Keresés

Részletes keresés

bado Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3858
Na, ezt űberoljátok kollegoszok:
Tavaly kétszer voltam Etiópiában cargoval. Először An-74 - Cairói tehnikai leszállásokkal oda-vissza 19 óra.
Aztán An-12 - 23 óra. Itt sak az orr rész hermetikus, tehát a cockpit mögött még van egy kb 2,5 m hosszú kabin, tele a személyzet uaival.
Stuvi - ohne, ha éhes, szomjas vagy, kiszolgálod magad. Kilátni nincs hol (bár útvonalon úgysins mit nézni, maximum a fel és leszállások előtt be lehet kuporodni az orrába, ahol 15 per múlva elmaskásodsz. Meg aztán az baromi izgalmas, mikor 2 órán keresztül a Szaharát látod.
Na szóval (mivel én is repültem már át utasként a nagy pocsolyát) itt se mozi, se mosolygó stuwi, se sör, se whisky, panaszt egy szót sem! Kaja, pija, tente, ha van lehetőség pár perc a kabinba, nem lehet ez olyan szörnyű. Amúgy jó utat!
Badó
Előzmény: Macika (3855)
Husky Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3857
Na jó a 21 óra közben van azért 1,5 óra Kuala Lumpurban :)))))))

Mennyit fogok videozni ..... nintendozni...... na meg PC játékokkal szorakozni. Ja ! Ez mind az Economy Class velejárója. 6 video csatorna 10 nintendo játék, 6 PC játék minden üléshez :)))

Előzmény: Macika (3855)
kakukkmadár Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3856

sziasztok,

Egy link a Szenkirályszbadjai képekről

/remélem sikerült a link/

Más: 7végén voltam Zalakaroson repülni (persze csak utasként). Mond6om, az olyan lámáknak, mint én, nagy élmény egy Piper 140-essel a kisbalaton fölött repkedni! :-)))

utána egy iskolakörre felvittek egy rezgőszárnyúval... hát, azé meggondoltam, hogy menjek-e... de azthiszem ezt nem hagytam volna ki! :-))))

Macika Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3855
Te jó ég, nekem a 11,5 órás Zürich–Tokyo is iszonyatos volt.....
Előzmény: Husky (3854)
Husky Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3854
Majd elfelejtettem a lényeget...... összesen kb 21 óra a levegőben.
Előzmény: Husky (3853)
Husky Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3853
Hali !

Én meg szombaton indulok a Vienna-Kuala Lumpur-Sydney útra a Malaysian Airlines B777-200-as gépével.

Beszámoló tölem is jön majd !

Bye

Előzmény: beluking (3848)
Eger A. Marson Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3851
Ja, az elso 2 oraban buli a dolog, utana a falat kaparod. Aludni ugysem nagyon lehet (szuk a hely), vigyel konyvet, magnot, nezzel mozi, stb. Probalj meg minnel tobbet felallni, mozogni.

Szoval nem egy leanyalom. :-))))

Jo utat!

Előzmény: beluking (3848)
KuBa Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3850
Kedves lms!

Bizonyára igazad van, az egyetlen bibi az, hogy a styuvi mondta, hogy elfelejtkezett a dologról és sajnálkozott rajta nagyon...
Persze nem mintha sokat számítana! :)

Maradok:
KuBa

Előzmény: lms (3842)
Halottember Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3849
En tippem az, hogy ne aludj elötte. Majd aludj a gepen es akkor hamarabb eltellik az idö.
12 ora? Nem sok :-)
Előzmény: beluking (3848)
beluking Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3848
Sziaszok!
Holnap 12 és fél órát fogok ülni egy 747-400-on, AMS-Singapore (KLM).
Eddig a maximum BUD-LON volt, tehát el tudjátok képzelni, mekkora új élmény lesz, aludni úgysem bírok majd. Este fél 9-kor indulok, és ottani idő szerint másnap 15-kor érkezem.
Drukkoljatok, mert ésszel úgy sem tudnám felfogni, hogy leszállás nélkül hogy lehet ennyit egyszerre megtenni, ráadásul egy több, mint 300 tonnás géppel. ígérem, küldök majd beszámolót.
És vissza is kell majd jönni... Őrület!
Ha valakinek van tapasztalata, hogyan tudnám viszonylag gyűrődésmentesen "túlélni" a kalandot, kérem ossza meg velem. Alkoholt nem iszom, tehát ez nem segít, a pilótafülkéből meg úgyis kizavarnak 1-2 óra után :-).
Remélem, tudom követni a magyar sikereket onnan is!!!!!!!!!!!!
fuhur1 Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3847
Szia Hokuszpok!

