Keresés

Részletes keresés

nyalábos líra Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1557
(és még egyéb dolgoktól bla bla)
Előzmény: nyalábos líra (1556)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1556

Persze, hogy van, attól függ, hogy milyen verzióban, hogy miylen a pályaszerkezet típusa. merev, félig merev vagy hajlékony....

Nem is beszélve a régi aszfaltmakadámokról......

 

(De én útpályaszerkezetekből csak hármas voltam :D:D:D:D )

Előzmény: kozma555 (1555)
kozma555 Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1555

Miért,az alatt van kőzúzalék??? ;D :D

 

Egyértelmű a funkciója egy ilyen ágyazatnak az útpálya alatt nem?Az autópálya más tészta szerintem.A vasút húzósabb téma ezügyben gondolom.A legtöbb  tényleg a jó vízelvezetésen múlik nem?Ezért is csinálják a rostálást is gondolom...

Előzmény: drezina (1551)
kozma555 Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1554
Na ezért mondtam,hogy kérem a véleményeket,mert én ehhez nem nagyon értek. :-)
Előzmény: nyalábos líra (1553)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1553

Ezt most komolyan mondtad, hogy nicns földmunka??

 

És talajmechanikáról hallottál már????

 

És hogy jön a zúzottkő ágyazat az földműhöz, amiből mellesleg a legleslegjobb a homokoskavics adott nedvességtartalommal??

 

 

Ne kavarjuk már a fogalmakat. lehet aszfalt védőréteget építeni, ami alapjáraton egy jó dolog, de a felülről jövő ótvartól az sem végi meg a pályát.  Attól még ugyanúgy fenn kell tartani.

 

Tisztességesen megépített földműnél, tisztességes védőrétegnél, aminek nyilván te is tudod a funkcióit ;) és persze nem elhanyagolt fenntartás esetén sokkal kevesebb a probléma.

A problémákat meg nem a hagyományos zúzottkő ágyazatos felépítmény maga okozza.

 Jó az aszfalt védőréteg, de megette a fene, ha a víz nem tud az ágyazatból a finomszemcsék meg a gizgaz miatt elfolyni, vagy az árok és a padka gazai miatt megáll és áztatja a földmunkát...

Előzmény: kozma555 (1548)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1552

Ott a tíz pont! :D:D:D:D

 

(azért kiegészítést itt is lehet tenni, de ez nagyon jóóóóóó!:D )

Előzmény: drezina (1551)
drezina Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1551
Akkor azt meséld el nagy szakértő úr, hogy azok alá a széles, hosszú aszfalt csíkok alá, amit úgy hívnak, hogy autópálya, mi a fenének raknak követ?
Előzmény: kozma555 (1548)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1550
Nem lenne okosabb a rugalmas aszfalt helyett inkább merevebb vasbeton alapot használni? Az merevebb, és emiatt elvileg még jobb a teherelosztása, nem? (nyalábos líra és bedeandras "kollégákat" kérem, hogy ne kaparják most le az összes bőrt az arcukról) :))
Előzmény: kozma555 (1548)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1549
Bp-Szfvár között is vannak aszfalt alapozású vasúti pályaszakaszok. Szinte végig fel van iszaposodva...
Előzmény: kozma555 (1548)
kozma555 Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1548

Somogy megyéből kiindulva mondom ezt.Itt a 41-esen is Kiskorpágnál többször is megsüllyedt az egész ágyazat.A talaj ingoványos,mocsaras.Sokkal nagyobb stabilitást biztosít egy vastag aszfaltréteg,mivel így nagyobb felület adja le a terhelést,ezzel egységnyi felületen kisebb lesz az.

Nem vagyok szakértő,de tanultam statikát,energetikát,kinetikát...Ezekkel valamelyest belelátok ebbe.Egyébként ezen véleményen volt múltkor itt nálunk is egy mérnök (pályaépítéseknél dolgozik),szerinte sem túl időtálló ez a technológia és hosszútávon drágább is,mint az aszfaltos verzió,mivel az tized annyi karbantartást igényel.

Én Ausztriában amerre járok rendszeresen,látom,hogy nagyon bevállt és állítólag nem is sokkal drágább.

 

De most tényleg:

Nem egyszerűbb az aszfaltról eltakarítani mindent ha kell,ezután pedig mindent visszaépíteni rá?Így gyakorlatilag nincs is földmunka.Nem kell megint kiásni mindent stb.Annyira nem értek ehhez,de szerintem logikusabb ez.

 

Várom a véleményeket erről,had okosodjak. :-)

Előzmény: Fricy (1507)
gmarc Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1547
Ez Szécsény és Balassagyarmat között készült a 78-as vonalon.
Előzmény: Törölt nick (1546)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1546
Nem láttam még ezt a képet.
Sőt, fogalmam sincs hol fotóztad.
Először rá akartam vágni, hogy "c" felépítmény, de aztán megláttam lent a geólemezt...
(tudom, igen, "c" geó is létezik)
Előzmény: gmarc (1545)
gmarc Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1545

Ez már volt?

 

gmarc Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1544

A rengetegszer idézett képem szerint a 49-es vonalon van még ilyen:-)

 

 

Előzmény: Törölt nick (1542)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1543
...és itt közreműködhet a Szentlélek....:o:o
Előzmény: Törölt nick (1542)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1542
Ez a durva, nem a ráspoly!
(a felvétel 11 éves, a pálya azóta már átépült)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1541

A túlemelések már csak ilyenek :PPP

 

Előzmény: rg7 (1537)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1540
Hortobágyi halastó?
Előzmény: korpi41 (1539)
korpi41 Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1539
Köszönöm!

