Keresés

Részletes keresés

Marcellvs Creative Commons License 2021.02.07 0 0 2771

Üdv elvtársak! Verho 3 oldaldobozok, csomagtartó, első lámpatök milyen színű volt a gyárból kijövet? Jelenleg szürke a lámpatök és a csomagtartó, az oldaldobozok pedig műgyanta színűek (kb. libafos árnyalata). A dobozok utángyáriak és ködölés kell nekik, a többi pedig kopottas és nem tűnik gyárinak. Kerestem képeket a guglin csak ahány motort néztem, mindnek más színű volt. 

dandy30 Creative Commons License 2021.02.07 0 0 2770

Én egyetértek veled Tibor. Elég sok darab volt már a kezemben. Az alig futott darabtól a harmincezer km et is elkerült darabig. Botrányos volt a gyártás sok esetben. Képekkel is dokumentáltan ezeket felújítás, során. Azt mondanám Rigánál és Verhovinánál egyaránt nagyon gyorsan zuhant a minőség. Talán még 74 ig odafigyeltek és onnantól kezdve zuhanó repülés minden tekintetben. Rengeteg félretett gyári selejtes újszerű állapotban levő motorból kiszerelt , illetve motorba soha be nem szerelt alkatrészem van. És itt teljesen mindegy jóformán miről beszélünk. Váz alkatrészek ,csálén vagy akár meg sem heggesztve

 Trehány módon összelapátolt blokkok. Hiányosan alapozás nélkül festett alkatrészek. Kegyetlenül ütő kerékagyak és folytathatnám órákig a felsorolást. Sokszor nekem is elmegy a kedvem az egésztől az ilyen dolgok miatt.Ez egy óriási szélmalom harc. Szép és műszakilag tényleg kifogástalan darabot összehozni. Nem lehetetlen, mert nekem is sikerült többször,de óriás elfogultság kell a márka iránt. Én nem csodálkozom azokon akiket a hideg kúrát tőle.

 

 

 .

Előzmény: vermestibi2 (2768)
Katonka Balázs Creative Commons License 2021.02.07 0 0 2769

Tovabbra se ertek egyet. Es szamtalan ellenpeldat tudnek hozni de eleg idot es energiat szantam mar az effele dolgokra ugyhogy nem teszem.  Ha ilyesmi irast latok csak rohogok egyet es szarom le de jo magasrol. 

Előzmény: vermestibi2 (2768)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.07 0 0 2768

Takarjuk le egy pillanatra Lenin elvtárs mellszobrát, elvtársak, és tegyük a szívünkre a kezünket. A fő- és kegyvesztés terhe mellett vallom, hogy van azért abban valami alapvető igazság, amit a baráti lengyel elvtárs írt. A darabszám volt a lényeg a tervezőasztaltól a gyártósor végéig, nem pedig a minőség vagy a vásárlói kívánalmak. A szerencsésebb darabok üzemképesen jöttek le a gyártósorról, a kevésbé szerencsések nem. Gyakori volt, hogy a Keravillban nem üzembehelyezett  állapotban lehetett megvenni a motorkákat - otthon kellett befejezni/kijavítani a gyárakban el(nem)végzett munkát.

 

Egy példa: a képen Jurij Vlagyimirovics Nyikulin elvtárs látható (szovjet színész, cirkuszigazgató, róla nevezték el a moszkvai Nyikulin cirkuszt), vásárolt egy Rigát, hazavitte, darabokra szedte s összerakta, hogy üzemképes legyen. A képen azon gondolkodnak, hogy a megmaradt alkatrészek vajon honnan maradtak ki. (A hülyeséget már én írtam oda.)

 

S abban is van némi igazság, hogy a Rometnél csak egy rettegettebb szovjet kismotor volt...

Előzmény: Katonka Balázs (2767)
Katonka Balázs Creative Commons License 2021.02.07 0 0 2767

Ekkora baromsagot.  Te jo isten.  Akarom mondani Jaj elvtarsak. 🇹🇳😊

Előzmény: vermestibi2 (2766)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.07 0 0 2766

A Romet rulez fórumon nemrég ezt olvastam (frakciós, 14438 hsz.):

 

"Azt biztosan kijelenthetjük, hogy a Rometek nem azért készültek, hogy közlekedni lehessen velük, legyen motor a bótban". És ez a közlekedés nem is sikerült többnyire, kivételt képeznek a szervízben vagy utólagos hozzáértőknél újból összerakott példányok. A jellemző, hogy félrelökték ezeket.

