Keresés

Részletes keresés

chrta Creative Commons License 2003.02.18 0 0 8192
verőfényeset! :)

haon:
Szeretnék, ha Zsuzsi maradna
A Zsuzsi Kisvasútért Baráti Kör azt szeretné, ha a kisvasút debreceni végállomása a jelenlegi helyén maradna.

Szeretnék, ha Zsuzsi maradna
A Zsuzsi Kisvasútért Baráti Kör azt szeretné, ha a kisvasút debreceni végállomása a jelenlegi helyén maradna.

K.

Albertus Creative Commons License 2003.02.17 0 0 8191
A Gyermekvasút nyomában 2003. március 15-én
vhio Creative Commons License 2003.02.17 0 0 8190
Íme egy forum mely az Mk45-2009-es kisvasúti mozdonnyal foglalkozik érdemes megnézni mindenkinek. http://forum.supergamez.hu/forum.php3?azonosito=Flinstone
M.T. Creative Commons License 2003.02.17 0 0 8189
El tudom képzelni, hogy a miniszterelnök ül a dolgozószobájában és egyfolytában azt vizsgálja, melyik településsel lehetne kiszúrni azzal, hogy nem takarítják el a havat. Nem bírom megállni, hogy ne menjek bele egy kicsit ebbe az OFF-ba, de unalmas, hogy egyes területi katasztrófavédelmi vezet?k esetleges hülyeségére rögtön rávágja valaki, hogy a kormánypropagandával ellentétben. Például az MTV teletextjén szombatig mindig volt olyan hír, hogy hány falu van elzárva a megújuló hófúvások miatt.
És most persze azt hiszed, hogy védtem a kormányt. Pedig nem, az el?z? társaságot is támadták méltatlanul pl. az árvíz idején. A vizi lobby néha még a miniszterelnököknél is er?sebb.
Elnézést az OFF-ért.
Előzmény: HáBé (8184)
Szilis Creative Commons License 2003.02.17 0 0 8188
Csatlakozom! Újabb gratula Illésf-nek, és a debreceni személyzetnek a nem kis teljesítményért!
Sz.
Előzmény: Törölt nick (8185)
BahnScorper Creative Commons License 2003.02.17 0 0 8187
Távvezérlés alatt az értendő, ami a Weiz-i VL 21-esen is van, hogy olyan rádiós távirányítás, mint a kisautókon, ugye? (Persze az se semmi... :-))))
Előzmény: aszigeti (8179)
piret Creative Commons License 2003.02.17 0 0 8186
Nem lett az két napos, én például már vasárnap reggel 6:10-re haza is értem Törökbálintra, ez úgy 24,5 óra távollétet jelent :-)

Ezúton is köszönet mindenkinek mindenért!

Előzmény: Törölt nick (8185)
Törölt nick Creative Commons License 2003.02.16 0 0 8185
A 7Vge ismét 1 élménydús KBK klubnappal telt Debrencenben. Havas különvonatozás, hófaláttörés, hóeke-szerelés mellett egy kisebb műszaki probléma is része volt a programnak, így az járt jól, aki, két napra tervezte a klubnapot, mert aki nem, annak is kétnapos lett.
HáBé Creative Commons License 2003.02.16 0 0 8184
Pálinkás jóreggelt!

