Én is egy körülbelüli 500, és 1000 kilométeres bejáratási intervallumot szándékozok végrehajtani. Nos, a gyári gépkönyve ír egy olyasmit, hogy a fordulatszámokat ajánlatos 4500 és 5200 között tartani. :D Sőtt, azt is kiköti, hogy az 5. sebességben el kell érni a 90 km/órát. Ezt én kínzásnak tartom. (állítólag itt adná le a teljesítményének a 3/4-ét.) 4500 körül már elég hangos a gép. :( De ez lehet hogy csak azért van, mert a kisebbségi érzés (125-ös) után ültem át 250-esre és ugye a különbségek... :)) De elmondom a saját - kímélő - stratégiámat.: Úgy kezdtem el, hogy az 1-től a 4. sebességi fokozatig kerek 4000-ig vittem fel a fordulatot, és nem mindig vezettem 5.ben. Lefojtani sosem akartam, de túlpörgetni sem, márpedig az 5.-hez ki kell húzatni azt a szerencsétlen 4.-et. Később, mikor már nem kellett megállogatni, és várni amig kihűlik a tűzforró blokk, (kb. 50 km) Már használtam az 5.-et is. De azt még jelenleg is 4500-on váltom, Mert ilyenkor gyors váltással a fordulat visszazuhan 4000-re, és lazán megyek ezen a fordulaton 70-el. Itt jó érzi magát a gép. Szóval kb. ~100 kilométerenként (ezt most nem számolom teljesen pontosan) emelem a fordulatot kb. ~150-el. Olyan 200 kilométer után váltottam az 1.-től a 4.-ig 4150-nél, most már ott vagyok hogy az 1-től 4-ig fokozatokat 4250-nél váltom, az 5.-et ugyanúgy 4500-nál. Semmi jele annak, hogy a motor a megszorulás, vagy a túlhevülés jeleit mutatta volna. Természetesen nem az a célom hogy a fordulatot 10.000-ig pörgessem :D hanem hogy olyan - 1500, 2000 km elteltével - egy jól bejáródott és teljes mértékben kihasználható motorom legyen. A fentiek persze olajmárkától, és beállitásoktól független adatok. Én így csinálom :)
A Blue Scorpions és a Pannonia MGTSZ álltal szervezett veteránmotorkerékpár bemutatóra, szépség és ügyességi versenyre.
A BSMC és a Pannonia MGTSZ szeretettel meghív mindenveteránost,és veteránmotorozásfelől érdeklődőt,2008.Április 5.Budapest,XIV.ker.Ötvenhatosok terén(volt felvonulási tér)megrendezésre kerülő veteránmotorkerékpár szépség ésügyességi versenyre.A veteránmotrkerékpár bemutató egy szezonnyító balesetmegelőzési rendezvény szerves része,ahova a rendezők minden motorost várnak ,akik a motorozás szépségei mellett tisztában vannak az abban rejlő veszélyekkel is.Az esemény védnöke:dr.Tóth Gábor r.dandártábornok úr,Budapest Rendőrfőkapitánya Díszvendég:Talmácsi Gábor 2007.Moto GP 125 cc. világbajnoka
A rendezvény 2008.április 5.-én 10 órától 14 óráig tartváltozatos programokkal.A rendezvényt egy nagyszabású motoros felvonulás zárja az Ötvenhatosok terétől a Citadellára.
A veteránmotorosok 9 órától gyűlekeznek a Közlekedési Múzeum elött.Ha van 30 évnél ídősebb motorod akkor megjelenésedre feltétlenül számítunk.
Tisztelettel:Fóti Gyula Pannonia MGTSZ (06 20 3 421 373)
Ez az írás másolható,és tovább küldhető minden jóérzésűmotoros részére,akinek fontos lehet a balesetmegelőzés
Ma a benzinkúton egy öreg bácsika megállt mellettem, és elkezdte mesélni, hogy a szomszédjának is volt egy 250-es MZ-je. Aztán odaadta a cigányoknak. Később mondta az unokája, hogy az milyen jó lett volna neki...
Nem is csoda, hogy fogynak a peregyesek, mert nincs túl sok becsületük a nép körében. Nekem csak apámkorabeli alkeszok szoktak inteni, hogy frankó a masina. Lehet, hogy a többiek csak megtartják maguknak a véleményüket, de az ezerféle csicsapicsa japán gép között a felületes és laikus szemlélőnek nem csoda, ha nem nagyon tűnik fel egy nem Trophy MZ. De abban sincs sok köszönet, amikor mégis szóba elegyedik veled valaki és azt mondja, hogy: "nekem is volt ilyen régen, de már elvittem a MÉHbe és vettem jamahát" :)))
Mondjuk még csinál olyat is ha egy kicsit meghűl, langyos akkor szivató nélkül beindul de dadog meg kb olyat csinál mint alant irtam és ha ráhúzom a szivatót megindul. utánna rögtön vissza is nyomhatom. szegény keverék?
Az mitől lehet hogy kb 105-nél 5.be ha tovább húzom a gázt akkor visszalassul ha visszaengedem akkor csak ennél a sebességnél tér észhez. a benzin csap normálisan engedi a benyát. ilyenkor hangos kopogás hallatszik. előgyujti? vagy kis fúvóka van benne. Még nem néztem. 90-100-ig kényelmesen használható. /250es ETZ/ mexakítós
Egyébként a Diesel motorkerékpárok mellett sok neves cég és tuningvállakozás elkötelezte magát, konoly fejlesztések folynak, én úgy látom ez lesz a jövő és innen csak egy ugrás a hibrid amelyből ma mégcsak néhány prototipús létezik.
Bocsi de megelőztelek ezzel má (én belinkeltem ide egyxer). Ez a lagnagyobb MZ amit láttam... 850ccm sor 2-es Ruggerini dízel :) 25LE asszem és 40nm es nyomaték!!! 3,5lityi/100km.
Látom épp a hajtórúdszettek kerültek a középpontba. Ennek örülök, mert a 150-es Trophymba épp pénteken jött meg az említett alaktrész.
Gondolkodtam énis azon, hogy mi tévő legyek a főtengely felujításánál, van ugye hozzá Tajwani hajtókar, na hát tajwani hajtókarral már volt dolgom, ott is maradtam vele az út szélén, tehát köszi ezt nem :) Persze lehet hogy én voltam épp a hibastatisztika.
Volt ugye a gyári felujítása, de hát gépmunka, meg ki tudja hogy sikerul, ergo lutri lett volna a dolog.
Ezért felvettem a kapcsolatot egy magyar kereskedő céggel, akik olaszországból hoznak be új alaktrészeket, és kértem tőluk egy listát hajtórúdszettekről. Listájuk profi volt, lehetett típus és méret alapján azonosítani az alkatrészt. És láss csodát, ez az olasz cég, a MEC.EUR. gyárt alul-felul tűgörgős hajtórúdszettet MZ-be :) Na én ennek nagyon megörultem, rendeltem is egyet, de kellett rá várnom egy bő hónapot. Na ezt kivártam meg is jött, és hamarosan össze is lesz rakva a főtengely. Ezt a márkát már sokat használtuk nagy fordulatú motorokba is mint pl: Cagiva Mito, vagy Aprilia RS 125 és ott bevált, ezért is mertem ilyet rendelni a kis Trophyba. (na nem azért mert, a Trofi 20ezret forog :)) hanem mert egyszer szeretném normálisan megcsinálni.)
Az ára viszont nagyon húzós volt, közel 20ezer magyar forint, de nekem ez annyit megér, hogy ne kelljen széthúznom a blokkot mostanában. Persze előfordulhat, hogy ezzel is gond lesz, akkor viszont elsírom magam :)
Én úgy vagyok vele, hogy nem sajnálom a pénzt a motorjaimra, na nem azért, mert annyi pénzem, van, hogy nem tudom hova tenni, hanem azért mert egyszer akarok valamit megcsinálni, és utána pedig csak motorozni szeretnék. Ez nekem megér jelen esetben egy főtengelynél 20ezer forintot. Ha lemotorozok vele mondjuk 40ezer km-ert, akkor nekem megérte!
Az tudja aki nap mint nap ezzel foglalkozik és látja a gépeket szerelés után, hogy na ez is szar lett tehát legközelebb nem tesz be olyat. De valóban csak akkor derül ki szerintem is amikor már késő ez ilyen :) Ezért elgondolkodtató, hogy mégiscsak szerelőre kellene bízni mert Ő legalább képben van!
Honnan tudhato,hogy jó -e az adott all cut race? Megveszed,beszereled.Ha működik,akkor jó.Ha a tervezett terhelés 2szeresét elviseli 100000km-en keresztül,akkor kiváló :) Általánosságban igaz bármilyen termékre,hogy vásárlás előtt nem tudhatod mennyire strapabíró,zsákbacicát vásárolsz(az élet minden területén)7ezres DVD-lejátszón megy a film,60ezresen nem,stb. Örülök,hogy MZ-m van,otthon is meg lehet szerelgetni,nem nagyon tud meghibásodni. Soha nem ugrott át a vezérműlánc,nem szakadtak le a szelepek,sőt az olajlehúzó gyűrű sem hibásodott meg .
Ahogy egy ismerősöm mondta(meg is lepődtem,honnan szedte ezt a szöveget): "Egyszerű szerkezete és olcsó alkatrészei folytán könnyen karbantartható,kevés a meghibásodási lehetőség" :) Ha megépítem az elektromos kerékpárt még kevesebb lesz az alkatrész és meghibásodási lehetőség. :) De az Aprilia Ditech-féle közvetlen befecskendezést nagyon tudnám szeretni az MZ-n.
Hát sajnos nem találtam még a gyárinál jobbat mostanában.(esetleg hasonlót, pedig azóta eltel 20-30 év és hát azért illene az akkori technologiánál jobbat készíteni)Régebben volt egy magyar,ami nagyon jó minőségü volt,de a tajvani és a kína árak mellet kénytelen volt befejezni a gyártást,mert nem tudot velük lépést tartani.
Na jó, a 2 év gari semmit nem jelent. Megdöglik a cucc, beviszed, és a pofa rezzenéstelen arccal ad másikat. Aztán megint idnul a 2 év. A dolog nem arról szól, hogy egyszer tartósat, hanem, hogy többször gagyit, mert a gyár így jóval olcsóbban jön ki.
A gyomrom ökölbe rándul, ha belegondolok, hogy már a motor és motoralkatrészipar is erre felé tart...
A 250/1 főtengely alsó csapja 64 rockwel,míg az etz 60.(Természetesen ezek az adatok a gyári cuccra vonatkozik) Anno megmértük őket.A kúp az 1 mm rel kisseb a ts-nek,de ettől még fel megy a generátor forgórész,csak egy kicsit beljebb kerül amitől lehet.hogy nem fog a szénkefe rendesen hozzáérni a gyűrűhőz.Elképzelhető,hogy találsz olyan főtengelyt aminek az alsó csapja ts,de a kúp már etz.Ezeket az első szériákba kerültek utána váltottak nagyobb alsó csapra.
