Namost ha beépítesz egy 12 voltos stabot, ami tényleg 12 V-ra van beállítva, akkor cseszheted. 12 volton ezek az izzók nem világítanak. 12 volton egy 80-as izzó úgy világít mint egy 55-ös 14.4-en.
Vagy fényerő vagy élettartam. A kettő együtt nem megy...
Egy kis segítséget szeretnék kérni, mert már egy kicsit belezavarodtam ebbe a sok izzóba. A kérdés csak annyi, hogy milyen H7 -es izzót célszerű venni, ami a fényszóró foncsorozásának, plexijének károsítása nélkül a legnagyobb fényerőre képes, lehetőleg normális élettartammal (12V -os stabilizátor is lesz beépítve). Unlimited vagy Offroad (abból is van 2 féle) vagy mit javasoltok?
Én a Báró úrnál vettem, a Báróker Kft.-ben. Zuglóban a Csömöri úton (92??) vannak. Keress rá a neten. A Csömöri út a Thököly Bosnyáktól kifele eső része, nem összekeverendő a Sashalmi (XIV). ker.) Csömöri úttal, ami a zuglói Fogarassy út folytatása a Körvasúttól kifele.
Jé, ez érdekes. Nálam a szélvédő alatt van szép széles csíkban az egérmozi, mindig max fényerőn van, de egyáltalán nem zavar. Igaz nem a háttér, hanem maga a kijelzett értékek világítanak csak. Mondjuk egyetlen egy autóban sem zavar a maxra feltekert műszerfal fény.
Ezek közül egyiket se, a sárga szín sokat levesz a fényerőből, esőben kb. semmit nem látni velük. 55/60 wattosak. NBU van bent nekem, mióta bent van nem is vettem ki még egyszer se. :D (na jó, egyszer, mikor lámpacsere volt. :D)
Esővel az a baj, hogy sokat nem tudsz tenni. Ha városban az a bajod, hogy nem látod az aszfaltot rendesen, megnyugtatlak, még 100/90-el sem fogod. Vidéki útnál már igen, de ott az nbu is éppen elég. Akkor nem, ha jönnek szemből és esetleg kicsit magasabbra is van állítva a lámpája, no akkor megint vakság :)
Csodák nincsenek sajnos :(
Ilyen helyzetben tekerd eggyel lejjebb a lámpát és jobb lesz kicsit, persze ekkor meg messzire nem fogsz látni .9
Olvasgatva a fórumot a néhány évvel ezelőtti hozzászólások esős időre a Philips Nightguide izzót és valami noname sárga OBI-s izzót emlegetnek, mint jó választást.
Szeretném lecserélni jelenlegi H4-es izzóimat, mert esős időben szinte semmit sem látni velük. Kérdezném, hogy történt-e azóta változás e téren, esős időre, vizes aszfaltra mi lenne jó választás?
Nem győzöm a saját autómban letekerni a beltér világításait, hogy vezetés közben semmi se zavarjon, ezek az állatok meg kiégetik a retinájukat még este is.
En is tornaztatom a szemem. Telen bent hagytam a Valeo sargat, hat megvoltak a hatarozott kontureok, h meddig es mennyie vilagit.
Joido, tegnap elott Offroad vissza. Ahova eddig nem vilagitott a Valeo, ott most szep feher vilagossag van. Hihetetlen nagy fenyereje van. Igaz nem olyan a kepe, mint a xenonnak. Januarban ultem egy Merci C-ben, olyan kepe volt, h majdnem odacsinaltam az ulesre.
Javaslom, h nezelodjetek kicsit a Carstyling Projektoros lampa keszitese topikban. Gondolkodom, h venni kene valami alap bontott lampatestet, polirozni, projektort bele, H1-es NBU-el...
No meg a kibocsájtott színnel is, ami igen csak befolyásolhatja és becsaphatja szemünket.
Pl narva powernemtommi hihetetlen fényes fényt adott ki, erősebbnek tűnt, mint nb, pedig nem volt erősebb csak vhogy más színben pompázott minden, fényesebb volt vele minden.
én kipróbáltam mindent anno......és nekem a 120/200 vált be.még a kínai xenonnál is jobb fénye van.....az egyik autóm (opel senator B) hírhedten szar lámpákkal van megáldva,de a 120/200al lehet vele látni.a nb-el viszont nem....pedig az meg a párom mazda 323-asában csodálatosan virít.
Sajnos én sem igazán értem, hogy mire akarunk kilyukadni.
Nekem úgy tűnik, hogy az OFF-ROAD oda is világít (szélesebben, hosszabban) ahova a korábbinak nem volt ereje. És továbbra is szebbnek/élesebbnek tűnik a világos-sötét vonal.
Mondjuk a vakítás nem csak az izzó fényereje miatt van, elvileg nem kellene vakítania. Normális gyári xenon sem vakít, pedig sokkal több fénye van mint bármelyik halogénnek. Osramok közül nekem eddig az SVS jött be igazán, megvan már 1,5 éve, jól látok vele és olcsóbb is mint a NB. Ár/értékben szerintem a legjobb.
Félreértesz. Te egy sima H7-es izzót cseréltél nagyobb teljesítményűre. Még szép, hogy jelentős a változás. Egy prémium ''húzott'' izzóval kellene összehasonlítanod. Nem véletlen panaszkodnak arra hogy kicsit vakítanak, az ígért + métereket nem csak fényerő növeléssel adják hozzá..
Hát nem tudom.. én tegnap cseréltem égőt az egyik autóban (Octavia 1) , beraktam egy Osram 100/80 offroad és egy Osram Siverstar 2 (H4). A Silverstar szerintem sokkal jobb volt. Mielőtt bárki leszólna az offroad izzó miatt, azt tényleg csak terepen van használva.
Nekem egy hónapja van bent az Allseason H4 85/80W. Nekem teljesen tökéletesen van beállítva a fényszóró és a vetítési kép illetve a fény erőssége, eloszlása is tetszik. Az a jó, hogy Night Breaker Unlimited kivétele után az Allseason vetítési képe is tökéletes, semmit sem kellett állítani. Így könnyű a téli(Allseason) és nyárinak(NBU) szánt izzók cseréje. :)
Hátha érdekel valakit: esőben, ködben nagyon jóak bizonyult eddig. Kicsit fura a vetitési képéhez képest térben a fény eloszlása, de lehet hogy még állítgatnom kell a lámpákon egy keveset. Egy hosszabb útra vagyok még vele kiváncsi.
adok én tesztelni valót h4-ben xd
merénylet
osram offroad
nbu
bosch xenon silver
tunsgram 100/80
hír sárga
narva azzuro
lehet megvan még a ge mega ultra is :)
hogy csak a jobbakat mondjam xd
Kérdeztem már a tanáromat, elvileg lehetséges, h méricskéljek, de 2 hét múlva indul a második félév, majd pontosítok vele. Van ott minden a fénytan laborban, mi szem szájnak ingere :))
ha a helyedben lennék, már bevittem volna az összes fórumozók által becsben tartott izzókat H4, H7, sárga és merénylet, meg offroad és megmérném mindet.
