Meg tudná mondani valaki a feszültség szabályzó láb kiosztását, esetlegesen mérésének technikáját?
Illetve hasonló évben gyártott DT-nek a hátsó villát le tudná fotózni milyen alkatrészek vannak a lánc felöli oldalon? Ugyanis menet közben eléggé csapkod a lánc, bár annak feszessége jónak tűnik. Esetleg volt valaha a villán műanyag vagy hasonló kopó felület? Két görgőből is csak a felső van, az alsó az elkopott, ennek méreteit meg tudnátok adni?
Sziasztok. Lett egy csodaszép dt 80-asom. Nemrég volt teljes generál, viszont van egy kis "problémám" vele. Sehogy sem akar 8000 fölé pörögni, és 80km/óránál gyorsabban menni. A rezonátorra és a vegdobra is rá van írva, hogy 80km/h. Ezek szerint valahol folytva lenne? És ha igen, hogy tudom ezeket eltávolítani?
Sziasztok! Tapasztalataitokra és tanácsaitokra lenne szükségem. Adott egy Yamaha DT 125 LC- blokk. Problémáim a következőek: motorvásárlás után vettem észre hogy a hűtőben nincs sok víz, gyors feltöltést követően elindultam kipróbálni a gépet ami kb 1 órán keresztül nem volt gond, leszámítva hogy a motor 1-es 2-es 4ezres fordulatig alig akar menni, lassan pörög fel, DE ahogy átlépi a 4-4,5 ezret mintha poweres lenne a gép(sima LC még nem poweres) megindul kipörög 8-9,5 ezerig viszont ahogy felrakom 3.ba az ereje elmegy 4-4,8 ezerig alig akar felkúszni és nem is gyorsul tovább, a többi sebesség is ugyan ez. DE EZ MÉG A KISEBB GOND. Az 1 órás kör után megálltam pihenni egyet (10p) majd gondoltam én megyek még egy picit. Elindulást követően kb 5 perc múlva közepesen gyenge tempóban egyszer csak felforrt a víz (a hűtősapkát az előző tulaj valamiért kifúrta és egy 8-as csavart rakott bele) egyből megálltam vártam vele 10-20 percet. Ujraindulást követően megint 5-10 perc és elkezdett forrni. Ismerősök egyből megtámadtak hogy hengerfejes-hengerfejes!. Hazaértem szétszedtem hengerfejet leszedtem nem láttam gátrepedést sem sérülést(biztonság kedvéért bevittem az Unix-ba ők se találtak sérülést rajta) Az előző tulaj a hengerfej tömítés főlé is és alá is hőálló szilót rakott, én ezt leszedtem, megtisztítottam a hengert+hengerfejet. Vettem új tömítést összeraktam olajcserét is elintéztem(10W40) Vízpumpa forog igaz hogy amikor ellenőriztem tengelyirányba 2-3mm-t tudott mozogni, de ahogy alapjáraton néztem pörgeti a vizet a pumpa. Összeszerelést követően kipróbáltam, de már az udvarba 10-20-perc körözés(1-es ritkán 2-esbe) után felforrt. kint terepen tempóval motorozva kb 45 percet tudtam vele menni mielőtt el nem kezdett forrni. Elfogytak az ötleteim, remélem lesztek akik találkoztatok hasonló problémával és a megoldásban is tudtok segíteni. Előre is köszönök minden hozzászólást.
Van egy Yamaha rd 50 mx-em, ami már 6 éve áll. Használat közben egyszer csak leállt. Kompresszió volt benne, szikrát adott, mégsem indult, csak dadogott. Azóta sikeresen szétkapták, de nem lett összeszerelve. Fogalmam sincs honnan induljak, hogyan tudnám újra használhatóvá tenni. Előre is köszönöm mindenkinek a segítséget, szép napot kívánok, Kitti
Üdv hol kaptál hozzá hajtókar felújító készeletet, nekem is 51 es a furat levegős. Csak csőrög és a tűgörgő a ludas mert minden más új. Légyszíves ird meg nagy segítség lenne. Köszi.
ultrahangos tisztítás? régi japán vasakban nem jellemző a kopás, inkább ez a qva jó korszerű környezetbarát benzin, amiből tvszra kirakódik a fél jurassic park...
amúgy osztom a véleményt az öreg vasakról...
a fiam is jó úton jár, megvette azz első motorját: dt 50 m, most újítja fel. ha tudnátok hozzá egy ép kuplung belső részt, az nagy segítség volna...