Cserébe egy "c" kitérő:
Előzmény: Törölt nick (1538)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1538
Két szakasz van belőle:
A rövidebbik Recsk Kőrakodó-Recsk Parádfürdő között van (állítólag itt Bádeni vasaljak vannak, az országban csak itt található).
A hosszabbik szakasz Nemti és Mátramindszent között van, itt geós vasaljak vannak.
Előzmény: korpi41 (1534)
rg7 Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1537
A V43-as topikon közben kiderült, hogy ott kezdődik a gödőllői végponti ív túlemelése.
De ránézésre elég kemény még így is:))
Előzmény: gmarc (1536)
gmarc Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1536
Egy egyenes szakaszon a Szili úgy meg van dőlve, mintha túlemelt ívben lenne, kb. 10 centivel van lejjebb az egyik fele...
Előzmény: SÜNÖCSKe (1535)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1535
Mit kell látni a képen? Nekem nem nyílik meg... :S
Előzmény: gmarc (1525)
korpi41 Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1534
Tudja valaki, hogy a 84-esen a vasaljas szakasz pontosan hol található? (Ha megy szelvény szerint, akkor úgy, ha nem, akkor már az állomás/megállóhely köz is megfelelő lenne)
rg7 Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1533
Szerintem személyesen is ismerem a lemezlovas Urat:))
Előzmény: M40 120 (1531)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1532

Akkor kolléga, mehet vizsgázni :D

 

Előzmény: M40 120 (1531)
M40 120 Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1531
Párszor már átolvastam én is.

Sőt még a szerzőt is ismered virtuálisan. :-)
Előzmény: rg7 (1526)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1530
(konkrétan a mi tárgyunk tananyagát képező semmiféle egyéb jegyzet egyelőre nincs....)
Előzmény: nyalábos líra (1529)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1529

A diplomaterv készítője ma az UV tanszéken oktató, meg nem mondom, hogy tanársegéd vagy nagyobb-e már. Járok hozzá órára ebben a  félévben.És igazából azért van fönt, mert vasúti pályaszerkezetekből nem igazán van jobb "jegyzet" a "piacon". Ebből tanul mindenki nálunk.....

Előzmény: rg7 (1526)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.06.03 0 0 1528
LOL :D:D
Előzmény: Infós (1527)
Infós Creative Commons License 2007.06.02 0 0 1527

"(...), mert még soha nem láttam leírva a magyarázatát."

Hihetetlen, hogy milyen fontos ismeretek hiányoznak, hiányoztak nálad... :-))

(Bár sztem gépész vonalon is kéne kicsit tanulnom, elvégre igen-igen hiányos vagyok..)

Előzmény: rg7 (1526)
rg7 Creative Commons License 2007.06.02 0 0 1526
Rákerestem a fekszint kifejezésre, mert még soha nem láttam leírva a magyarázatát.
Ennek köszönhetően ráleltem egy témába vágó, elég átfogó diplomatervre:

http://www.uvt.bme.hu/targyak/v_psz/v_psz_bp/v_psz_bp_2.pdf
http://www.uvt.bme.hu/targyak/v_psz/v_psz_bp/v_psz_bp_3.pdf
http://www.uvt.bme.hu/targyak/v_psz/v_psz_bp/v_psz_bp_4.pdf
http://www.uvt.bme.hu/targyak/v_psz/v_psz_bp/v_psz_bp_5.pdf
http://www.uvt.bme.hu/targyak/v_psz/v_psz_bp/v_psz_bp_6.pdf
http://www.uvt.bme.hu/targyak/v_psz/v_psz_bp/v_psz_bp_7.pdf
http://www.uvt.bme.hu/targyak/v_psz/v_psz_bp/v_psz_bp_8.pdf
Előzmény: gmarc (1525)
gmarc Creative Commons License 2007.06.02 0 0 1525
Elég durva...
Előzmény: rg7 (1524)
rg7 Creative Commons License 2007.06.02 0 0 1524
Egy kis érdekesség:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=67889350&t=9106070

Ez nem üzemveszélyes?
r1232 Creative Commons License 2007.05.29 0 0 1523
A III-as torony alatt?
Előzmény: Jacquemin (1478)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.05.28 0 0 1522
Hüjje zindeksz
Előzmény: Sinbiciklis (1521)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.05.28 0 0 1521

 

kis59 Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1520
Értem...:)))
Előzmény: gmarc (1519)
gmarc Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1519
 Ez után.
Előzmény: kis59 (1518)
kis59 Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1518
A Vadaspark után?
Előzmény: Milkabika (1517)
Milkabika Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1517
Na igen, a szegedi villamossínek... :-)
Előzmény: gmarc (1516)
gmarc Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1516
Infós Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1515

Na, a két szaki, ha beszabadul ide...

:-))

Fricy Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1514
Nemrég a csehek is építettek egy kísérleti szakaszt betonlemezzel. Azt hiszem azon a vonalon, ahol a Pendolinok járnak... Mert ugye náluk van már ilyen is. :S
Előzmény: nyalábos líra (1511)
V43 1305 Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1513
Klasz
Előzmény: Spidermans Friend (1456)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1512
(...a zúzottköves-magánaljas verziót)
Előzmény: nyalábos líra (1511)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1511

Háát...a nagysebességű azért elég kényes téma. Bizonyos sebesség felett olyannyira megnőnek az igénybevételek, hogy megfolyik az ágyazat. Ilyen esetekben tényleg a betonlemezes lehet inkább a nyerő, már a németek is inkább ilyet építenek. A franciák viszont nagyon szeretik =)

Előzmény: Fricy (1509)
Fricy Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1510
De erről nem kell győzködnünk egymást, szerintem. :)
Előzmény: Fricy (1509)
Fricy Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1509
Mi az hogy. Nagyon is. :)
Nem véletlen, hogy még a nagysebességű vonalaknál is a zúzottkő a jellemzőbb.
Előzmény: nyalábos líra (1508)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1508

Egy "út" önmagában soha nem lesz olyan rugalmas, mint az a "szar" ágyazat....