Persze csak ha ezzel nem kerülsz bajba....
szerintem van itt néhány olyan ember, aki örömmel küldene teszt izzót csak hogy megmérhesd :)
És hogy ne legyen teljesen off, nálam is HCBI w5w van. Kis érdekesség, hogy a jobb oldali fényszóró angol autóból van, letekertem teljesen, így nem zavarta a szembejövőket. Holnap veszek egy bontottat. Senkinek nem ajánlom jégen az autószerelést... :D
Mi történt a kocsi jobb elejével? :O Amúgy nekem is megszínezi a Feliciában kicsit az NBU. Mondjuk nekem a helyzetjelző Cool Blue W5W, az is színez kicsit. :) Most 1 hónapja H4 Allseason 85/80W van bent, marad is egész télen. Nyáron majd megy vissza az NBU H4. :) Pénteken úgy néz ki, hogy esőben megyünk le Zalába, kíváncsi leszek milyen esőben este az Allseason.
Gyakorlatilag egy 2L-es szivobenzinnek boven eleg a 45Ah. Ismeros is vatogatta a 72Ah-s meg ki tudja milyen akksikat ugyanekkora Opelben, aztan 1/3 annyiba kerulo akcijos gazdasagos 45Ah-s akksival se rosszabb...
Kuplung elvileg jó, nem rég volt cserélve, váltóolaj szintén. Mindennek jónak kell lennie, de ugye ez 4x4. Ahogy bemelegedett semmi gondja nincs, de hideget nem szereti.
Az a röhej, hogy ehhez a 2000ccm-es motorhoz is max 45ah-s akku fér el :D
Gyári amúgy 36-os xd
Szerintem lassan reagál a komp reggel hidegben. Mert ha várok picit, 3-4 másodpercet és akkor küldöm vissza kuplungot nem lerúgva, akkor már emeli a fordulatot szépen, nem azonnal reagál. Amúgy ezt észrevettem ignishez képest, hogy lassabb a compja és butább is. Suzukinál 2-ben ha csak gurultam az tartotta az alapfordulatot, adott naftát motornak, ha addig lelassult, no ez nem.
Nálam is leesik a fordulat, ha felengedem a kuplungot, de le nem áll a motor. Ha egyszer elindul, akkor lefullasztani se olyan egyszerű. :D Ez 23 éves, kilométer meg ki tudja mennyi van bent, nálam 18ezer ment bele eddig, de már az utolsókat rúgja, a motorja jó, minden más rossz. :D Szerintem a pd tdi-knek nincs is olyan durva hangjuk, hallgasd meg a Kadettet élőben, a halott porlasztócsúcsokkal... :D
Jó az a váltóolaj benne? Ennyire azért nem kéne leterhelnie a motort.
A jobb indulás kedvéért, meg csak úgy is, fogj egy combos vezetéket, olyan bikakábel méretűt és kösd össze az aksi negatív pólusát a motorral. Forrasztott réz forfülekkel, karmos alátétekkel. Úgy direktbe. Hagyd meg a gyári testelést is, de ezt még pluszban. Én a vadi új autómban is megcsináltam. Érezhetően javult az indítás a mínuszokban.
CRV új akkuval is úgy indul most, hogy minden műszerfal-fény majd kialszik teljesen :D
Amin csodálkozok, hogy indít kuplung benyomva, ha azonnal elengedem a kuplungot akkor leesik majd 1000-et a fordulat, még lejjebb megy és leáll :D A váltóolaj annyira visszafogja, hogy le is áll tőle.
Kell egy 6-8km, hogy érezhetően ne fogja vissza a váltó olaja a kocsit :D
Ignis után fura, de ott nem volt ennyire specifikus váltóolaj, ott inkább finomabb olaj megy bele... Igaz, melegen ezt sokkal jobb váltani, de lassabban is melegszik be a mocsok :D, no meg pöppet nagyobb is a váltója, 4x4 miatt meg pláne :D
Elvisz bárhova, csak pl. tegnap meghalt a fűtőmotor, pont amikor -10 fokok vannak... :D kézifék sincs, szóval csúszkálás se nagyon lesz. :D Viszon a fénye nem rossz, de azért várom már nagyon az autó cserét. :D
Pedig régen nem szerettem a dízeleket, de sokkal nagyobb poén ezzel közlekedni. :D A következő autó is valószínüleg dízel lesz. A videóhoz csak annyit, hogy a dúsító nem működik, igaz az alapjárat magasabbra van állítva, és szerintem 1-2 izzítógyertya is feladta már, ahoz képest nem is indul rosszul. :D
Viasszavonom korabbi kijelentesem! A Valeo Aquavision jo - havon! :) De ott tenyleg! Szarazon viszont nekem nem eleg, de szepen lehet vele latni ebben a takony idoben.
Vkinek van itt Exide Excell akksija? Enyimnek nem esik jol a hideg. 62Ah-s + 1.4 szivobenzin... Tavaly meg nagyon faszaul beroffentette, mostmeg... Es 2 eves. Mondjuk olvastam, h nemcsak nalam jatssza ezt.
Na most azok a tenyleg nagyon sarga lampaval kozlekedok ,tenyleg nem tudom az mi ,biztos valami offroad cucc lehet!Latnak is vele vagy csak vaganysagos ? :)
Szoktam latni inkabb regebbi autokban pl 3 -as golf nagyon sargan vilagito fenyszorot,de tenyleg nagyon sarga meg nappal is feltuno az mi lehet valami offroad cucc?
3 hete használom kb. az Osram Allseason H4 85/80W izzókat, meg vagyok elégedve velük. Még megvan az a két darab, ami előtt megvettem az enyéimet. http://www.vilagitas.eu/OSRAM_64206ALL_OFFROAD_IZZO_DOBOZOS 100/80-as izzókat is bírja a kocsi, de nem terhelem feleslegesen. Nagyon jó ez az izzó télre. Nyárra meg ott van az NBU.
ha te is annyit vesztettél volna pl. ezen a magánnyugdíjas sztorin mint mi a nejemmel(közlöm h kötelező volt nekünk belépni a korunknál fogva)akkor te is az lennél....14 év után,ami alatt mi még pluszban nem keveset fizettünk havonta, ketten kaptunk alig 1 milkát...pedig otp-sek voltunk.érted már?
igen ha tudsz angolul meg van bankszámlaszámod.....én ebben az országban 1 fillért sem tartok bankban,még azt is elveszik egyszer csak reggelre virradóra.
Ez sarga is, meg nagyobb is a bura, mint a sima H4-nel: m.ebay.com/itm/SOLARZEN-ZEN-PURE-YELLOW-H4-BIG-HALOGEN-xenon-HID-Light-Bulb-12V-100-90W-2800K-/280866738704
de ez vált be legjobban,csak fogyó eszköz.5-6 havonta egy pár megy a kukába.pedig nappal helyzetjelzővel(20w halogén)járok hogy kíméljem a tompítottat.
mondjuk a B senator lámpája elszart dolog,kb a felét tudja mint az A-é.
de mivel van mindkettőn kiegészítő refi ott már mindkettő fenomenális,mert az is 100w.
Elégnek kéne lennie, ahogy nézem ennek is szép nagy foncsorai vannak :)
Ha sokat mész éjszaka, akkor érdemes csináltatni olyan szemüveget, amin van csillanás elleni bevonat, nagyon sokat segített nekem. De ez már szem kérdése. Mindenkinek más éjszaka :)
Ezt a hibát eltekintve a 301-es fénye nagyon szép és elégséges szerintem.A világítotestek anyaga prémium minoségu,egyszeruen jó volt kézbe vennia fém házat,a fényeloszlás is egyenetes,tokéletes tervezés.Az átlátszo búra nem is tudom, hogy uveg vagy muanyag, mert annyira szép átlátszó-vastag és nem karcolodik,és kello tomítés is van korulotte beázás ellen.
