A kukac2 txtjén olvasom, hogy a Gulf Air gépe a bahrein öbölbe zuhant és már 70 holtestet találtak, közben meg a háttérben szólt alatta a hiradó amiben képet mutatnak a repülorol ami egy repülotér mellett kényszerleszállt, hát ez azért nem semmi. Most vagy leeresztették a tengert vagy ekkora barmok.
ma voltam Pápán a katonai reptéren, holnap lesz a búcsúrepülés, az Utolsó a MIG-21-esekkel, ma volt a főpróba. Szép volt, ahogy repültek. Szép volt, hogy repültek. Kár a múltidőért... Csináltam pár fotót, majd felteszem vhová...
torrente: jó kis fs2000 cuccok vannak az oldalon meg jó képek a Maks-ról, ez engem is meglepett asszem ugyanerről az oldalról szedtem le az alábbit:
http://www.extra.hu/aironline/image/_tk-tu160.jpg
amúgy szerintem ez annak a tanácstalanságnak az eredménye hogy a tu-204 elkészültéig tátongó lyukban fejlesztgetett tu-154 -nek nem tudtak megfelelő jelet adni (még anno a TU-154M -et akarták 155-nek keresztelni)
Nem ez az a hidrogénhajtású kísérleti gép? A függ. v. sík teteén van egy "árbóc" , sak ebből következtetek, akkoriban, mikor ez téma volt, a hidrogénes gép képén láttam ezt.
Talán egyik "Legnagyobb repülős élményem" lehetett volna!
Mindenféle ismeretségek, barátok és szerencse segítségével kaptam végül meghívót a pápai búcsúrepülésre, méghozzá sajtósat, oda a gépek végibe. Köszönet érte mindenkinek aki segített.
Mindezek után egy órával ezelőtt beba. egy holnapi értekezlet du. 2-re. Program úgy röppent mint a MIG 21-esek holnap. Én meg brühühühü. :((((((
Remélem, hogy valaki ír majd róla, netán fényképez is. Az én felkészülésem (digi kamera, lelkesedés, stb.) már felesleges.
Szlovákia felé tényleg nyitott a táj, de a Pannon utolsó lóváltó állomása Galyatetőn van, azt szinte mindenütt leárnyékolja a hegy. A Három falu templománál sem lehet telefonálni. Viszont a sípályával szemben, egy buckán, adott irányba fordulva és adott helyzetben tartva a telefont, néha sikerül.
Na, várjatok egy picit! Nem az ujságírókat akarom védeni, mert minek, de ez az 54-es affér azért nem csak egy pillanatnyi belobbanás volt.
Én sem voltam ott, de lényegesen "közelebbi" forrásból hallottam pár szót. A hajtóműből indítás után NAGYOBB mennyiségű keró folyt ki, amely a földön meggyulladt. Megtörténhet (nem tudom, hogy az 54-esen is), hogy az előző sikertelen indításból az égőtérben és az utána következő traktusban marad kerógőz és ha nincs átszellőztetve, az a következő indításkor hangosan és hosszú lángnyelv formájában távozik (valamint a szívbajt az indítást végző pánciensre hozza - velem is megtörtént), de ez egy pillanat. Itt - nekem úgy mondták - kifolyt az anyag.Nem mindegy.
A 767-es tömítetlenségével kapcsolatban: hát igen, ez előfordulhat. Meg kell várni a meghibásodásokat, milyen sűrűn ismétlődnek.
Egyébként nekem is az a szerény véleményem, hogy a MALÉV a pechsorozata mellett némileg ziláltnak látszik, nem minden megy úgy, ahogyan kellene, értem ezalatt az üzletpolitikáját, stratégiáját is. Lehet, hogy sokkszerűen érte, hogy - utolsónak a volt szocországok légitársaságai között - eljött aza az idő mikor elveszti a monopolhelyzetét?
takilaci:
A másik topicból idézett dolog kb reális. A döntési faktorok között viszont kimaradt az egyes korábbi típusok beszerzésénél nagy valószínűséggel megjelent "személyes érdekeltség" kategória. :-)))
A mailedben rólam írtak helytállóak. LRI ROK-ker vagyok. :-))))
3color:
Valóban igazad van, hogy kicsit lejtős a pálya. Akkor lenne "fair play", aha minden más légitársaságról is (külföldiről is) megírnának minden ilyen "apróságot".