(most nem az aszfalt védőrétegre gondolok)

 

 

A másik meg az, hogy a betonlemezes felépítménynek is megvan a maga fenntartásigénye.......

 

De TE  ezt nagyon jól tudod ;)

 

 

 

Előzmény: Fricy (1507)
Fricy Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1507
Elég sok helyen alkalmaznak ilyen "szar" alépítményt. Karbantartás függvénye, hogy meddig jó.
Mi nem vagyunk olyan gazdagok, hogy utat építsünk a zúzuttkő alá. És nincs is rá mindig szükség.

De én is várom az indokaidat...
Előzmény: kozma555 (1505)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1506

Hmpf...:o

 

Várjuk, hogy szakmai érvekkel alátámasztva kifejtsd, miért is titulálod a zúzottkőágyazatos felépítményt  kategorikusan "szarnak" .

Előzmény: kozma555 (1505)
kozma555 Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1505

Ilyen szar alépítményt csinálnak és ilyen sok pénzbe kerül???

 

Ez a pálya nem lesz sokáig jó az tuti.Az osztrákoknál meg beton+aszfalt alépítmény van.Erre kőzúzalék stb...Máshogy gondolkodnak.Az ő alépítményük 20 év múlva is tuti lesz,ezt meg már öt év múlva túrni fogják. :(((

Előzmény: Spidermans Friend (1456)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1504

Csúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúszik...............:S:S

De én már inkább nem is mondok semmit..:o

Előzmény: 1047 504-4 (1501)
1047 504-4 Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1503
2006. október 22. vasárnap :-)
Előzmény: Infós (1502)
Infós Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1502
Ez az, ami 2005. november 12-dikén volt, és én nem tudtam rá elmenni? :-((
Előzmény: 1047 504-4 (1501)
1047 504-4 Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1501
Az őszi topictalin pár szó esett arról, hogy mikor újjitják fel Fehérvár állomását, meg hogy a tornyot is elbontják. A kérdésem az, hogy ez mikor esedékes és milyen mértékű beavatkozást takar? Elfelejtettem :-)
Előzmény: nyalábos líra (1480)
Infós Creative Commons License 2007.05.27 0 0 1500

Sikerült leadni a házit?

:-)

Előzmény: nyalábos líra (1498)
Fricy Creative Commons License 2007.05.26 0 0 1499
Már ha meghagyják a metrópótlás után...
Előzmény: Csokis (1489)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.26 0 0 1498

Majd úgy egy év, másfél év múlva, ha lediplomázok =)

 

(HA..:D:D )

Előzmény: Törölt nick (1492)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.26 0 0 1497

Egyszerű a képlet: minek arra költeni, jó' az még....Ha ezt úgy 10-15 évig művelik, és kihúzzák a fenntartási pénzeket, akkor látványos "eredmények" érhetőek el etekintetben.....(Ki hiszi azt el, hogy annyi pénzből karban lehet tartani egy ekkora hálózatot, mint amennyiből 4-5 km új autópálya megépül(a szomszéd faluig nem jutok el...) ). Ez a probléma nem tegnap kezdődött, felesleges a "döntjük a pénzt bele" gondolatot forszírozni erre a témára gondolva. A vasúti pálya meg  "emlékezik"....

 

(csak épp azt nem mérik fel, hogy később fenntartási tevékenység keretében már nemigen elvégezhető műveletekre a sokszorosát fizetik ki....Ma nem dzsuvázzuk ki az árkot, az ágyazaton és a padkán hadd nőjön a gyom; holnap győzzük csak javítani a szétázott vízzsákos alépítményt, ha még lehet; igaz ehhez az állapothoz nem két nap alatt lehet eljutni....)

 

Előzmény: division by zero (1488)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.26 0 0 1496
Gőzfan bíztatására ide is beszúrom! :D
M40 120 Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1495
Lesznek vagy lehetnek majd az iskola után. :-)
Előzmény: Infós (1493)
1047 504-4 Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1494
Akkor majd még fotózok neked :-)
Előzmény: Törölt nick (1491)
Infós Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1493

(Infós.bólogat)

Előzmény: Törölt nick (1492)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1492
Szakszerű fogalmazásodból úgy tűnik, hogy kollégák vagyunk...
Előzmény: nyalábos líra (1480)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1491
Az 1970-es, 80-as években egyszerűsített korszerűsítéssel cserélt vonalak nagy részén általános probléma, hogy az akkor még jónak ítélt és visszaépített talpfák mára megadták magukat. Időközben cseréltek sok talpfát vbaljra, de nem annyit, amennyit kellene. Az én vonalamon is van hasonló probléma Orosháza-Gyopáros között (éppen ezen a héten cseréltünk 25 db lapátos talpfát újratiplizett betonaljra).
Az a szerencse az egészben, hogy mindig kerül ki a fővonalakból betonalj, így ha ügyes a pályamester, lépést tud tartani a talpfakorhadással.
Az általad feltett két képből viszont nem tudom megállapítani, hogy Kőszegen mennyire súlyos a helyzet, ahhoz többet kellene belőle mutatnod.
Előzmény: 1047 504-4 (1483)
bádoglovas Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1490

Valami készül Dufiban:

 