Mivel hosszú távra tervezek a beépítés miatt(szószerint bevágtam a helyére a lokosbe), ezért tényleg a minoségre utaztam .Amennyiben ez a vezérlo dolog megoldódik ,nagyon boldog leszek!
Reléguru nagyon szépen koszonom elore is a segítséget.
opel senator A és B-ben vannak.fém a foncsor,de kb 1 év használat után már kezd látszani rajta halványan az izzó felett a fakulás.mindkettőből van 3-4 garnitúra foncsorom újban.a régieket meg újrafoncsorozom.rengeteget megyek főleg sötétben és kell hogy lássak.évente 1x belefér a foncsor cseréje bár sztem a dupláját is elmenne komolyabb vetítési hiba nélkül.
Valóban az alternatív vezérlő megoldást jelentett a DRL 101 hasonló bizonyos autótípusnál fellépő hasonló problémáira, de a 301-esnél a vezérlő fix bekötésű. Némi autóvillamossági ismerettel elvileg használható az Ön esetében is az általunk biztosított 101-es alternatív vezérlő. Amennyiben ez a megoldás elfogadható Önnek szívesen adunk egy ilyen vezérlőt.
Azt gondolom, hogy a DRL 301 "kistestvére" a 4 LED-es 401 vezérlőegysége lesz a megoldás, mert a két termék 99%-ban azonos, azonban a 401-es egy vadonatúj termék, melyen a vezérlőegységen látható apró különbségek vannak (zavarszűrő ferritgyűrű) a 301-es vezérlőjéhez képest, méreteiben - és vélhetően műszaki paramétereiben pedig azonos a 301-el.
Kérném még a néhány nap türelmét, míg erre pontos választ kapok a gyártótól.
Csak szólok, h az nem 120/200 wattos, mert olyan a világon nincs. Az Candle powerben megadott érték, az USA piacra készül. Nem tudom pontosan, h a 120/200 CP-s izzó minek felel meg, de azt tudom, h a 100/90 CP-s az a normál 60/55. Hogy most egyenes arányosság van-e benne, azt nemtom. Szóval vagy 100/80, vagy max 130/100.
Nekem kéne a ködfényszórós led, de nem olyan árban, mint ahogy adják :D
Ködösöm nincs, szépen valószínűleg be is lehetne tenni, de 100 vagy afölöttit nem ér meg, akkor inkább sárgázok :D
De most hogy így belejöttem, lehet beteszek bosch xenon silvert és megnézem lotykos esősebb időben :D Szigorúan városon kívül :)
Attól viszont hülyét kapok, hogy ahány izzó, annyi fajta lámpabeállítás... Betettem nbu-t és lejjebb kezdett világítani kapásból a lámpa... Nem szoktam sokat refizni, de most hétvégén sokat ment, mert közelre világított. Kaposvár fele pont jó volt, hátul 100kg csomag + 1 fő, elől 2 fő. Így pont optimális volt nekem is és nem vakítottam senkit se, legalábbis senki se köszönt előre :D Mellettem korláton látszódott, hogy lefele világított még így is, de már kellemes távolságig világított, igaz lomhább is volt, mint általában :)
No várjál, most jut eszembe, hogy Suzukinál sem áll már meg a dolog, nézz meg egy splash-t :D
Cimborámnak mondom, gyorsan beledobjuk, nem lehet nagy dolog abban sem. Kinyitja, hmm, csukd vissza nyugodtan :D
Egyik oldalt az akku van útban, másik oldalt meg a mosóvizes tartály :D (ha jól emlékszem rá ezek voltak, de tutira mind két oldalt volt valami :D)
CR-V sem úszta meg teljesen a baromságokat. Pollenszűrő cseréjéhez bontani kell, ahol kihúznád a szűrőt, no ott szépen előtte egy vastag merevítő :D Amikor megláttam csak pislogtam. Ignisnél ugyanott volt csak épp nem oldalt volt a kisajtó, hanem lefele, simán lehetett cserélni 2 perc alatt, még a kesztyűtartót se kellett kipakolnom :D És ugyanígy elférne cr-v-nél is, csak értelmesebb tervezést igényelt volna :D
Japóknál is beütött ez, lásd pl nissan :) Igaz, félig fránciá az is már :D
benyúltunk a kisablakkon a kerékjárat felől, de az izzót nem bírtad kiszedni.
3 kis fülecske fogja az izzót a fogalalatba.
Foglalattal együtt ki bírtad volna tépni, de a három fület ráhajtották az izzóra, így az meg se moccant.
Ezért kellett levenni a lököst, kivenni belőle a lámpatestet, visszahajtogatni a füleket, izzót kiszedni, füleket normális helyzetébe hajlítani, és mindent visszaszerelni.
Most már simán ki lehet cserélni a kisablakon benyúlva, de csak, hogy visszaalakítottuk gyárira a füleket.
És még én anyázok, hogy helyzetjelző cseréjéhez a dobot kell lehúzni kicsit és műtétkézzel cserélni :D
Csak hogy megnyugtassalak, cr-v-men a bal oldalsónál viszonylag kevés a hely, lassít is, kb 10 másodpercet :D
Ha nagyon lassú vagyok és bambulok másmerre is, akkor 6 perc. Ha esik épp az eső, akkor 2 perc teszttel együtt megvan :D
Csavar? Az meg mi? :D
Olyan suzukimódis a csere, kábelt lehúz, gumit le, rugó kiakaszt, izzó ki (itt kell játszani, mert a rugó bíz útban van), izzó vissza, szintén kis rugójátékkal, majd gumi és kábel :D
A jobb lámpa érdekesebb már, mert ott nem gyári a fényszóró és sztem nem kaptak hozzá rugót, vmi behajlított van bent, ami nem 100%-os, de használható eme csodálatos célra, talán jobban is szorítja, mint a gyári :D
Voltunk hosszabb úton, kocsiban nbu. Esőt nem igazán szereti, nyomattuk pedig a fényszórómosót is, hogy tiszta legyen, de úgy sem. Esőben elég halovány szegény, full sötétben vmit lehetett látni, de nem volt erősebb, mint egy standard halogén, a vicc, hogy a refivel jobban láttam vizes aszfalton, ami pedig fehér ugye :D
Menet közben ki akartam cserélni az offroad osramra, de nem találtam az izzót, páromra meg jobban a hülyét nem akartam ráhozni :D Már így is fogta a fejét, hogy megállok éjszaka és izzót keresek :D
Az érdekes inkább az, h rákerestem a 20 wattos cob ledekre. Mert itt a képen ugye rajta van az ujja, meg a H7-es méretéből lehet következtetni a képen lévő chip méretére. Szóval olyan 12-14 mm lehet. Namost a gond ott kezdődik, h a forgalomban lévő 20 wattos cob-k jellemzően nincsenek 30, de inkább 40 mm alatt. De még a 10 wattosak sem. Ez a méret inkább az 5 wattosak területe. Meg egy 20 wattos led hőjét így elvezetni nem lehet. Szóval több sebből vérzik ez.
Parazol mi, h jon a konkurencia? :D :D :D
Mondjuk ilyen arressel erdemes forgalmazonak lenni. Baaar. A kb 3000 ft-ba kerulo H4-es szettre nincs is vam :D
Ja. Az nincs a dobozon, h a Narva hany Lumen? Annyit latok, h 35W. Az Osram meg 13.5W. (Es hany Lumen is?)
A neve nincs kinai kb egy honapig birja en belefutottam mar,legyen az sarga ,rettenet kek ,de annyira hogy latni nem lehet vele ,cserebe meg ki is eg !
