"Olaj van. Akkor benzin is van. Az olaj olcsón szállítható."
A tankerflotta jelenleg 90% feletti kihasználtsággal megy, egy új tanker megépítése 1-2 év.
Engem meglepne, ha mindazok, akik Európában azzal számolnak, hogy majd a közel keletről pótolják a kieső orosz gázt és olajat nem kalkulálnák be lehetséges forgatókönyvként egy tűzbe boruló arab világ rémképét. Mondjuk képzeljük el, hogy a nemzetközi elszigetelődés és embargó hatására Putyin diszkréten elkezd atom technológiát és state of the art légvédelmet eladni iránnak. Felfejlesztik az iráni repülőgép és rakéta ipart, megy az ipari technológiai transzfer, szakemberek, s-300/400 rakéta komplexumok, hajók elleni rakéták vadászgépek, föld föld rendszerek.. Ismerős forgatókönyv? És ami van Iránnak az meg fog jelenni marha hamar az összes sötét hülyegyerek iszlám szélsőségesnél is. Izrael és az usa majd fenyegetőzik, irán a hormuzi szoros elaknásításával és a hajóforgalom blokkolásával fenyegetőzik és egyszer csak elszabadul a pokol. Na meg az olajár. És az nem 10% lesz..
Szóval ez azért messze van a készülékek egykori 35 milliárdjától. A jövedelmezöség sem volt éppen szuper. Ami még igen beszédes, az az összbevételen belüli megoszlás az egyes termékcsoportok között. Pl. mennyit hoznak JÖVÖKÉPES termékek, és mi jön be a lassan kifutó termékekböl (pl. telefonközpontok).
A Kalasnyikov orosz fegyvergyártó konszern sajnálkozó együttérzését fejezte ki kedden az amerikai fegyverrajongóknak, amiért nem tudnak hozzájutni a vállalat termékeihez az Egyesült Államok által az ukrán válság kapcsán életbe léptetett, Oroszországot sújtó büntetőintézkedések miatt.
Háát.. amit mi néztünk itt tegnap a gép orráról az tuti repesz volt. Az elnyúló nyílásokból még azt is meg lehetne saccolni honnan jött. Én személy szerint el nem tudom képzelni, hogy bármilyen ország pilótája lelőjön gépágyúval egy utasszállítót. A pilóták nem droidok, tipikusan jófej családos emberek, az átlagtól sokkal képzettebb szakemberek, akik még ellenséges ország utasszállítójára sem lődöznének géppuskával, nemhogy egy malájra. Tévedésből, látótávolságon kívülről, rakétával.. de odarepülni és megszórni egy emberekkel teli gépet..? Kizárt.
Az Apple megjelenése elött a készülékbiznisz NAGYSÁGRENDEKKEL volt nagyobb, mint a berendezésbisznisz (ezért árnyéka csak a Nokia ma egykori nagyságának). Arról nem is szólva, hogy a telefonközpontok (még Siemens maradvány) kihaló állatfajta (még a pótalkatrészbiznisz egy ideig megy), átviteltechnikábana a Nokia mindig csak marginális szereplö volt, a base station business-böl is lassan kezdenek kiszorulni (az /// sokkal jobban tartja magát, de a kínaiak igen keményen jönnek fel). Keress egy statisztikát a berendezésgyártókról, oszt látni fogod, hogy a Nokia tulajdonképpen egy kispályás játékos.