Kissé megkésve, de imhol a kecskeméti képes beszámoló.
2003.02.04/05-i havazás idején a Szegedi Ig. elrendelte az üzemszünetet, és még a hóekés meneteket sem engedélyezte. Ennek köszönhetően alakult ki az a katasztrófális helyzet, hogy a hófalak jégfalakká váltak.
Nyírben mondották, hogy mily jó a kecskemétieknek, hogy minden gépen van hóeke. Nos, ők egy picit másképp látják. Mivelhogy a gépek mindkét oldala ekés, amit elkotor az eleje, azt szépen visszasimogatja a vége.
Akárhányszor kimentek a vonalakra (végig sose jutottak), mert valahol vagy elakadt a hótörőmenet, vagy kisiklott az első mozdony.
És most jön a fő gyalkázat:
Ellentétben a kormánypropagandával, igenis vannak még MINDIG (12 nappal a havazás után) elzárt települések!!!
A Bugac környéki tanyák, falvak népének útjait nem hajlandók eltakaritani, mondván ott a kisvasút. Azt pedig úgy elhanyagolták, hogy mint mondottam, nem lustaságból nem közlekedtek, hanem mert lehetetlen volt. Több ízben meglátogatta őket a szegedi nagysegély, és a honvédségi hóolvasztó. Ha összeszámolom, sokaszorosába került a buli, mintha fenntartották volna a hóekés szolgálatot.
Amikor pénteken meglátogattam őket, már a hótörőmenet eljutott Szank után Kiskinmajsáig. Többszörös hendikepek után kénytelen voltam Kecsekén (ill. Törökfáin) megvárni őket visszaútban, nem tudtam Majsáig elébük menni.
Törökfáin csatlakoztam hozzájuk, meg is álltunk egy helyen (kissé oébb, mint ahol kértem, de sebaj), s ekkor készültek a képek.

Péntek este a 628-as sz. vonat (este Kkmajsára) már közlekedett!!!!!!!!!!!

A pénteki tervek szerint szombaton estek neki a Kiskőrösi vonalnak, de azóta nem beszéltem velük.

Úgyhogy hál' Istennek a helyzet normalizálódott a kecskeméti kisvasúton.
Képek:

HB

MÁV Rt Gyermekvasút Creative Commons License 2003.02.15 0 0 8183
Ne vedd le, mert jár neki az 1 %, nem a közhasznúság miatt jár.
Előzmény: illesf (8182)
illesf Creative Commons License 2003.02.14 0 0 8182
OFF
Akik a KBK Klubnapra jönnek, nézzék meg a levlistet vagy az intranetet, mert elmarad a vasárnapi villamos kocsiszín látogatás, és még a mikrobuszban is van hely!
OFF

MÁV Rt. GYV: köszönjük a lehetőséget a fotónapra! Örülök neki, hogy a 2009-es egybenmarad. Viszont ha az Alapítvány nem közhasznú, akkor nem lehet neki 1%-ot utalni, ezért levenném őket a listáról.

vrobee: vontatási nehézségek voltak, nem bírták a nehéz vonatokat, és a műszaki problémák is előjöttek.

aszigeti: melyik kisvasút szűnt meg? Miről maradtam le már megint??? :((

Előzmény: vrobee (8181)
vrobee Creative Commons License 2003.02.14 0 0 8181
Sziasztok!

Az Mk49-es sorozatú mozdonyokkal szerzett negatív tapasztalatok után vették fel a MÁV illetékesei a romániai gyárral a kapcsolatot, és tíz járművet rendeltek meg

Negativ tapasztalatok = bennegtek a futohazban ?

MÁV Rt Gyermekvasút Creative Commons License 2003.02.14 0 0 8180
Az Mk45-ösök 30. évfordulója alkalmából kissé megkésve fotónapot hirdetünk valamelyik hétfőre, reméljük még hó is lessz. A 2001-esben már jár a feljavított motor, a kaszni is lassan a helyére kerül. Megkezdődik a 2003-as visszafestése eredetire, valszeg március közepe táján egy hétfői napon összeállítjuk sorrendbe a fütőházba, egymás mellé, egymás mögé, valamint ki a vonalra is a csordát, emlékezets képek készítésére. A 2009-es marad egybe, ha jut rá költség és támogató, újrafestés után szeretnénk valamelyik állomásra kiállítani. Talán a hegyre az Mk49-es helyére.

illésnek:
A Gyermekvasutasokért Alapítvány közhasznusítása folyamatban van, így a további funkciója a gyermekvasutasok toborzásának, tanfolyami tevékenységéenk, szolgálatban történő étkeztetésének, szabadidős programjaik, táboroztatási költségeinek támogatása. Ez történhet pályázati uton, az adófizetők támogatásából és minden más támogatási formában, amely ezt a célt szolgálja. Persze ebbe beletartozik a Gyermekvasúti tevékenység közvetett uton történő támogatása is.

aszigeti Creative Commons License 2003.02.14 0 0 8179
Az StMLB, biztosan több darabot vett meg és az egyiket már át is alakította távvezérlésre a másikkal mi van azt nem tudom!Lehet, hogy az került át az YBBstalbahnra.