Nalunk nem szokott lenni haziverseny. Talan azert, mert a "kemeny mag" osszesen all 3, azaz harom pilotabol. Igaz most jott hozzank tovabbi harom, nem, negy srac, igy a letszam tobb mint 100 szazalekkal nott. Szoval dinamikusan fejlodo csapat vagyunk. Masfelol en nem szeretek versenyezni, ezert meg nem is voltam egyszerse effele rendezvenyen.

A leghoszabb utvonalam cirka 150 Km volt, de ott egyszer tankolnom kelett. Idoben, leszallas nelkul ugy 100-120 perc, de az mar dog unalom. En jobban szeretem a 40-60 perces szakaszokat. Akkor az ember leszall, tankol, beszelget a helyi pasztorral es tovabb repul.

Azert, hogy valaki repul egy c130-al, nem irigykedek. Engem ezek a nagy dogok annyira nem vonzanak. Persze, ha valaki azt mondana, hogy probaljam ki, hat.... nem mondanek nemet. Sokkal inkabb repulnek egy PO2-vel. Vagy valami ahhoz hasonloval. Nekem az I. Vilaghaboru gepei tetszenek. Azokat irigylem igazan, akik effele gepekkel repulnek.

Egyebbkent en a seregnel L410-el es AN24-el repultem, mert akkor meg a NATO kozellenseg volt. Persze valtozik a vilag.

A mostani munkamrol (munkaimrol) pedig szivesen lemondanek. A baj csak az, hogy akkor ehenhalok. Bar erosen gondolkodom egy jo kis tanyan. Ott nem zavarna senki. Szepen ellenek es lehet, hogy a nyugdijkort is megernem. Jelen pillanatban ennek valoszinusege 0. (Bar mint tudjuk, nem lehetetle hi.)

Udv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (3843)
Halottember Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3846
Elsö kerdes: Mit keres egy EC pilota JAS39-ben? Hat mint mondtam en nem vagyok vadaszpilota. :-)
Az, hogy en belekerultem JAS39 testelesbe egyetlen dolognak köszönhetem (legalabbis szerintem, mivel mas okot en sem igen latok a dologban) meghozza az, hogy a G-t kicsit jobban birom mint az atlag. En nem akartam vadaszgepet vezetni mivel szerintem az nem repules. De utasitast kaptam az elsö AJ-37 Viggen repulesre majd utanna felkertek a repulesekre. Leegyszerusitve ez volt a valasz.

Masodik kerdes: Mit keres egy EC 20-30m magasan harcterulet fölött? Mi keressuk azokat a celokat amik felkerulnek a TL-re (target list) vagy ha olyna dolgot talalunk akkor kapasbol megfestjuk lezerrel es akkor jöhet a bombazp. Az, hogy bombazaskor milyen magasra huzzuk fel a seggunket a tereptöl es a helyzettöl fugg. Ha van ra lehetöseg akkor vagy a celon tulrepulve vagy parhuzamosan a cellal repulve szoktuk csinalni olyankor amikor nem mehetunk 100m föle bombazaskor.

Előzmény: ZöPö (3845)
ZöPö Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3845
Ha mar igy rakerdeztel... :-))

Engem az is erdekelne, hogy mit keresett egy EC-130R hadmuveleti teruletem 20-30 meter "magasban"... :-/

Előzmény: Jago_ (3844)
Jago_ Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3844
Halottember:
Te hogy lettel EC-130R Pk-bol Gripen berepulopilota? Azert nagyon nem egy kategoria - hogy csinaljak ezt odaat?
Thx.
hókuszpók Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3843
Szervusz Fuhur!

