Keresés

Részletes keresés

Bányatörp Creative Commons License 2007.11.02 0 0 1655
Az altáró befalazott bejárata megvan meg még 1-2 épület körülötte. A kisvasúti pályaudvarból nem maradt semmi, golfpályát varázsoltak a helyére a bezárás után.
Előzmény: nighttrain (1654)
nighttrain Creative Commons License 2007.11.02 0 0 1654
Ennyi?
Előzmény: nighttrain (1652)
bodrostomi Creative Commons License 2007.11.01 0 0 1653

Jók az "előtte-utána" párositások.

Előzmény: Gondos Arpad (1649)
nighttrain Creative Commons License 2007.11.01 0 0 1652
Üdv. A napokban megyek Komlóra. Maradt még valamerre látható nyoma az ottani bányavasút(hálózat)nak? Ha igen, hol?
Bányatörp Creative Commons License 2007.10.31 0 0 1651

Szép darab, ahogy látom még rajta van a csomagolás. :-)

 

Jól lekoppintották az El9-es típusról.

Előzmény: 0kostojás (1650)
0kostojás Creative Commons License 2007.10.30 0 0 1650
Első pillantás

Úton

Hazaérkezés

Együtt a műhelyben
Gondos Arpad Creative Commons License 2007.10.25 0 0 1649











Gondos Arpad Creative Commons License 2007.10.25 0 0 1648
Akkor az ígért képek első csomagja a Lyukóbánya-Berente "drótvasútról":
C50 Creative Commons License 2007.10.24 0 0 1647

Olvasd nyugodtan,Ottó valami másolásról beszélt,ha tudsz szerezz egy példányt,mert érdemes.Én is többször olvastam őket és időnként megnézek bennük valamit.A Schmidt könyv formájában fűzve kultúráltan megvalósítható.

 

Előzmény: 0kostojás (1643)
0kostojás Creative Commons License 2007.10.24 0 0 1646

T. Árpi!

 

Ottó még ott van a bányánál, úgyhogy tőle biztosan megkapod amit igért. Ha mégsem menne a dolog írj és akkor én elintézem!

Előzmény: Gondos Arpad (1645)
Gondos Arpad Creative Commons License 2007.10.24 0 0 1645
Kedves Okostojás!

Ottó ígért (pontosabban megszerzett Csolnok részére) két kiszuperált felsővezeték szigetelőt az Altáróból. Kinél/kitől tudnánk elkérni/megkerestetni? Valamint kaptunk ígéretet 2-szer 10 m erősáramú kábelre (lejtakna "dísznek").

G_Rp
Előzmény: 0kostojás (1644)
0kostojás Creative Commons License 2007.10.21 0 0 1644
Bocs! A freemailemet ritkán nézem. De már válaszoltam és megírtam azt a címem ahol biztosan elérsz:-)))
Előzmény: Törölt nick (1638)
0kostojás Creative Commons License 2007.10.21 0 0 1643
Nagyon érdekesek a könyvek! Sajnos csak belelapozni tudtam. Na jó a tokodaltárói részeket azért alaposabban átnéztem:-)) De szeretném az egészet tüzetesen átolvasni. Ha esetleg szükséged van rá mielőtt végeznék velük csak szólj és természetesen visszajuttatom Neked?
Mégegyszer köszi!
Előzmény: C50 (1634)
bodrostomi Creative Commons License 2007.10.18 0 0 1642
Értem. Köszi, majd figyelemmel kisérem.  :-)
Előzmény: Gondos Arpad (1641)
Gondos Arpad Creative Commons License 2007.10.18 0 0 1641
Megmaradt belőle két pályavizsgáló személycsille és egy szeneskocsi, valamint néhány mérer állomási függősíndarab. Oroszlányban, a majki bányamúzeumnál vannk tárolva, remélhetőleg még idén át tudjuk szállítani őket Csolnokra - ez részben pénzkérdés is.
Sok fotó van róla, majd elkezdem felrakni őket. Sajons nem mindegyik jó minőségű.

G_Rp
bodrostomi Creative Commons License 2007.10.18 0 0 1640
Kiváló. :-) Örülök hogy azér valami megmenekült belőle. Esetleg fotód nincs a még működő kötélpályáról?
Előzmény: Gondos Arpad (1639)
Gondos Arpad Creative Commons License 2007.10.18 0 0 1639
Igen, a teljes vezérlés (két kapcsolószekrény és a főkapcsolók) mind eredetiek, a 2003.12.31-én leállított és 2004-ben lebontott Lyukóbánya-Kondó automata szögállomás-Kondó, Harica gépáll.-Berente, Baglyas-Berente, szénosztályozó kb. 14 km hosszú kötélpálya baglyasi gépházából vannak. Az Ampermérőt szánékosan nem piszkáltam meg, így látványosabb (150-180A között:)). A zöld pult két lyukában egy-egy km/h szélsebességmérő műszer volt, amit kiszereltek, átrakták egy másik pultba, az árammrő eredeti helyén maradt. Sajnos az a pult egy tűzben odaveszett (elektromos hősugárzó+íróasztal találkozása). Újjápítése nem teljesen erdeti kivitelben lehetséges, teljesen körbe lett fotózva. Majd egyszer.
A motor egy akkus fúrgépből jött ki. Egy EVIG kétkörös- és egy Ganz-Integra támaszjelfogó (ilyen van a D70-es vasúti biztosító berendezéseknél is) az össz. automatika, LED-es visszajelzésekkel (kézi üzem és menetirány jelző).
Előzmény: bodrostomi (1637)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.18 0 0 1638
Okostojás, küldtem egy mailt Tokodaltáró ügyében, megérkezett?
Előzmény: 0kostojás (1633)
bodrostomi Creative Commons License 2007.10.17 0 0 1637
A kötélpálya eredeti alkatrészeket is tartalmaz? :-)
Előzmény: Gondos Arpad (1636)
Gondos Arpad Creative Commons License 2007.10.17 0 0 1636
Nem tudom honnan, de ismerősek a csillék. :)