Érzékeny CAN buszos rendszernél, ha LED-et raksz izzó helyett, akkor túlterhelést csinál a bekötött teljesítmény ellenállás és nem ad hibát az autó. Ő ugyanis az alacsiony feszültségfelvétel miatt kiégett izzó hibát jelez. :D
Az ilyen siman dühit.
Mint az is, h errefele:
- van egy oktato Fabia, ebayes szenonnal, vagy valami halali szabalyos izzoval, de kicsit vakito is, uh elobbi
- tanulo megall a piroslampanal, alldogal, oktato raszol, h menjen....
BE SE FÉR A LUKBA! Úgy van kiképezve a Megán helyzetjelzőjének a furata, hogy 3mm-el nagyobb kb mint a sima w5w izzó átmérője, a foglalat alig nagyobb a lyuktól, szóval esélytelen beletenni nagyobb átmérőjű izzót.
Úgy látom nincs esélyem se 5w-tól nagyobbat tenni helyzetjelzőnek.
Jelenleg Osram SVS izzókat használok H11-es reflektorfénynél. Csodálatos és hatalmas fénye van, de most ebayen nézelődve véletlenül találtam ilyen SMD LED izzókat, elég olcsón
Offroad 65W az H7 igaz? Jó az nagyon, télre mindenképp jó. Nyárra talán jó lenne neked is az Unlimited, bár H7-ben csak 3600K, szóval alig észrevehető a különbség a sima Offroadhoz képest(3200K). Nem tudom, hogy H7-ben milyen az Unlimited. Nem merek biztosat mondani sajnos. :)
Noname hir sárga (60/55 felirattal, ténylegesen 100/80-as tesztek alapján :D, jól pislákol amúgy :))
Hirtelen ennyi jutott eszembe fejből, de sztem még van pár darab :D
Mindegyikből párom van, nyáron emelt wattszámút nem szoktam, bár ez a lámpa sztem simán bírná tekintettel arra, hogy a merénylettel nem volt langyosnál melegebb hátul a foncsor :D
Majd csinálok egy kiszámolókát melyiket szeressem :D
Köszi a választ.:) Nagyon sok hasznos infót kaptam ebben a fórumban eddig is.:) Örülök, hogy sikerült megtalálni a legjobban passzoló izzókat a kocsihoz télre is meg nyárra is. Kíváncsian várom a következő Osram fejlesztéseket. :)
Amúgy az én kocsimba a sima Allseason H3 izzók mentek, amelyek sárgábbak a Allseason super 30% H3 izzóktól, mert az enyém sima ködlámpa, a szerelők kocsijaiban meg projektorosak a ködlámpák és nekik a 30%-os az optimálisabb. Mindenki jól járt szerencsére. :)))
Bocsánat, 85/80W-t akartam írni természetesen. Szóval nagyon jó vétel volt, meg vagyok vele elégedve. Hülyeség összehasonlítani az Unlimiteddel, de mégis megteszem. Unlimited 55W-ból "hoz ki" olyan minőségű és mennyiségű fényt, mint az Allseason 80W.
Nyárra az lenne a tuti, ha lenne egy 80W teljesítményű Unlimited. :)))) Verne mindent, ami létezik halogénben. Mondjuk most is a legjobb "nyári" izzónak tartom.
Visszatérve az Unlimited/Allseason cserére; az is tetszik, hogy nem kell állítani a fényszórón izzócserénél. Megegyezik a vetítési képük. :)
Kész lett a kocsi, be is kerültek az izzók, nagyon komoly! :)))) H4-ben Osram Allseason 85/85W, ködlámpában meg ugyanúgy Allseason lett(H3). Tetszik a vetítési kép, sárga szín, erős a fénye mindkettőnek, szuper így az egész. :) Télre ez marad, nyárra meg ott van az Unlimited. XD:)
Lenne egy kérdésem: ma voltam megint Osram márkaboltban, mert szerelőm szólt, hogy kellene még neki pár db Allseason H3 ködlámpa izzó, mert ezek az utolsó darabok. Ma meg is érkeztek a boltba az izzók és elmentem értük. Meglepődve tapasztaltam, hogy nem ugyanazt kaptam, mint azelőtt. Fogalmam sincs, hogy mi a különbség a kettő között...külsőre persze egyértelmű, amit ma kaptam azokon jóval erősebb a sárga bevonat .:)))
amúgy jó az, ha sötétebb a kép, lenyeg, hogy ne égjen be, akkor korrekt színek is pottyannak ki remélhetőleg. ha télből kihúztam használható színeket, akkor gépből Pláne ki lehet xd
The special quartz glass used for GE automotive lamps cuts the UV component of light, it means that GE automotive lamps can safely be used in plastic reflectors without the risk of discoloration.
vettem valeo aqua vision h7-est, 1135 ft/ db -árért és elég sárgának tűnik. este teszek fel képet, mondjuk nem tudom hogy értékelhető lesz e a kép, megalight +120-al összehasonlítva.
Nem üveg, kvarcüveg. Ha keményüveg lenne, akkor megfogná az UV-t.
Igen, mindkettő okozhatja. Nézd meg a 2004-es Yarisokat, első Focusokat, mindnek sárga a burája. Utána már javítottak rajta és nem sárgultak be. Elkúrták a gyárban. Lehet, h a Tiéd is ilyen peches széria...
sajnos csak hosszú hivatkozást tudok hirtelen tellel metrón.
https://skydrive.live.com/redir?resid=EADC76E704F7BF03!3161&authkey=!ALVXU-m4_s6CxzI&v=3&ithint=photo%2c.jpg
a sárga a merénylet, masik Osram offroad allweather (Osram sárgája)
osramtól nincs sárgább xd
Ha nálatok is nagy a köd, valami 65w-os sárga H7-est raknék bele. Most ennek beszerzési forrásán gondolkozok, de talán csak ebay-ről lehet ilyet beszerezni.
Ezt nevezik "merényletsárga izzónak" itt a fórumon, ma vettem 2 darabot, ezért van belőle 2 darabos raktárkészlet jelenleg. :) Elvileg jó; majd, ha kész lesz a kocsi, kipróbálom, ahogy lentebb írtam is.
sziasztok. megane 2-be /nem projektoros/most H7 megalight ultra +120-at használok. gondolkozok az osram nbu-en. érdemes cserélni? vagy most télre melyik konkrét típust ajánljátok? köszönöm
Tegnap éjjel elindultam 65W Osram Ofroaddal az új M0-án, majd hazafelé Valeo Aquavisionre cserélve az izzókat nyugodtabban autóztam. :) Látótávolság "2" db csík volt.
A fehér nem csinált vészes ködfalat (szép tiszta búra, jól beállítva) , viszont korlátozott volt a távolság, ameddig elvilágított. A sárga viszont átlőtte a ködöt! Hatványozott volta különbség.
Az miert baj, ha egy ilyen beszarik és nem javítattja meg?
Azt gondolod, hogy akkor majd mindenkit vakítani fog??
Nem így van. Ha mondjuk tönkremegy a kamera, (pl. kavicsot kap elötte az üvegen) akkor lesz egy sima "hagyományos" nem adaptív fényszórója. Neki kell majd kapcsolgatni a tompított és a távolsági állásokat és ennyi. Évekig el lehet járni így. Ez nem japán autó, ezeknél teszteltek minden váratlan körülményt.
Annak tényleg hülyeség örülni ha valaki másnak besz.rik valami, a probléma az ha ő sz.rik annak a megjaívítására, ami őt nem zavarja - és az autók világítása az ilyen "téma".