Nem hallottam semmit Egerről, de majd megkérdezem a reptéren, hogy lesz -e valami.
Tavaly volt valami összeröffenés így szeptember -október körül.

Valami háziversenyetek nem volt mostanában? ( mi megpróbálunk szervezni ilyet)
Egyébként mi volt a leghosszabb útvonalrepülésed? Mennyi ideig tartott az út?

Olvastad a Halottember írásait, elég érdekesek az az aranyos benne, hogy ezért még fizetnek is, pedig én is repkednék a c-130-al és a Gripenekkel is DE ingyen. ( csak tankolja valaki)

Halottembernek pedig átadom jól fűtött irodámat a közigazgatás minden nyűgjével -bajával.
Ezért a munkáért irigylem, én a katonaságnál a TVszobát takarítottam ( ez volt a legérdekesebb mert közben ment a swartzwaldklinik). Pedig én sem akartam aktakukac lenni, de hát érdekesebb munka nem akadt elém.

Előzmény: fuhur1 (3834)
lms Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3842
KuBa
O kicsit elfelejkezett rólam, így csak az út vége fel jutottam be
nemigen feledkezett el rolad, inkabb csak ugy gondolta, hadd etkezzenek nyugodtan a pilotak.
Előzmény: KuBa (3835)
Halottember Creative Commons License 2000.09.18 0 0 3841
Egy apro dolgot helyesbitsunk. En nem vadaszpilota vagyok!!
En EC-130R-en voltam parancsnok es pilota. Mi feladatunk az volt, hogy megtalaljuk a dolgokat, azonositsuk azt, analizaljuk es ha kell jelöljuk meg bombazoknak.
A bombazok akiknek mi festettuk meg a celt le sem jöttek 1000-2000m ala, miközben mi szlalomoztunk a legvedelem zarotuzei között 20-30m magasan.
Ez azert nem ugyan az.
Amugy is azt szoktak mondani a legiharc szemelytelen mert nem latod annak az arcat akivel harcolsz. Ez igy igaz.
En velemenyem a hideg fejen alapszik amire viszont sokan mondtak, hogy ha eletösztön nelkul csinalod a dolgot akkor hamarabb odaveszel. Szerintem pont forditva van ez (vagy csak en nem vagyok normalis). Mindig is egy dolgot tartottam szemelött. A legenyseg epsegbe keruljön haza. Mivel egy bazi nagy monstrumot billegettem 20-30m magasan a legvedelem felett amiben 24-en voltak rajtam kivul igy nem a sajat eletemmel voltam elfoglalva mint pl az a vadaszpilota aki egyedul ul a gepeben es ha valami gond van akkor 10 mp mulva mar fent van 10000m-en.
Előzmény: Törölt nick (3840)
Halottember Creative Commons License 2000.09.17 0 0 3839
Hej

