Mean Time" (Greenwichi Középidő), csak a helyzet az, hogy ma már nem a greenwichi obszervatóriumban mérik az idő etalont, hanem egy párizsi atomórán.
Az UTC a 0. hosszúsági körön mért időt jelenti.
A mai napi repülos élményem: sikerült végigolvasnom a topicot!!! Csak tájékoztatásul: napi 8 óra, két héten keresztül, fofoglalatosságként-elég tetszetos paraméterek! :)) Mindenesetre megérte.
S hogy ne legyek teljesen offtopic: a BBC News hetente kétszer sugároz részeket a The Air Show címu sorozatból (ha jól emlékszem szerda 21:30 és péntek 18:30 GMT/UTC, persze többször ismétlik.)
Tényleg, ha már itt járunk: az UTC minek a rövidítése?
Fóka!
Meg lehet tudni részleteket azokról a bizonyos hajtómuparaméter-karakterisztika (Újlaki tanár úr: jól írtam? :) )mérésekrol? Hozzáférheto valahol?
Pardon s grácia szegény fejemnek, és kösz a fehér botot, így már oda is meg vissza is találtam és hűha klasszak a fotók. Majd ha nagy kisfiú leszek, vagy kikosítanak, akkor én is hozzájárulok a dologhoz 1-2 elfogadható yak52-es felvétellel.
Ne izéjjj má.:)) Nem mentél be a filmes URL-be?
Ottan van elágazás a Besenyei fotókhoz a készülő film kapcsán. De a computergrafika oldalon is van link. Azért itt a pontos elérés:http://tricolor.hu/album.html .
"Azért tudtommal ott lesz Bessenyei is és lesz utasrepültetés is."
Drága Fijjugg! ( :)))) )
A BeSSenyei az énekes, a BeSenyei a műrepülő professzor úr. Honlap: www.xtrame.hu/besenyei , máshol meg nem jelent képeket vadászhattok tőlem is : www.tricolor.hu . Ha küldtök e-mailt, a legjobb képeket nagy felbontásban (2-3ezer pixel irányonként) elküldöm.
Hamster:
Az eljutásra a legjobb módszer, hogy az Őrs vezér téren a 45-ös autobuszra felszállsz. Az az Újszász utcán megy végig, így leszállhatsz a megfelelő helyen.
Kóldtem mailt. Lesd meg!
Persze, nem is várok, de ott kell lennem, mert ki tudja mikro lesz ott bármi repülőaktivítás megint. Tavaly amikor ottjártam, a mezőt, ami tkp a reptér volt, drótkerítés választotta el a lakóteleptől, ami a laktanya helyén épült, most normálisan
meg lesz vajh oldva a megközelíthetősége? Tényleg repülőgépek fognak fel- és leszállni? Ideiglenes leszállóhely státusa van most, vagy mi? A nagygépes áthúzást viszont azt hiszem elég könnyen megoldhatják :))
hal9000:
Lehet, hogy leruccanok Esztergomba. Mr Lekli ott lesz? Próbáltam hívni mindhárom számon, amit megadtál, de egyiken sem tudtam elérni.
Az esetleges indexes résztvevőknek megadhatnál egy találkozási helyet (amit a nem odavalósiak is megtalálnak) és időpontot.
Hamster:
Mátyásföldön tényleg lesz repülőnap. Nem kell akkora felhajtást várni tőle, mint egy Fahegyen vagy Budaörsön, esetleg Kecskeméten rendezett eseménytől. Azért tudtommal ott lesz Bessenyei is és lesz utasrepültetés is.
Igyekszem segítségedre lenni.
Utánanéztem az általam megtalált összes oldalon és meg kell erősítsem, hogy An-40 továbbra sem létezik.
Az Antonov tervezőiroda összes gépét felsoroló oldalon a következő létező dolgokat találtam:
A-40 "Repülő Tank" - a második világháború környékén tervezett dolog. Gyakorlatilag egy tankra vitorlázó szányakat és farokrészt erősítettek harckocsi desszantolási célzattal.