Csokis Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1489
Az lehetséges, mert néztem is, hogy miért kell a zúzottkő ágyazatot lecserélni valami öntött beton izére. Nem tudtam mi, mert az látszott, hogy nem nagytáblás, de ezek szerint még jön rá egy aszfalt kopóréteg is. (Később milyen jó lesz bicikliútnak! nagyjából a város egyetlen tisztességesen megépített bringaútja lesz, csak a sínekre kell majd vigyázni. :-) )
Köszi a választ!
Előzmény: division by zero (1487)
division by zero Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1488
Székesfehérvár a MÁV szégyene, el nem tudom képzelni, hogyan hagyhattak így lerohadni egy ilyen fontos állomást...
Előzmény: nyalábos líra (1480)
division by zero Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1487
Én úgy tudom buszsáv épül ott a nyári metrópótlás idejére.
Előzmény: Csokis (1482)
1047 504-4 Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1486
Itt is volt olyan, hogy elkorhadt meg másegyéb... meg van ollyan rész ahol minden 5. betonkeresztalj a többi meg fa.
A másik dolog a kőszegi vonallal kapcsolatban, hogy kókadt úr be akarta záratni, mondván, hogy sok vonat jár.... Nade kérem, a kihasználtságot kell nézni... Jónéhányszor jártam erre vonattal és olyna 40% minden vonaton a kihasználtság... persze a péntek délután és a vasárnap este jóval nagyobb utasforgalmat jelent. De ez más téma....Lényeg az, hogy egy ilyen vonalat nem szabad bezárni... inkább a pályára kéne forditani egy kis figyelmet... a Bz-k meg hadd csattogjanak tovább. De ez más téma.
Előzmény: nighttrain (1485)
nighttrain Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1485
Nem tűnik olyan hű de rossznak, bár látszik h nem mostanában nyúltak hozzá. Sok mellékvonalon nem ritka a kitört talpfa sem, ehhez képest ez semmi.
Előzmény: 1047 504-4 (1483)
1047 504-4 Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1484
Javitás:
Ez = Egy
Előzmény: 1047 504-4 (1483)
1047 504-4 Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1483
Kőszeg végállomás bejárati jelzőjétől nem messze készült eme két kép. A pályasebesség 60 km/h, de ahogy elnéztem pár helyen a 20 is sok néhány méteres hosszban. Ez mozdonyvezető mondta hogy 3000 új keresztalj kellene a vonalra...
Csokis Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1482
Van egy nagyon amatőr kérdésem, de ti biztos kapásból tudjátok a választ: a Kerepesi úton felújítják azt a vágányt ami a gödöllői HÉV-et köti össze a MÁV vonallal. Lehet tudni, hogy mi a cél? Azt a rettenetes nagy forgalmat, ami azon megy, talán így is elviselte volna, tehát valami oka biztos van. De mi?
V43 1305 Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1481

Székesfehérvár:

 

 

 

 

 

Előzmény: nyalábos líra (1480)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.25 0 0 1480

Székesfehérváron pl. olyan csúcsbetéteket láttam eléggé  nagy forgalmú kitérőkben, hogy kb ilyen ujjbegynyi darabok vannak belőle kitöredezve, csúcssinre rágyűrődve a tősín(de még tudják állítani...), és még lehetne sorolni; ott aztán minden van, amit az ember nem szivesen lát a saját szakaszán...

Ha nem tesznek valamit nagyon gyorsan, az az állomás jövére szétesik, és szerintem nem vagyok nagyon vészmadár...

Előzmény: Törölt nick (1479)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.24 0 0 1479
Bevallom őszintén, nem gondoltam volna, hogy egy ilyen frekventált helyen van még ilyen őskövület.
Előzmény: Jacquemin (1478)
Jacquemin Creative Commons License 2007.05.24 0 0 1478
Székesfehérváron van és gyökkötéses váltó.
Előzmény: Törölt nick (1477)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.24 0 0 1477
Ez egy "48 I" rendszerű váltó. Nem tudom hol lehet, de jó nagy magassági lépcső van benne.
Előzmény: Jacquemin (1472)
Jacquemin Creative Commons License 2007.05.24 0 0 1476

Dunántúlon keress és fővonali állomást.

 

A másik kérdés milyen váltó?

Előzmény: SÜNÖCSKe (1475)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.05.24 0 0 1475
Hát látod, ezt már nem tudom. De tippem szerint Alföld, mellékvonal.
Előzmény: Jacquemin (1474)
Jacquemin Creative Commons License 2007.05.24 0 0 1474
Melyik állomás mellékvágányában? :-)
Előzmény: SÜNÖCSKe (1473)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.05.24 0 0 1473
Gondolom valamilyen mellékvágányban... :)
Előzmény: Jacquemin (1472)
Jacquemin Creative Commons License 2007.05.24 0 0 1472

Könnyű kérdés: Hol található eme ritkaság?

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.05.17 0 0 1471
24 m-es 48-as sínek, zúzottkő ágyazat, "T" jelű vbaljak. De hol?
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.17 0 0 1470
A képen távol a 213-as látható, a vonat éppen a 214-ben zakatol.
Előzmény: gmarc (1469)
gmarc Creative Commons License 2007.05.16 0 0 1469

Szelvényszám? :-)

 

 

Előzmény: Törölt nick (1468)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.15 0 0 1468
"34"-es rendszerű kitérő Csongrádon 1993-ban. Jelenleg is megvan.
division by zero Creative Commons License 2007.05.14 0 0 1467
Helyes, ezt vártam tőled :-)
Előzmény: Törölt nick (1466)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.14 0 0 1466
Könnyítésként annyit, hogy a 151-es szelvényben...
Előzmény: division by zero (1465)
division by zero Creative Commons License 2007.05.14 0 0 1465
Egy könnyű kérdés: hol járunk? :-)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.13 0 0 1464
Hű....határeset:o
Előzmény: Törölt nick (1461)
korpi41 Creative Commons License 2007.05.13 0 0 1463
Szuhakálló-Múcsony 2007. április 30.