A Szerbek tervei közt esetleg olyan is szerepel, hogy Bulgáriából, az ott megszünetett kisvasútról vesznek járműveket.(Én nem sok realitását látom)

Előzmény: BahnScorper (8176)
aszigeti Creative Commons License 2003.02.14 0 0 8178
Az elmúlt néhány napot szlovákiában töltöttem,néhány kisvasúti vonatkozású is láttam:

1. Tátravasutak:
Jóformán már csak az új szerelvények közlekedenek, hétvégenként lehet csak biztosan látni a régi motorvonatokat (ezek közül jópárat már bontanak szét, vagy alkatrészbányának használják őket. A tervek szerint csak egy szerelvény fog megmaradni a nosztalgiaüzem számára.

2. Presov (Eperjes), megvan a gőzmozdony (U 47,002)Igen hiányos állapotban, az illetékesek szerint a nyáron legalább optikailag meg fog újulni, mivel visszakerülnek rá a hiányzó hengerek és egyéb alakatrészek, amiket elcseréltek a Csehországi mozdonyony levőkkel, mivel azok tönrementek, és csak így lehetett pótolni őket.

3. Ruzomberok (Rózsahegy): A mozdony megvan, láthatólag gondozzák is, frissen van festve (kérdés,hogy mit takar a festék)

illesf Creative Commons License 2003.02.12 0 0 8177
Nem tudom, hogy mi lehet a baj, többen is jelezték, hogy gondok vannak. Nekem eddig mindig bejött. Majd rákérdezek a szerver üzemeltetőinél, hogy mi van. A borsodnádasdi vasútról jó lenne valami oldal, könyv van, bár a megszűnés részleteit az sem írja le. A kiegészítéseket köszönöm, igyekszek majd bedolgozni őket az oldalba! Nem gondoltam volna, hogy osztrákiában már ennyi ledehás van...

--------------------------------------

Más:

Elkezdtem csinálni egy olyan oldalt, amelyen összegyűjtöm az olyan kisvasutas szervezeteket, amelyek jogosultak az SZJA 1 százalékának beszedésére. Az oldal megtekinthető a http://www.kisvasut.hu/aktualis/egyszazalek/index.html oldalon. Ha valaki tud még ilyen szervezetet, akkor kérem, hogy jelezze nekem (illesf@pizolit.hu). Ezen kívül jó lenne tudni, hogy mi a Vasúti Hidak Alapítvány adószáma és hogy most tulajdonképpen mi a tevékenysége a Gyermekvasutasokért Alapítványnak, mert úgy hallottam, hogy ott volt valami kavarás, a honlapjukon pedig nincs erre utalás (vagy pedig el van dugva).

Előzmény: djt-122 (8174)
BahnScorper Creative Commons License 2003.02.12 0 0 8176
Még egy kritika az Mk45 oldal kapcsán... Osztrákiában nem csak az az egy masina van. aszigeti szerint van Murau-ban és/vagy Stainz-ban is, az Ybbstalbahn felső, múzeumvasúti szakaszán lévőről meg én adtam hírt még augusztusban. Nekem csak egy szkenneletlen fűtőházi képem van róla, de a schmalspur.at januári hírei között egy szabadtéri, de kis képet találni...
Előzmény: rezgaras (8163)
djt-122 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 8175
Na végre sikerült belépnem.
Nézegettem az Mk 45 ös képeket,és a BNL,röl eszembe jutott jó lenne egy megemlékezö oldal képekkel,meg történettel a Borsodnádasd-Ózd iparvasutról.Vagy már van csak én nem láttam???
djt-122 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 8174
Helo mindenkinek.
Hova tünt a kisvasut.hu?Nem tudok belépni,azt irja ki hogy nincs jogosultsága a lap megtekintésére!!!!Mi a franc lehet ez????????
czzf50 Creative Commons License 2003.02.12 0 0 8173
Az bizony Pálházán készült, 1974.09.04-én. Email ment!
Előzmény: illesf (8172)
illesf Creative Commons License 2003.02.12 0 0 8172
Ha valaki meg tudna abban erősíteni, hogy az alábbi kép tényleg Saújhely-Torzsáson készült, akkor megnyugodna a lelkiismeretem. Sajnos én nem utazhattam a Hegyközi Kisvasúton, de kizárásos alapon csak ezt az állomást tudom elképzelni a felvétel színhelyeként. Bár az az épület gyanús a háttérben.