An-4 - az An-2 repülőgép hidroplán változata. (ez hasonlít az általad leírt tulajdonságra)
Úgyhogy, akárki is a megrendelő, nem ártana, ha pontosan adná meg a típust! Persze ez nem a te sarad. :-)))
Mai legnagyobb repülési élményem, elmentem repkedni, és nem történt személyi sérülés :-)
A másik:
Repülőnap lesz Augusztus 20.-án Esztergomban. Gyertek!!!
Én is láttam már leszállni nimbus 3d t sőt igencsak közelről megcsodálhattam. Megkérdeztem ki az aki repül vele és "sajnálkozva" hallottam, hogy nem az repül vele aki elég "képzett" (..most az egyszer nem magamra gondolok :)) ) hozzá hanem az akinek van pénze rá, hogy vegyen magának egy ilyen gépet. Egyszóval nem általános az a kép, hogy egy jó géppel csak az repülhet, aki van olyan képzett/tapasztalt, hogy nem csapkod a szárnyvég a földön amikor leszáll. (Amikor a Roszkos K, repült az XX farokjelü malévos nibus 4 essel aminek 25m es fesztáva van, akkor...hát igen...egy rossz szót nem mondott rá senki)
Holnap megyek egy BUD-BRU-EWR-ZRH-BUD (magyarul Budapest-New York)útvonalra, szóval lesz alkalmam megállapítani a Sabena és a SwissAir közti különbséget...igérem majd beszámolok:)
Rudi:
A szombathelyi Góbéállomány jó része farokkerekes. A farokkerék laprugós csillapítású. Tényleg önbeálló, csak az a ciki vele, hogy kigurul a világból is, mert fék persze az nincs rajta. Csúszósnál hasrahúzod a botot, de itt ez nem működik. :-)
Amúgy a műanyaghab verziót a Vitorlázórepülők oktatási segédletében találod, 1998-as MRSz kiadvány.
Hello fiuk !
Nagyon jo kis topicot sikerult itt osszehozni mar egy ideje elvezettel olvasgatom a hozzaszolasokat.
Magam teljesen amator és kivulallo vagyok a temaban, de a repszimulatorokat nagyon szeretem, ezekkel van egy kis problamam.
A MS Flight szimulatorral szoktam repkedni, de mar nagyon unom az amerikai legteret, es szivesen kiprobalnam a honi viszonyokat is de sajnos nincs térképem a dologhoz. Nagyon megkoszonnem ha vki scanelne nekem egypar magyar legiterkepet, vagy esetleg a felvidekrol es L kuldené a tucsi@madnet.sk-ra.
Elore is koszi mindenkinek
Hm, még mindig nem hiszem el, hogy nem kacsa, de úgy néz ki, hogy repülőnap lesz Mátyásföldön, még ha eléggé takaréklángos is mondjuk egy Kecskeméthez képest...
A farokkerekes Góbé létét meg tudom erősíteni. Magam is repültem vele Szegeden. Igen kényelmes megoldás volt, mert a kerék - eltérően a többi farokkerekes vitorlától - önbeálló volt, ezért leszállás után a gépvisszatolást nagymértékben megkönnyítette. ( Aki emlegette már egy üzemnapon keresztül a Góbé farkát az tudja mire gondolok )
Góbé ügyben én is a gumilabda/kézilabda megoldásra gondoltam. Farokkerekes Góbét én sem láttam, bár ez nem jelent semmit. Kíváncsi lennék mondjuk Jago véleményére, úgy tudom o "szagérto" a témában! :-)
A helyes megfejtok szabadon választhatnak és küldhetnek képeslapot Újlaki tanár úr lapjáról! :-))
Finn vit. repetér: igen, vontatással kezdenek, mivel csörlojük nincs! A motoros 500-ra húz, egy felszállás egy kezdonek kb. 10-12 perc (vontatással együtt). A vontatógép meredeken "esik" leoldás után itt is, de nem nagyon spórolnak az üa-val, állítólag olcsó erre (pontos árat nem tudok :) Klubtagnak egy vontatás 500-600m közé kb. 3500HUF-ba kerül. De érdemesebb úgy számolni, hogy ennyibe kerül egy kb. 180km-es egészárú buszjegy...