20 éve vezetek, nekem is, a családban is Opelek voltak mindig. Aztán pár éve megfertőzött a BMW, és meglepő módon a fenntartása nem igazolja a mítoszokat.
Persze jóval drágább mint a Corsa, de a Vectrával összehasonlítva már nem is igazán...
Igen befordul a kanyarban, meg a bevilágított terület szélességét (szögtartományát) változtatja. Pl. kereszteződésben "szétterpeszti", pályán meg összehúzza, és felemeli.
Ha bármilyen hibát, akár az utolsó kis rendszámtáblavilágító izzó kiégését jelzi minden indításkor nagy bimbammolások közepette, sokkal sürgősebben meg fogod javítani. :) Ha nem szól, akkor ráérősebb.
A kanyar íve felé fordul? Mert az azért nem annyira bonolult, mint azok a rendszerek, amiket én említettem.
Amiben én látok rizikót azok ezek, illetve az elterjedtebb "távfény asszisztensek".
De Neked legyen igazad és ne legyenek zavaróak ezek az autók 5-10 éves koruktól. :) Persze minden bonyolultabb lett, de míg mondjuk ha a motor megáll és nem megy az autó, azt hamarabb javítja valaki "sokpénzért", mint az hogy zavaró a lámpája... De tényleg ne legyen igazam. :)
Ez tök jó, csak majd szuper lesz, amikor mondjuk a 3. tulajdonosnál 300 ekm és 6 év után elromlik aztán az egyetlen lehetséges megoldás lesz mondjuk egy gyári vezérlőmodul megvásárlása 1,2 millió + ÁFA értékben.
Van egy érzésem, hogy mekkora lesz a javítási hajlandóság...
Az Insignia/Astra generiáció is (amiben van adaptív, bonyolult lámpavezérlés) mostanába fog kikerülni a céges flottákból és kerül magánkézbe... Ott is csodás lesz ha betojnak a szuper (szerintem sokszor gyárilag is zavaró) fényszórók.
Köszönöm szépen a választ! :) Lehet, hogy veszek egy pár 85/80 Allseason-t, holnap eldöntöm még. Hóban, esőben is jobb a merényletsárga? :) Még egy kérdés: gondolom ezt is be lehet állítani, hogy tökéletes legyen a vetítési kép igaz? Most kezdek csak belegondolni, hogy a héten bekerül a ködlámpába az Allseason H3 és lehet, hogy a H4-be is? Szerinted ütős kombináció lenne így a kettő együtt? :)
Hát ha megjön a tél, akkor azt már látom, hogy a téli izzóra kell átállnom, a merényletsárgára :D
Nyári izzónak meg jó lesz az nbu :) Tényleg szépen világít, de azért a offroad erősebb nem kicsit :) Picit fehérebb az nbu, attól tűnik jobbnak. Szemünk hihetetlen módon befolyásolható, nem is hinnéd mennyire :)
Sőt, ügyfeleket is cseszegetjük vele :) Egymás mellett van bent két 15" masina, egyikre mindenki azt mondja, hogy 14 vagy 13, s amikor megmondjuk nekik, hogy az pedig 15, akkor leesik a pofájuk és nem értik, mert full egyszerű a képlet :)
Ködben nem szeretném meglátni mire képes, mert a mai ködfoltoknál is szépen visszadobta a fényt, nem világít át rajta.
Ködlámpám nincs, nem is akarok erre költeni, így maradnak a szíp sárga izzók :) Amúgy is sokkal szebb a sárga lámpa, a fehér olyan általános :)
Örülök, hogy neked is tetszik az NBU. :)) Pont az imént gondolkodtam a 85/80W Allseasonról, hogy vajon a fényerőben, illetve, hogy a fényt milyen messzire képes vinni, szóval milyen lehet az NBU-hoz képest. Azt próbálom kitalálni, hogy melyik a legjobb kombináció , NBU mindkét oldalon vagy Allseason mindkét oldalon vagy egyik jobb oldalon másik bal oldalon...igen, az nekem is feltűnt, hogy ennyire "karcsú" :))))
Fényerőre visszatérve: azt tudjuk, hogy NBU 55/60W tehát kb. 1500 lumen, Allseason meg 85/80W és elvileg 2400 lumen, de: ugyanolyan minőségben vagy hatásfokkal képes a 2400 lumenes Allseason izzó világítani, mint az 1500 lumenes csúcsizzó? Szóval ugyanolyan messzire képes világítani, mint az NBU? Másik kérdés: sima 100/80W Offroad Osram az említettekhez képest milyen?
No megvolt az első teszt az nbu-val jobb oldalt és bal oldalt megmaradt a 85/80 offroad.
Meggyőző az nbu teljesítménye határozottan :) Nem tudja amit a 85/80, de noncs miért szégyenkeznie, tényleg jó erős :)
Pici köd volt a 9 kerben is, ott azért erősen látszódik, hogy ez nem egy sárga izzó, offroad sem, kis ködfoltoknál is olyan szép falat képesek csinálni...
Szal tényleg jó izzó, de a köddel nem tud mit kezdeni :)
Budapest, XIV. ker. Dózsa-Thököly környékéről írtam az előbb. A héten megy majd műszakira a kocsi, a szerelőmet már lenyűgözte az Unlimited fényereje, remélem a vizsgabiztosok is hasonlóan vélekednek majd. :)
Most voltam lent a kutyával sétálni, akkora köd van, amilyen ebben a téli szezonban még nem volt....50-70 m közötti a látótáv, olyan mintha egy horrorfilmben egy elvarázsolt hely. Gyári fehér xenonos kocsik szép ködfalat láthattak maguk előtt...bele sem merek gondolni, hogy városon kívül mi lehet...
Jut eszembe, rákérdeztem a vásárláskor, hogy összesen (raktárat mindent egybevéve) 2 db van-e ebből a termékből? Erre mondta az eladó, hogy van még 7 db rendelésre. Szóval elvileg még lehet venni. :)
látod-látod, ezt nem akarja sok ember megérteni xd
most a fehér a divat, ill. szárazon jobb, mert kontrasztosabb, de Ennyi. Fizikát nem lehet becsapni :)
Nem, az sztem a helyzetjelző. A facelift utániaknál, azzal párhuzamosan hogy leköltözött a lökhárítóba a ködlámpa, a lámpatestből kivették, csak a helye van ott.
Attól eltekintve, hogy szabályos-e én azért nem ledesítettem anno mág korábbi autómnál a féklámpa/helyzetjelző kobinációt (ott láttam értelmét LED-nek a gyorsabb felvillanás miatt) mert az akkor elérhető termékek esetén nem volt elég különbség a féklámpa és helyzetjelző észlelhetőségébében.
Meg ez vékony jég, ha ledesítesz, onnantól a ráfutásos balesetek (nem szabályos félkámpa) megítélése kétséges jogilag...
Más: Srácok, nem kellene egy év-eleji összejövetelt tartani? Most úgyis sötétedik hamar, köd is van, abszolút porondon van a jó és a jobb izzók kérdésköre.
Lámpaellenőrzés, H7 izzócsere: A bal oldali tompított izzó úgy bele volt szorulva a fémkeretbe, hogy a lököst le kellett venni hogy hozzáférjünk a lámpatesthez és ki tudjuk szedni az izzót. Fogóval szépen vissza lett nyomva a helyére a rögzítő fül, most már könnyen kicserélhető az izzó.
Mindkét lámpa kapott 2 új Valeo Aquavision SÁRGA H7 izzót a ködre és télre való tekintettel.