A minap nem vettem meg egy inverteres hegesztőgépet mert rajt volt ,hogy származási ország kína és szinte féláron volt 2 év garral:) Mire utána jártam elfogyott :( Valójában egy Einhell gép volt ami egy elég jó német minőség.
Akkor jó esély van rá, hogy a németek már EGYÁTALÁN nem gyártanak ilyesmit, sjanos. Persze a gyártási hely nem határozza meg a minőséget, bár kínai cuccokat nemnagyon vennék, hogy őszinte legyek
Taiwanban meg a számítógépalkatrészektől kezdve a motorcuccokig gyártanak mindent. Persze van, amiben jók.
Zala megyében élő Harley Davidson tulajdonossal történt meg abban az időben,amikor még nem lehetett mindent megvenni a vasfüggönyön innen: az említett motorban megadta magát egy váltócsapágy.A tulajdonos úgy gondolta,honnan máshonnan kellene ezt megrendelnie,mint az USA-ból,a gyárból.
A csomag viszonylag hamar ide is ért nem kevés dollárért. Az SKF feliratú csomag feliratai között ez állt: Made In Romania. ( a történet igaz)
Mifelénk választhatsz, taiwani, vagy német főtengelyt veszel, utóbbi kb 5000 Ft-tal drágább. Namost, Te úgy gondolod, hogy megadod a módját és veszel németet, drágábban. Megjön a csomag, rajta a felirat: MADE IN TAIWAN - majd egy pecsét NÉMET MINŐSÉG felirattal.
Igen csak az mind utángyártott és nem hozzák általában a régi keletnémet minőséget bár nyilván vannak kivételek, sőt olyanok is ami esetleg jobb mint az eredeti.
Ha visszacseréled a boltban TS re (ha van egyáltalán) esetleg olcsóbb lesz viszont amit írtunk az ugye probléma tehát gyengébb lesz. Vagy a főtengőt cseréld el ETZ-re ez a legjobb.
Ja igen valahogy így vanez :) Még jó, hogy az uccsó ETZ-m eladásakor nem kellett a tagnak a perka főtengő így vannekem egy csecse még azis lehet gyári eredeti:)
Azért tegyük hozzá a pénz nagy úr és ETZ főtengely nem 2forint és elég nagy koppanás ha nem passzol a hajtókar.
Igen szétesik idő előtt a nagyobb nyonaték miatt nem véletlen erősítették meg az ETZ-hez. Tehát normális esetben ETZ-é kell bele. Viszont az eredeti kérdés az volt hogy lehet-e benne nem ETZ tengő.... Én se raknám bele ETZbe a gyengébbet egyértelmű. :)
Tehát én úgy tudom: Az ETZbe jó a TS250/1 főtengely A TS250 főtengely nem jó az ETZ-be DE a TS250/1-be sem. Mivel a TS250 2csapágya 6305-ös a TS250/1 és ETZ-é 6206-os. Az ES és ETS csapágyazása is olyan mint a TS250-é de annak a kuplungja is más asszem.... Én erre gondoltam.
Jaj,miért kell megsértődni?? Én elég régóta motorozok,régóta építgetek,szépítgetek veterán motorokat.Elég sok megfordult már nálam az idők során.Viszonylag régi veteránosként megpróbálom a fiatalabb generáció tagjait- akik ezt a szenvedélyt csak mostanában kezdik magukénak érezni -buzdítani arra,hogy ezeket a szép és szerethető motorokat próbálják eredeti állapotukba visszaállítani,mert bizony úgy a legszebbek.
Tehát részletekben szállítod! Netán valami extra volt vele? ( értem ezalatt az ülés alatti tartóban megtalált szerszámokat, vagy kezelési könyvet, vagy ilyesmit ? )
Na ez az. Nem értem, mi értelme van ("Értik mit nem értek?") annak, hogy valaki össze-vissza reszel, fúr, farag, stb, mikor párezerért megvehetne egy olyan "szart". Az alkotási vágy? Ugyan már... Ne egy ilyenen (vagy legalább ne így) élje magát...
Bár, láttam én már 250es ETZben TS/1es főtengelyt. Ha jól tudom, akkor PSc peregyesében sima TS főtengely van. Tehát végiggondolva. Áhh, én nem gondolom végig, mert baj lesz. A kifejtést rátok bízom! Én tudom, mire gondolok... ( hát még jóhogy)
A "krosszmotort MZ-ből" láz meg szerintem már szerencsére rég elmúlt.Olcsók most már a 15 éves Honda CR-ek úgyhogy nekünk,MZ és egyéb szocimotor rajongóknak szerintem az (is) a feladatunk,hogy ezeket a régi szeretett gépeinket megőrízzük régi fényükben magunk és az utókor számára is.
Nem célozgatok én senkire sem.Arról írtam csak,amit jártamban-keltemben látok néha.A Te motorod esetében csak a Pannónia sárvédőre emlékeztem. Most látom,milyen tank van rajta. Ez most az "akinek inge....akinek nem..." tipikus esete volt. :))
öööö.... ezt meg sem kellett volna hallanom... erős célzás rám... Mit mondhatnék. Természetesen nem állítom, hogy nincs igazad, de én jobban haragszom azokra, akik 'vágják' őket és/vagy krosszmotorokat építenek belőlük.
Hát igen,Trophy 250-ből szerintem még több is van,mint korrekt állapotú,eredeti TS 250-ből és /1-ből.Azokat faragták át legtöbben. A szomorú az,hogy a legtöbb még mindig olyan embernél van ,aki még mindig faragja,ahelyett,hogy újjávarázyolná. Vészesen fogynak.( De már az ETZ-k is.)
Épp most néztem ahogy kerestem az előbbi képet egy korabeli reklámárlistát miszerint az ES250 3300, a Pannónia TLF Deluxe Export 2600, márka volt. A kis MZ 2400 a Jawa 350 2800 :) Tehát ez alapján a pancsi a legolcsóbb volt, na jó IZS nem volt a palettán.
Szerintem is fogynak az MZ-k egyedül az ETZ tartja magát talán de Trophy és TS(4sebis) igen ritka ma már.
Én készítenék a helyedben plusz hat furatot ha elfér a többi közé és 12 szegeccsel raknám össze, úgy biztosabb szerintem. 4es fasza szegecseket meg biztos tudsz szerezni, nekünk van otthon 2 maréknyi 4es acélszegecs csak úgy...
Teljesen igazad van.A Pannónia árak sokkal magasabbak,mint bármelyik szoci motor árai,de halkan megjegyzem,szrintem MZ-ből kevesebb van forgalomban Magyarországon,mint Pannóniából. 5 éve még biztosan fordítva volt. Minkét motor szerethető,de a magyar motoros társadalomnak közelebb áll a szívéhez a Pannónia és ez így is van rendjén.Én mindkettőt egyformán szeretem,rajongok az összes 250-es MZ-ért,ugyanakkor fenntartom azt a véleményemet is,hogy a TLF/T5 Pannónia a világ valaha gyártott motorjainak egyik legszebbike.
TS250/1-es főtengely van benne annak más a hajtókar csapágya (asszem kisebb) a többi egyezik szerintem mert az ETZ forgórésze felmegy a TS250/1-re simán...
Az én TS250/1esemben tárcsafék van így vettem, de vissza akarom cserélni:) Tehát a TS250/1-be belemegy az ETZ villa. (A TS250 villája másmilyen azt nemtom lehet kiflivel együtt kell cserélni).
Az eleve szegecselve van és az új lánckerékhez adnak szegecset is állítólag. Olyan szegecs kell bele ami passszol nem lötyög. Igen fel lehet szegecselni.
Hello! Érdekelne hogy az ETZ 125 v. 150 és a TS 250/1 első teleszkópjai megegyeznek-e? Vagy mennyiben különböznek? Gondolkodok hogy a TS-emre tárcsaféket teszek előre, mivel mindenképpen első teleszkópokat kellek rajta cserélni. Mit gondoltok erről?
Kérni akármennyit lehet érte az ára mindíg annyi amennyiért megveszik. Én az enyémet 70+10ezerért vettem műszakival igen szakatt állapotban 2éve üzemképesen de nem lehetett ráülni ezért +10ért elhozták. Láttammár ilyeneket mint az enyém 150értis vizsgával 220-300 ért. Ez a 450 abszolút nepperár és szerintem csak őrült milliárdos veszi meg. Ráadásul azé ritka mert nem eredeti hanem csinált... Egyetlen oldalas katonai gépet láttam eddig ami meggyőzően LEHETETT akár gyári is az egy ES 175 volt (nem /2 hanem a kerek). Sajnos ez van nem adnak sokat ezekért nemértem miért van ,hogy egy tiptop ETZ dobozzal extrákkal 120ér talán elmegy ugyanakkor a tengelyig fölbesűllyedt pancsi kivakarva a ganéból ugyanennyi. Pedig már nincs sok belőlük talán kevesebb van mint más szocimotorból. MENTSÉTEK MEG SUPERELASTIKOT!!! :)))
TS250 (4. seb) főtengely semmiképp nem jó az ETZ-be. A TS250/1 még csak-csak, de a gyújtás forgórésznek más a kúpja. Szóval ETZ-be csak ETZ főtengely megy bele. De a sok "ügyes" barkács, ki tudja mit művelt...
HELLO! Olyan gondom lenne, hogy az ETZm hez amit kapok főtengelyjavító készletet egynek sem egyezik a mérete a főtengelyem mozgócsapjával... elképzelhető, hogy az MZ gyárban vagy később beletették a TS 250 főtengelyét (vagy sonkáit) az ETZ blokkba? előre is köszi
Ki ne felejtsd a keverésből a régi TS blokkot ( EZT hengergumikkal) és az új TS orrot !
Továbbá feltennék én is egy költői kérdést :
A 4 sebis TS blokkból hogy a manóba présel ő ki 23 lóerőt??
Továbbá katonai 'régitéjjes újtéjjes etéjjes etzé' modellen mit keres Trophy oldalkocsi? Csak azért, hogy teljes legyen az MZ modellpaletta 1 példányban ?
Végeredményben KÖZE NINCS A GYÁRIASSÁGHOZ!!! - viszont vannak dolgok, amiket elfogadnék róla... (púpos tank, duplaülés, OLDALKOCSI...)
olvassátok el a 43577 hozzászólásom+ van egy kérdésem:Lehet szegecselni a TS 125 kuplungját?A kosarat és a fogaskereket.4.2mm átmérőjű szegeccsel kellene csinálnom mert akkora a furat.Van ilyen boltban?Ez a kuplung a méh telepről van és 4mm szegeccsel volt össszerakva és nem lett jó nekik mert a két dolog mozog.
Igen Ő lesz az... Nemtudom ezek a megszakítók mien bevonattal rendelkeznek (szerintem semmilyennel) meg is lehet kis szemcsés csiszolóvászonnal tisztítani első körben csere előtt, hogy elérj vele a motoros boltig. Tartalék megszakító és kondi mindíg legyen nálad (esetleg gyertya és pipa, gyertyakábel sem árt).