A Nokia története egyébként tanulságos. Egy vegyes profilú cég volt, ahol a 70-es évek végén a híradástechnikai részleg egy kétablakos szobában elfért. Gyártottak még gumicsizmákat is. 1990-ben vagy 91-ben csödben voltak, oszt az akkori CEO öngyilkos lett. Jött egy új ürge, aki azt mondta, hogy mobiltelefonokat fognak gyártani. Akkoriban jót nevettek rajta (3-5 kg-os monstrumok voltak az autókban és kurva drágák --> státuszszimbólumok). Oszt ez a biznisz nagyon bejött nekik, de elnéztek egy technológiai ugrást és orra estek. A végén az MS jelentösen le kell majd, hogy építse a készülékbizniszt.
nem is a kínai munkaerő olcsósága adja a vonzerejét a kínai gyártásnak, hanem a koncentráltsága. Egy mobiltelefon árának egy számjegyű % az összeszerelési költsége, ha duplájára nőne attól még simán el lehetne adni. Viszont a globális piacon nagyot kaszálni úgy lehet, hogy egyszerre sok országban nagy készletekkel indítod a termékedet, ami azt jelenti, hogy szinte csak pár hónapod van hogy legyártsd azt a pár milla akármit. Na ilyet csak kínában lehet azokban az embertelen városokban amelyeket direkt ebből a célból építettek. Sehol máshol a világon nem tudsz összerántani 200.000 embert hirtelen pici alkatrészeket rakosgatni egymásra napi 8 órában. (Bár már brazíliában próbálkoznak). Egyébként még 10 év, és megy a levesbe ez is, mert robotizálni fogják az egészet.
... de nézd meg magad is, mivel szórakoznak az USA kongresszusában például:
eredeti:
'''Nataliya Mikhailivna Vitrenko''' ({{lang-uk|Натáлія Михáйлівна Вітрéнко}}) (born December 28, 1951 in [[Kiev]]) is a Ukrainian politician and scientist. She has a Ph.D in Statistics and Dr. of Social Sciences.
congresstroll:
'''Nataliya Mikhailivna Vitrenko''' ({{lang-uk|Натáлія Михáйлівна Вітрéнко}}) (born December 28, 1951 in [[Kiev]]) is a Ukrainian politician, Russian puppet, and scientist. She has a Ph.D in Statistics and Dr. of Social Sciences.
itt egy dolog ami ugye Róma óta a vesztét okozta a civilizált "Nyugatnak"
"India, bureaucracy, Bihar, 2003. India-17/2003 [Pat., SP (b. 1962)]. Sushma Prasad (b. 1962) is an assistant clerk at the Cabinet Secretary of the State of Bihar (population 83 million) in The Old Secretariat in the state capital, Patna. She was hired "on compassionate grounds" because of the death of her husband, who until 1997 worked in the same department. Monthly salary: 5,000 rupees ($ 110, euro 100). Sushma Prasad (b. 1962), assistent-clerk, "on compassionate grounds": vanwege de dood van haar man die tot 1997 op deze afdeling werkte op het Cabinet Secretary of the State of Bihar (82,878,796 inwoners cf gov Bihar statistics) in The Old Secretariat in Patna. Maandsalaris: 5000 rupees ((euro 100, US$ 110)."
Sorry, itt egyalapvetö félreértésröl van szó. Én egy német pilóta magánvéleményét foglaltam össze, aki a SZU35 30 mm-es ikergépágyújára tippelt az ominózus roncsdarab fényképe alapján. Egy lehetséges BUK tal´lat az egy más tészta.
Nem kell kutatás, tudom pontosan. A készülékbiznisz már régen nem volt üzlet. A központ oldali eladások, szolgáltatások teszik ki évek óta a bevételek döntő részét.
Ha engem kérdezel akkor a kabin nem lehet elég erősen megépítve ahhoz, hogy egy tőle 30m-r robbanó 70kg-os repesz robbanófej szilánkjai ne lyuggassák keresztül kasul át és ki be minden irányban. A boeing nem vadászgép, nála az egyik legfontosabb kritérium az alacsony súly. Dúralumínium vázon szegecselt alu és kompozit panelek. Nincsenek titán lemezek vagy egyéb direkt a repeszektől lövedékektől védő kevlár izék. Szóval egy utasszállító nagyon puha célpont egy légvédelmi rakétának. Pláne egy föld levegőnek ami jócskán nagyobb robbanófejjel repül mint a tizedakkora levegő-levegő rakéták, és a sokkal védettebb harci gépeket is úgy leszedi hogy ihaj.