A videoklipp? Ha jol emlekszem akkor az pont 2 eve volt. Ace of Base jött, hogy szeretnenek
egy videoklippet forgatni a bazison amibn lenne repules meg huuu es hooo.
Ekkor elegge kialloban volt a rudam a legierötöl mivel epp egy szokasos vitaban alltunk es
mar beadtam a felmondasom amikor jöttek avval a baromsaggal, hogy segitsek a koreografusnak,
hogy mit lehet es mit nem lehet megcsinalni a repulesnel JAS39-vel stb. Kertem egy kis
gondolkodasi idöt majd a vegen közöltem, hogy csak akkor vallalom el ha en is repulök.
Na erre ök kertek gondolkodasi idöt. :-)))))
Vegulis összejött a dolog es elegge atrugdaltam az eredeti elkepzeleseket es vegezetul egy
6 fös kötelekrepules lett az eredmenye. Szabadkezet kaptam igy kivalogattam 7 pilotat akikböl
a vegsö 5 ember lesz majd. Mivel egy vadaszpilota nem igazan van arra kikepezve, hogy
akrobatikus mutatvanyokat vegezzen tömött kötelekben ezert elegge megizzadtam veluk.
Vegulis elegge megszurt idönk volt mivel itt ha beköszönt a tel akkor annyi a zöldnek,
marpedig a koreografus zöld hatteret akart. Ugyhogy 2 het szenvedes utan oktober elejen
megszultuk a probafilmezeseket majd eles filmezeskor volt egy kis gond ami azt okozta, hogy
2 pilotat kivagtam a csapatbol (bekapcsoltak az utanegetöt olyankor amikor nem kellett volna)
Aztan meglett a film szuper meg miegymas. En reszemröl ekkor leleptem Jugoszlaviaba 1 honapra
majd amikor visszajöttem akkor szolt az egyik srac a bazison, hogy mutattak a tv-ben a klippet.
Viszont van egy kis gond. Azt mondta, hogy ne nezzem meg a videot mert akkor utanna gyilkolni
fogok. (közel allt az igazsaghoz :-) ) Szoval amikor meglattam a videot egyszeruen ledöbbentem!!!
Abszolut nem azt adtak le amit csinaltunk! Utolag kiderult, hogy az tul draga lett nekik!!
Az a video amit mi csinaltunk az lett a JAS39 Gripen reklamfilmje amit Del-Afrikaban mutattak
be es probaltak eladni a gepet. Az ami a videoklipben szerepel az csak a kameraproba volt.
Peter Lindqvist baratommal egyutt repultunk egy C-130 utan es igy akartak belöni a kamerakat.
Majd egy-egy session utan levalltunk a C-130-rol es kis "kergetözesbe" keztunk. Ezek lathatok
a videon. Egyik alkalommal egy 6G-s fordulo is becsuszott. Szoltak, hogy keszen vannak es
atuzentem Peternek, hogy akkor kapjon el ha tud. Alacsony sebessegen voltunk viszont a
beforditaskor ravagtam az utanegetöt es kihuztam a gepet. Az meg latszik a videon, hogy ezt
a fordulot Peter nem igazan birta követni.
Majd meg a videoban latszik a leszallas amit szerintem szegeny Peter sirat a legjobban mivel
egy durvan lecsapott földeteres latszik.
Masneven ket klipp van. Elsö amit tenyleg klippnek szantunk es nem az lett belöle egy masodik
amit testelesnek szantak es az lathato a videoban.

Előzmény: Törölt nick (3837)
lborli Creative Commons License 2000.09.17 0 0 3838
Végre egy komoly történet! Köszönet érte. Várjuk a többit is ám. :-))
Előzmény: Halottember (3836)
Halottember Creative Commons License 2000.09.17 0 0 3836
Hej

Gondoltam megosztom veletek a legutobbi repulös elmenyem.
Szereles utan a JAS39-et ket kulön sessionben kell letestelni amit ket pilota hajt vegre. Hogy miert? Mert nincs mindegyik testpilotanak engedelye ejszakai testrepulesre. Az F7-en összesen ketten vagyunk ilyenek es mivel ez az eset juliusban törtent (en elötte heten jöttem haza szabadsagrol amit magyarban huztam le) igy a masik pilota szabadsagon volt es ram harult ez a dolog.
Szoval het elejen szoltak, hogy van egy hajtomuhibas JAS39 a szervizben es amikor az keszen lesz akkor bekell repulni a gepet. Kiosztottak a nappali testpilotat, ejszakainak meg oda nyomtak engem.
Hosszu huza-vona utan vasarnapra lett kesz a gep. Ugyhogy vasarnap 23:00-kor szepen megkezdtem a repulest csak siman standardban ahogy kell. Mivel minden testrepulest a to felett kell lefolytatnunk (nem kis torol van szo) igy alattam total sötet volt minden. Majd M2.0-nal egyszercsak olyan törtent aminek nem kellett volna. Minden tovabbi nelkul hazacsokolt az elektronika. Leallt minden es egy pillanatra meg a hajtomu is jobbletre szenderult de a pot rendszer bekapcsolasaval visszatert bele az elet. Egyetlen gond az volt, hogy a potrendszerek 60% ujra eledt viszont a többi nem. Igy se muszerfal vilagitas, se fulke elektronika de meg a sisak HUD is halott volt. Az egyetlen amit tehettem az az volt, hogy nagyjabol tudtam, hogy a bazis a hatam mögött van ugyhogy valami fordulo felet csinaltam, de hogy milyen iranyba kerultem a vegen az total pass. Elekezdtem ereszkedni, sebessegböl nem vettem vissza eröteljesen mivel nem voltam benne biztos milyen gyorsan is repulök (elvegre nem volt meg viszonyitasi alap sem). Majd amikor beertem a szarazföld föle ket oriasi durranas es a gep elkezdett orsozni. Nem tul gyorsan orsozott igy 3 fordulat utan sikerult megfogni es mar csak röhögve vonhattam le azt a tenyt, hogy madartalalatom lett. Az bal orrszarnybol hianyzott egy 10cm-es darab valamint a fulke burkolata törött meg be. Teljesen veres voltam de nem sajat veremtöl ugyhogy egy percre sem erdekelt a dolog, majd a mosoda kimossa. :-)
Szoval a 44-es utra rafordulva ami Lidköping varosatol vezet ki az F7-es bazisra (es egyebkent leszallasra is alkalmas de nem ejszaka es zero muszerrel) huztam tovabb es vegulis egy eleg sima leszallassal lett bezarva a "test".
Utolagos vizsgalatok alapjan a potrendszerek nem voltak visszakötve rendesen tehat emberi mulasztas. Ket madarat fogtam meg 1200ft magasan M0.9 sebesseggel amiböl az elsö madar a fulket es a masodik az orrszarnyat fogta meg.
1 napig folyamatos orvosi ellenörzes ala fogtak es 1 hetig repulesi tilalmam volt mert feltek, hogy agyrazkodast kaptam. Persze, hogy nem kaptam agyrazkodast de akkor az orvosok nem kötekedhettek volna rajtam. (orvosok es en nem igazan jövunk ki egymassal tul jol)