Szerintem bármelyik motoros (autós) boltban kapsz MZhez kondit és megszakítót. Nemtom mennyi az ára nekem tavaj 500Ft volt a megszakító és 200 a kondi ha jól emléxem.
Szerintem aza megszakító be vam égve mert nagyon feketék a pogácsái. Amiatt is áthúzhat. Ha a kondi rossz akkor evidens, hogy beég a megszakító is ezért én azt javaslom csere mind a kettő végülis nem drága...
hát ez bonyolult nagyon hogy hogy lett ez a motor de alapjába véve olyan 120, + a papirmunka ami olyan 25 meg persze maga a motorhoz amihez hozzáraktam!!! nagyon sok mindent megusztam ingyen és olcson mert ugye ismeretség az kell mindenhez!!!
Először a Zsiguli kondenzátort cseréld ki rendes NDK-ra. Annak a csavarja alá rögzíted a préselt lemezt, ami úgy nézem nálad ki van egyenesítve és a lapos saru csúszik rá. Ugyan ide rögzíted a fémszalagot, aminek a másik fele a megszakító M3-as anyája alá megy.
A képen ugyan nincs rajata de az a zöld vezeték a gyújtó trafóról jön le és a kondira megy, amelyen van neki saru és alatta az átkötés a megszakítóra. Az a fekete vezeték ami neked a kondin van buhert és az átkötést hivatott helyettesíteni. Elméletileg mindegy, hogy a kondi fordítva van vagy sem de azért nem jó mivel a rázkódások miatt szerintem testel a gyújtásod ekkor nincs szikra illetve áthúz.
köszi.. ez segített valamennyit.. a kondi van berakva forditva az 100% most már csak anak a zöld drótnak a helyét nem találom ami bal szélen van és kicsit trutyis csatlakozón van.. az nem a kondi-é mert annak alul jön ki a kis fekete zsinorja csak eltakarja a szigszalag.. tegnap este lementem jobban megnézni a cuccot.. leszedtem minden szigetelo szalagot. és kikerestem hova csap át a szikra.. van a megszakitó az a kalapács féleség- és az előtt van 1 törlő bigyusz.. na annak a tartójára ugrik át.. és ritkán a bejelölt csavarra... oda raktam ideiglenessen 1 kis szigetelést.. és csodássan ment a motor..
de azt nem értem hogy miért csak most jelentkezett a hiba? kb mióta megvettem mentem vele 100km-t és csakmost jött..
Én is tettem ma egy kb. 80 km-es kört Óbuda-Acsa-Vác és vissza vonalon, de azért elkelt a téli bélés a motoros ruhákba, meg a terrrroristamaszk a sisak alá. Újpestnél felhajtottam az M3-as avtópályára és Mogyoródig kiégettem egy kicsit a trutyit a kipufból. Örvendezve láttam a tükörben, hogy a fogyasztói autókból csak a fényszórók látszanak, mert a ködgyertya nagyon beindult :)). Ment is jól a gép, (km óra nincs bekötve, csak saccolni lehet) mert elég lassan előzgettek, igaz elég dühödten is, két barom rám is húzta a kormányt kicsit, me hogy mé füstölök és mé sietek? Jóval később és máshol, Csővár és Penc között letámasztottam egy kicsit a bringát, mivelhogy egyrészt ez a szakasz Magyarország egyik legmesebelibb dimbes-dombos, erdős, tavas, nádas, kanyargós utas tája, másrészt észrevettem egy ragadozó madarat az út felett körözgetni. Érdekes volt látni, ahogy a gyengülő termikből egy apró szárnybillentéssel kiváltott és átsiklott egy másikba, ami aztán a feltámadó a széllel együtt elvitte és pillanatok alatt vagy 100 métert "feldobta" a madaramat. Mindezt nulla darab autó, késő délutáni bársonyos napsütés, kellemes hőmérséklet, vidám gomolyfelhőzet mellett figyelgettem. Ilyen helyeken valahogy sosincs kedvem sietni, Galgamácsa után vagy 40 km-en át nem is kapcsoltam negyediket.
Én is motoroztam ma a ts 150 emmel.112kmen 5 l-t evett.Az jó.
Voltam a főtengely felújitónál és mondta vigyem vissza a ft.-t és rámér h üt e esetleg, állit rajt.Nem mondta h állit rajt de sztem hidegen.Ugy lehet?később nem mozdul meg a sonka a csapon? Azért üt mert gondolom mikor összepréselték a 2 sonkát a csapra a jobb oldali nem állt be derékszögben a csapra.Üt a dinamó forgórésze fél mm t.
Amikor jöttem haza 4. ben 70el kb 3-4 szer olyan érzés volt mintha a motor kihagyna 1-2 szikrát.De arra is gondoltam nem e a primerlánc kapott a kuplungfog mellé mert nagyon laza a lánc a fogak meg nagyon kicsik a kuplungon. Lehetséges?Mert próbáltam azt múltkor h hajtottam a főt.t a láncot elhuztam pl balra akkor a lánc félrekap és megáll.
Hazafele 50 km es távolságba voltam de csak 65 el jöttem és finoman huzattam nehogy láncgond legyen.De próbáltam azt is h 2 ben lassan huzatva 50 ig nem csinálja e.Ugy nem vettem észre.Sztem csak akkor csinálja ha hirtelen huzom neki.Mert meghuzattam 1ben meg 2 ben ugy csinálta az akadozást vagy nem is tudom h irjam.Ilyet még nem tapasztaltam motoron.
Most értem vissza egy rövid, 19 kilóméteres körről. Olyan jó idő van, olyan jó volt! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD És megvan a 100. bejáratós kilóméter. :-DDD
Gondolom már páran találkoztatok ezzel az eladó motorral az ural.hu-n. Megtetszett, de rájöttem, csak addig mutat jól, amíg kicsike a kép. Anny nemodavaló dolog van rajta, hogy az már fáj. Durván fogalmazva jól elbántak ezzel az öreg jószággal...
Ez eléggé gányolva van! Nem jól van bekötve a kondi és szerintem a megszakító is be van égve. Cseréld mind a 2-t. A kondit fordítva kell betenni. A megszakítón van egy fém szalag aminek alátétszerű saru van a végén az jön a kondira egy csavarral és a kondi a hengeres részen van felfogatva egy szorítóval így testel.
most cseréltem gyertyát.. eddig is vadi új volt benne... nem változtat.. a talpnak 1 kis része volt földön és a többi betonon .. felraktam.. és akkor még nem láttam hogy rosszul áll.. csak mikor szép lasan dől.. (közbe telefonáltam :D mindent dobtam el a kezemből és ugrottam a motorér.. valamennyire sikerült is megfogni.. de az indexek leértek.. :-( ) mien kondit kell bele tenni?? mien márkét ajánlasz?:
szia.. ebben a kötegben minden vezeték méretre van vágva csatlakozókkal ellátva? és csak fel kell dugdosni?? lehet hogy érdekelne 1 ilyen köteg. mit kérnél érte?
szerinted ez megoldja a megszakitóról való szikra átcsapást a mellette lévő csavarra?
Tudna valaki olyan akár OFF-os motortípust ajánlani aminek hosszabb a gázhuzal mint az ETZ-é?? Kb 10cm is elég lenne, de a gyári az a Mikuni karbira rövid, át kéne alakítani elég komolyan...
hello.. ma volt 1 kissebb túrám a ts 125-el.. és simsonos haverommal.. az elején nagyon jól ment a moci.. de eggyszercsak kihagyott a gyujtás.. levettük ott a fedelet alul jobb oldalt.. láttunk 1 vezetéket kicsit megkopva.. leszigeteltük.. aztán próba.. nem javult,, van az a kis fém darab amiből jönnek ki a szikrák.. na abból a mellete lévő csavarra ment át néhány.. a csavarra tettem szigszalagot.. megjavult.. miért kezdett átcsapni a csavarra a szikra? hogy lehetne ezt megoldani hogy ne legyen igy tovább?? (vagy az én szígszalagos megoldásom a tuti és az örökké tart??) jah meg mikor leálltam a szél elfujjta a mocit.. oldalra.. és a jobb oldali index tartó elől. 2 részbe tört.. ezt megoldottam ideiglenessen 1 kis szigetelő szalaggal és 1 fém rúddal. hol tudnék venni hozzá ilyet?? tudom kicsit szerencsétlen vagyok hogy ennyi bajom van.. de lécci segítsetek! köszöni szépen: ádám
Felmegy rá akármekkora, ami 16-os felnire való, de te azt kérdezted jó-e. Nemhiszem, hogy a "csúszik és kopik" azt jelentené, hogy jó, de az infót megkaptad, így eldöntheted... :D
Szerintem ez valami gyújtás-töltés baj lesz. Én ilyenkor először a gyertyát hajítom el, aztán lerohadási feszültséget méregetek, összerakás esetén megnézem, jól-e kötöttem-e be-e a fesszabot, dinamót stb-t. Esetleg kicserélem a kondit másikra, nekem már volt vele bajom, igaz nem mz-n. De ott aztán nagyon. A lényeg, hogy pont a lerohadáskori állapotokat teszteld: van-e egészséges szikra, mit mutat a gyertya stb. Aztán persze jöhet a benzinkérdés.
Ma délután nagyon szép idő lett nálunk. Önfeledten motoroztam a gyönyörű napsütéses időben egy darab piros lámpán át hetvennel a az ott álldogáló rendőrök karjaiba.....
Tisztelt szakik. Napok óta olyan problémával szembesülök,amin mindig mosolyogtam,ha valaki előhozta itt,gondolván,velem nem történhet ilyesmi. Aztán történt. A TS 250 talpraállításának utolsó fázisában vagyok,tehát eljött az indítás pillanata. De a szétszedés előtt tökéletesen működő gép most nem akarja a felébresztést. Néha beindul,gyönyörű hangja van (naná,új kipufogórendszer),aztán vagy lehörög pár másodperc után,vagy beledurran a kipufogóba és úgy áll le. Szikra szép,megszakítóhézag 0,3,karburátor kétszer átpucolva,kifújva minden fuvóka.Szivató működik.Ja és a motor nem is mindig indul be,van,amikor negyed óra rugdosás sem segít.Gyertya benzines,tehát azt kap.
Viszont egyvalamire gyanakszom: komplett henger-dugó szettet vettem hozzá alig futott motorról. Létezhet-e az,hogy a dugattyúnak a csapszegközéppontból mért magassága más,mint a régié volt és ezáltal az előgyújtást hozzá kéne igazítani?
Talán érdemes lenne előnyösebben komponált képekkel hirdetned a bringát. Délutáni napsütés, ződ mező, alacsonyabban tartott fényképgép, a motor mellé/mögé letett hátsó kuffer stb.