Előzmény: illesf (8171)
illesf Creative Commons License 2003.02.12 0 0 8171
Köszi, javítom! (A két hibás képaláírást már kijavítottam.) A nyíriek azt mondták, hogy eleinte ott is két fő teljesített szolgálatot, de gondolom ez akkor volt, amikor még élt a VVK-s rendszer. Azt viszont nem tudom, hogy a VVK-s a kisvasúti mozdonyokra is kötelezően elő volt-e írva annak idején.
Előzmény: Albertus (8170)
Albertus Creative Commons License 2003.02.11 0 0 8170
A következőt találtam a Gyermekvasútra vonatkozóan:

http://www.kisvasut.hu/cikktar/2003/februar/mk45/html/mk452002.html

Az Mk45 2002-es mozdony Csillebérc állomáson 2002. április 14-én. A MÁV Rt. Széchenyi-hegyi Gyermekvasútján közlekedo mozdonyokon két fo teljesít szolgálatot, mivel a jármubol korlátozott a kilátás.

A Gyermekvasút vontatójárművein nem azért teljesít a mozdonyvezető mellett vezető jegyvizsgáló vagy vontatási vonatkísérő szolgálatot, mert a vezetőállásból korlátozott a kilátás. A nosztalgia motorkocsin nem korlátozott a kilátás, mégis CSM (csak mozonyvezetővel) nem közlekedhet az sem. A nyírvidéki kisvasúton az Mk45 sor. mozdonyokon viszont engedélyezett volt a CSM közlekedés.

A MÁV F2 sz. Forgalmi Utasítása kifejezetten a Gyermekvasútra előírja, hogy valamennyi vonaton a vezető jegyvizsgáló vagy a vontatási vonatkísérő a mozdonyvezető mellett teljesít szolgálatot.

Az egy legenda csupán, hogy a kilátás korlátozottsága miatt van szükség a második dolgozóra. A valódi ok az, hogy a második dolgozó feladatait (vonat fedezése nyílt pályán, helyből kezelt nyílt vonali sorompó kezelése, zárt állomáson a kétszemélyes váltó használhatósági ellenőrzés, zárt állomási keresztezés lebonyolítása, fékpróbában való részvétel, tolatás vezetése, járművek csatolása, stb.) gyermekvasutas nem végezheti.

----------

Ezen kívül valahol azon a környéken van egy fotó, ami alá az van írva, hogy Csillebércen készült, valójában azonban Virágvölgyben készítették.

Előzmény: illesf (8159)
illesf Creative Commons License 2003.02.11 0 0 8169
Köszönöm!

Azokról a képekről sajnos megfeledkeztem. De most, hogy mondod...

(A sajtóhubákat majd este javítgatom.)

Előzmény: NZA (8164)
marky-511 Creative Commons License 2003.02.11 0 0 8168
Mi pedig most alapítjuk a Környezetbarát Közlekedésért Egyesületet.
Később bővebben válaszolok., most menenk kell.
Előzmény: ZoliBudafok (8167)
ZoliBudafok Creative Commons License 2003.02.11 0 0 8167
Nem csak KBKsoknak!

Beszámoló a Kisvasutak Baráti Köre Egyesület
2002. évi közhasznú tevékenységéről

Mindenek előtt, köszönünk a vállalt feladatainkhoz nyújtott minden segítséget és támogatást! Köszönjük mindenkinek, aki tárgyi, anyagi, vagy munka felajánlással segítette munkánk sikerét!