"Védelem"

korpi41 Creative Commons License 2007.05.13 0 0 1462
Nyárlőrinc 5 csoport.
Előzmény: Törölt nick (1446)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.13 0 0 1461
Iker vagy lengő? (Pécsvárad-Nagypall, 1998. 06. 01., 236. szelv.)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.13 0 0 1460
Valahogy sejtettem, hogy nem "magától vetődött ki"........
Előzmény: kopaszhaj (1459)
kopaszhaj Creative Commons License 2007.05.13 0 0 1459
A felső képen látható szituáció egy traktor és egy drótkötél közreműködésével alakult ki. Nem sikerült feltépni, de gondolom, majd megoldják másképp a legények.
Előzmény: nyalábos líra (1458)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.12 0 0 1458
Csak nem haza akarta valaki vinni?.......:S
Előzmény: kopaszhaj (1457)
kopaszhaj Creative Commons License 2007.05.12 0 0 1457

Sajnos így...

 

 

Előzmény: Sinbiciklis (1450)
Spidermans Friend Creative Commons License 2007.05.12 0 0 1456
Ebben lehet valami:)
Szóval Cegléden is megy a munka:

Előzmény: nyalábos líra (1448)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.12 0 0 1455

Semmit a világon......

Szerintem  nem kimondottan erről szólt a dolog.....

Előzmény: Törölt nick (1454)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.12 0 0 1454
Akkor minek a felújítására kell 200 milliárd? (vagy mittudoménmennyi) Mit spóroltunk meg a vonalbezárással?
Előzmény: gmarc (1453)
gmarc Creative Commons License 2007.05.12 0 0 1453
 Rábahíd-Marcaltő, 2007. február 25.
Előzmény: Törölt nick (1451)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.12 0 0 1452
Helyesbítek: Szany-Rábahíd
Előzmény: Törölt nick (1451)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.12 0 0 1451
Rábahíd-Marcaltő, 1996.06. 26. (még az eredeti "i" felépítményen). Saját felvétel. A jobboldali fekete csíkot nem tudtam eltüntetni, bocs.
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.05.12 0 0 1450
Vajon ma, hogy néz ki?
Előzmény: gmarc (1449)
gmarc Creative Commons License 2007.05.12 0 0 1449

Ezen épp egy éve ment el az utolsó vonat. A bezárás előtt 4 nappal készült a kép.

 

 

nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.12 0 0 1448

Még szerencse =)))))

Különben nem nagyon tudná a mechanikát =)

Előzmény: Spidermans Friend (1445)
ROCOman Creative Commons License 2007.05.11 0 0 1447
Üdv Mindenkinek!

Pestszentlőrincen is gőzerővel folyik a munka! Mindent elkövetnek, hogy legyenek
"Sínek, amiken a vonatok gurulnak..."

Beépítésre várvaBontásIdeiglenesen rögzítve
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.11 0 0 1446
A napokban került a kezembe a 150-155. számú vonalakra érvényes Lassújel kimutatás. Áttanulmányoztam a bezárt (vagy szüneteltetett) vonalakat:

Kecskemét Alsó- Fülöpszállás: az eddigi 40 km hosszú 20/40-es lassújel tiszta 20-as lett, vagyis ha pl különvonat szerveződne rá, akkor is csak 20-szal döcöghetne. (Meg sem merem említeni, hogy így eleve el van vetve, hogy valaki menetrendszerű személyforgalmat szervezzen itt).
Felépítménye: 24 m hosszú "c" sínek, zúzottkő, talpfa.

Kiskőrös-Kalocsa: az eddig 50-es és 40-es részek most már csak 30-cal járhatók, de növekedett a már korábban meglévő 20-as lassújel hossza is. (Zárójeles megjegyzés ugyanaz mint fent).
Felépítménye: Kiskőrös-Kecel: 24 mh "I" sínek, zúzottkő, aljakat nem tudom.
Kecel-Kalocsa: 24 mh "48" vbalj, 24 mh "I", 24 mh"p" (31,7 kg/fm), talpfa, zúzottkő.

Kunszentmiklós-Dunapataj: Kunszentmiklóstól Soltig max 40 km/ó a legnagyobb sebesség, de van néhány 10-es is benne. Solt-Dunapataj szakasz még csak meg sincs említve, mert az le van zárva. Egyelőre sínfolytonossági hiány nincs.
Felépítménye: Kmiklós-Solt: 24 mh "48", vbalj, talpfa, zúzottkő.
Solt-Dpataj: "48", "I" váltakozva, zúzottkő és bányakavics ágyazat váltakozva, talpfák. Dunapataj előtt kb 600 méter hosszúságban "c" felépítmény van. Érdekesség, hogy Dunapatajon még van "34 I" kitérő.

FIGYELEM! KI ÉS MELY ÁLLOMÁSOKON TUD MÉG "34" RENDSZERŰ KITÉRŐRŐL? HÁNY CSOPORT? Előre is köszi.
Spidermans Friend Creative Commons License 2007.05.11 0 0 1445
Cegléd, nyert. Szép, hogy így meg tud görbülni.
Előzmény: GyöBzs (1444)
GyöBzs Creative Commons License 2007.05.11 0 0 1444
Egyébként meg Cegléden... így sikerült bontás után félretenni.
Előzmény: Infós (1443)
Infós Creative Commons License 2007.05.11 0 0 1443

1. Így sikerült kibontani.