Mindig érdemes! Az a szalag nem marad rajta örökké. A melegben majd szépen megtágul, esetleg a ragasztó is elenged a hőtől és megint ugyanott Vagy... Ilyen apróságon szerintem nem érdemes spórolni...
hello.. tegnap motoroztam 1 kicsit.. a gyujtásnál 1 vezeték szigetelése 1 kicsit lekopott.. és átcsap a szikra a fedélre.. és néha nem volt gyujtás.. megcsináltuk szigetelőszalaggal.. most pöpec.. szerintetek érdemes kicserélni a hibás vezetéket? vagy maradhat a szigetelőszalag?? köszi: ádám
Huhuhúú! Megy, mint az olajozott Istennyila! Méghogy lomha és lassú. Milyen fürgén pattog! Lehetett egy életbiztosítása a tagnak! Én nem csinálnám utána, az tuti.
Elgondolkodok rajta, ha működik nekem minden hibátlanul akkor nem biztos, hogy kell, de azért tegyéle eggyet félre. Bekötni én is be tudom, készítettem képeket, letöltöttem egy rakat kapcsolási rajzot ill. van egy elektroszaki ismerősöm akivel megnézetem, hogyha van valami bibi. Azért köszi, rendes vagy. Véletlen nem tudod te vagy valaki, hogy milyen és mekkora szegecs van a lámpakeretben?
Két lehetőség van. Elküldesz 10 rongyot postán (+postaköltség) és elküldöm a csomagot (a postaköltséget neked kell fizetned, +több mint egy ezres), vagy elviszem neked a cuccot, be is szerelem, és akkor 13ezret fizetsz. Gondold meg, hogy mi a jobbik "rossz".
1.:Mennyibe kerül egy vezérköteg a TS-emre?(1 órás) 2.:Nem tudsz valahonnan új gyujtáskapcslófedelet ? Én nem találok csak szasználtat ami igen karcos:(. Ennnyi
Nagyon csini 251-es! Pont ilyen plexit akarok énis felrakni a peregyre. Tudnál esetleg közelebbi képet csinálni a felfogatásról? A plexi már megvan, még alakítani kell rajta, meg persze felrakni. :)
Jut eszembe keresek 150es TS-re láncédő bakelitet sértetlent és láncvédő gumit 1db-ot. Ha valakinek van elfekvőben a pince mélyén, a doboz alján, akkor szívesen venném ha jelezné!
Igazad van szaki , el is felejtettem írni , hogy 12 voltos akksiról beszélek mikor a 11 voltot említem , értelemszerűen a 6 voltosnál ez az érték ennek a fele , tehát 5,5 volt . Egyébként pedig a cellánkénti érték a lényeg , de ne bonyolítsuk a dolgokat :-)
( Nem is tudom mikor láttam utoljára 6 voltos akksit , teljesen ki is ment a fejemből :-)) )
Remélem a 2 és 5 Ft közötti tartományban van, mert többet nem adnék érte. ( Bár, 2 Ft-nél drágább kell, hogy legyen, mert ha kell 5 darab, akkor 5 ször megyek be 1-ért, és mindig ingyen hozom el).
Jól jön majd néhány, ha összedobom az üres óratartómba a visszajelzőket.
Tudod a fene sem tudja megjegyezni - felesleges is lenne - kinek van 6 és kinek 12 voltos akkumulátora. Értelemszerűen ha valaki 14,4 voltot ír, azt hat voltos rendszer esetében 7,2-nek kell érteni. Ha nem töltöttél bele semmit az sem jó, az akkumulátor párolgásból erdőfolyadékvesztességét desztillált vagy ioncserélt vízzel kell pótolni. Ugyanis a sav nem párolog el, csak a víz. Próbáljál meg szabatosan fogalmazni, az akkumulátorban pl. nem sav van, hanem kénsav és víz keveréke ún. elektrolit. Ugyancsak külünbség van a pezsgés és buborékok kialakulása között. Ha azt írod, hogy pezseg, az én szemem előtt "forr" az akkud.
A rejtett kapcsoló természetesen a szíved joga. Haszna sok nincs, de ártani nem ártasz vele. Arra azért vigyázz, hogy a rajta átfolyó áramot beégés nélkül kapcsolni tudja. Ha nem akkor be kell relézned, azt meg hat voltosban elég nehéz találni.
Azt az egy ohmos ellenállást meg nyugodtan elhagyhatod.
helo Itt a fórumon egy kis félreértések vannak.Nekem 6V 12Ah-ás akksim van.Valaki azt irta h káros ha 11 V alá esik az akksi feszültsége.MEg volt egy régebbi hozzászólás meg egy mostani hogy lehet savval töltöttem utána.Dehogyis nem öntöttem bele semmit. ,,Egyébként mikor ki volt merülve azt hittem kevés benne a sav is 3-4 mm el a min.vonal alatt volt.Most h feltöltöttem már a max.vonalnál jár a sav magassága." Visszaolvastam az első hozzászólásomat akksi ügyben.Ezt irtam amit ide idéztem.Ez az én hibám h ugy irtam le h félreértettétek de erre nem gondoltam.Nem ugyértem h feltöltöttem savval vagy desz vizzel(egyiket sem tettem bele),hanem töltővel töltöttem fel.Egy hozzászólásban vki irta h pezseg vagy buborékozik nem mindegy.Hát tényleg nem akkor hivjuk buborékozásnak.Mindegy én eddig mindig azt a folyamatot pezsgésnek hivtam amikor a cellában pattogott egy kicsit a folyadék. Meg vki irta h rejtett kapcsolót teszek a motoromra ahelyett hogy kivenném a kulcsot.Most nem azért irtam h teszek rá a macska miatt hanem mindenképp teszek rá.A másik dolog még h én 6 voltos töltővel töltök nem 12 voltossal mielőtt félreértés lenne ebből is.1ohmos ellenállás van sorbakötve a töltőkábel és a +saru közé.Igy jó a töltőfesz és az A is. Összesitve az egész akksi ügyet egy a lényeg h helyrejött az akksim.A kulcsot meg kihúztam.
Sztem nem zsúfi, bár az én agyam szüleménye, valszeg azé nem látom zsúfoltnak :)) Sima mezei 3mm-es ledek, csak a kék valami nagy fényerejü szarság:) De szépen dolgoznak:)
Végre elkészült a LED-es visszajelzőkkel felvértezett fordulatmérőm, ime pár kép, működés közben :) A távfény visszajelzője kicsit erősre sikeredett, de így tuti nem hagyom rajta ha beérek lakottra :DDD
Bocs , hogy már megint bele "kell" szóljak a dolgokba de ezt az akksis dolgot helyre kellene rakni !
Szóval még csak véletlen sem fix Amperban van megadva az ideális töltése a savas akksinak ( tudtommal a másfajtáknak sem ) hanem : A sima töltés az akksi kapacitásának max az 1 tizede - a formázó töltés vagy "csepp töltés" pedig max az 1 huszada legyen - formázott akksinál alkalmazható gyorstöltés rövid ideig , de az nem használ neki , tehát ott már károsodhat ! Mint ahogy károsodik akkor is amikor 11 volt alá esik a feszültség benne !
A használat közben párolog a desztvíz a savból , ezért ha csak ki nem borul nem szabad savval után tölteni csak vízzel , lehet azért pezseg mert savval lett utántöltve d.víz helyett és túl savas a lé benne . Mert hát a bubozékozás és a pezsgés nem ugyan az .
Helo Akkor jó pedig ha pezseg.Tölteni mindig ugy szoktunk akksit akár autóét is h a kupakokat kivenni a cellák felett és lehet tölteni.Egyébként 1.2 A -ral szoktam tölteni csak akkor töltöttem 1.5-tel amikor le volt nagyon merülve.Amugymeg akárhogy is nézem 0.7A ral ha töltöm és 7.2V al akkor is pezseg .Még 7.1 voltnál is indul a pezsgés.Egyébként ugy értem ezt a pezsgést hogy talán olyan másodpercenként ha belenézek egy egy cellába a sav egy pici csepp formályában felugrik.D az akksi nem melegedik.MEg a másik dolog h azért van az akksin oldalt cső kivezetés h a gázképződés ki tudjon menni mert pezseg.
Meggondolom még Kálmán, de pénzt semmiképp nem fogadok el érte. Egyik pacsai dologra elviszem majd. Én vagyok béna, vagy tényleg nem szoksz Msn-en lenni?
A képet a zalaapáti börzén lőttem, úgy hogy találkozhattál vele. Én is egy alacsonyabb figurára emlékszem. Összhatásában tetszik a motor, részletekben vannak megoldások, amik nem a szájízem szerint valók.
A két trafó alkalmazása érdekes, nem tudom van-e haszna, nem hiszem, hogy duplájára nőne tőle a szikra energiája.
A hátsó lámpa nálam biztos marad az NDK, talán unalmasabb, de az való rá.
A "műszerfalon" van minden, van ami hasznos, van ami felesleges. Tessék figyelni a zuhanyozócsöveket, ennek a hasznáról sem vagyok meggyőződve.
A szívató megoldása éppen kapóra jött, mert semmi kedvem nincs kifúrni a kormányt.
A fejidom persze, nekem kellene, ha tudsz mondani egy emberi árat vagy még inkább, ha elfogadsz valamit cserébe.
Láttam már párszor, és beszélgettem is már vele, de sajnos elérhetőségét, és nevét sem tudom. Annyira emlékszek, hogy a motorban több, mint 300ezer!!! kilóméter van. Egy olyan 40 év körüli, alacsony, úriemberről van szó. És még annyit tudok, hogy egy magnó van a hátsó dobozában.
Ha minden igaz, akkor nekem van ilyen fejidomom, magadak szeretnéd? Miért nem vagy soha Msn-en?
Ha pezseg az nem egészséges. Az 1,2 A töltőáram az 12 amperórás akkumlátornak optimális.
A fekete doboz csak az elektronika, a motorban volt még egy gyújtásalaplap Hall-generátorokkal. A bekötése némi szakismeretet, de legalább rajzot igényel, egy rossz kötéssel szépen tönkre lehet tenni.
Alkalmazható egyhengeres motorokhoz is, értelemszerűen akkor csak a felét használod.
Már jó az akksim.A 12. töltési órában a töltőfesz. 7.14 volt és már pezsgett is.Szóval jólett.Még 2 órát töltöttem akkor és 7.4 lett.Összesen tegnap majdnem folyamatosan 14 órát töltöttem.Meg ma is feltettem tölteni 5 perc mulva már pezsgett is.7.2 volttal töltöttem majd 7.5 tel.Az áram először 1.2 A volt majd ahogy töltődött fel 0.7 körülre ment vissza.Kb 2 órát töltöttem ma és motoroztam is jó volt.De rá is fagytam szinte.Most mentem 5-6 körül.
Ja tegnap voltunk MÉH telepen volt egy trabant de lux motor nélkül.Aztán megpillantottam egy fekete dobozt az orában.És emlékeztem rá h szoktatok ti itt a fórumon vmi fekete dobozról beszélni de sose tudtam mi az pontosan.Mostmár tudom.CSak kiszereltem az elejéből de azt nem tudom melyik kábelt hova kell kötni és milyen trabihoz használható.Jeladóshoz?vagy pontosan ez a doboz mire jó?
