Igen, ez is a be nem tervezhető, véletlenszerű meghibásodások előállításának egyik módja. :-)))
Én is hallottam már olyan FMC CDU-ról (Flight Management Computer Control Display Unit), amelybe a pilcsik véletlen mozdulatok és kóla formájú infúzió útján akarták betáplálni az adatokat. Sajnos ezt némi megrökönyödéssel vette tudomásul a kütyü. :-)))
Szóval nyírják egymást a fiúk, a Pannon igazgatója szerint a HTC tartozik nekik és nincs több hitel, amelyből az utasokat szállítsák nekik, habár a légitársaság egyébként tőkeerős, tehát nem szűnik meg. Gondolom, hogy most viszont egyáltalán nem repülnek, ugye?
Ugyanakkor csődeljárást kezdeményeznek a HTC ellen (Jorgos&TanTúra - a Club Espana már elszállt), aki viszont azt mondja, hogy a Pannon fizetésképtelen.
Valaki hazudik!
Néhány hete bizalmas, de megerősített forrásból megtudtam, hogy a TanTúra többmilliós tartozást halmozott fel. Hm.
Kár lenne, ha ilyen rövid idő alatt becsődölne a Pannon. Még nem is utaztam vele....
Véletlenül megtudtam, hogy ennek a vélelenszrű meghibásodásnak az oka elég primitív. Leöntötték a berendezést teával. Ennyi...minden elektromos küyü zárlatot kap ha vizet kap. NEM vettünk szart!
Sajnos nem tudok érdemben beszámolni az F1 repülős vonatkozásairól, mert az említett időpontban Hvar-sziget mellett bugyborogtam bizonyos merülőtársakkal.
Újlaki bácsi a Mátrában bivakol, ha jól olvastam valamelyik hozzászólásában.
Sajna nem olvasom. Orom lesz kitakaritani;((
Hat igy nem hiszem, hogy megy. Ha valamikor egy hetveged lesz akkor erdemes kilatogatni. Lehet fizetosen is kiugrani de az valami 750 korona (45perc). Szerentem csoro magyar gyereknek jobb megdolgozni erte:)
Ja, es arrafele nem jar semmilyen tomegkozlekedes! A svedek meg csesznek felvenni, tisztelet a kivetelnek:) En gyalogoltam vagy 13km-t a 14-bol mire megallt valaki.
/kaptejn
A Pannon esetében azt nem értem, hogy ehhez a jorgos mit szol? Ugyanis a jorgos egyik tulaja Havas Tamás, aki mellesleg a HTC nevében is szokott nyilatkozni. A Pannon Airlines egyik alapítója és társ tulajdonosa is.
Hat azert a 20 ev az kicsit eros tulzas, de latatlanban (nem tudom pontosan hogyan fogalmaztak) hadd ne kezdjem megint szidni a sajtot. Az igaz, hogy tenyleg nincs mar tul sok olaj. Errol a temarol meglepoen nagy informaciosurusegu topic van az indexen "Elfogy az olaj. Mi lesz utana?" cimmel.
Tomor es jo osszefoglalot talalhatsz itt: http://www.enn.com/enn-news-archive/1998/11/111098/oildem.asp, angol nyelven egy geologus tollabol, aki a Shellnel dolgozott nehany evtizedet. Ha nem tudsz jol angolul, a fentebb hivatkozott topixban a magyar forditas is szerepel.
///Laci
PS: A szerda reggeli MA760 stockholmi jaraton azert meg ott leszek (vigaszkeppen); pilotak, nem tudjatok ki fogja vezetni?
O, hogy a jegesmedve legyen a kovetkezo szeretoje...
Most tudtam meg, hogy toroltek a hetfo-keddi dublini programomat (atszallas londonban), es most itt allok egy holnap delre ervenyes, 125 ruppot ero jeggyel, aminek a tetejen ott diszeleg: "RES MAY NOT BE CHANGED". Ez most tenyleg azt jelenti, hogy ugrott az egesz summa?