Egyesületünk 1994-ben alakult, vállalt feladatunk a Kárpát-medence kisvasútjainak, mint a kulturális örökség részét képező és környezetkímélő közlekedési eszközöknek, megismerése és megismertetése.
A kisvasutak működésének segítése, történetük kutatása, műszaki emlékként is jelentős járműveik, berendezéseik megőrzésének elősegítése.

E feladatainkat teljesítve ebben az esztendőben:

Műszaki emlékek mentéseként tizennyolc kisvasúti jármű, hét dízelmozdony, egy villanymozdony, egy népeskocsi és kilenc különféle teherkocsi, továbbá egy szénszerelő daru számára biztosítottunk megőrzésüket, de több esetben, további üzemelésüket is lehetővé tévő elhelyezést.

Részt vettünk a Kárpát-medencei kisvasutak 8. találkozóján, az Országos Erdészeti Egyesület Erdei Vasúti Szakosztály rendezvényein, az Utazás 2002. Kiállításon, és természetesen a Kisvasutak Napjain!

50 éve „született” az első C50-es mozdony! Ebből az alkalomból C50-es évet rendeztünk, több kisvasúton e típus járműveivel vontatott különvonatokkal tettünk utazást!

Modellező tagtársaink a Gyermekvasúton, a Balatonfenyvesi Hajtánytalálkozón, a Kemencei Kisvasúti Napon, és az ArGeS kiállításon Berlinben szerepeltek nagy sikerrel!

A NIOK Alapítvány, Az év civil szervezete díj jelöltjei közé kerültünk, szoros eredménnyel a 2001. év második helyezettjei lettünk!

KISVASUT.HU honlapunk fejlesztését folytattuk, és létrehoztuk KISVASUT@ZPOK.HU címen a kisvasútbarátok levelezőlistáját!

Segítettük a Magyarországi Kisvasutak c. könyv, újabb, a Kemencei Erdei Múzeumvasutat is bemutató, kiadásának létrejöttét! Egyesületi tájékoztatónk, a KBK füzetek három száma, és egy hírlevél jelent meg az esztendő folyamán!

Legjelesebb munkánk azonban minden bizonnyal, két kisvasút, a Kemencei Erdei Múzeumvasút folyamatos, és szeptembertől december végéig a
Nagybörzsönyi Erdei Vasút üzemeltetése volt!

Utasaink mindkét vonalon hagyományos ké-regjegyet válthattak. A kemencei vonal vonatai az országos vasúti menetrendben is megjelentek. A KEMV kis szerelvényeire 13.970-en ültek fel 2002-ben. Mindez azt jelenti, hogy a csarna-völgyi kisvasúton a 2000. július 29-i megnyitás óta 32.978 fő utazott. A NEV kis vonatai 5.741 utast szállítottak, így elmondhatjuk, munkánk eredményeképp közel negyven-ezren ismerték meg az erdei kisvasutak különleges romantikus világát a Börzsönyben!

A Kemencei Erdei Múzeumvasutat tizennégy új járművel gyarapítottuk! Kilenc különféle teherva-gon, egy népeskocsi, három dízelmozdony, és a Kárpát-medencei erdei vasutak első akkumulátoros villamos mozdonya(!) csatakozott a már megőrzött járművekhez! Sor került még két búrkocsi, teljesen fa vázas tehervagon, újjáépítésére is. A felújításon lévő járművekkel együtt, immár ötven +1 jármű alkotja a kemencei gördülőállományt! A +1, a szénszerelő daru!