A felújításnál sok problémát okoz, hogy az alkatrészek pontossága a baltával faragott" kategória.

Sokat elmond, hogy a főtengelyt nem mindig lehet centrírozni mert eleve selejt. A dugattyú inkább egy májkrémes doboz forma. Abban is több a kúposság és az ovalítás. A gyár megoldotta. Berakta a görbe főtengelyt, jó nagyra fúrta a hengert mielőtt a májkrémes doboz dugattyú beletolta volna. Hézagolás...ugyanmár. Csavarok meghúzása....minek. Derékszögelés...az meg mi?... És ennek ellenére beindultak és berregtek egy ideig. Szerencse kérdése volt meddig. Ezért írtam, hogy dísztárgyként felújítani más kategória. (de van még ennél nehezebb falatka" is a Riga....)"

vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.07 0 0 2765

A legegyszerűbb megoldás most ez: szét a blokkot, ki a régi főtengelyt, be egy újat (szerencsére van másik, ami nem gyári selejt).

A régi főtengely meg megy a polcra és ha szükség lesz rá, megperselyeztetem (esetleg: eladó kiváló állapotú, Koyo csapágyakkal szerelt, nullkilométeres, nemdohányzó, gyári főtengely, apró perselyhibával.)

Előzmény: puckandúr (2763)
Verho4 Creative Commons License 2021.02.07 0 0 2764

Udv puckandur! Fogalmazzunk ugy h 200km korzetben!! Polgarhoz viszonyitva. Meg jo lenne ha ok dolgoznanak ala,mert olyat talaltunk Boszormenybe is ahol nekunk kene ala dolgozni...Miskolcon csak kemeny kromoznak,edelenybe hosszu hatarido,es nem olyan szep munka... sok fele csak horganyozast valalnak...!:( egy jawa mustang restauralasol lenne szo.

puckandúr Creative Commons License 2021.02.06 0 0 2763

Minek széthúzni a blokkot? Csak felső perselynél van gond.

 

Szerintem ügyesebb esztergáncsos, vagy motorfelújító gépműhely röhögve dob ilyet kb másfél perc alatt.

Előzmény: vermestibi2 (2757)
puckandúr Creative Commons License 2021.02.06 0 0 2762

Mi a közel?

Előzmény: Verho4 (2754)
puckandúr Creative Commons License 2021.02.06 0 0 2761

Na megjött az új lánckerék. Állítólag verhovina és amúgy 13 fogas. de nagy bajság nem lehet, mert efféle volt fent is.

 

Nagyon drága volt. 960 magyar pengő. Meg vettem gyorsan új markolatokat is. Már csak szabadidő kellene, hogy be is ültessem őket...

Előzmény: vermestibi2 (2746)
Katonka Balázs Creative Commons License 2021.02.06 0 0 2760

"A kapkodás a selejt bölcsője" 🇹🇳😊🇹🇳

Előzmény: vermestibi2 (2759)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.06 0 0 2759

Látszódott volna, ha néztem volna. De hát így jár, aki kapkodik.

Előzmény: Katonka Balázs (2758)
Katonka Balázs Creative Commons License 2021.02.06 0 0 2758

Azert ennek kellet latszania csak az elvtars nem szemrevetelezte a fotengelyt rendesen. 😊 De amugy a legjobb megoldas az ha a blokkot kiveszed meg a tocsavarokat kiszeded es elviszed valami olyan esztergalyoshoz aki jo anyagbol csinal bele perselyt.  En a gyarival sose rakom ossze mindig rakatok bele jobbat es ha olyan kedvem van kicsit szelesebbre hagyatom valahogy ugy jobban tetszik 😊🇹🇳🇹🇳🇹🇳

Előzmény: vermestibi2 (2755)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.06 0 0 2757

Igen, eredeti cucc, sok más gyári alkatrésszel együtt került elő. De így már értem, miért nem szerelték be eddig. Egyébként Verho4 is mesélte, hogy neki is van egy főtengelye, aminek ugyanez a baja.

Ezzel a blokkal most leálltam, még kitalálom, hogy mi volna az egyszerűbb, szétszerelés nélkül kicserélni a hajtókarban a bronz perselyt vagy széthúzni a blokkot és kicserélni a főtengelyt - van még egy-kettő, de most már megvizsgálom őket beszerelés előtt.

