Szerintem a Bengáli is nyaklik-csuklik, csak nehéz összehasonlítani, mert nem ugyanott, ugyanolyan zoommal készültek a felvételek. A második videón például csalóka, hogy az UV-s felvételek egyike nagypanelen készült, a másik meg a szétcsúszott Városház téri kihúzón, míg a Bengáliké a viszonylag új RAFS részeken.
Az oldalon linkelt blogposzt tanulsága szerint valamikor a 90-es évek végén csődbe ment a tulajdonos, onnantól kezdve szvsz max megőrizve lehetett (ha jól értem akkor a kocsi életútja nem is teljesen tiszta, ha valahol érdemben restaurálták/gondozzák volna, arról csak lenne információ).
Meglep, hogy a királyságból "visszaszökött" ikerkocsikat a királyságiak hagyták így lepukkanni.. - legalábbis a tetőt illetően...
Érdekes (számomra), hogy a teleobjektívvel (?) felvett videoknál a szemmel látható pályahibákra az UV-k sokkal érzékenyebbek voltak, mint a Begáli - amely sokkal nyugodtabban futott.
A Fehérvári úton a - megint csak fordított lantszedőjű - 2624-es milyen fürge - persze biztosan jóval kisebb az önsúlya !
Nincs, de van egy Szegeden, amit biztos enm adnak, van egy Debrecenben, amit gondolom nem adnak, viszont van a Mavitének egy, az Angliából visszahozott.
Gyanítom, hogy az igazi megoldás - ahogy a 2624-nél is - egy füzesis iker lenne, az mehetne bárhova. Például örülök, hogy lesz 1500-as végre, de sajnos nem fog tudni akármikor akárhova menni a jókora tengelytávjával.