A Kisvasutak Baráti Köre Egyesület 2002. évi kiemelt támogatói:

Ipoly Erdő Rt.
Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Mi-nisztérium
Pest Megye Önkormányzati Hivatal Idegen-forgalmi Alap
Bombardier Transportation Dunakeszi
C és R Közlekedésépítő Kft.
MÁV Hídépítépítő Kft.
Vasúti Hidak 1996. Alapítvány

Allianz Hungária Biztosító
Argosz Biztosító Pest Megyei Területi Igazgatóság
Balázs János és felesége Polgárdi
Balogh Imre MÁV Rt. Balatonfenyvesi GV.
Börzsöny Baráti Kör Kemencei Csoport
Búcsi András és felesége Godóvár Panzió, Kemence
Csorna László Székesfehérvár
Fazakas Gergely és családja Budapest-Kemence
Ganz Vagon Kft. Budapest
Gembolya Lajosné Mini ABC, Kemence
Göncöl Szövetség Vác
Győrik István asztalos, Kemence
Győrik János és családja Székesfehérvár
Hornyák József Feketevölgy Szálló, Kemence
IFEX Tűzvédelmi Kft. Budapest
Ipoly Erdő Rt. Kemencei Erdészet
Ipoly Unió Vác
Kalácska László és felesége Kemence
Kalácska Lenke Kemence
Kalácska Péter és Kalmár János
vállalkozó, Kemence
Kemence Község Önkormányzata és képviselő-testülete
Kemence Művelődési Intézményei, Pesek Gézáné igazgató
Láng Művelődési Központ Budapest
MÁV Rt. Vezérigazgatóság
MÁV Rt. Budapesti Gyermekvasút
MÁV Rt. Ferencvárosi GF.
MÁV Rt. PGF Székesfehérvár
MÁV BK Kft. Dombóvár
MÁV Ingatlankezelő Kft. Budapest
MÁV Nosztalgia Kft. Budapest
Met-Ing Kft. Gödöllő
Moksony Lajos Csarnavölgyi Söröző, Kemence
Nagy László vállalkozó Kemence
Pongrácz és Pongrácz Kft. és a Pongrácz család valamennyi tagja Kőrózsa Panzió, Kemence
Sági Dénes Fornax ‘97 Kft., Kemence
Sági Sándor és családjának valamennyi tagja Kvisz Metál Kft, Gabó és Társa Bt., Sport Fogadó Kemence
Szabó Péter Nagyoroszi PFT szakasz
Szobi Szörpüzem Szob
Tóth Gábor Biatorbágy
Urbán Róbert csarnavölgyi úti fatelep, Kemence
Vanvitelli Kft. Mogyorósbánya
Vinis Gyula és családja Budapest

Reméljük, hogy rövidesen Ön is ellátogat hozzánk!
Várjuk 2003. május 1. és szeptember 30. között,
szabad és munkaszüneti napokon, Kemencén!

Kérjük támogassa munkánkat az SzJA 1% felajánlásával! Adószámunk: 18077874-1-43

Ha lehetősége engedi, kérjük csatlakozzon támogatóink csapatához! A Kisvasutak Baráti Köre Egyesület közhasznú szervezetnek tett felajánlás, a fennálló jogszabályok szerinti mértékben, az adóalapból levonható!

Előzmény: marky-511 (8165)
Zolcsi67 Creative Commons License 2003.02.11 0 0 8166
Nagyon jó lett, "mestereid" büszkék lehetnek Rád! :-)
Előzmény: illesf (8158)
marky-511 Creative Commons License 2003.02.11 0 0 8165
Február 22-én ZSUZSI-farsang!!
NZA Creative Commons License 2003.02.11 0 0 8164
Nekem tetszik az összeállítás. Csak miért nem tettél be az uttörővasútról '70-es évekbeliképeket (emlékeim szerint valamikor küldtem neked ilyeneket - amely talán az Mk 45-ösök forgalombaállításakor készülhettek)?
Előzmény: illesf (8159)
rezgaras Creative Commons License 2003.02.11 0 0 8163
illesf írta:

> Harminc éves Magyarországon az Mk45-ös (L45H) sorozat

Nagyon szép oldalakat hoztál össze (megint ;-)))) Igényes, esztétikus, informatív... Öröm belenézni.

Egy sajtóhuba:

> Fightelbergbahn

szerintem Fichtelbergbahn.

Előzmény: illesf (8159)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!