Picit alacsonyra hordott a jobb oldali, feljebb tekertük. Sokkal jobban látok!
Az út fehérnek tűnik de a táblák sárgák.
ment előttem a ködben egy F asztra, gyárinak tűnő fehér izzókkal. Amikor a tompítottat átkapcsolta reflektorra, csak a fehérséget láttam a ködben.
Simán megelőztem 80-nal ő meg egyre jobban távolodott...
Szeretném a hátsó lámpákat ledesíteni ebben kérnék egy kis segítséget tőletek,hogy melyiknek mekkora fényerejű (mcd) ledet használjak és milyet érdemes ?
www.hestore.hu oldalon nézegettem ledeket de ha van olyan oldal ahol van bőven választék és nektek beváltak akkor szívesen fogadom a tanácsokat és az oldalakat.
5 vagy 10mm-es ledekre gondoltam+hozzá való homorú foglalatban .Hátsó lámpámban az index és tolató víztiszta üvegfelülettel rendelkezik .
Ha minden igaz, ugyan ilyen ködlámpát adtak a Suzukiban, Liana gyári ködlámpaként, mint ami ezekben a Xsarákban is van. H1-es izzó kell bele, az igazi gyáriba meg H3 kéne.
A Kadetten világít, meg a Suzukin is, legalábbis az első, a hátsó nem. Mondjuk ez a legkevesebb, 1 év alatt egyszer használtam eddig összesen ködlámpát. :D
MIndenkinek megvan a véleménye, mindenkinek más a fontos. Ha olcsó kocsi kell, akkor mi autónk vagy vmi japó, ha kényelmes, akkor francia, azok tényleg sokkal jobbak, kényelmesebbek.
Japánok szépen forognak, de azokat pörgetni kel.
Vw autót meg nem vennék, de vki meg arra esküszik. Ezért szép a viliág, mindenkinek más jön be :)
Egy utolsó észrevétel és befejeztem az offolást:
Miért van az, hogy pl ignis műszerfalát szídják, mert alap műanyag és kopog és hogy izé, crv-mben tök ugyanaz van, ugyanolyan olcsó műanyag minden, ott meg dícsérték a belsejét, ugyanaz a puritán kapcsolókkal.
No ezt magyarázza nekem el :D
Váltóba bele se merek menni már, mert ugyanolyan nyűgjei vannak a hondának is, mint suzukinak, ugyanaz az akadós váltó, amit tudni kell kezelni és akkor teszi a dolgát szépen :D
Én Xsarázom már 9 éve. Nem mondanám hibátlan autónak, vannak jellemző bajai, amik mindegyiken kijönnek. Nem is mondanám, hogy nagyon szeretem. Azt sem, hogy nagy élmény vezetni.
De! A múltkoriban volt szerencsém vagyonőrhöz. Egy haver vette a fiának, első autónak. :-)
Nos, kipróbáltam. Azóta feszítek a Xsarában! :-)
Nem gondoltam volna, hogy van ennyire lejjebb. :-)
Elnézést kérek a suzuki tulajdonosoktól, nem akarom megbántani őket.
___________
Vissza a topik a témájához. Sokat járok az M0-án. Ami beton, és ezért negyon jól látszik a vetítési kép. Szoktam figyelni más kocsikat. A Xsara 2 nagyon jó lámpával rendelkezik.
Széles egyenletes vetítési kép. Pl. H astma, P 308 tompítottja viszont mint a két ujjai, olyan fénycsíkok.
Én is hasonló paraméterekkel akarok majd autót venni, most a Citroen Xsara felé billen a mérleg. Van a közvetlen környezetemben egy 1.6os Liana, egy 1.6os Astra és egy 1.6os Xsara is, hasonló évjáratúak (2002-2003), a legtöbbet az Opel van szerelőnél, sokszor a futómű miatt. Kényelemben a Francia magasan a legjobb és gond se nagyon van vele. A futóműve pedig ebben az árkategóriában a legjobb a magyar utakra, igazából nincs is ellenfele. A suzukié se rossz, de keményebb sokkal.
Hát őszintén, felsoroltakból franciákat gyorsan le is szedném, ha nem szívni akarsz, skoda fabia nem rossz, de annál még az ignis is sokkal jobban tapad az útra.
Rover? Ha költeni akarsz :D
Seat Ibiza, Ford Focus I még esetleg jó is lehet. Ha fogyasztás fontos ignis mondjuk kieshet, de megbízhatóbb egyik sem lesz.
Ignisre ezek voltak a költéseim 5 év alatt (igaz össz 80000 ment bele):
2 pár lengéscsillapító hátra, 1 pár előre (még az elején a 20.000-es kocsira, csak kicsit tekerték meg, ááááá)2 szett fékbetét, 1 szett tárcsa, 1 lambdaszonda, 2 kerékcsapágy.
Szinte csak Pest ill vidék rossz utakkal, sok erdős kiréndulás :)
már offtopik erősen, de tessék. Egyszerűbb felsorolnom, mik jöhetnek szóba. (500 ezer és 10 év körül)
Opel és Suzuki nincs köztük.... :)
Fiat Punto II, Ford Focus I, Hyundai Accent, Getz, Kia Rio, Pug 206, Rover ?, Rönó Clio II, Thalia, Seat Ibiza, Skoda Fabia I
Egy rokoni autót lenne a legjobb venni, vagy barát/ismerős/munkatárstól, aki cserélné a megunt kiautóját nagyobbra az persze mindenképp érdekel, de eddig nulla darab eladó a környezetemben az ismerősök között.
Ilyen körülményekre wagonr vagy ignis tökéletes, tapasztalat :)
Annyira puritán a futóművük, hogy nem is nagyon romlik, wagonr kicsit kényelmesebb és ilyen árban fogsz kapni viszonylag jó állapotút is, 76 lovas sem rossz már, az is szépen húzza a kasztnit, vvt-s persze erősebb, de nagyobb a fogyasztása is már
Ha mégis csapágy kell bele, az megvan 5-6000ft-ből is simán, gátló meg 12000 környékén van (nekem ennyiért fel is tették anno ismerősék, igaz kb 3 csavar ki, régi le új fel, csavar vissza a menet hátul, még kereket se szedték le :D)
Hozzátenném a hátsókat jobban ette az ignis, 4 évente 1 csere :), elől erősített Kayaba volt, az 5 év után is 80%-os volt...
Ha a világos-sötét határvonalat, akkor a legelső Focus.
Ha a nagyobb, szélesebb megvilágított területet akkor a ráncfelvarrt.
Ezek azért vannak, mert a legelső Focus egy szabadtükrös H4-es izzóval szerelt lámpatestet használ és mint működéséből adódik, ennek nagyon éles a világos-sötét határvonala. Kicsi a szórt fény, vakításra nem hajlamos.
A ráncfelvarrt viszont egy szabadtükrös H7-es lámpát használ és itt ugye a foncsor alsó fele is részt vesz a világításban, ez viszont azt vonzza maga után, h a 15 fokos letörést nem fizikai árnyékolással oldják meg, mint a H4-nél, vagy a projektornál, hanem a számítógéppel kialakított foncsor elemi tükrei oldják meg. Ez nem olyan éles határvonal. Sokkal jobb a fényhasznosítás, több a szórt fény, jobban vakít.
Megjött a tehermentesítő kábelem, így már gond nélkül használhatom a 100 wattos izzókat is, gyári csati nem éghet meg :) Foncsor megint más kérdés, de annak viszont a 80-100 wattot bírnia kell, 120, 140 sose fog belekerülni, nyáron meg pláne.