Szakközépbe basz..tak ki igy velem. Lehúzták a pozitív saruit az akkuról. Persze én semmit nem tudtam tenni, azt hittem töltés baj van, akkor még nem ismertem a 6 voltos elektronikát..... :-) betoltam, úgy jó volt hazáig :)) ....szemetek :))
Természetes lassú kimerülés. Előfordul. Az hogy 6.4 voltnál nem tudtál többet "beleelektronizálni" :)) az normatív. Rakd be a motorba, az meg majd tölti üzem közben! Persze ha minden beállítás jó! Ne félj tőle, majd csak akkor, ha egyáltalán nem vesz fel áramot, ...akkor bizony dobhatod el, de leírásod alapján, ettől még messze vagy!
""a macska kapcsolhatott rá mert az ülésen szokott ülni és aludni""
:DDD
máskor jobban vigyázz, és vedd ki a kulcsot! Ez olyan mintha autó tulajdonos lennél. A motor is érték, legyen akármiylen márkájú!!! Van egy slusszkulcsod, elképzeled róla hogy egy van belőle, érték, (attól függetlenül hogy lehet még kapni boltokban) de akkor is a motor megvételekor kaptad, hozzá tartozik, a motorod részét képezi, nélküle nem létezik semmi.... Én például (hiába hogy van pótkulcs, mindig kiszedem, és úgy vigyázok rá, mintha aranyból lenne) - ha kell karikára fűzöm, hogy el ne hagyjam......
Így ahogy van, ez úgy van rendjén!! Nincs szar motor, csak hanyag tulajdonos, és most nagyon érzékenyen beszéltem..... Mindig a karbantartás számit, (valójában a tulajdonos) és nem a motor). Én a mai napig becsülöm a veteránosakat, beleértve a 25-28-30 éves MZ tulajdonosakat, (vagy akár csak a 20 év körüli MZ-ket), továbbá a Pannoniákat, Danuviákat, JAWA-kat, és a többi veterán járművet! Múlt évben leírhatatlan érzés volt megállni egy JAWA-s mellett, aminek elment a gyújtása, mégis örömmel töltött el a közös beszélgetésünk, és a tapasztalatátadásunk, beszélgettünk, örültünk egymásnak, és egy rossz szót nem szóltunk a másik motorjáról, sőtt, annak örültem volna ha a másikét is kipróbálhattam volna, attól FÜGGETLENÜL hogy milyen motorja van... :-)
Főleg közúton Uraim, és Kollégáim! Felemelő érzés inteni egy MZ-snek, de mégjobb érzés inteni egy más típusú motoron lovagló veterán motorosnak, Isten engem úgy segéljen!!!! Ismeritek a mondást! A motoros HARCOS ember, önmagát pusztítja, bolyong, hogy békére leljen, a menetszél kiszaggatja a gondolatokat a fejből............................. Érzéssel mások iránt, érzéssel barátaim!!!!!!!
""A Becsület ennél mégis többet ééérr!!!!!!!"" :-)) ;)
Bizony hogy ritka! Börzéken 3-4 ezer forintot is elkérnek darabjért! (persze csakis a bal oldaliért, mert jobbos meg még ritkább :-/ ) Én is azt tettem fel! :D Szerencsésnek érezhetem magam, hogy hozzájutottam egyhez!! Igazi Retro Érzés! MZ mindenek felett! :)
Ez a motor igy gyönyörű!!! ahogy van! De tényleg! Gyáriasan, fantasztikus formavonalai vannak. És aki azt mondja hogy ez nem egy szép motor, az semmilyen motort nem érdemel!!!!!!!!!!!!! Gondolkozz, "mélázz" rajta többet, igy érdemes hagyni ahogy van, mert szem-szájnak ingere, igy ahogy van üti mindegyik Új fajta MZ-t. Ritka típusú motorod van, becsüld meg, légy rá Büszke! ez most valahonnan a szívem legmélyéről jött.... :))) áldjon engem Isten érte!
Helo HA hiszed ha nem a macska lehetett nagy 6kg kandúr macskám van.Valószínű ráállt a lámpafejre a motor az oldalsó sztenderen van ezért balra dől a motor és csak balra tud leugrani a macska mert jobbra a danuvia van mellette.Valahogy sikerült neki egyet balra forditani a kapcsolón ahogy ráállt.A kulcsot nem huzom ki sose ha itthon van, eddig nem szoktam.
Engem csak az zavar, hogy ha a parkolóban hagyom, akárki elindíthatja egy csavarhúzóval. Ez ellen akarok beiktatni valamit. (Nem is beszélve a magamfajta őrült tagokról, akiknél mindig akard véletlenül egy Simson és egy MZ slusszkulcs)
Csak nem értem a logikátokat. Péternek félrerúgja a macska a gyújtáskulcsot - amit nem igen hiszek - és akkor áramtalanítókapcsolót szerel, az helyett, hogy kihúzná a kulcsot.
Még annyit, hogy az akkumulátor töltési árama a kapacitás amperórában megadott értékének 10 %-a amperben. Tehát egy 12 Ah-s akkumulátort max. 1,2 amperrel szabad tölteni. Ebből adódik a 14 óra, ugyanis kb. 40 % a töltési veszteség. Apró trükk, bizonyára sokan ismerik. 12 voltos töltőről úgy töltök 6 voltos akkumlátort, hogy sorba kapcsolok egy izzót, amivel beállítom a névleges töltőáramot. Az izzó aztán szabályozza az egész folyamatot, lévén hogy az izzószálnak hőmérséklettől függően változik az ellenállása, az pedig a rajta eső feszültségtől függ. A félvezetők előtti világban láttam olyan töltő kapcsolási rajzot, ahol a primer oldalon voltak az izzók.
Ilyen áramtalanítót sokan terveznek, többek között én is. A Te esetedben legjobb az ülés alá bal oldalra rejteni egy picike billenőkapcsolót, így amikor sztenderre rakod, vagy veszed le, észrevétlenül átkapcsolhatod.
Az akkumulátor töltési ideje 14 óra. Nem savval kell pótolni a folyadékot, hanem desztillált, esetleg ioncserélt vízzel. Ha savat öntesz bele megnöveled a folyadék sűrűségét. Attól tönkremehet, a mély merülést a jó állapotú akksi azért többnyire túléli.
ma nagy problémám volt.Ránéztem a TS gyujtáskapcsolójára olyan 1.5 méterről és azt láttam h gyujtás állásban van.Hirtelen odamentem h közelről is megnézzem.És tényleg gyujtáson volt de h mióta azt nem tudom.Lehet 1 napja is és sztem a mcska kapcsolhatott rá mert az ülésen szokott ülni és aludni de még nem láttam volna h a lámpafejre állt volna de sztem az volt.Csak azért irom mert tesóm v apám nem szokta kapcsolgatni.
Na gyorsan kiszedtem az akksit 0.58 v volt benne.Megijedtem ettől most mi lesz ,gyorsan nekiálltam tölteni aztán 1.5 óra mulva már 4 volt volt benn , töltés nélkül vége lett volna.Az esetet reggel fél 9 kor vettem észre .És azóta töltöm az akksit.Most utoljára 1 órája néztem 6.78v al töltötte a töltő.NAgyon lassan megy fel a töltőfesz talán óránként 2-3 tized.1 amperral kezdtem tölteni az üres akksit majd olyan 3 óra után 1.2A ra kapcsoltam(12Ah ás akksi).Most már 2 órája 1.5A ra kapcsoltam .mert 1.2A nál egyszerűen 6.4V nál nem akart feljebb menni.Egyébként mikor ki volt merülve azt hittem kevés benne a sav is 3-4 mm el a min.vonal alatt volt.Most h feltöltöttem már a max.vonalnál jár a sav magassága.De mikor megvettem az akksit akkor öntötték fel a max főlé azóta nem öntöttem bele deszt.vizet sem. Ezért van az is h a kimerült sav sűrűsége is megváltozik a kimerülté 1.28g/ccm azthiszem a feltöltötté meg 1.35 talán vhogy igy.Sztetek túléli az akksi mert ugye nem rövidzár volt hanem lassú kimerülés.Remélem visszakapom a régi akksimat mármint olyan értelemben mint amilyen volt.Tervezek is egy áramtalanitó kapcsolót ami még az ellen is jó h parkolóban vki csavarhuzóval esetleg a gy.kapcsolót vmilyen állásba akarja tenni hiába mert le lesz áramtalanitva.
endre p21:: szia.. nekem van 1 iyen tükröm.. jobbos.. a kör bilincs eltört rajjta.. de megvan minden része.. és a tükör részén van 1, 50ft os nagyságú kosz.. ha meg tudod csinálni működőképessé akkor odaadom szívesen. (nekem kényelmetlen oda le nézni.. és nem is teccik annyira.. )
Egyetértek! Én a babettával is elmentem 30 km-re, és volt, hogy napjában 2x is megvolt oda-vissza. Beletekertem pár ezer km-t, zokszó nélkül bírta, szinte 0 szervizzel...
Akkor mindenkinek sok nyuszit, gazdag nyulat, meg ilyenek. Még leszek netközelben, de hátha mégse...:D
Felesleges ezen vitázni, főleg a "ki szar, mi szar?" kérdés kezd elcsépeltté válni. Sztem már megbeszéltük a dolgot sokszor.
Elhanyagolt jármű létezik amibe bárbi belefér, nem pedig jó MZ-k és szar Pannóniák.
Kis kitérő:
Kémery-Greuss László Kürbitz-be látogatott a tekerős Simsonján (SR találkozó), potom 900 km az Alpokon át, és felpakolva. Hoppá.
Említhetnék egy szintén magyar úriembert aki Rigával szelte át a magastátrát a 70-es években, egy Simson Schwalbés is vele tartott...a Simsont állandóan szerelni kellett, a Rigát nem!
Ettől persze nem lesz az SR-2 meg a Riga a világ legjobb motorja, de A Svalbi sem a legszarabb (mellesleg nekem olyan (is) van, túl pár hosszabb túrán).
Sz'al lennének itt történetek, és ennek fényében egy (ha régi is) 250 köbcentis motorral - bármilyen típus - félni elmenni hosszú útra, elég érdekesen hangzik....hacsak nem anyagi és szabadidőbeni korlátai vannak a dolognak :-)
és ezennek Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok mindenkinek, legközelebb 25-én leszek 'internetben'
Érdemes ilyen átmeneti időben motorozáshoz is neoprénből varrott térd és-vesemelegítőt beszerezni, ha nem kifejezett motoros göncben megy a zember. Ha van otthon varrógép (vagy tű-cérna:), csak némi tépőzárat, meg neoprént kell venni, oszt hajrá. Megéri azt a pár órás barkácsolást. Az esőruha meg állandó lakója a biciklinek :) Szerintem ma, amikor már egyrészt látjuk felmenőinken, hogy milyen komoly ízületi bántalmakhoz vezet az eszetlen alulöltözködés, másrészt már kikísérletezték a legoptimálisabb, motorosoknak kitalált ruházkodási megoldásokat, igazi marhaság tudva tudván tönkretenni az egészségünket. Én simán visszafordulok akár km-erekről is, ha úgy érzem, hogy valamit még magamra kell tekernem. :)
Helló! Sajnos ez a tükör ritka, mint a fehér Zorró. Csinálni tudsz esetleg, ha találsz MÉHtelepen régi Trabantot, amin ilyen fejű tükör van. Teszel rá egy bilincses szárat, oszt ámen. Nagyon kihalt, sajnos.