Jó, akkor csinálj egy kutatást, hogy mekkora volt a leadott üzletág és mekkora a maradék. Ha az üzleted döntö többségét kényszerböl fel kell adnod, azt én nem nevezném sikersztorinak. Németországot egyébként még az MS mentökötél elött feladta a Nokia. volt is balhé, mert a tartományi kormány jelentösen több, mint 10 Mio euróval támogatta a Nokia letelepedését (munkahelyteremtés).
Kína erejét az adja, hogy nem demokrácia. :) Nézd meg pl Indiát, ott sose lesz olyan presztizs célú pénzszórás, de nem is tudják úgy koncentrálni az erőforrásaikat mint a komcsi kínában. Egy kínában nem szavaznak arról, hogy mennyire népszerű egy párt. le van vajazva. Úgy lehet döntést hozni 1000 milliárdos katonai kiadásokról, hogy az emberek önként és dalolva mondanak le érte a nyugdíjról. Különben is, mi az a nyugdíj? Eddig se volt.. Ne nézzük már kínát nyugati szemmel, mert kína kínában van. Marha sok lóvé és ember egy nagyon kis elit uralma alatt. Ez adja az erejét és a hatalmát.
Lehet nem tudom jól, de nekem úgy rémlik, hogy kína nem lekoppintotta dojcs mágnesvasutat, hanem megvette a németektől. Németek gyártották és építették. Németeknek túl drága lenne odahaza (pedig a siemens marha sok pénzt belenyomott már) kína pedig megveszi, mert csúcstechnikához jut (amit lemásolhat) és presztízs beruházás is (mert igy működik egy kommancs diktatúra). Mondjuk érdekes, hogy miért nem a japán technikát vették, mert a gyorsvasúti hálózatuk az teljesen japán. Lehet azért, mert azok nem adták el nekik, mivel olyan pofátlanul koppintották (és jelentek meg a másolt vonatokkal a külhoni piacokon) hogy a japán állak csak úgy koppantak.
Ez a kis eset is jól példázza, hogy a wikipédia kezdeti, idealizált célkitüzései már a múlté, a wikipédia elvesztette függetlenségét és a Politika szolgálólánya lett. Eljött az ideje egy alternatív wikipédia megalakításának.
A keleti területeken (ez a gazdaságilag erősebb) a lakosság átlagjövedelme kb 150 ezer ft/fő, ezzel szemben a magyar átlag 227 ezer/fő. De pl az uniós tag Bulgárai ezen mutatója 110 ezer forint körül van.
Biztosan így van (számszerűen), ezt nem tudom. De azt igen, hogy a 150 rugós átlagból kell megoldania a gyógykezelését és az öregkorát, mert ott nincs TB, sem pedig nyugdíj.
És akkor még mindig a társadalom felső negyedéről beszélünk, az alsó háromnegyed meg ..
Létezik náluk minimálbér, de a magáncégek egyszerűen figyelmen kívül hagyják, mintha nem is lenne.
Akkor az ócsó amerikai terméknek is annyi lenne. nem véletlenül kerültek oda a gyártások. Egymásra vannak utalva.
van mindenféle gyújtó, az egyik csapódó a másik közelségi. A buk az közelségi. Folyamatosan méri a távolságot a céltól, másodpercenként marha sokszor. Akkor robban amikor a távolság nőni kezd.
Csupán ezen hozzászólásoddal már tökéletesen demonstráltad, hogy mit érnek a hozzászólásaid úgy általában. Ha egy repeszgránát a céltól 20-50 m-re robban, akkor bitte, miért robbannak a tüzérségi lövedékek tipikusan a becsapódáskor? A cél 20-50 m-re volna a föld alatt?