De nagyon javasoltátok az nbu-t, hát kipróbálom azt is, max elajádnékozom utána az izzót, ha nem jön be.
Nem jó ez a fórum, mindenkit megfertőztök/megfertőzünk :)
Volt fen az ebay.de de nem sikerült megvenni mert a csákó nem küldte csak németországba irtam neki de nem jelzet vissza aki megvette annak meg nem tudtam irni vagyis nem lehet
Hétvégén úgyis megyek a szerelőmhöz, egyúttal megnézetem a lámpákat és mérünk feszültségeket rajta.
Üresen és terhelés alatt egyaránt. Ha meglesz a 13 Volt terhelés alatt, akkor
a) az izzó szar
b) a foncsor matt
Azt is megtudakolom, hogy kell-e relézni a ködöst, a meglévő vezetéke elbírna-e egy nagyobb pl. 80w körüli teljesítményt, vagy bikábbra kell cserélnem.
Nálam a Bosoko ablaktörlő jött be. Ajánlották másik oldalon, nem csalódtam. Halk, csíkmentes, olcsó. Próbáljátok ki, multi néven van mindeféle adapterrel is.
A sima acelkeretes Boschal beszoptam, mar az elsomot percben is ugralt az uvegen es nem is lattam semmit. Es 7e HUF volt. Legalabb az 1000 ft-os Hella kussban van.
Vedd meg a tompitottba az NBU-t, a kodost meg relezd, vezetekeld ujra, keramia foglalatot v atalakitot, v mit, amit multkor linkeltunk, es valami 100W-os sargat bele. Ha mar ilyen komolyba kell a cucc. Netan utolagos 2500k-s xenon?! Amugy Osramnak van 100W-os H3-asa.
Én meg kicseréltem az ablaktörlőket, pedig semmi baja nem volt a régieknek se, nem csíkoztak, meg semmi, de sokkal jobban láttam ma esőben. A régiekkel törlés után valami olyan réteg maradt az üvegen, mintha párás lenne.
Nekem is az a tapasztalatom, hogy a fényerő számít, nem a színhőmérséklet. Szolidabb ködben, az NBL tökéletes. Tavaly használtam a Tungsragoldokat télen, egy ideig, de tapasztaltam különösebb előnyét. Idén, valószínűleg már be sem rakom.
Tegnap este pont ugyanezt cselekedtem én is és a tapasztalataim is ugyanezek! Valeo Aquavisiont cseréltem Osram Offroadra. :) Volt ködben is részem, de mivel a búrám tiszta, a szórt fény is minimális volt, zavaró ködfalat nem csinált. Láttam vele és punk tum.
Amit sokszor említettem már, nem csak a fény színe számít, hanem a fény ereje is!
A gyári "fehér" 5100K-s xenonnal is azért látsz esőben, mert van Lumen rendesen.
Ezért látunk az Osram Offroaddal is!
Viszont mivel már 3 éve használom, lassan vége lesz már az izzónak... Az üveg felülete belülről kezd lassan bemattulni... Emiatt valószínüleg már nem 100%-os a hatásfoka, de még így is lenyűgöző! :D
sztem míg nem jön meg a toldó visszarakom a Narva azzurot, az is nagyon jó izzó. igaz, mindegyik jó a crv lámpáiban, nem kis foncsora van, abban minden jól világít xd
Hat kb ugyanez. Nem vettem eszre, h ez van bent. Tkp akkor mindegy, h sima Offroad v Allweather. A lenyeg, h a 2000+ Lumen miatt tobbet latunk sotetben.
Ma "bizonyított" az osram offroad allweather, olyan ködfalat csinált, hogy öröm volt nézni és még nem is volt nagy köd. Ennyit az osramról :( MIndenből csak fehéret képes csinálni, csak semmi értelme... Pont amikor kéne nem jó ez a szín semmire se...
kifejtenéd? Miért fontos,hogy maradjon az 55W? Sérülhet a foncsor a magasabb teljesítmény miatt? (fokozott hőtermelés) Esetleg a szembejövőnek lenne kellemetlen?
Van esetleg valakinek tapasztalta a NBU 55W és a 65W-os Offroaddal kapcsolatban? A gyári projektoros lámpámba szeretnék egy normális izzót rakni, és e kettő között varálok. A 65W teljesítmény úgy gondolom, hogy még belefér, nem fog szétolvadni semmi.
Nincs összehasonlítási alapom, mert a projektorosom egy gagyi noname (dectane vagy mi a szösz) volt, most meg gyári szabadtükrösöm van. Ráadásul a projektorosban Philips NG volt, nem NBU. Úgy lenne a fair, ha pl. egy Hella projektoros lámpát (olyat nem találtam SEAT-hoz) hasonlítanánk össze egy gyári szabadtükrössel. Egy biztos: jelenleg a gyári lámpa + Osram NBU kombóval nagyon meg vagyok elégedve.
Hondánál se volt relézve pl, azaz a nagy áram a kapcsolón keresztül vánszorgott, ami nem túl egészséges. Relézve meg minimális így már nem éghet be...
Olcsóbb 2000 forintért relézni, mint 50-ért kapcsolót cserélni :D
Relé mindenképp kell, de szaki rá is nézhetne, hogy kell-e esetleg vastagabb kábel.
Ignisben kellett, cr-v-nél azt mondta, hogy elégnek néz ki, nem kell foglalkozni vele. Annyit hozzátett, ha a kábel forrósodik az izzónál, akkor csere, de nem akar a rohadék, azaz jó a csatlakozás 80 watthoz is :D
Vmi fojtásról magyarázott még, hogy így nem kapja max meg a 14.4 voltot, csak 14 környékit, ami bőven elég :)
Ha van vkinek h4 osram nbu akkor kipróbálhatnánk egyik este Pöttyös metrónál, hogy az offroadhoz képest mit is tud :)
Ezzel kapcsolatban mostmar erdekelne, hogy: attol, h mas a szine, meg hogy huzott izzo, lathatok-e jobban az NBU-val, mint az Offroaddal? 1500 vs 2100 lumen. Ugyanugy vilagitja az utat, vagy van vmi extra, ami miatt mindenki ezt veszi az olcsobb, de 65W-os Offroadnal?
Ááá...én már belefáradtam, nincs kedvem/türelmem farigcsálni. Egyébként most szétnéztem, sehol nem találtam projektoros HELLA lámpatestet Seat Leon 1M1-hez...
Visszatekintve már én is röhögök magamon...:) Elsősorban azért vettem projektorosat, hogy ne vakítsam szét a szembejövőket. Egyébként ezen már én is elgondolkodtam, hogy miért nem lehet jó minőségű utángyártott projektoros lámpákat kapni? Nem baj, ha picit drágább, de legyen jó. De nincs olyan...
Nézd, én már évek óta röhögök azokon, akik kicserélik a gyári lámpákat a gagyi kínai anygalszemes projektorosra, hogy az milyen kurvafasza :)
Hát nem... Egy régi Trabant lámpának több a fénye mint ezeknek a projektorosoknak. Én nem értem, h ha már egyszer lámpát csinál a kici kínai, abban a szar gyárában, akkor miért nem képes azt egy kicsit jobban megtervezni.
A szabadtükrös lámpa különben is jó hatásfokú, jobb mint egy projektoros. És a gyári szabadtükrösök, azért kivétel nélkül mind jók. Nem is tudok most így hirtelen példát mondani szar gyári FF lámpára.