Nekem szerencsére van tartalékom, ugyanis trophylaci szakival személyes találkozásunkkor elbizniszelünk egyet, amit legalább 2006ban elterveztünk. Vagy régebben?
Szentes városában ma köröztek a Pollák Antal Műszaki Szakközépiskola tagjai MZ-n,Simsonon,Honda XL-en(vagy 3x elmentek melletem dudálva,míg muterra vártam.Mint a felvonulás a találkozókon).Emiatt kérdeztem.
Az egyébként igen gáz volt amikor ezeket a tócsákat szelte a pancsiblokk (mondom -nemérdekel! és bírta) teljesen megváltozott a hangja is de mellettem is volt forgalom nem lehetett kerülgetni. Asszem utána volt a kisETZm az megállt "párás" időben mer beázott vagy akarbi vagy más pedig csak 9éves volt a pancsi 26 (akkor):)))
Ja és a 150 km az nekem már már természetes. S. Zsolti barátom Pázmándi (Velencei tó) én meg Szekszárd mellett lakok. Ha hozzá megyek, mindig egyhuzamban nyomom le az utat, aztán 10 perc szusszanás után irány tovább! :) -10 év múlva, mikor az izületeimet sikerül teljesen tönkre tenni, lehet nem így fogok hozzáállni, de addig is fiatalság bolondság forever! :)
Keresztúrból jöttünk így haza, 2006-ban.. esőruha nem volt, volt sportcipő, farmer, bőrkabát. lehajtott plexivel nemláttam semmit, mert olyan vastagon hömpölygött rajta a víz (sötétített) felhajtva az arcom mosta az eső.. jó 40 km-t mentünk így, mondanom sem kell, szét áztam. Utána jött a szárítkozás.. :) 20 km 80-al kellemes oldalszélben. :)
Te nagyon bírod akkor:) Én a pancsival is 150km volt amit kénytelen voltam EGYHUZAMBAN megtenni és lehet kényelmesebb volt mint a kisTS de végig szakadt az öktóberi eső viszont volt rajtam farmer meg bomberdzseki és surranó ami már Szeged határában cuppogott mivel tengelyig érő tócsákban járkáltam át. És nem ázott be a pancsi pedig arra vártam végig hátha elhajinthatom. Solton megálltam a pirosnál azt nem tudtam elindulni (komoly problémát jelentett felemelni a lában amit nem éreztemmár régóta és a kuplungot is úgy húztam, hogy láttam mozog a kezem). Volt ilyen is.:)
Ahoz képest, hogy a Pannonia milyen "szar", én nem is egy alkalommal volt, hogy 1 nap alatt több mint 400 km-t nyomtam le gond nélkül (eddigi max 455km). Itt pedig napok óta azt olvasom hogy hú! gond nélkül lenyomtunk 100-150 km-t :) (ilyen távolságra többnyire tartalék gyertya, fogó, meg gyertyakulcs van nálam). Aki meg ismer, az tudja hogy nem 60-al járok. :)
A főiskolán a hallgatóknak egy olyan mondatot kellett fogalmazniuk, amelyben a "szeretet" és a "szex" szó is előfordul.
- Egy női hallgató fogalmazása:
"Amikor két ember mélységesen és szenvedélyesen szereti egymást, és mindkettőjükben megvan az egymás iránti magas fokú és kölcsönös tisztelet, akkor a társadalom morálisan és spirituálisan is támogatja, hogy ez a két személy a fizikai szex mámorában egyesüljön."
Sziasztok! Múltkor írtam a lengővilla tengellyel.Itt a zalában kerestük és sehonnan se tudunk szerezni boltból,meg ismerösöknél sem találunk 150es etz-hez.Esetleg valaki nemtud egy oldalt adni ahonnan tudunk szerezni?Vagy telefonszámot, akármit?
Ezt biztosan olvastátok már nekem új én most találtam.
Minden elismerésem a tagnak én Szombathelynél tovább még nem jutottam vele bár azt egyhuzamban 220km. Azért 70-el ennyit menni nem semmi :))). Megyek énis Zschopauba majd az oldalassal :)))
Nem érzem magam veszélyeztetve. Ha olyan a szitu, hogy tudatosan akarom mutatni a mögöttem jövőnek, hogy most fékezek, akkor megpöckölöm a hátsófék pedálját.
gondolom neked is ts ed van.. nem érzed magad veszéllyeztetve hogy nem látják ha csak első fékkel fékezel? még utánanézek ennek a mikrokapcsolós dolognak.. köszi mindent.. hello.
Megnéztem, az egy tolatólámpakapcsoló, eladó nem tudja mit árul.
A TS-eken gyárilag nem volt az első fékre féklámpakapcsoló. Így csak barkácsolni lehet. Ha én akarnék ilyent, akkor valami combosabb mikrokapcsolóban gondolkodnék. De nem akarok.
A Wartburg féklámpakapcsolója hidraulikus működtetésű, így elvileg az ETZ-hez használható. Ehhez egy közdarabot kell "faragni", amit a fékvezetékbe lehet iktatni.
motorkami: ok akkor aszondod nem probléma és ez igy van jól.. köszi.
---------------
még 1 utso kérdés.. és igérem nem zavarok többé.. (kivéve ha nagy a gond) még régebben gondom volt azzal hogy nem világit a féklámpa ha elől fékezek.. ehhez mien féklámpa kapscolót kell beépíteni??
Igen, motorblokkot. Valószínű, hogy egy "óvatos" szerelő leejtette a főtengelyemet, és elgörbülhetett. Plussz most teljesen elszállt a gyújtásom valamiért. Most megszakítókalapács van benne, de van komplett tirisztorom is.
A Tata még bőven jó. Megköszönném, ha tudnál elérhetőséget küldeni.
Kellene egy alkatrész:), nekem P21-esem van de MZ szektorok vannak rajta és irányjelzőt akarok rá tenni, ezért kéne az burkolatház, az a krómos fajta, irányváltó kapcsoló, azt hiszem TS 125-ös MZ-én volt ilyen, ha valaki tud eladót szóljon
Ez a szett aranyat ér! Rengeteg betört csavart szedtem ki ilyennel anno. Minden trágya dolgot a nyakunkra hordtak a forgácsolóműhelybe, a beletört csavar sláger volt. Becsüld meg a készletet, csak olyan helyre pakold el hogyha kell, találd is meg :-)
hello! jó hírem van.. megcsináltam a motorom! amibe nem volt szikra.. Feltöltöttem az akku-t és akkor működött a duda.. de szikra még mindig nem volt.. kivetem megnétem a gyertyát és nem szikrázott.. a biztonság kedvéért átraktam 1 másik ts be és abba hiba nélkül ment.. mikor vissza akartam tenni az enyémbe akkor elejtettem és eltört.. De ez nem baj.. mert ez segített.. beleraktam 1 új gyertyát és láss csodát, szikrázott.-- 3. rugásra beindult.. gyönyörűen jár.. nagyon szépen húz.. elmentem tankolni mert még régebben 1:33 as keveréket tettünk bele és 1 kicsit hígitottam.. a benzinkúton 5 en jöttek oda hozzám dicsérni a motort.. ebből 2 nek volt ilyenje,,. és nem is volt nagy kút.. 1 kis klub petrol eldugva a 9 ker ben.. most már csak az a probláma (eddig nem volt) hogy nagyobb fordulatszámon az index sűrübben villog.-.- erre tudom h van megoldás mert valahol láttam.. de már nem emléxem h hol.. tudtok segíteni?
Nekem a kormányszorító van berohadva meg se mozdul viszont nem is fog semmit mert alul letörött a vázról az a kis nyelv ami a kiflit is ütközteti. Már átfordult a tetején a műanyag amivel tekerni kell (Pannónia rulez) na ezzel mit csinájjak??? (nagy TS/1).
Én kissé elfogult vagyok e TS-ekkel nekem ezek tetszenek a legjobban :). Egyszer volt kis ETZ-m hát nem győzött meg bár van akinek meg aza mindene. Arra gondoltam, hogy a kis TS azért jelenleg olcsóbb mint a kis ETZ tehát nem buknál annyit, főleg ha vizsga és rendszám nélküli géppel esetleg elkap a hatóság. Egyébként a kis TS is tud fogyizni rendesen ha a teljesítményét akarod emelni és hajtod is nekem volt már 5,5l/100km viszont a kis ETZ alapból többet fogyaszt. Nekem 4l/100km alatt nem fogyasztott sose. A kisTS-em meg (ha jó minden és nincs hajtva) 2,5-3lityivel elmegy.
Télleg próbáltad már a Petrol Boostert? Kb 10%-ot megtakarít de nyilván akkor észrevehető ha nem 2litert fogyasz.
Egy kopott motor szerintem 50%-al többet fogyaszt legalább de itt a karbi kopása (pl súbertű, tűsfóvóka) is nagyon lényeges. Sajnos a henger ovalitását csak célszerszámmal lehet megmérni, a gyűrűcsere javít6 rajt de nem tesz csodát. De azért meg lehet ezt állapítani kompresszióméréssel akár úgy is ahogy mondtad, hogy mennyire nehéz átfodítani. Amúgy a kompresszió a bejáratás után jön meg amikor összekopik elötte kisebb. Nekem a nagy TSsel igencsak birkózni kell szerintem ez má káros is 12 a kompressziója és már 2x megszorult csak úgy állásában érdekesen rakták össze úgyhogy szét kelll szednem. A gyűrűzés után kell várni 1500kmert a kompresszióra de ha a henger rossz nem lessz 8,5nél jobb.
Sokmindenen gondolkodtam már, de - a macska rúgja meg - a sárvédő eladás még nem jutott eszembe. Sokra nem mennél vele, akkora kanyar van benne, hogy csak na. Ennek a Pannoniáhával bizony nem kicsit estek...
Előre is köszi az adatokat. A halk megjegyzésedre annyit, hogy de, gondoltam már rá. Hátrány, hogy az eredeti tanktak még nincs kész a frankó festése. Amúgy MINDEN cuccát félreteszem, semmi sajátja nincs átszabva, a visszaalakítás szeritem maximum egy órát venne igénybe ( tank, hátsólámpa, hátsótelók, fordulatmérő, első sárvédő... oszt Ámen). Pontosan tudom, hogy milyen májer gyári állapotban, ezért is nem vagyok hajlandó végleges alakításra!