Ennek ellenére, ha csak a tényeket közlik minden részrehajló kommentár nélkül, az szerintem nem baj. Más dolog, hogy a dilettantizmus ezen a téren a sajtóban az eget veri. Természetesen létezik kivétel is, mint arról megbizonyosodtam már, de nem sok.
Az aug.20-i légibemutató közvetítő riportere olyan dolgokat mondott, hogy az már fájt. Azok voltak a közvetítés legjobb pillanatai, amikor hallgatott, vagy a hozzáértő vendég beszélt inkább.
Erős felindulásomban csinálok egy kis reklámot magamnak (és tán cégemnek is):
Az érdeklődő tisztelt újságíróknak tisztelettel figyelmébe ajánlom, hogy kellő érdeklődés esetén szívesen elbíbelődöm a gondolattal, hogy szervezzek egy kis tanfolyamot számukra repülési témában, hogy legalább általános képet kapjanak egyes dolgokról.
(...üzemanyagtömítés meghibásodás a miatt ömlött az üzemanyag...)
Sziasztok!
Rég jártam erre, de ezt a hírt látva- olvasva beindult az agyam.
1- Vajon ki állhat az ujságírók mögött, akik ilyen kitartóan igyekeznek földbe döngölni a Malévet.
2- Vajon nem tarják e gusztustalannak, hogy ma lehánynak egy légitársaságot, holnap pedig a fedélzeten vigyorognak a kedvezményes jegyükkel.
3- Vajon bármelyikük (RTL, Biopon TV2, Mai Nap ...) LÁTTA-E, hogy mi történt, vagy csak a szokásos népmeséből faragnak ismét szaftos drámát.
Bármilyen régebbi hajtóművön előfordul, hogy sikertelen indítás után (akár kifúvatás után is) belobban a maradék üzemanyag egy pillanatra. Ettől a gépnek semmi baja nem lesz, főleg nem lesz belőle katasztrófa (Biopon TV2).
Az üzemanyagtartály szivárgása (nem volt ömlés !!!)szintén bármilyen repülőn előfordulhat, kivéve talán az új, vagy nagyjavított vasakat). A jelenség a szárnyak rugalmas szerkezete miatti mozgás és a nagy hőingás következménye az utasgépeken (napon, földön 80°C felett, utazómagasságon -50°C alatt). Ez fárasztja a tömítőanyagokat. (Normális jelenség).
Szóval semmi pánik, csak megint beleszaladtunk a hiteles tájékoztatásba. Nem figyeltétek, hogy a normális újságírás nagy öregjei mára inkább kivonultak erről a mocskolódós színpadról (Vitray, Havas ...stb)
Ezentúl vajon a BKV defektekhez is kivonulnak a médiák? :))))))
Hm, majd' három éve, amikor heveny ötletből kifolyólag átgyalogoltunk arra, a sípálya tetején is volt térerő, egy haveromnak legalábbis bejött egy szlovák szolgáltató :) Onnantól kezdve minden kiszögellésre felmászott, és vagy három másikat is begyűjtött. Pedig akkor nem volt ilyen meleg, nem lehetett szó napszúrásról :) A következő helyet még nem tudni, de addig abban reménykedem, hogy még egy telét, vagy akár egy izmosabb zoomot is be sikerül gyűjtenem :)
Ja, mert ez nem került be a gyűjteménybe. Nincs vele semmi baj egyébként. Ahogy most nézed képet, közvetlenül a Három falu temploma mögött, a völgyben van Mátraszentlászló (Fiskálishuta), kicsit odébb, majdnem összeérnek, Máraszenistván (Felsőhuta). A templomtól balra indul a nagy, 500 m-es kettős sípálya (most nem volt rajta hó); csak az a baj, hogy a hegy a hátát fordítja feléd. Ugyancsak a templom mögött, de kicsit távolabb, a kisebbik domb tetején (domb? a Vörös-kő, 782 m) tetején van az a vastorony - nem hivatalosan kilátó, hivatalosan háromszögelési pont -, amelyet ideiglenes irodámnak neveztem ki, ugyanis csak ott (meg néha egy kis bucka tetején) lehetett telefonálni.