Tiszta foncsor, karcmentes bura, jó izzó, jó vezetékelés azért már jó eredményre szokott vezetni.
Na kikötöttem az Osram NBU-nál, nekem nagyon bejött. Na, de amíg idáig eljutottam...:D
Végigjártam a fokozatokat rendesen.
Először kezdtem gyári szabadtükrös lámpával (Seat Leon, 2004), normál izzóval. Kevésnek találtam, ezért xenont bele! Arra gyorsan rájöttem, hogy szénnévakítom a szembejövőket és mivel nem akartam azt, hogy az édesanyukám napi szinten emlegetve legyen, jöhetett a projektoros megoldás!
Így következett a csili-vili, csoki-ropi "tuning"lámpa (éndzsöl ájsz, meg mi egymás...:)), mivel gyárilag nem gyártottak a gépjárművembe vetítőlencsés megoldást. Meg is vettem, mehet ebbe is a xenon 5000K-val, mer' a BéeMWékbe' is olyan van.
Nekem tetszett, még láttam is vele, de a rendőröknek nem annyira, bár a gyári lámpamosóm miatt megették, hogy gyári, de azért megállítgattak, keresték a trafót, csak nem találták...:) Az bezzeg nem tűnt fel nekik, hogy kézi magasságállításom viszont van... Egyébként nem volt rossz, de a vetítési képe kicsit elmosódott, hála a "tuning" projektor vetítési képének.
Azt végül kivettem, jött az emelt fényű Philips NG H1-es, a fénye kiábrándító volt, de azt rögtön gondoltam, nem a Philips a ludas, inkább a "tuning"lámpa. Lehet, hogy a alapból volt gagyi a lámpa, az is lehet, hogy a xenon UV sugárzása nyírta ki a foncsort, az is lehet, hogy mind kettő, de rémesen gyenge volt a fényerő. Két év szenvedés után, 2013 nyár végén féktávon belül elütöttem egy kutyát (a kutya megúszta, a lökösöm nem), így kapóra jött a lámpacsere is.
Így visszakerült a gyári szabadtükrös lámpa és ment bele a tompítottba és a távolságiba is az NBU. Hááát ég és föld a különbség, már értem, hogy miért hívják az NBU-t a halogének xenonjának. Egyébként, ha létezett volna gyári xenon szett az autómhoz, lettem volna olyan hülye, hogy megvettem volna, de nem létezik. Ehhez képest a Leon 3-asokhoz már LED világítás is kapható... Mellékelek egy képet, tegnap csináltam NBU-val, nagyon meg vagyok elégedve, de amíg idáig eljutottam...:)
Aki most kezdi a kálváriát, ajánlom olvassa a posztom végig...
Mentem én is ködben a Tungsragold-al, annál is ugyanúgy volt fal, csak nem fehér, hanem sárga. :D De ködben valamivel tényleg jobb volt, viszont máskor meg gyenge (az 55wattos szabályos verzió). Azért egy ledes fényszóróra kíváncsi lennék ködben, egyre többet látok belőlük, leginkább Audi-t és Lexus-t.
minden fehér fényű ilyenkor elvérzik, csak a szép sárga jobb.
majd ha kerülök ilyen ködbe és lehetőség lesz rá, akkor egyik oldalra bedobom megint a sárgát és megmutatom milyen xd
Amúgy elég nagy köd volt, a képen nem látszik olyan durvának. Ködfal az tényleg van. Viszont azon gondolkodtam, hogy a led fényszórós autókkal milyen lehet ködben menni?
Ezért nem tud reléguru beszerezni belőle, mert csak CE engedélyest tud vásárolni és árusítani.
A 65w-os offroadosok és sárga H7-esek többsége pedig ilyen, ezért gyér a sárga H7-es kínálata európában, mert nincs megfelelő engedélyük hogy közúton forgalomba lehessen őket helyezni.
Jó erős a fényük! Osram tényleg fehérebb sokkal. :)
Ezek offroad termékek, így elvileg nem használható közúton?! Nem vakítja a szembejövőket ez az erős fény? (látom, hogy jó a vetítési kép, de az a szemből fotózott kép vakít)
akkor meg Pláne, ha wines telre teszem fel xd
mert hogy én könnyes búcsút intettem a google-nak. azóta nem keresek másik telt...
Egyszerűen működik a win minden extra nélkül xd
Mire nem jó egy autós tartó. :D Így már lehetne tesztelgetni is, ez az új telefon elég jó képeket csinál. Meg menet közben videózni is nagyon jó így. Csak se idő, se kedv, se energia hozzá... :D
hát olyan osramosan, ami nékik lehet az, nekem semennyire xd
a búra pedig sárga, de a kilépő fény már távol áll tőle.
ok, svs-hez képest sárgásabb, de ez közel sem merénylet. ha lesz kedvem, akkor egyik oldalra beteszem a jó öreg merényletet és megmutatom avval milyen xd
Ha legalabb projektoros lampaba szerelnek be, mert az ha jol be van allitva senkit sem zavar ,de igy sima lampaba miert nem mingjart lezer fenyt tesznek bele :D
Igy hogy itt a tel egyre tobb a sima lampaba beszerelt utolagos 8 millio kelvines xenon raadasul G astra skoda felicia stb autokban ,hat bazzz...eg brutalisan gaaaz foleg ha vizes az ut es ugy jon szembe!
Eddig is ennyi allat volt vagy csak szezonalisan jonnek elo?
Bar torom a fejem egy Morimoto projektoron a H7 helyere, csak tartok a rend eber oreivel valo szexualis egyuttlettol. Bar utolagos xenon hamarabb okoz nekik erekciot.
Amugy ha visszakeresel, linkeltem ilyen projektort Peugeotban, Noghtbreakerrel, es nagyon allat.
Igen, arrol. Keves es gyenge, kodben hagyjan, de pl az Offroadhoz kepest lepkefing. Mostanaban tobbet megyek teljes sotetsegben, parom meg os jegyezte, h ezzel mi van? Nem olyan, mint maskor.
Mi valt be? Meg semmi. Kinai, 55W-osnak vasarolt sarga, amire 100W volt irva, olyan 85W-ot tudott, es 2 napig volt bent, mert utana lepergett a bevonat.
kozgab: megis mennyire sarga? Mert nekem pl a Valeo csalodas volt. Gyenge, es ugy sarga, h sargas foltok vannak benne, meg napfenyben szembe allva a foncsort sargara "szinezi".
Mindenképpen Nigth Breaker Plus vagy Unlimited! Mit számít, ha csak 1-2 évet bír ki? 2 ezer forintokról van szó, az úton meg sokan vagyunk. Egyértelmű, hogy a legjobbat érdemes megvenni. Én teljesen meg vagyok eddig elégedve az Unlimiteddel.
Mindenképp jó állapotban lévő lámpában gondokodva silverstar egy jó izzó, ami hosszabban bírja, mint nightbraker. Nem annyira erős, de jobb, mint az átlag.
Sziasztok, érdeklődnék, hogy mik a tapasztalaitok, milyen H7-es izzót érdemes venni párban ? Ajánlott a legfényesebb/legdrágább vs legrövidebb idejű izzó, vagy bőven elég fényt ad és sokáig bírja pld. az Osram Silverstar 2.0 is ? Tehát valamilyen kompromisszum érdekelne, de annak a legjobbja. Vagy vegyem meg a Night Breaker Plus vagy a GE Megalight Ultra+120 páros valamelyikét ? Opel Astra H autóm van. Köszönöm.