2. Valami komolyabb siklás volt. :o

 

:-))

(vicc)

Előzmény: Spidermans Friend (1442)
Spidermans Friend Creative Commons License 2007.05.10 0 0 1442
Sziasztok!
Ez hol lehet?
És mitől lett ilyen?
kis59 Creative Commons License 2007.05.08 0 0 1441

Igen, ez már a felfegyverkezés hozadéka...

Az 1938-as győri program (már 37-ben titokban elindult) az infrastruktúra (katonai jellegű) fejlesztésének része volt a vasút felfejlesztése. A katonák (elhárítás) minden fontosabb területre beszivárogtak, így az anyagvizsgáló laborokba is. Minőséget kellett termelni...

Előzmény: Törölt nick (1440)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.08 0 0 1440
Ugyanúgy, ahogy a talpfáknál is. Rossz évjárat pl: 1983, 1986. Teljesen szét vannak rohadva, mellettük meg ott röhögnek az 1938-asok makkegészségesen...
Előzmény: kis59 (1438)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.03 0 0 1439

Ez így van =)

(KÜlönben jobb lett volna, ha a "lejárva" kifejezés helyett a "legyűrődve" kifejezést használom ..... =)  )

Előzmény: kis59 (1438)
kis59 Creative Commons License 2007.05.03 0 0 1438

Én is láttam elég sok kopott fővonali sínt Nekem az az érzésem, hogy kicsit olyan ez, mint a boroknál az évjárat, vannak jó és kevésbé jó évjáratok.....

Amikor egy egész széria törik....

Előzmény: nyalábos líra (1433)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.02 0 0 1437

Jaaa..hogy eltörött a heveder...

Az felettébb kellemetlen, főleg ha úgy hagyják...

Előzmény: gőzfan (1436)
gőzfan Creative Commons License 2007.05.02 0 0 1436

Remélhetőleg jól látszik az összekötőelem törése.

Sokezer tonna gurul át rajta naponta...

Felteszem, hol készült a kép?

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.05.02 0 0 1435
Na ja. Legfeljebb meglepődsz. ;)
Előzmény: nyalábos líra (1412)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.02 0 0 1434
(Csak megint humoros akartam lenni, és megint nem sikerült...:D:D )
Előzmény: nyalábos líra (1433)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.02 0 0 1433
(és az előbb nem kimondottan az anyagminőségre utaltam)
Előzmény: nyalábos líra (1432)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.05.02 0 0 1432

Hát ha nem is így, de átmenő fővágányokban nem ritkán látni hasonlót...

Nem a nulla forgalomtól lett ilyen.

Előzmény: kis59 (1427)
paca664 Creative Commons License 2007.05.02 0 0 1431

Hűvösvölgyben, a vontatási telepen is vannak ilyen szívdarabok.

Előzmény: Sinbiciklis (1430)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.05.01 0 0 1430
Hát, ha Neked ez kell: Mezőhídvég
Előzmény: kis59 (1428)
smith Creative Commons License 2007.05.01 0 0 1429
Bárányfokon.
Előzmény: kis59 (1428)
kis59 Creative Commons License 2007.05.01 0 0 1428
Ez csúcs! Hol fotóztad????
Előzmény: smith (1423)
kis59 Creative Commons License 2007.05.01 0 0 1427

Akkor az összes lejárt sín így nézne ki...

Keresek egy pár lejárt  - békebeli resicai sín , békebeli minőség - fotóját, hát azok nem éppen így néznek ki.

Előzmény: nyalábos líra (1422)
gmarc Creative Commons License 2007.04.30 0 0 1426
 Gádoros, 23 kg/fm, 9 m.
gmarc Creative Commons License 2007.04.30 0 0 1425
 Mezőhegyes felé.
kis59 Creative Commons License 2007.04.30 0 0 1424

Jóféle mangánacél a Pennsylvania Steels-től, 20-as évek.

Az első képről gőzöm sincs. A harmadiknak is többféle oka lehet: a túl kicsi mangántartalom, magasabb széntartalom, stb.

smith Creative Commons License 2007.04.30 0 0 1423
nyalábos líra Creative Commons License 2007.04.30 0 0 1422
Á, nem lágy az. Csak kicsit használt. Le van járva a sín.
Előzmény: gőzfan (1421)
gőzfan Creative Commons License 2007.04.30 0 0 1421

 

 

Kérdezném a szakértőktől, hogy ez milyen hiba? Talán túl lágyra sikerült a vas, és letörezdezik a peremeken, majd lassacskán elfogy? Az alsó két kép egymástól pár méterre készült, Bp. Nyugati egyik mellékvágányon.

ROCOman Creative Commons License 2007.04.26 0 0 1420
Remélem használhatóak valamire.
Előzmény: zugkraft aargau (1418)
ROCOman Creative Commons License 2007.04.26 0 0 1419
Köszönöm a választ! Nem készítettem az egész aljról fotót mivel nem tűnt a megszokottól eltérőnek. Alkalomadtán szerét ejtem.
Előzmény: zugkraft aargau (1418)
zugkraft aargau Creative Commons License 2007.04.25 0 0 1418
Pandrol FASTCLIP

Az aljról nincs egy olyan képed, amin az egész látszik?
Előzmény: ROCOman (1417)
ROCOman Creative Commons License 2007.04.25 0 0 1417
Üdv Mindenkinek!

A hozzáértőktől kérdezem ez pontosan milyen típusú sínleerősítés?
A képeket semerretelepnél készítettem.

Intersziti Creative Commons License 2007.04.24 0 0 1416
...de biztos nem is tizes, mert akkor nem tud kijönni a lyukból a vonat... :-ppppp
Előzmény: kozma555 (1414)
Intersziti Creative Commons License 2007.04.24 0 0 1415

Azt nem mondta, hogy ötöse volt, lehet, hogy csak kettese... :-pppp

 

Ezt tegnap fotóztam Bécsben, ez se egy szokásos kereszt, asszem...

