A legegyszerűbb megoldás most ez: szét a blokkot, ki a régi főtengelyt, be egy újat (szerencsére van másik, ami nem gyári selejt).
A régi főtengely meg megy a polcra és ha szükség lesz rá, megperselyeztetem (esetleg: eladó kiváló állapotú, Koyo csapágyakkal szerelt, nullkilométeres, nemdohányzó, gyári főtengely, apró perselyhibával.)
Udv puckandur! Fogalmazzunk ugy h 200km korzetben!! Polgarhoz viszonyitva. Meg jo lenne ha ok dolgoznanak ala,mert olyat talaltunk Boszormenybe is ahol nekunk kene ala dolgozni...Miskolcon csak kemeny kromoznak,edelenybe hosszu hatarido,es nem olyan szep munka... sok fele csak horganyozast valalnak...!:( egy jawa mustang restauralasol lenne szo.
Azert ennek kellet latszania csak az elvtars nem szemrevetelezte a fotengelyt rendesen. 😊 De amugy a legjobb megoldas az ha a blokkot kiveszed meg a tocsavarokat kiszeded es elviszed valami olyan esztergalyoshoz aki jo anyagbol csinal bele perselyt. En a gyarival sose rakom ossze mindig rakatok bele jobbat es ha olyan kedvem van kicsit szelesebbre hagyatom valahogy ugy jobban tetszik 😊🇹🇳🇹🇳🇹🇳
Igen, eredeti cucc, sok más gyári alkatrésszel együtt került elő. De így már értem, miért nem szerelték be eddig. Egyébként Verho4 is mesélte, hogy neki is van egy főtengelye, aminek ugyanez a baja.
Ezzel a blokkal most leálltam, még kitalálom, hogy mi volna az egyszerűbb, szétszerelés nélkül kicserélni a hajtókarban a bronz perselyt vagy széthúzni a blokkot és kicserélni a főtengelyt - van még egy-kettő, de most már megvizsgálom őket beszerelés előtt.
Áttértem a négyesre, tegnap összeraktam annak is a blokkját, majdnem kész is lettem vele, de elfogyott a lendkerék ék, és nem volt már türelmem újat reszelni.
udv mindenkinek! Valaki nem tudna kromozas ill. Nikkelezes ugyben hol csinalnak ilyet a kozelben!!? Motor raf, kipuff,meg....! Valaszokat koszonom! :-)
Javasolnék egy ilyen készlet beszerzését .Nagyban megkönnyíti az életet és nem agy nagy tétel . Én anno a románoktól vettem kb 15 ezer forint volt . Tőkéletesen működik és ha jól rémlik,bár már rég volt a kezemben 3 különböző méret van a kofferben .úgyhogy rengeteg mindenhez felhasználható .Egy pillanat alatta le lehet kapni vele a csapágyat sérülés mentesen .
Teljesen jol van ugy. A 77 es az ilyen. Egyvalami gyanus kicsit a Riga 12 feliratos tank. Ezeken elvileg mar csak Rga volt írva. De ez nem gond ne hallgas a hulyekre. 🇹🇳🇹🇳🇹🇳
Korábban már Katonka elvtárs is megírta: minden lehetséges. A tizenkettest és a tizenhatost egy ideig egymás mellett gyártották, történhettek kavarodások, pl. ha valami elfogyott a raktárból, de hozni kellett a napi normát, beszerelték azt, ami volt. Vagy
"-Szása, a mit gyártunk?
-Tizenötöst!
-De olyan nincs is!
-Akkor tizenkettest!
-De erre már felszereltem a magas kormányt meg a nagy hátsó lámpát.
-Jóvanaz, majd az éjszakásokra fogjuk!"
Meg persze az sincs kizárva, hogy az elmúlt negyvenvalahány évben már hozzápiszkáltak a motorodhoz.
Üdv elvtársak! Mekkora a valószínűsége annak, hogy nekem egy 12esem (S57) van 16os külsővel (magas kormány, négyzet hátsó lámpa)? Mióta működik a motor, sokfelé jártam vele és sokan leszólják, hogy "de hát ez így nem gyári, ez kókány". A váz adattáblájára 1977 van írva, valamint a motorszám utolsó 2 számjegye is 77. Lábtartó nyomát nem látom, a tankra Riga 12 van írva. Nyilván lehet cserélni tankot, csak az állapota illik a motor többi részéhez (x év mező közepén állás utáni állapot).
Ma végre szabadidőm is akadt és az idő is jó volt, úgyhogy haladtam egy kicsit a tizenhatossal.