A kép megmagyarázza, miért csak egyszer láttam a Cessnát (vagy oda, vagy vissza): amikor a kép készült, túl messze voltatok. A másik irányban kicsit közelebb jöttetek, talán pont Imre fölött, akkor láttam gépet.
[Havaria] Nem csak folyt, hanem lángra is kapott a kerozin délelott a Malév egyik TU-154-es repülogépének hajtómuvében. A müncheni járat indítórendszerének hibája okozta a problémát, s néhány másodpercen át tuzcsóvák csaptak ki a hajtómubol. Kocsi Margit, a légitársaság szóvivoje elmondta, hogy az utasokat egy tartalék gép szállította a célállomásra, és a visszatartott Tupoljev-gépet a földön átvizsgálják. Akárcsak a Tupoljev-gépbol, a Malév-flotta új büszkeségébol is kerozin folyt Ferihegyen. A hat napja üzembe állított Boeing 767-300-as repülogépbol, az egyik üzemanyagtömítés meghibásodás a miatt ömlött az üzemanyag. A felmerült problémákat a muszaki személyzet kijavította.
Szegény MALÉV...
Már az új Boing is rakoncátlankodik és mindez_hat_nappal_az_elso_járat_után
Hali
Mi történt már megint?
Azt olvasom, hogy a Müncheni járat TU-154-ese müszaki hiba miatt kiesett.
Oda tényleg 154 es jár?
A New Yorki járat is késett csak nem az uj 767-esünk az?
Igen, az tényleg én voltam, miután elhajtottak, a Trénert simogattam egy kicsit, anyuka mutatta kisgyerekének, hogy "nézd szépen azt a szép repülőgépet, azt a nagyonszépet", nem csak nekem van ilyen furcsa esztétikai érzékem :) Alacsony figurák egyébként voltak így is, a Tréner szerintem motorjának viszonylagos gyengesége miatt (Besenyei és Veres elkényeztettek minket az utóbbi időkben az alacsony repkedéseikkel:), és a híg levegő miatt maradt magasan, az erősebb Jakok és a Szu azért normális alacsonyságban is mutogatta magát. Ami a híg levegőt illeti, az egyik Moran produkált egy érdekes felszállást: elemelte az orrfutóját, és utána még több, mint száz métert gurult így, mire végre el tudott szakadni a földtől, mellettem két pilóta morgott is emiatt :) A liftezést pedig én is élveztem, a hátsó ülésen ülők nem annyira :)
Tényleg, ki látta Besenyei Peti Duna fölötti repülését vasárnap? Azt azért sajnálom, hogy nem tudtam egyszerre két helyen lenni, az ejtőernyősök gyakorlását viszont láttam két hete Budaörsön.
Repülős élmény: a múlt kedden indultam volna Stuttgartba a munkásjárattal, de jelentették, hogy késve indul. Állt a betonon egy F70, aminek teljesen kieresztették a fékszárnyát és mászkáltak a hasába, gondolom ez lett volna a mi gépünk. Jó kétórás késéssel mondták, hogy most már megyünk. Kiderült, hogy a Fokkert a HA-LCO-ra cserélték. Ennek kifejezetten örültem, ugyanis korábban sem volt semmi bajom a Tu-154-gyel, de itt a topicban kimondottan megszerettettétek velem.
A Fokker sem lett volna tele, a 154-esben gondolhatjátok, milyen lazán voltunk. Így aztán összeszedtem a bátorságomat és bekéredzkedtem a cockpitba. Nagyon kedvesen fogadtak, éppen München és a Chiemsee volt előttünk. Amikor látták, hogy a teljesen mezei utasnál egy kicsit lelkesebb amatőr vagyok, a kapitány elmondott néhány dolgot a navigációról. Aztán nem zavartam tovább. Érdekes volt.