Áttértem a négyesre, tegnap összeraktam annak is a blokkját, majdnem kész is lettem vele, de elfogyott a lendkerék ék, és nem volt már türelmem újat reszelni.

Előzmény: dandy30 (2756)
dandy30 Creative Commons License 2021.02.06 0 0 2756

Ilyet még nem is láttam .. Ez szovjet gyártmány ?

Előzmény: vermestibi2 (2755)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.05 0 0 2755

No, elvtársak. Amikor már azt hiszem, hogy jól haladok:

Gyári új főtengely, a hajtókar egyenes, de a persely félre áll. Nem kicsit.

Verho4 Creative Commons License 2021.02.05 0 0 2754

udv mindenkinek! Valaki nem tudna kromozas ill. Nikkelezes ugyben hol csinalnak ilyet a kozelben!!? Motor raf, kipuff,meg....! Valaszokat koszonom! :-)

dandy30 Creative Commons License 2021.02.03 0 0 2753

Javasolnék egy ilyen készlet beszerzését .Nagyban megkönnyíti az életet és nem agy nagy tétel . Én anno a románoktól vettem kb 15 ezer forint volt . Tőkéletesen működik és ha jól rémlik,bár már rég volt a kezemben 3 különböző méret van a kofferben .úgyhogy rengeteg mindenhez felhasználható .Egy pillanat alatta le lehet kapni vele a csapágyat sérülés mentesen .

Előzmény: vermestibi2 (2748)
Katonka Balázs Creative Commons License 2021.02.02 0 0 2752

Teljesen jol van ugy. A 77 es az ilyen. Egyvalami gyanus kicsit a Riga 12 feliratos tank.  Ezeken elvileg mar csak Rga volt írva.  De ez nem gond ne hallgas a hulyekre. 🇹🇳🇹🇳🇹🇳

Előzmény: Marcellvs (2750)
vermestibi2 Creative Commons License 2021.02.02 0 1 2751

Korábban már Katonka elvtárs is megírta: minden lehetséges. A tizenkettest és a tizenhatost egy ideig egymás mellett gyártották, történhettek kavarodások, pl. ha valami elfogyott a raktárból, de hozni kellett a napi normát, beszerelték azt, ami volt. Vagy

"-Szása, a mit gyártunk?

-Tizenötöst!

-De olyan nincs is!

-Akkor tizenkettest!

-De erre már felszereltem a magas kormányt meg a nagy hátsó lámpát.

-Jóvanaz, majd az éjszakásokra fogjuk!"

Meg persze az sincs kizárva, hogy az elmúlt negyvenvalahány évben már hozzápiszkáltak a motorodhoz.

Előzmény: Marcellvs (2750)
Marcellvs Creative Commons License 2021.02.02 0 0 2750

Üdv elvtársak! Mekkora a valószínűsége annak, hogy nekem egy 12esem (S57) van 16os külsővel (magas kormány, négyzet hátsó lámpa)? Mióta működik a motor, sokfelé jártam vele és sokan leszólják, hogy "de hát ez így nem gyári, ez kókány". A váz adattáblájára 1977 van írva, valamint a motorszám utolsó 2 számjegye is 77. Lábtartó nyomát nem látom, a tankra Riga 12 van írva. Nyilván lehet cserélni tankot, csak az állapota illik a motor többi részéhez (x év mező közepén állás utáni állapot). 

darusferi Creative Commons License 2021.01.30 0 0 2749

Üdv Tibi ! 

 Annak a sztendernek a rendbehozatala  felért egy kisebb mütéttel . , de igy már erősebb és sokkal tartósabb lesz mint gyárilag volt .

 

vermestibi2 Creative Commons License 2021.01.30 0 0 2748

Ma végre szabadidőm is akadt és az idő is jó volt, úgyhogy haladtam egy kicsit a tizenhatossal.

A sztender helye teljesen ki volt kopva a vázon, ezt újra kellett építeni. Egy vastagabb csövet akartam behegeszteni a vázba, de még erre is rá kellett húzni két vastagító részt, annyira ki volt kopva a váz. Ezek belsejébe egy vékonyabb cső megy, ez együtt fog mozogni a sztenderrel. Jól bezsírozom, és ez így már soha nem fog kikopni.