Más téma. A karbiban átszivárogtat a tűszelep. Itt a yamahás bolt 22000ft ot mondott a tűszelepre,én ezt sokallom. Vettem már neten felújító készletet de nagy minden,gondolom a 125ccm esé. Valaki nem tud esetleg valami megoldást vagy infót a hibára?
Hát nem szivesen használom segédmotorként de ez legalább elbír a homokba. Így valamijen szinten muszály,bár ez nem mentség. A jelenlegi törvények szerint ha kidobom a dt ből a blokkot és beleteszek egy simó blokkot,semmi gáz nincs. Ez így jelenleg törvényes. De mi lesz az ijennel ezután ha rendszámozzuk? A dt m be nincs is motorszám,kerestem de gyárilag nincs beütve. De senki nem is kéri. Nagyon ragaszkodnék ezekhez a régebbi gépekhez mert a mostaniak nem az igaziak. Tavaj télen vettem egy generic triggert,kinai szarrakás. Teljesen felújítottam,de teljesen. Ujj főtengej,hengerszett 70ccm,új fag csapágyak. A simóm kikerülte,több ijen nem kell. Hát ezért ragaszkodom a dt hez,bármijen formában is
Ne feledkezzetek meg arról, hogy a segédmotort nem csak a löket térfogat határozza meg, hanem a max. 45 km/h végsebesség is ( meg az egy személy) Tehát ami több mint 49 ccm, VAGY többet tud 45 km/h- nál, VAGY két személy szállítására alkalmas, az hivatalosan nem segédmotor!!! Más kérdés az, hogy a bevizsgálás, szerintem, ki fog merülni a váz- és motorszám ellenőrzésében, ugyanis nem hiszem, hogy a felügyeletnek lesz kapacitása arra, hogy köbcentiket méregessen, számolgasson. Azt pedig, hogy végsebességet mérjenek, kizártnak tartom.
lábjegyzet: a nem segédmotornak minősülő motort segédmotorként használni, okirat hamisításnak és hatósági jelzéssel való visszaélésnek minősül...
De akkor minek vizsgálják be? Érdekes lesz ez,mer ugye valójában a ccm nek kéne számítania. De az alváz szám is módosítható. Csak azért szeretném meghagyni mert nagyon egyben van. Amúgy azt olvastam hogy a biztosító ad majd rendszámot amit a vizsgabázison,vizsgálat után szerelnek fel ha minden oké. Biztos vagyok benne hogy hatalmas lesz ebben is a fejetlenség.
Üdv mindenkinek. Van egy jó állapotú lc2- es 80ccm- es DT-m. Nagyon szeretem de mi lesz ha jön a segédmotor rendszám,természetesen segédmotorként fut. Azt kérdezném tapasztaltabbaktól hogy esetleg lehet e a 80-as henger helyére 50-est felrakni? Természetesen hengerfejjel együtt.
ezt még elfelejtettem írni kapcsoló nem megy a kormányon és az oldaltámasz kapcsoló se megy( így vettem a motort). kábelezés gyári nincs tákolva és ezeket a kapcsokat is kimértem jók.
Olyan gondom van ,hogy leraktam 2 hónapja motort(1999 DT125R) működöt most meg már nem. Hiba jelenség gyújtás nélkül van szikra amint ráteszem gyújtásra eltűnik a szikra trafót kimértem jó jeladó kimérve jó gyertya új merre keressem a hibát? Akkumulátor jó
Még 1 a kiegyenlítő tartályánál van egy relé az mi?