Nem nyert.
Miért nem cserélem le az utcai ETZ-t utcai TSre?
Nem kívánom gazdagítani Vérszopó Állambácsit 12ezer HUF eredetvizsgálattal,X ezer átirási költséggel,12ezer HUF eredetvizsgával+törzskönyvvel.A műszakiról még nem is beszéltem+ az alkatrészárak.
Ebből a pénzből inkább veszek forgalomból kivont TS-(eke)t,és mattfeketére festeném.
Kísérletezek tovább,és leírom itt a fórumon,mire jutottam.
Kíváncsi vagyok,hogy egy épp bejáródott moci mennyivel gazdaságosabb egy 20-30-40-ezret futottnál.Barátom TS-én felújítás után kézzel 10-szer is lehetett rugózni a berugókaron,olyan jó volt a sűrítés a hengerben(felújítás után persze,hogy jó :)).1 hétig...
Lehet,hogy az én ETZ-m is érdemes lenne fúrni,eddig csak gyűrűzve volt.
Bele kell,hogy menjen,de a fékkitámasztással lennének problémák,mire összereszeled.Ma este úgyis megyek a hegyre,ott van a TLT meg a TS 250 is,megmérem neked pontosan.
Halkan megkérdezném: arra nem gondoltál még soha,hogy a TS-ed újra régi fényében ragyogjon?Tehát úgy ahogy a gyárból kijött? Ha a végére érnél,rácsodálkoznál,hogy milyen állatul néz ki! De ezt ne is vedd komolyan.
Az én képeimmel valami baj van, azt hiszem egy vírus kóstolgatja... de nem adom fel, valamit megpróbálok kezdeni az SD kártyámmal. Nem kéne hogy elvesszenek, egy csomó kép van rajta! :(
Egyébként azon a 4. képen éppen a 6-os számú csigolyámat gyógytornászom :D:D
Jó "kis" túra volt! Mennyi is? Valami 165 km volt összesen? :))) Otthon belekukkantottam a tankba, kimértem ami maradt, számolgattam, meg számolgattam, és kijött egy átlagos (...ugye most még bejáratós) 4.1-4.2 literes fogyasztás. A maximális tempó 70-80 km/h volt.
Remélem a mostani hétvégén is tudunk majd valamit alkotni. Nem muszály messze menni megint :)
Mondjuk ez sem volt nagy kör.. Miket beszélek... Mz-nek távolság?? ehhh nade kéérem :P:))
Tökéletessen igazad van.Nekem a régi skodámbol párszor sikerült kivenni a beleszakadt hengerfejcsavart.ja és mindig ugy kellett kölcsön kérni mert nekem sajnos nincs:(
Hozzájutottam egy pár darab MANNESMANN márkájú törtcsavarkihajtó szetthez. Sohasem volt használva, olyan "Jobb ha van és nem kell, mintha kellene és nem lenne" szerszám. 2000 forint/szett.
Kérdeznék minden Pannoniához és MZhez egyaránt értő szaktársat ( értem ezalatt motorkamit, Ervin P20t, PSct, meg még aki tudja a választ), hogy a Pannonia nagyfékdob szélessége folytán belemegy e régi TS villába?
Hurrá! A szomszéd fórumban Jimmipec veterános társunk mutatott nekem képet az új megvalósítandó tervemről! Ezekszerint mégiscsak lehetséges! Hurrá! Ez az Ő képe. Márminz ezt mutatta :
Ja, igen, elfelejtettem kiírni, pedig kiakartam : A fénykép nem az én archívumomból van, sajna rajt sem vagyok. A kép megtalálható az mzclubhungary oldalán, de ezt én PSc iwiw profiljából 'kölcsönöztem'.
Tudom, irigyellek is piszkosul... Mindenesetre szégyenszemre a képről 3 tagra tudom, hogy kik. Konkrétan a hátsó sorban Te, előtted Bambi, és a fényképgéppel babráló RR névrockonom.
En is attól félek,hogy különolajozásnál behal a szivattyú és már ragad is a blokk. 125-ös Trophy henger lenne a legjobb TSen,fele magasságú beömlővel,18-20as porlasztóval,2mm-rel süllyesztett hengerrel,és akipufogóban próbaképpen lezárni a 6 lyukból 2-3at. Ma beszopatott a Lada keményen. Délelőtt működik.Megállok.Indulok,fázik.Szívató.Hörög,nem megy csak szívatóval.Porlasztó szétszed,kitakarít.Helyzet változatlan.Megint szétszed,benzincsővel mindent átfúj.Semmi javulás.Gázadásra fullad,leáll. Ekkor a gyújtáselosztóra nézek...AQRVAANYÁD! Fellazult és elfordult.... Nem is gondoltam rá,mer ugye 2Tket berhelek,hogy a gyújtás elmászása ilyen tipikus üzemanyaghiány tüneteket produkálhat.Beszopatott rendesen..de ismét tanultam valamit. A Babettát nem próbáltam,de az lassú.Suzuki Eco van,1,5l/100km,de csak 1 személyes és 40km/h-t tud,utazója 30.Túl rövid az áttétel,emelkedőn felfelé gázra gyorsul. 40-nél fogyasztása 2,4l ,ugyanúgy,mint az ETZnek 50nél.Ez inkább városi motor,az MZ rugózása is amerikai cirkáló hozzá képest. A hibrid elektromos-belsőégésű motoros kerékpár nagy álmom.... A gyári Dongók is legalább 1,5l-t kérnek 100km-re.Annál jobb az Eco. Olyan nincs,ami 1l/100km-t is tud? :)
Heló, én próbálkoztam ilyesmivel és felmegy. De. A hátsó váznyúlványt támogató két ferde vázcső miatt be kell kalapálni a sárvédőn az oda eső íveket. Aztán a láncvédő gumiburkolatnak ki kell vágni a helyet a mozgásához a sárvéd jobb oldalán elől. Végül a sztenderrel kell valamit kezdeni, mert az elől nagyon lelógó sárvédő végétől nem lehet teljesen felcsukni (ahogy emlékszem a nagy trophy sztendere se jó). Legjobb alul lenyesni a nagyon lelógó véget.
Szerinted egy 250-es Trophy hátsó sárvédő felmegy TS-re hátulra? Mert szerintem tovább támogatnám vele a klasszikus formavonalat. Kis kacsafarok, meg úgy alapban lejjebb ér mindenhol, mint a TS-é. Meg most tudnék is szeretni egyet, csak félek, van valami csel benne, ezért is kérdezlek.
Hát igen,a pilóta az egyPICIT számít. Tavaly 20 kör alatt lekörözött egy pofa, kivéncsiságból kipróbáltam, egyenesben simán elmentem neki, nemis kicsit, szerintem minima másfélszeres volt az erőkülönbség:)
Magyarországon egyre kevesebb az esélye az olyan gyorsasági motorversenynek ahol egyenlőek az esélyek ( kivéve GSXR és MZ kupa ) sztem , az is lehet , hogy túl borulátó vagyok , de sajnos nem alaptalanul .
Természetesen csak ~azonos képességű és testi adottságú pilótákkal volna a fair ez a játszma. :) Ami viszont igazából gyakorlatilag lehetetlen. De ha mégis összejönne, nagyon kiváncsi volnék a versenyre. (de akár melyik is győzne, a P20 akkor is jobb :DDD)
Van 40-50 lovas ETZ blokkos kart , ha ezt a blokkot beraknánk egy jó vázba és ráültetnénk a Zsombort megnézném ki előzné meg mondjuk Örkényben :-)
Vagy miért kellet "betiltani" a Bambi féle Nagyköbcis MZ-t ha nem volt veszélyes annyira :-) A hengerek számától függően egyébként is elfogadott dolog a köbcenti handicap , szal belfért volna !
Tudom ott az a csúnya "ha" ........de ki tehet róla ?
Nem tisztességes összehasonlítani a gyári MZ VB-s versenygépet egy széria gyártottal !
Ugyanakkor a profi csapatokat sem illik magánszemélyekkel egy kategóriába sorolni ( Ölbeiék , Frecskáék ) akiknek csapattagjaik és támogatóik vannak , tehát profi csapat ! Mostanában pedig ez nagyon divatba jött a Pancsisoknál ........
Kik indulnak még a magyar bajnokságban csapattal profiként ? Na hozzájuk lehetne mérni a teljesítményüket , nem a hobbystákhoz és a saját pénzből versenyzőkhöz !
Nyugaton valódi veteránokkal versenyeznek , nem veterán modern gép keverékével , attól függetlenül én is szeretem keverni a dolgokat a veterán motorjaimban , csakhát ez már nem igazi veterán valljuk be !
Ez a P20 - TZ350 hasonlat pedig elég érdekes számomra , ugyanis nem mindegy kik ülnek rajta . Megnézném pl az Ölbeit , hogy a saját gépén legyőzné-e a TZ 350-est ha azon egy profi versenyző ülne . Hagyjuk már ezt az enyém nagyobb, jobb , hosszabb , ovodázást :-)
Mindenki csak a kupákat látja , de a kulisszák mögé senki nam akar nézni sosem ( na ezért a Pancsisok ki fognak átkozni de ezzel a véleményemmel nem vagyok egyedül )
Hosszú távon marhaságnak tűnik pont sa kenésre amúgy is érzékeny 2T-n vizet juttatni az égéstérbe (és a karterba). Az ilyemit erős korrozív hatása miatt csak átmeneti teljesítménynövelésre szokták használni komolyabb motorokban is. De ha már víz, akkor befecskendezés. Gázos 2T van nálunk, akit nagyon izgat a téma, megadhatom egy wartburgos tag elérhetőségét, aki Cz olajadagolót faragott a gépére és elgázosította. Iszonyat körülményes a használata, amellett, hogy a fos Cz olajadagoló szokásához híven ledarálta önmagát és be is állt a blokk emiatt... De szerintem akinek drága a benzin, az inkább kísérletezzen torokmembránnal, meg trophy hengerrel és japán, vagy bing karbival, programozható elektronikus gyújtással. Ez valamivel közelebb áll a szakszerű finomítgatás fogalmához, mint a kakaósdobozból hengerbe spriccelt energiaital... De lehet dongómotort is venni a biciklire. Vagy a kétsebességes babetta is remek eszköz a spórolásra. És akkor még a máv/buszbérletet nem is említettem.
Maradjunk annyiban , hogy ők se profiként kezdték , ha hallgattak volna az ehhez hasonló véleményekre mint amit itt egyesek kifejtettek a "kezdőkre" akkor ők se jutottak volna sehová !
Láttad fotókon a munkáimat biztos , a motorjaimat nem láttad menni , de ez más téma :-)
Épp most beszéltem vele. Yamaha TZ350 nem ellenfél. Nagyképűség nélkül. A "Pannónia versenyszakosztály" c. topicban február 17 körül kimagozhatod a Yeti Race-n elért eredményét.