Hm, akkor jó, mert én is bajban voltam, a térkép nem mondott sokkal okosabbat, viszont nem találtam a modern templomot, ami még öt éves koromból rémlik vissza :) Ugyanis háromszor nyaraltam akkoriban Szentistvánban, imádom azóta is a környéket, csak hát nem nagyon jártam arra. Az utólagos fényképazonosítgatás okán egyébként asszem vennem kellene egy térképet, bármilyet, mert az nincs otthon :) Gombáastető, ez az, az Ágasvári csatában írnak róla, van ott még ilyen élet?
Egyébként pedig hihetetlenül kicsi a világ :)
Én a mátyásföldi repülőnapon nem jártam kint, de Esztergomba én is elmentem. Halleluja hal9000!
A rigai társaság néhány tagját sikerült összecsődíteni.
Én az Ancsán tehettem egy hiéna kört. Fenomenális volt, amint a dombok (hegyek) közé érve a katlanba befújó szélben kellő turbulencia közepette zötykölődtünk.
Ha jól láttam a távolból Hamster fehér sapiban és világoskék pólóban közelítette meg Veres Zoli gépét. Sajnos nem tudtam odamenni hozzá, de távcsővel kiszúrtam. A tűző nap engem sem kímélt. Elég vőrőses árnyalatot kaptam. :-)))
A program nem is volt rossz szerintem. A magasan végrehajtott figuráknak az lehet az oka, hogy a reptér hangár felőli végén fák vannak, a másik végen pedig nem volt közönség. :-))
Legközelebb tevékenyen részt fogok venni magam is az esemény reklámozásában.
Ha nem magam beszélek az illetékessel, akkor el sem hiszem, hogy még ma sem tudják, hogy megtartják-e a 24-i pápai repülést, avagy elhalasztják. Infó a HM-től, Pápán semmit sem csinálhatnak, csak ülnek és szívnak. Ez már annyira szegényház, hogy már kiröhögni sem érdemes ezeket a kisgizdákat. Ennyire félni:(((((
Hangosan felkiáltottam, amikor megláttam a képet: egy pillanatig azt hittem, tényleg Mátraszentimre (a régi nevét most hirtelen nem tudom - az én térképemen még (már?) nincsenek rajta a régi nevek) van a képen. A gyönyörű kis falu egyébként Mátrakeresztes - a légi térképen valóban nincs feltüntetve -, jó meredek falu egyébként. A völgy a Kövecses-völgy; a patak a fél falut és az egész utat elvitte a legutóbbi áradáskor. Jobbra fent, a kis tisztás mellett a Békás-tó (nem) látható (takarja a szárny-konzol), balra meg egyáltalán nem látszik a Zsivány-barlang (természetesen Vidróczkiról van elnevezve). Egészen lemaradt a képről az Óvár (ez egy hegy), csúcsa alatt a hajdani várból megmaradt sánccal.
A falu innenső végétől balra a névadó Keresztes-hegy látható; a falu felől nézve gyönyörű, szabályos kúp (na jó, méhkas-forma), csodálatos fenyőfákkal borítva észak felől. Megejtő látvány innen, ahol az addig tulajdonképpen egyutcás falu Y-alakban kétfelé ágazik, és ahol van egy presszó, ahol még meg lehet állni, mielőtt tovább indulnál Mátraszentháromság (-imre, -lászló, -istván) felé. Már úgy értem, amikor kicsit lassabban és alacsonyabban közlekedsz arrafelé.
A távolban a Hasznosi-víztároló látható, ahol tilos fürdeni, de azért előfordult... A tótól északabbra - a képen már nem láthatóan - terül el, hogy azért ne legyünk teljesen offok, a 400 méter magasan fekvő Gombás-tető, amely nem csak gombaszedő hely, hanem vitorlázórepülőtér is.
De hát nem is ez a lényeg: Hamster, öregfiú, láttalak! Mátraszentimre fölött ment a Cessna, amikor meghallottam, és kiszaladtam megnézni. Én Mátraszentistvánban (régi nevén Felsőhuta) voltam, úgy 2 kilométerrel északabbra, kicsit lejjebb. Ha jobban figyeltél volna, biztos meglátsz egy kis faház - az unokaöcsémé - előtt, amint indián-nézéssel figyelem a gépedet. Tanúsíthatom, hogy a Mátra nem csak odafentről gyönyörű.
Szóval akárhol repültök, gyerekek, mindig szemmel tartalak titeket!