A sztender helye teljesen ki volt kopva a vázon, ezt újra kellett építeni. Egy vastagabb csövet akartam behegeszteni a vázba, de még erre is rá kellett húzni két vastagító részt, annyira ki volt kopva a váz. Ezek belsejébe egy vékonyabb cső megy, ez együtt fog mozogni a sztenderrel. Jól bezsírozom, és ez így már soha nem fog kikopni.
A főtengelyen csapágyat cseréltem. Nem adták könnyen magukat a csapágyak; a gyújtás oldalon a külső csapágyba nem lehet beakasztani a csapágylehúzót a két csapágy közötti távtartótól. Ez viszonylag egyszerűen megoldható: satuban össze kell roppantani a csapágy külső gyűrűjét, így le lehet venni a távtartót, majd a csapágy belső gyűrűjét le lehet húzni lehúzóval. A kuplung oldali csapágy okozott némi feltörést, de végül megoldottam: két oldalról beleflexeltem és ide akasztottam be a csapágylehúzót.
Azzal a foghíjjal még sokáig elment volna - szovjet gépeknél egy fog ide vagy oda nem számít. Láttam már durvább állapotú, de tökéletesen működő lánckereket.
Egyébként tudomásom szerint a 12-eseknél már nem 13 hanem 14 fogú a kis lánckerék.
A sebváltó bovden rögzítése csodálatos. Én ezzel nem mertem volna kimenni az utcára - s ki tudja, mióta így használták!
Tyű, Elvtársak ma nem mindennapi meglepi várt. Jobb oldali nagytakarítás közben vettem észre, hogy Szásenka (f)első fogsora hiányos. Így nem lehet nagyokat harapdálni az életbe és a láncba. Bosszant, hogy itt a laptop mellett évekig porosodott egy 13 fogú első lánckerék és most marhára nem találom. Ezért csúszik a projekt, mert be kell szerezni.
Meglehetősen szovjet megoldás a bovden végének visszahurkolása is. Mint ha nagynéném horgolta volna unalmas estéjén...
Nagyon remélem, hogy a lánc eredeti. Az is meg volt merevedve, mint a fagyott egér. Kémiai és mechanikai tisztítás után most gázolajos váltóolajos fürdőben pihen. SPA rulez. Persze biztos okosabb megoldás lett volna pár ezer Forintért új láncot venni és nem szenvedni.
Még a mankó ázik. Na a középtámasz olyan vastag volt, mint ha ötmázsás bringát kellene tartania. Truyti levakarás után kezd hasonlítani a gyári vastagsághoz. :)
Pár napja tartozom egy képpel. Szásenka (R12) tank belső képe.
Hát, nem nagy dicsőség. Lúgos tisztítás, mechanikai rozsdamentesítés és változó savas befejező kezelés után egész szépen nézett ki. De vettem a bátorságot és dolgotam pár éjszakát. Nappal pedig,a amíg álmodoztam, a légkör megtette hatását. Most így néz ki a tank vissza rozsdásodva:
A gerinc már majdnem makulátlan volt. De ez árulkodik a tankolási szokásokról is.
Három napja elégedett voltam. Most nem. Más méretű mechanikai elemekkel fogok utánajárni a hibának. Majd ezt követően gyorsan tankolni és bekeverni az olajat, hogy oxigén véletlenül se férjen a védendő felülethez.
(Azért nagy baj nincs. Amit innen kitakarítottam, az megér egy mesét. Még most is a füvön hever...)
A Verhovetta és egy elektromos Babetta. A végsebessége kb. ugyanannyi volt a kettőnek, gyorsuláskor otthagyott a villanybicaj. Az enyémen még 207-es henger volt, azóta 210-es hengerre cseréltem, így most kb. ugyanannyit tud a két gép.
Marha hideg van kint. Ennek ellenére Szásenka tankját megpróbálom negyven évvel megfiatalítani. Eddig jól haladunk.
Volt Erős lúgos tisztítás, mechanikai gyötrelem és most váltakozó összetételű savban ázik.
Amikor elhoztam Borsodból, első pöccre indult. Most minden porcikáját megvizsgálva és gyógyítva a gyertyát is kivettem. Szerintem ez amúgy is alap. Erősen meglepődtem. Az M14x1,25 gyertyamenet ekkor általános volt. De szerintem ez a gyertya, amit a képen is mutatok, nagyon rövid menetű. Ha a porcelán rövid, csak jobban melegszik a gyertya, ezért melegebben jobban tisztul. De Rigáéknál ilyen volt a gyári is? Mellette egy másik azonos menetű, de hosszabb gyertya van.
Mit használtok saját motorotokban?
Holnap megmutatom a tank belsejét. Nekem is szerencsejáték az eredmény. De nagyon bízok az eredményben. Most nem próbálok felépíteni semmilyen felületet. Csak menteni...