Volt a TV-ben egy musor hogy a világ olaj készlete kb. 20 év múlva ki fogy. Arra lennék kíváncsi, hogy a hajtómu gyártok is végeznek kísérleteket új hajtóanyaggal mint az autó motoroknál? Ha ez igaz mi lesz azokkal a repülokel pl. A-3XX amit 2010-re szándékoznak át adni a légi társaságoknak.
Ha tévedtem elnézést, bennünk magyarokban az északi szomszédnál látott SZU-27 hasraszállás maradt meg. MIG-rol még a honi szaksajtó sem irt.
Még egyszer ha tévedtem elnézést sajnos nálám nincs discovery channel.
business classon ulok haza budapestre malevval, elso sor folyoso mellett, latom pilotakabinnal a "légiutaskiserot:
"kedves utasaink rovidesen budapestre érkezünk ... (bla bla) ... Budapesten a pontos idő ... ööö (megnézi az óráját) x ora y perc, a hőmérséklet ... ööö (gondol egyet) x celsius fok.
brusselben szallunk le, illetve csak szállnánk le, nagy a köd , várni kell, körözünk a felhők felett, alattunk kb 1 km-re köröz egy másik gép, az alatt kb 1 kmre egy harmadik, es igy megy 10 percen at ...
ki szalt mar le vagy fel nizzaban ?
egy mesterseges felsziget a repter és a tengertol 30-40 meterre száll le és fel a gép, leszállásnál az utolsó pillanatig a tenger felett vagy
Nnnnna, sikerult kigyurnom, hogy MALEV-val mehessek Stockholmba. Business class, hadd tamogassuk kicsit a hazai ipart a multik penzen :-)
Sofor urak, egy kis protekciot kernek szepen: 6-an szerdan reggel MA760-nal megyek, 8-an penteken este MA763-mal jovok, amennyiben nincs fizikai akadalya (pl elfogyott az ulohely), legalabb az egyik alkalommal szeretnem a cockpitbol vegignezni a leszallast...
Kaptejn kollega! most olvasom a vitorlazos elmenyedet! hol vagy te most???
Jaja, a hajtóműből kiáramló gázsugár vektorát tudják terelni vele, de mondom, Szu-27-essel is csináltak 110 fokba hátradobott kobrát, igaz, volt olyan, hogy nem jött össze, és a gép hanyattvágódott a betonra bemutatón. A teljes hátrabukfenc viszont észveszejtő, sajnos még csak videón láttam, először azt hittem trükkfelvétel, vagy a gép utána lezuhan, de nem. Azt hiszem Szuhojék sejtenek ezt-azt az aerodinamikáról, és a kapcsolódó témakörökről :)
Elnezest kivanok a pongyolasagert, nem a hajtomuve allithato, hanem a kiomlonyilas korul van egy igen erosen hoallo szerkezet, amely a gazsugar szoget tudja kismertekben valtoztatni.
Nem hátrabukfencről votl szó, az tényleg a 37-es sajátossága asszem, kobrát síma 27-essel is szoktak csinálni, a pilóta mondta is, hogy kívülről olyan könnyűnek néz ki, de megcsinálni a legnehezebb, amit valaha is ismert. Viszont a riporter, aki a hátsó ülésen ült, a következő képen egy papírzacskót szorongatott, és kényszeredetten vigyorgott :)
Az a Szu37 lehetett, annak van allithato szogu hajtomuve. Igaz, csak fuggolegesen, mig a nem mukodo X31-nek minden iranyban. A "cobra" ilyen hajtomu nelkul eleg keteselyes, mert amikor a gep a hasaval fordul a menetiranyba (1) a pilota erosen tul va terhelve (2) szinte nem mukodnek a kormanylapok, szoval hogy mesz vissza?