Hat ez volt a legutobbi repulös elmenyem.

KuBa Creative Commons License 2000.09.17 0 0 3835
Sziasztok!

Egy újabb legnagyobb repülos élményem: MD-82-es pilótafülke a HEL-BUD Finnair járaton!
Nincs nagy tapasztalatom az ilyen pilótafülkébe kérezkedésrol (mondhatni ez volt az elso), így gondoltam a styuvinak szólok. O kicsit elfelejkezett rólam, így csak az út vége fel jutottam be. De sebaj! Láttam az útvonaltervet, az üa. számítást (érdekesség: annyi üa.-t hotnak magukkal, hogy visszaútra is elég legyen, mert Ferihegyen drága a keró...), hallottam Ferihegy ATIS-t, Bratislava Radar Contactot (köszönhetoen lborlinak és társainak a Légiforgalmi irányítók topicból nem néztem teljesen hülyén.) Leszállás elott sajna vissza kellett mennem a helyemre, de így sikerült lefotózni az összes fékszárnyállást. (Na most ez hivatalos vagy nem? :))
Köszönet érte a pilótáknak!

S ha már itt vagyok: nincs véletlenül egy hajtómuves a T. Asztaltársaságban? Egy készülo dolgozathoz szeretnék információkat kérni. Az emilem él. Elore is köszönet.

Maradok továbbra is:
KuBa

fuhur1 Creative Commons License 2000.09.17 0 0 3834
Szia Hókuszpók!

Egy kicsit eltüntem. Sok a munkam, meg el is utaztam, de azért egy kicsit repültem.

Jól esett a kb 1 órás lötyögés. Tényleg szuper idő volt 10-én.

Te repülsz mostanság? Lesz valamikor mostanság Egerben valami összeröffenés. Itt többen tervezzük, hogy elrepülünk oda. Lehet, hogy Te is ott leszel?

Udv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (3813)
ZöPö Creative Commons License 2000.09.16 0 0 3833
(Majdnem) teljesen off-topic.
(Nem az én élményem, nem egészen repülős, de valszeg legnagyobb. Nem tudom, igaz-e, de a cikk stílusa élvezetes, ezért közreadom.)