Hali,
A Cessna kérdéshez hozzászolva.
A farokkerekes, és a 150/152-es Cessnákat leszámítva régebben a Cessna gyártott minden tipusából behúzható futós gépet. (172,177,182,206,210 -ez utóbbiból csak ilyet). Az új (90-es években) újrakezdett gyártásnál csak fix-futójú cessnákat gyártanak. (172-Skyhawk, 182-Skylane,206-Stationair)
A 152-est egy darabig a franciák gyártották (azt hiszem 152 M jelöléssel), de kb a 80-as évek derekán Ők is beszüntették a gyártást.
A bedöntést illetően.
60 fokos bedöntésű koórdinált, 0 variós fordulót simán lehet csinálni, még talán 70 fokosat is. Utána már nem nagyon mert vagy átesik, vagy veszteni fog a magasságból. 90 fokra is be lehet dönteni, és ha nem akarsz annyi magasságot veszteni, akkor fel kell lépni az orrát. Nem árt magasan próbálgatni a 90-es bedöntést, nameg Va-alatt, mert különben rossz dolgok sülhetnek ki a dologból.
Én is arra emlékeztem... de elővettem a típusismertetőt, és ott az szerepelt, hát azt írtam.
Farokkerék ügyben meg tudsz erősíteni? Láttál farokkerekes Góbét ? :-)
Miféle műanyaghab? A mienkén ott egy felfújható gumilabda van, le is szokott ereszteni néha. Ilyen bőrszoknya-izé védi.
Finn vitorlázó reptér:
Ott rögtön a vontathatói kiképzéssel kezdenek? Egyenes siklás, forduló majd utána? Hogy működik ez?
A motoros pedig felhúzza háromszázra és otthagyja, kezdje meg az ötperces iskolakört? Közben ő is megrepüli a maga körét, leszáll, vár, eléáll, beakaszt, feszít, indul? Mennyi idő ez? És mennyi pénz? Nem egyszerűbb, hogy a másik kötéllel rögtön mehet a következő gép? Nem értem...
Második sorozatként tényleg a szombathelyi gyártású HA-55XX gépeket értem, és amit eddig láttam /5-6 darab/, azon mind volt. Abban igazad lehet, hogy talán gyárilag nem ilyenek voltak. És HA-53XX-est is láttam farokkerékkel /egyet.../.
" nagyteljesítményű ált betonról üzemeltetett gépekre nem tesznek. De aki ilyen gépbe ül annak már illik " Nem rossz gondolat, de amióta láttam a Nimbus 3D movitot leszálni, nem vagyok erről meggyőződve. Ugyanis a kb 22 méteres szárnyak végigtapsikolták a földet kigurulás közben...
Sintér: ez nem így van amennyiben a második sorozatot azokra a govékra használod amiket '80 környékén adtak ki, vagyis HA-55** lajstromuak. Akkor meg kell, hogy cáfoljalak mert nem kerekes egyik se hátul. Hanem csúszó van ott is.
Én még nem láttam olyan gobét aminek hátul kereke lett volna.
Amugy a szárnyvégen lévő kerék nem számít olyan nagy kunsztnak, tudomásom szerint inkább csak a kiképző képekre tesznek (Hirtelen most csak a IS-28 B2 "nagyvas" jut eszembe). Az ASW-15, LS8 hasonló nagyteljesítményű ált betonról üzemeltetett gépekre nem tesznek. De aki ilyen gépbe ül annak már illik tudni megtarani megállásig.