 

Előzmény: Fricy (1413)
kozma555 Creative Commons License 2007.04.23 0 0 1414
Gondolom nem 80-as lassújel van mellette... :)
Előzmény: Törölt nick (1403)
Fricy Creative Commons License 2007.04.23 0 0 1413
Nekem nem adsz a nyereményből? :D
Előzmény: nyalábos líra (1405)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.04.23 0 0 1412

Ó, hát perrsze :D

Pont annyira, mint maga belém ;]]

Előzmény: SÜNÖCSKe (1411)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.04.23 0 0 1411
Persze, titkon szerelmes belém, nem? :D:D:D
Előzmény: nyalábos líra (1409)
Infós Creative Commons License 2007.04.23 0 0 1410
Van rá okom? :-))
Előzmény: nyalábos líra (1409)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.04.23 0 0 1409
Mi van, irigykedsz? :D:D:D:D:D:D
Előzmény: Infós (1408)
Infós Creative Commons License 2007.04.23 0 0 1408

"(...) amíg össze nem házasodunk (...)"

 

LOL!!

 

:-))))))))))))))))

 

Az illető meg majd jópofát vág hozzá? :-))))))

Előzmény: SÜNÖCSKe (1406)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.04.22 0 0 1407
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.04.18 0 0 1406
És nem akarsz nekem hosszú távra (mondjuk amíg össze nem házasodunk) adni egy kis kölcsönt? ;)
Előzmény: nyalábos líra (1405)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.04.18 0 0 1405

 Nézd meg a mééledet, léécci léécci! =)

 Azóta nyertem a lottón :D:D:D

Előzmény: uzsgyiremot (1391)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.18 0 0 1404

Ha már Nagytőke, akkor legyen már Kunszentmárton...

Előzmény: SAVAL (1402)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.18 0 0 1403

2 kép, Gödöllő

 

 

SAVAL Creative Commons License 2007.04.18 0 0 1402

nem mondjátok hogy a 130-on nagytőke és kunszentmatyi között valami

 

"beindulni" látszik..???

Sinbiciklis Creative Commons License 2007.04.18 0 0 1401
Előzmény: Sinbiciklis (1400)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.04.18 0 0 1400

Neked könnyü

Előzmény: BakcsiMate (1399)
BakcsiMate Creative Commons License 2007.04.18 0 0 1399
48 kg/fm (esetleg S49-es), nyomtáv 900 mm
Előzmény: Sinbiciklis (1398)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.04.17 0 0 1398
Lehet tippelni, hanyas vagy?
Előzmény: Sinbiciklis (1397)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.04.17 0 0 1397
Infós Creative Commons License 2007.04.17 0 0 1396
Szülinapra? :-))
Előzmény: nyalábos líra (1394)
Infós Creative Commons License 2007.04.17 0 0 1395

Meg hát!

www.kiado.bme.hu

 

:-))))))

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1393)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.04.16 0 0 1394

Azért ezek a könyvek kicsit rövidebb tartalmúak, mint usgyi által megemlített.

 

Usgyinak majd írok egy mailt, csak az a baj, hogy most nincs 3000 forintom.......:S

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1393)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.04.16 0 0 1393
Valakol ezeket meg lehet még venni?
Engem főleg a 2002-es verzió érdekelne.
Előzmény: Infós (1392)
Infós Creative Commons License 2007.04.16 0 0 1392

Én meg ilyet találtam (új könyvek):

Kerkápoly Endre: Vasútépítéstan (Vonalvezetés) 1376 Ft, 2002., 112 oldal, B/5.

Kerkápoly Endre: Vasútépítés III. (Vágánykapcsolások) 2511 Ft, 2002., 208 oldal, B/5.

 

:-)))))

Előzmény: uzsgyiremot (1391)
uzsgyiremot Creative Commons License 2007.04.16 0 0 1391
Hali!

 

3000 forintért eladó Kerkápoly Endre Vasútvonalak tervezése és korszerűsítése, vasútépítéstan 1 című könyve. Ha érdekel valakit, elérhettek az uzsgyiremot@freemail.hu címen.

hb

 

 

A könyv adatai:

 

Megjelenés éve: 1968

Példányszám: 1000

450 oldal, 440 ábra, kb 30 fénykép és 3 melléklet

 

A tartalomjegyzék nagyjából:

 

1 Alapfogalmak ( vasúti pálya, vasúti jármű mozgása, űrszelvény, stb)

2 Vasúti ellenállások ( menetellenállás, ívellenállás, erők, stb)

3 Vízszintes vonalvezetés ( túlemelés, átmeneti ív, körívek kitűzése, kosárívek, gyakorlati példák, körívek megválasztása, csatlakoztatása)

 

4 Magassági vonalvezetés (mértékadó emelkedő, magasságveszteségek, állomások emelkedése, stb)

5 Vasutak nyomozása és nyomjelzése ( állomások elhelyezése, nyílt vonal, vasútvonalak nyomjelzése, tervezési gyakorlatok)

6 Vasútvonalak korszerűsítése (teljesítőképesség növelése, sebességemelés kérdései, alépítményi kérdések)

 

7 Vasúti műtárgyak (hidak, átereszek, alul-felüljárók, vezetékek keresztezése, szintbeni útátjárók)

8 Védművek (Vasutak védelme a hó, sziklaomlások,homokfúvások, tűz ellen, )

9 Különleges vasutak ( keskeny nyomtávolságú, közúti, fogaskerekű, vasutak, kötélpályák, siklók)

eMPet Creative Commons License 2007.04.12 0 0 1390
Már megit elbtam. Bocs az ismétlésért.
Előzmény: eMPet (1389)
eMPet Creative Commons License 2007.04.12 0 0 1389
Sorminta türingiából. A vasaljra megtükrözve szimmetrikus volt :)
Először véletlen az "Elveszett vágányok, autóutak" topikba raktam be. Nem állt mondjuk messze az állomás tőle.
eMPet Creative Commons License 2007.04.12 0 0 1388
Hát azt nem tudom sajna :(
De biztos sok helyen látnák szívesen.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1369)
Infós Creative Commons License 2007.04.12 0 0 1387
Köszi, _nyunyukának is.. :-)))))
Előzmény: nyalábos líra (1386)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.04.12 0 0 1386
Jeles :D:D
Előzmény: Infós (1384)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.04.12 0 0 1385

Talált!