Lehet,hogy a pizzafutár is gyűjtő. Esetleg esküvőkön fehér limuzin helyett jó pénzért az MZvel viszi a vőlegényt és menyasszonyt ünnepélyes kék füstfelhőt eregetve :)
Az olyan szintű tuning, mint amit az Ölbei vagy a Lecsó csinál, az már valami. Nem hülyegyerek módjára (teszek rá egy nagyobb karburátort, oszt má attú jobban mén) csinálják, az már látványos fejlődés. Azt már szeretem. :D A Te munkáidat sajnos nem ismerem. :-(
Ez a te véleményed , elfogadom . De azért másoknak is lehessen saját elképzelésük , ötleteik vagy akármilyük :-) ( szerintem ! )
A te elméleted szerint pl az Ölbeit ...vagy engem is be lehet sorolni a te "nem nagyon szeretem" kategóriádba . OK !
Én meg a veteránokkal kapcsolatban azt nem szeretem mikor egy ritka régi prototípussal versenyeznek , vagy mikor egy küllőre gyári alig használt gépet befognak mindennapi használatra mert olcsó vétel volt !
Egyik autó nepper cimborám vett nemrég 110 e FT-ért egy pár ezer kilóméteres 250-es ETZ-t , gyönyörű volt ( ezt még P21Feri TB is tanusíthatja:-)) ) , aztán 140e-ért eladta egy pizza futárnak :-( Pedig sajnos már abból sincs sok olyan állapotú , vitrinben kellett volna tartani az utókor számára :-)
Amit én elfaragok P20 cuccok olyanok , hogy vagy már régebben faragva volt , vagy nem volt benne szám , vagy nem gyári benne a szám , vagy ki lett volna dobva , vagy ki is volt dobva :-) Ezeken kívűl csak pótolható új cuccokat faragok át ( többnyire japánt ) a 20-asimba , gyári P20 cuccot semmiképpen !
Ja és még őrízgetek pár gyári új ETZ alkatrészt is :-)
Új Honda Innova 125 600ezer HUF,es 1,5l/100km. Azért ezzel(Mz) kísérletezem,mert ez a legolcsóbb.Az új mocin a garancia miatt nem lehet kísérletezni,ott az alaktrészárakkal,elektronikus nyavalyákkal húznak le. Másrészről:ha nem lesz benzin,vagy 600HUF/liter áron adják nagyon rá fogunk futni a qkira.
Köszi! Csak azt "nem nagyon szeretem", amikor valaki egy legalább 30 (de lehet, hogy több) éves konstrukciójú gép "tuningolásával, vizesítésével, gázosításával, stb..." akarja megváltani a világot...
A 42772-es hozzászólásomban tettem be egy képet a dízelsimóról.
Pont aza lényege a dízelnek, hogy 1,5-2literrel elmegy és kb 200HUF egy kistraktorba-aggregátorba való dízel ami mellesleg zsír új és EURO 3 vagy jobb igaz kínai de a lombardini vagy hatz (ami a kis autókben is van Aixam pl.) az 400legalább. SZÁMOLJATOK 4litert megtakarít 100km-eren aki motorozik annak 20000km és megtérült. De lehet venni 800ezeré 125-ös MZ-t azis 2lityit fogyaszt ...
Ezt ne tőlem kérdezd mert nem én akarom , és az sem biztos , hogy "hülyeség" !
Én itt a hangnemmel és a hozzáállással ( na meg a felsőbbrendűséggel :-) ) szálltam szembe
Eddig te jól informált fickó benyomását keltetted bennem , ebből kifolyólag ( ha valóban így van ) pontosan neked kellene a legjobban tudnod milyen furcsa véletleneket produkál az élet . A legjobb péda erre az alkímia , ami ugye az idegen anyagból való aranykészítés tudománya volt a korai középkorban ( lett volna ) . Ebből lett a mai kémia tudománya . Elmondhatjuk az alkímiáról , hogy mindent kikísérleteztek , feltaláltak akkoriban ami kémiával kapcsolatos , az arany kivételével ami a cél lett volna :-)) És nem ez az egyetlen példája annak , hogy ha valaki valamit nagyon akar , abból valami biztosan lesz , legfeljebb nem az amit tervezett :-)) !
Tudom, ezek azért nem terjedtek el, mert a gaz multiknak nem érdeke. Bezzeg az elektronikus feszültségszabályzó, az igen. Mert azt aztán tényleg lehet gyártani Kínában homokból.
Dízel Simson?Mikor volt ez?Én nem eléxem. A dieselmotoros MZ-t én is láttam a neten. Ha a benzin nem 304Ft volna,és a 2T olaj nem dobna rá minimum 35Ft-ot literenként hidd el,hogy nem kísérleteznék.Inkább tankolnék egy ezresért és reggeltől estig motoroznék.Szinte mindegy,hogy 10ezer vagy 20ezer kilométert tudok motorozni ugyanannyi pénzből :) Ha elég pénzt nyerek a lottón,indul a turbós Hayabusa/elektromos krosszmotor projekt :)
Misztikumok? Dízelmotor, hibrid hajtás, gázüzem, vízbefecskendezés, nitró? Ezek nem misztikumok. Esetleg a Nautilus bár azis vsak Verne korában mert atomtengeralattjáró is vanmárrégen. Ez inkább a XXI. század amikor mármár házilag lehet olyan dolgokat csinálni ami 50évvel ezelőtt tényleg képtelenség lett volna. Ázsiában prockót gyártanak a pinyóba:))) (ezt csak jelképesen mondtam mielőtt még komolyan vennétek).
Azért misztikumok és az elektronika között nem keresnék párhuzamot. Ha gondolod szívesen be teszem azt a grafikont, amely hozzáértőknek megmutatja, hogy mi a különbség az elektromechanikus és az elektronikus feszültségszabályzó között.
Név nélkül írtam rád nem is gondolva , de ha magadra veszed biztos nem véletlen ( ezek szerint te sem férsz a kollegáktól ) .
Valahogy nem bírom megállni szó nélkül , hogy valakiket csak azért h*lyézzenek le mert mást akarnak az eddig beválttól , olvassatok történelmet , rengeteg jó műszaki találmány véletlen született , sosem tudni miből mi lesz ! De ha semmi nem lenne belőle akkor sem kellene leh*lyézni a márkatársakat ! Vagy mégis??
Arról nem is beszélve , hogy a vélemény nyílvánítóknak is vannak hiányosságaik bőven ...............
Neharagudj, de ettől a vizes MZ-től a hajam égnek áll. De szerintem nem csak az enyém.
Gázos motor esetleg ok, de kenés??? Mondjuk olajszivattyúson. De az kevés van.
Sőt ami van, azt meg nem kéne ilyen kísérletekre elcseszni.
Dízel MZ? Legyen, de ne Otto motorból akarjon valaki dízelt faragni, nem lesz valami hosszú életű a drága, magyarán az már nem MZ lesz, ha lesz. Nem beszélve itt vannak még a dízelmotor segédberendezései. (2T dízel Roots fúvó, adagoló, ezek meghajtása)
A gázos motor ötlete nem rossz, bár én a belső égésű motorokat nem favorizálnám már annyira.
Olyan dolgokkal kísérletezni minek, amiknek már úgy sincs jövője.
Valami tisztán elektromos, na az nem hülyeség, ilyenekről nekem is van pár oldal saját ötletem és skiccem, igaz autós témában.
Sok évtizeden keresztül jó volt a normál motor. Jön valami "okos", kitalálja, hogy az még sem jó, kell valami más. Kb ugyanaz, mint az elektronikus feszültségszabályzónál...
Látom itt is vannak néhányan akiket a saját "fontos" dolgukon kívűl minden zavar :-)) De azokra ti sem gondoltok , hogy van akit épp az zavar ha folyton csak azt olvassa , hogy milyen szinre festitek a gépet , hányszor cseréltek gyertyát és hányszor durrantjátok le a gumitokat :-))
Miért ne lehetne az első gázos motor MZ ? Inkább segítenétek :-)
Nem gyutacs az, hogy ütésre robbanjon. A robbanáshoz robbanóképes elegy (gyúlékony gáz és oxigén megfelelő arányú keveréke) és tűzforrás (pl. szikra) szükséges. Viszonylag kicsi annak az esélye, hogy robbanóképes elegy jöjjön létre.
Az előző negyvenháromezer-kettőszázhuszonnyolc-as hozzászólásomban, kéretetik tetszés szerint szelektálni a mondataimat, melyek végére bepakoltatni kívánkozok normatív eljárásokkal néhány ilyen jelet, mert kifelejtettem.: :P
Nem csak a tiedet zavarja... Ennyi összehordott baromságot még sosem olvastam. Beszarok az emberek fantáziáján.
De még ha jót mondana, érted... akkor volna értelme.
A 6 voltos rendszerrel meg nincs semmi baj! Szar a beállitásotok, vagy a szerkentyűtök édesapáim! Még ha csak finoman akarnék rávilágítani, akkor is azt mondanám hogy kismillió probléma lehet ezekkel a mechanikus, és elektronikus szerkezetekkel. Foglalkozni kéne velük, nemcsak találgatni, meg feleslegesen tologatni a mocit...
Ellátogattunk mi is a kiállításra, (oda vissza 600km) jó kikapcsolódás volt, de nem volt túl sok dolog ami megfogott benne. Vettem barátnőmnek az RMC-nél egy maszkot (www.rmc.hu), egy ezresért, de nagyon jó anyagból van, az enyémnél szebb is. Bátyám vett egy kevlár-spectra héjszerkezetű HJC AC-X2E bukót 15ért (www.hjc.hu). Nekem ez volt a 4. kiállítás, de javuló tendenciát nem vélek felfedezni a szinvonalban. Nem akarom leírni, de azért van még mit fejlődni.
Mert most nem vagyok gép előtt, hanem éppen az udvarunk leghátsóbb felében Apukámmal dolgozok az új motorpecó alapjain! Végre nem kell a TSnek szabad ég alatt szunyálnia!
Pedig van ám itt egypár! De 2 helyen bunkók a dolgozók, ahol rendesek, ott nincs semmi ( csak 1 pár MZ teló). Ha netán jössz Zsigával, mehetünk. Vagy nekem 8. Majd MSNen lezsírozzuk a részleteket...
( Előrebocsájtom, hogyha akár egy koplett 250-es Trophyt is tolna oda valaki, esélyünk nem lenne a közelébe jutni, mert a veterán motorokra M.A.-nak elővásárlási joga van. Történt ez így az előző komplett 250-es Trophynál is... )
Nemtom, jársz-e mostanában MÉHtelepen, gondoltam megemlítem, van bent 2 nagyfékdobos Pancsi kerék. A felni és a küllők sz*rul állnak, de a nagyfékdob menthető. Persze volt mellette 2 Danuvia kerék is.
Nalátod! Hát lett volna szíved otthagyni pusztulni ??? ( Ha nincs ilyen rikító szine, észre sem veszem). Sőt, mivel ismerős az igazgató, 'ákcijjós áron' hoztam ki!