Amiket korábban olvastam, célszerű egy nagyobb teljesítményű gépet használni 1300W -tól , illetve ajánlották több helyen a Makitát , Vikinget, Bosch Rotak-ot.
Makitánál motorhibára panaszkodnak elég hamar, Viking többször otthagyja a füvet, és nekem annyit nem ér mint amennyi, a Bosch Rotak-ra szintén sok panasz érkezett, MTD-k meg szintén vegyes felvágott..
az elmúlt 500-600 hozzászólást átnéztem, de nem találtam a témát.
Szeretnék venni egy oldalt-kidobós traktort, kb 2500-3000m2, hetente 2 szeri lenyírására, a gyep minősége nem szempont, ez egy gyümölcsös. olyan 400e forint körül keresgélek lehetőleg újat, tudom, hogy ez az ár a kategória legalja, de a múlt héten sem nyerem a lottón. :-) Mit ajánlotok? Néztem a Mcculloch m115-97 és az Mtd-nek ezt a "számomra" új motoros beige traktort, ami 420ccm. erről van vkinek érdemi infója, tapasztalat? Ja és még egy szempont az utánfutóm szélessége 107cm, erre fel kell férnie a gépnek.
Jó napot ! Érdeklődni szeretnék, hogy kaptam egy "solo" rotációskapát de akitől kaptam nem emlékszik rá milyen benzin kell bele! Ha valaki tudja véletlen kérem jelezze nekem! Előre is köszönöm!
Van MO-n olyan ember aki tudna segíteni nekem Egy fűnyíró hidró hajtásáról lenne szó
Rövid sztori:
Hajtás lassan elmegy Szétszerel--->hidromotor résznél 9 dugattyúból 4 leszakadt Hiba megvan megrendel, beszerel, összeszerel. A nyomás nem épül fel és látszólag minden rendben
A létező összes hidraulikást hívtam ők is ezekszerint csak a sajátjukhoz értenek, mert ötletük sincs illetve 100e ért bevizsgálják hogy rossz. Márkaszervíz cserét javasolt 800e csak a váltó, ennyit ér a traktor is
Szóval szívesen fogadnék bármilyen ötletet hogy mi okozhatja ezt hogy nincs nyomás ?
Na szóval én is így gondolom. A lendkerékbe van beépítve a mágnes, szerintem ugyanolyan kialakítású a gyújtásuk ezeknek a Honda GCV motoroknak,mint pld. egy kétütemű láncfűrész, fűkasza motornak. Tudom, hogy vannak ilyen kialakítású 4 ütemű motorok, mert ha kipufogásba is beleszikrázik, akkor sem történik semmi.
Igazándiból annyiból volt csak érdekes a dolog, hogy ebay-ről rendeltem egy üzemóra/fordulatszámmérő kütyüt, és be lehet állítani rajta, hogy gyújtáskábelről levett jelet, mennyi fordulatnak számolja. Közben meg is mértem már vele:)
Ha a főtengely végén van a gyújtásmodul,akkor minden fordulatnál ad szikrát.Nem gond ez,a másodiknál úgysem történik semmi.Kispóknál is így van,ami ikertrafós.Meg az feltűnne ha 3500 helyett 7000-et pörögne a masina.
Alapesetben ez tényleg így van, de ahogy elnéztem ezeken a gépeken van egy gyújtásmodul, ami minden fordulatnál ad (szerintem ) egy szikrát. Szóval ezt ne úgy nézd mint egy különálló több elemből álló gyújtást. Ahol valóban csak 2 fordulatra ad egy szikrát. Vagy rosszul látom?
A rugó tekercsrészét nem bántottam, csak a kampót vettem kicsit rövidebbre a végén, elvileg vissza tudom játszani, már ha ez lesz a bajság. Lehet rugót rendelni hozzá egyébként.
A karbit brigéciollal, féktisztítóval, finom rézkefével, sűrített levegővel tisztítottam teljes szétszereléssel.
Én a rugóhoz semmiképen nem nyúltam volna. Ha van rá mód próbálj egy új rugót beszerezni a briggs motorokhoz kapható nem tudom a hondával hogy állnak a kereskedők.
Másik hogy tisztítottad a karburátort mit használtál a tisztításhoz?
Miért adna kipufogó ütemben szikrát? Egy négyütemű motor két főtengely fordulatonként ad egy szikrát. A kétütemű motornál minden főtengely fordulatra jut egy szikra.
Egy kis segítséget szeretnék kérni Honda FG314 kapálógéppel kapcsolatosan...
Használtan vettem patent állapotban 10 üzemórával (gyakorlatilag új volt), én tettem bele még kb. 30-40 üzemórát, aztán tavasszal rotálás közben egyszercsak fulladni kezdett és leállt. Szivatóval ment. Karbi koszolódásra gyanakodtam, így nekiláttam kipucolni. Honda GC 135 motor van rajta. Elég hülye megoldás, hogy az atyaúristem is két hosszú csavarra van ráfűzve, le kell szedni még a tankot is, szóval elég macerás volt szétszedni és összerakni. Fényképezgettem közben, hogy mindent jól rakjak össze, elvileg így is történt. Amint összeraktam, működött, elindult szépen. Egyből, még mielőtt élesben kipróbáltam volna, ráellenőriztem a fordulatszámára, mert ha jól emlékszem 3450 1/min volt ráírva a táblájára, de ennél kevesebben pörgött maxon, ha jól emlékszem csak 3000-3100 között. A képen jelölt rugó kampóját finoman addig hajtogattam, mindig csak egy picit, hogy a fordulatszám felmenjen a gyári 3450-re. Ekkor elraktam a gépet és csak hetekkel később vettem elő, hogy használjam. Akkor tapasztaltam azt, hogy erős fáziskéséssel szabályozza csak a fordulatszámot, lomha lett a szabályozás nagyon. Ez abban mutatkozik meg, hogy lassan is pörög fel a gép, illetve ha rotálás közben a kuplungot oldom, akkor hirtelen felpörög a motor, majd úgy ejti vissza a fordulatot. Illetve, ha gyorsan veszem vissza a gázt alapjáratra, akkor leáll, ha viszont lassan veszem el a gáz, akkor szépen beáll alapjáratra. Nagyon lomha lett.
Megszegtem a szabályt, hogy egyszerre csak egy dolgot bolygatunk a rendszeren és egyszerre csináltam a karbi pucolás miatti szétszedést és összerakást, illetve a fordulatszám beállítást.
Költői kérdésem volna. Jól sejtem, hogy a Honda GCV 160-s motornál a kipufogó ütembe is ad szikrát a gyújtásmodul? Csak annyiban érdekes, hogy meg akarom mérni az üzemi fordulatát, olyan eszközzel, ami a gyújtáskábelről veszi le a jelet.
Nékem ugyszintén Oleo Mac Am 150-esem volt kb 20 évig. Kifogástalan állapotban adtam el nem a távolság bűvölete miatt váltottam Cifarellire hanem azért mert sajnos mára már a diófáimat is kell permetezni és oda kevés volt.
Vigyázz rá nagyon jó gép!Nekem is évtizedeken keresztül a kedvencem volt!Sokan a távolság bűvöletébe esnek,és elájulnak a hosszútávra hordó gépektől,pedig a permetezés másról szól!A szőlő,vagy normálisan kezelt metszett gyümölcsfák szórásához elég egy max 6,méter hatótávú gép.Nem a Tescos szemetekre gondolok,vagy egyébb kínai csodákra.