 

Voltam olyan helyen is nemrég, ami 500, meg is lepett.

Előzmény: Infós (1384)
Infós Creative Commons License 2007.04.12 0 0 1384
600?
Előzmény: Fricy (1383)
Fricy Creative Commons License 2007.04.11 0 0 1383
A másikat meghagyom a nyalábosnak! :D:D
Előzmény: _nyunyuka (1381)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.04.11 0 0 1382
 Végpont.
Előzmény: Fricy (1379)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.04.11 0 0 1381
Az egyik jó :-).
Előzmény: Fricy (1379)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.04.11 0 0 1380
Hétvégén sikerült rajta a megfelelő irányba menni úgy, hogy fadarabokkal és kövekkel kiékeltük, lépésben haladtunk át rajta (1-es, alapjárat)
Előzmény: SÜNÖCSKe (1377)
Fricy Creative Commons License 2007.04.11 0 0 1379
Nem már, még! :D
Tipp: C, 760 mm
Előzmény: nyalábos líra (1373)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.04.11 0 0 1378
Viszont könnyebb felvágni.
Előzmény: SÜNÖCSKe (1377)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.04.11 0 0 1377
A képen éppen semerre nem áll (ezért kellemetlen a megfelelő összekötő rudak hiánya).
Előzmény: Sinbiciklis (1374)
erdőszéli Creative Commons License 2007.04.11 0 0 1376
Előzmény: erdőszéli (1375)
erdőszéli Creative Commons License 2007.04.11 0 0 1375

 

Sinbiciklis Creative Commons License 2007.04.11 0 0 1374
Én még jártam is rajta, és tudom a nyomtávot, de azt nem, hogy ez most merre is áll?
Előzmény: nyalábos líra (1373)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.04.11 0 0 1373
Hát aki már korán reggel ráér internetezni, attól minimum elvárható, hogy a szerkezet nevén kívül felismerje a sínrendszert is, meg a nyomtávot minimum :D:D
Előzmény: Fricy (1372)
Fricy Creative Commons License 2007.04.11 0 0 1372
Én is tudom a választ! :)
Összefont kitérő. Helyhiány esetében alkalmazzák, elsősorban kocsiszínekben.
Előzmény: _nyunyuka (1371)
_nyunyuka Creative Commons License 2007.04.11 0 0 1371

Érdekes váltó - állítókészülék és összekötőrúd nélkül. Használni csak specialistáknak :-). (Nyalábosunk: ennek mi is a neve?)

nyalábos líra Creative Commons License 2007.04.11 0 0 1370
Na itt aztán van minden :D:D
Előzmény: eMPet (1365)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.04.10 0 0 1369
NAgyon ráférne már az átépítés a Nagytőke-Kunszentmárton szakaszra.
A sínek /54-esek/ és az aljak a 120-asból jöttek ide.

Más: igaz az infó, hogy a Vecsésnél kibontott anyagot is ide hozzák?
Előzmény: eMPet (1367)
kozma555 Creative Commons License 2007.04.10 0 0 1368
Bárcsak a 38-ason láthatnék ilyen készülődést...
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1366)
eMPet Creative Commons License 2007.04.10 0 0 1367
Végre jobb lesz a 130-as közepe :)
Remélem a teljes szar szakasz.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1366)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.04.10 0 0 1366
Beépítésre várva:
Képek Nagytőkéről.


eMPet Creative Commons License 2007.04.10 0 0 1365
Rossz helyre raktam be először, úgyhogy ide is felteszem a türingiai sormintát :)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.04.06 0 0 1364
Ugyanmár...Amíg Kelenföld egyik vonatfogadóján a síncsavarok és geo szárak a vízszintessel kb 45 fokos szöget zárnak be helyenként sozatosan egymás után, mit számít az az egy rugó hiány másutt...:o:D
Előzmény: Siemens113 (1359)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.04.05 0 0 1363
Infós Creative Commons License 2007.04.04 0 0 1362

1187.

 

:-)

 

(Úgy tűnik, igen.)

Előzmény: korpi41 (1361)
korpi41 Creative Commons License 2007.04.04 0 0 1361
Donauwitz (AT)

Asszem így kell leírni...
Előzmény: Norbeee1980 (1358)
Infós Creative Commons License 2007.04.04 0 0 1360

Nálam van itthon egy SKL kengyel.. :o

Lehet, hogy onnan fújta el a szél? :DDDD

Előzmény: Siemens113 (1359)
Siemens113 Creative Commons License 2007.04.04 0 0 1359
Talán még itt érdeklődésre tarthatnak számot a követekző képek: :)

a Lerögzítéseket (pontosabban 1et) kell nézni.





Norbeee1980 Creative Commons License 2007.04.04 0 0 1358
Hali!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy az újonna lefelktetett 60-as sineken a DO micsoda? Mert a DGY= diősgyőr de a DO honnan származik?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!