 

A főtengelyen csapágyat cseréltem. Nem adták könnyen magukat a csapágyak; a gyújtás oldalon a külső csapágyba nem lehet beakasztani a csapágylehúzót a két csapágy közötti távtartótól. Ez viszonylag egyszerűen megoldható: satuban össze kell roppantani a csapágy külső gyűrűjét, így le lehet venni a távtartót, majd a csapágy belső gyűrűjét le lehet húzni lehúzóval. A kuplung oldali csapágy okozott némi feltörést, de végül megoldottam: két oldalról beleflexeltem és ide akasztottam be a csapágylehúzót.

darusferi Creative Commons License 2021.01.24 0 0 2747

Üdv Tibi ! 

No az már egy kopott lánckerék , az meg dolgozott az áráért .

vermestibi2 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 2746

Azzal a foghíjjal még sokáig elment volna - szovjet gépeknél egy fog ide vagy oda nem számít. Láttam már durvább állapotú, de tökéletesen működő lánckereket.

Egyébként tudomásom szerint a 12-eseknél már nem 13 hanem 14 fogú a kis lánckerék.

A sebváltó bovden rögzítése csodálatos. Én ezzel nem mertem volna kimenni az utcára - s ki tudja, mióta így használták!

Előzmény: puckandúr (2744)
darusferi Creative Commons License 2021.01.23 0 0 2745

Erőt !  Egészséget ! puckandur !

 

  Ilyen  bovdenvéget még nem láttam , Ezzel a fogaskerék el nem  te vagy az első hogy nem találod  .

 Van hogy keresek valamit , tudom hogy van de ugy el raktam hogy utána nem győzöm keresni 

A benzintartájly tisztitása nagyon tetszik én is bele kezdek nem sokára .

Jó látni ahogy meg mented Szásenkát 

 

   Igy tovább a Lenini úton !

  

 

 

 

 

puckandúr Creative Commons License 2021.01.23 0 0 2744

Erőt, egészséget!

 

Tyű, Elvtársak ma nem mindennapi meglepi várt. Jobb oldali nagytakarítás közben vettem észre, hogy Szásenka (f)első fogsora hiányos. Így nem lehet nagyokat harapdálni az életbe és a láncba. Bosszant, hogy itt a laptop mellett évekig porosodott egy 13 fogú első lánckerék és most marhára nem találom. Ezért csúszik a projekt, mert be kell szerezni.

 

Meglehetősen szovjet megoldás a bovden végének visszahurkolása is. Mint ha nagynéném horgolta volna unalmas estéjén...

 

Nagyon remélem, hogy a lánc eredeti. Az is meg volt merevedve, mint a fagyott egér. Kémiai és mechanikai tisztítás után most gázolajos váltóolajos fürdőben pihen. SPA rulez. Persze biztos okosabb megoldás lett volna pár ezer Forintért új láncot venni és nem szenvedni.

 

Még a mankó ázik. Na a középtámasz olyan vastag volt, mint ha ötmázsás bringát kellene tartania. Truyti levakarás után kezd hasonlítani a gyári vastagsághoz. :)

 

  

puckandúr Creative Commons License 2021.01.16 0 0 2743

Pár napja tartozom egy képpel. Szásenka (R12) tank belső képe.

 

Hát, nem nagy dicsőség. Lúgos tisztítás, mechanikai rozsdamentesítés és változó savas befejező kezelés után egész szépen nézett ki. De vettem a bátorságot és dolgotam pár éjszakát. Nappal pedig,a amíg álmodoztam, a légkör megtette hatását. Most így néz ki a tank vissza rozsdásodva:

 

 

A gerinc már majdnem makulátlan volt. De ez árulkodik a tankolási szokásokról is.

Három napja elégedett voltam. Most nem. Más méretű mechanikai elemekkel fogok utánajárni a hibának. Majd ezt követően gyorsan tankolni és bekeverni az olajat, hogy oxigén véletlenül se férjen a védendő felülethez.

 

(Azért nagy baj nincs. Amit innen kitakarítottam, az megér egy mesét. Még most is a füvön hever...)

vermestibi2 Creative Commons License 2021.01.16 0 0 2742

Ott van az akkupack. A tank alatt meg a vezérlő elektronika. A hátsó kerék agymotoros.

Előzmény: puckandúr (2741)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!