Más. PeCsa modellkiállítás képei:
elször a bányászvitrin, utána a Lyukóbánya-Berente kötélpálya "mobil emlékműve".









Előzmény: Bányatörp (1635)
Bányatörp Creative Commons License 2007.10.16 0 0 1635

Sebaj, tudunk várni. :-)

 

Addig itt egy kis ízelítő honlapom anyagából:

 

 

Előzmény: 0kostojás (1633)
C50 Creative Commons License 2007.10.15 0 0 1634
Hogy tetszettek a könyvek?
Előzmény: 0kostojás (1633)
0kostojás Creative Commons License 2007.10.14 0 0 1633
Valaki elintézhetné, hogy 36 órából álljon egy nap! :-)) Kicsit eltűntem valóban, de nagyon összejöttek a dolgok Tatán:-((( Az altáró avatás technikai (és más) okok miatt csúszik, de remélem ennek ellenére a jövő hétvégére tudok egy kis érdekes infót adni:-))
Előzmény: Bányatörp (1632)
Bányatörp Creative Commons License 2007.10.13 0 0 1632

Üdv!

 

Jól eltűnt mindenki! Mikor lesz Tokodon táróavatás?

Gondos Arpad Creative Commons License 2007.10.09 0 0 1631
Szomabti infó Csolnokról: újból betonidomköveket öntenek a múzeumászok (vagyis készül a lejtakna feje).

Sajnos ez a hír elkésett: a Csolnoki Bányászklub egy egyedi tartalmú vitrinnel képviseltette magát a Kisvasutak Baráti Köre Egyesülettel (Budapest) közösen a Petőfi Csarnokban megrendezett nemzetközi vasútmodell kiállításon.
Gondos Arpad Creative Commons License 2007.09.24 0 0 1630
"1927-ben épült meg a Cseresznyefa rakodótól az Inóczi bányába vezető siklópálya.

A Pap-hegyi kőzúzda és a kisinóci kőbánya között 1930. augusztusában drótkötélpályát helyeztek üzembe. A kötélpálya paphegyi végének betonpillére ma is látható - és néhány állvány betenozott kőalapja, benne a tőcsavarok maradványaival - G_Rp

1931-ben, Hoffer Kúnó gyilkosság áldozata lett.

1941-ben leállították a kőbányászatot; a kocsik, mozdonyok javát eladták, csak kettő, a Muki és a Triglav maradt meg. Már csak fát szállítottak, évente ötezer-hatezer köbmétert. Ekkor már személyforgalom is volt, a nyolc személyes Trezina nevű pályakocsival a Királyréten élő családok gyerekeit utaztatták iskolába Szokolyára. 1945-ben ismét megindították a kôbányászatot, de rövidesen felhagytak vele."

Vasúti maradványokkal eddigi túráim során csak Cseresznyefáig találkoztam, illetve Királyrét közelében, Bajdázó felé (pl. vágányzáró sorompó töredéke).
Az inóci kőbánya a Nagyhideg-hegyre vezető út mellett van, felhagyott állapotban, elkerítve. Évekkel ezelőtt Bajdázóban még termeletek. Ott mi a helyzet?

G_Rp

Az idézet forrása: Királyrét - kezdetektől a személyszállítás megindulásáig
Előzmény: erdőszéli (1628)
Gondos Arpad Creative Commons License 2007.09.24 0 0 1629
A Csolnoki bányászklub is jelen lesz itt: PeCsa - Nemzetközi vasútmodellkiállítás.

G_Rp
erdőszéli Creative Commons License 2007.09.20 0 0 1628

Hogy mikor, azt nem tudom, de: egy időben a kisvasút cseresznyefai végpontjától sikló vezetett fel az inóci kőbányába, illetve innen kisvasút vezetett egy másik, közeli kőbányába. Ezeknek nyomai ma is fellelhetők.

 

Tehát valamiféle vasútnak kellett ott lennie...

Előzmény: Gondos Arpad (1627)
Gondos Arpad Creative Commons License 2007.09.20 0 0 1627
Az inóci kőbányában nem volt vasút, kötélpályás szállítás volt a mai Királyrét ÁEV paphegyi telepére. Vasút a bajdázói kőbányába vezetett.
Előzmény: wrn30601 (1625)
pitapo78 Creative Commons License 2007.09.18 0 0 1626
Balinkabányáról  ki tud mesélni? Netán képe van rola amikor még müködott?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!