Valamirro a hét elején volt a Spektrumon egy rövid bejátszás egy Szu-27/3x-ről, a kobra manővert mutogatták x szögből, kívül-belül-alul-felül. Aztán fordulózós légiharcba kezdtek egy Mig-29-essel, amikor beállt a Szuhoj mögé, az csinált egy kobrát, a Mig meg szabályosan túlrohant rajta. Hihetetlenül nézett ki, ahogy a Szu azután visszament vízszintesbe, és már ő volt az üldöző. Körülbelül olyan volt, mint amikor a Jedi visszatérben Luke Skywalker fékezéssel kerül az őket üldöző siklók mögé az Endoron, csak hogy egy szakmai hasonlatot mondjak ;)
Az SZU-27-es volt, en is regebben osszekevertem.
Az eset Szlovákiában történt vagy két éve egy légibemutatón.
Szakértők szerint szándékos volt a dolog azt bizonyitandó, hogy a gép milyen strapabiró.
A fegyverzet felfüggesztő pilonokra szállt le a gép.
Minap kiugrottam egy apro sved falu repterere (Enkoping). Sikerult befurakodnom a vitorlazorepulok koze, sot meg repulni is tudtam!
500-600m-es felhoalap volt, de minket 1000m-re huztak egy ketuleses ASK21-ben. Leoldas utan sebessegrendezes, korultekintes es mar indult is a bukfenc:) Utana meg vagy 20 percig tudtunk kergetozni a gyonyoru, hofeher karfiolok kozott. Azt latnotok kellett volna!! (kepek kb. egy het mulva lesznek) Mikor a felhoalap ala jutottunk meg geberegtunk egy 0-0.5 m-ben, de ugy 40 perc utan leszalltunk mert kellett masnak is a gep.
Ez ugy 11 ora korul volt, es mivel igyekeztem szorgosan segedkezni az uzemnapon, megkerdeztek, hogy akarok-e meg repulni. Valahogy nem birok nemet mondani ilyen esetekben:)
Ekkor mar "csak" egy Bergfalke jutott de most mar elore ulhettem es vegre azt csinaltam ami nekem tetszett. Az ido mar sokat javult igy 300m-en leoldva egy 3m-ben hamar kicsavartam az 1200-as alapig. Ezutan mar szinte nem is csavartam csak siklottam a hihetetlenul konturos felhok alatt. Ilyen felhok akkor vannak nalunk mikor egy markans hidegfronttal bejon ez a kristalytiszta eszaki levego. Volt neha egy kis zuhi de ennek ellenere ott sem merult el a gep. A taj gyonyoru volt! Tavak, fenyoerdok amig a szem ellat. A tajekozodas kicsit necces, mert mindenhol ugyanazok a kis voros tanyak vannak es keves a kiemelkedo azonositasi pont. Nem is mertem nagyon elkavarni a reptertol. Ez a kor is ugy 40 perc korulire sikeredett.
Aznap nagyon szeles vigyorral aludtam el:)
/kaptejn
Eccer
elvittem a Rózsa Gyurit magammal. Akkor még nem volt ősz haja, sovány ifjonc volt és épp befutott, már mindenki ismerte. Én nem szívleltem igazán, nyálasnak és kissé idiótának tartottam (azóta sokat fejlődött). Az első bukfencnél sikított - nem örömében, hanem mert megrémült -, a leborításnál vinnyogott, az orsó közben pedig belekapaszkodott a kabinzárba, ha oda nem csapok, kinyitotta volna. Nekem nagy élmény volt (naná, hogy), de asszem, neki is. Nem akartam én megijeszteni, de sikerült. Bizisten, finom voltam, mégse tudtam megszerettetni vele a Repülést.
Hi, CommandAir,
a highfly már bedöglött, megpenészedett, de az anyagát átrakjuk a Pilótába frissülve és bővítve. Kellenének hozzá egyéb témák, azért is próbálkozom itt veletek. E topic címe pont megfelelne, jó kis történeteket írhatna bárki. Képekkel stb.
Nem biztos, hogy segitseg, de mindenesetre erdekes. Egy multi kb eve szervezett varosnezo repulest a kiemelt ugyfeleinek. A varosnezes egy 737-en zajlott, kozben, hogy az utasok ne unatkozzanak, Besenyei repulgette korbe a gepet.