"Az arizonai országút járőrei egy füstölgő fémkupacra lettek figyelmesek, mely egy magas sziklába fúródott. A dolog úgy festett, mint egy repülőszerencsétlenség, de közelebbről szemügyre véve be kellett látniuk, hogy egy autót látnak úgy 350 méter magasan a sziklafalban. A romokból már csak a laborban derült ki, hogy mi is történhetett.
Szóval valakinek sikerült szert tennie egy úgynevezett JATO egységre, ami egy szilárd hajtóanyagú rakéta, amit a száztonnás harci szállitórepülök használnak extra tolóeroként, ha rövid a kifutópálya. Hát emberünk kihajtott a sivatagba Chevrolet Impalájával, ahol kinézett magának egy hosszú és egyenes szakaszt, majd kocsijára csatolta a rakétát. Bepattant és nekilódult a nagy kalandnak, majd begyújtotta a JATO-t. A labor szakértoje szerint ekkor úgy 5 km-re lehetett a becsapódástól, errol tanúskodik a feketére égett út, és az olvadt aszfalt is. A rakéta, ha normál körülmények közt használják, maximális tolóerőt fejt ki 5 másodpercen belül. Igy a Chevy jóval az 500 km/órás sebességen felül teljesithetett, tartva ezt a sebességet 20-25 másodpercig.
Vezetőnket (vagy nevezzük pilótának?) olyan gravitációs erők érhették, melyekre bármely harci pilóta büszke lehetne. (Erők érték, de gravitációs csak egy, a tolóerő meg a másik, de az nem gravitációs - zp) Ő azonban nem halt bele, s hű Impalája az úton maradt az elkövetkező 3,5 km. erejéig, amikor is a vezető padlóig nyomta - és ezzel leolvasztotta - a fékeket, igy szó szerint lerobbantva a kerekeket. A hátralevő 1,5 km-t az automobil a légtérben folytatta, aztán 1 méter mély kráterként végezte a sziklában. A pilóta földi maradványait nem sikerült összegyűjteni, de apró haj-, köröm- és csontszilánkokat találtak egy fekete masszába olvadva, ami a kormánykerék lehetett annak idején."

bado Creative Commons License 2000.09.16 0 0 3832
Első képeden egy Aero Commander látható (egészen pontos típusmegjelölésére így fejből nem emlékszem).
Előzmény: Hamster (3829)
bado Creative Commons License 2000.09.16 0 0 3831
Véleményem szerint is Jarod jól értelmezi a törvényt: úgy tudom, már néhány évvel ezelőtt megváltoztatták a törvényt és lehet képrögzítő eszközt használni légijárműből. Kivétel ez alól a merőlegesen készített képek, amely segítségével méretarányos térkép készíthető (eere van ugye a mérőkamarás berendezés).

Tulajdonképpen a végrehajtó "hatalom" (értsd: rendészeti szervek) már a régi törvény hatályának utolsó időszakában sem vették igazán komolyan - akkor is látszott, hogy ez egy 50-es évek ízű baromság - , ezt saját tapasztalatomból tudom, csak akkor borult ki a bili, ha valaki a saját "túristafelvételeit" valamelyik újságban közzé tette és nem volt légifotó engedélye. A sok külföldi turista nyaranta a Balatonon sétarepülés közben vígan fotózott, videózott.

Előzmény: HA-VARIA (3830)
HA-VARIA Creative Commons License 2000.09.16 0 0 3830
Jarod_
"mérokamerás fénykép vagy képrögzíto felvétel"

Szerintem rosszul értelmezted mert igaz, hogy hangsúlyos a mérokamerás a fényképnél de ott a másik fogalom a képrögzito felvétel és ez vagyunk mi a pajtással a zenittel, vagy nikonnal vagy digitális canonnal vagy sony videóval.
A jogszabály alkotó azért emelte ki a mérokamerás fényképet mert ahhoz spéci cucc kell és elég ekzakt a dolog. A többit meg csak körülirta mert az folyamatosan változik pl. a héliumkamerás cd-re iró is belefér a képrögzito felvételbe holott még fel sem fedezték.
Ha nem felejtem el bemásolok ide egy légifotó engedélyt.

Előzmény: jarod_ (3828)
Hamster Creative Commons License 2000.09.16 0 0 3829
Régen linkeltem már, úgy érzem...

... további Ancsák egy klikkeléssel lejjebb!
Szentkirályszabadja, 2000. szeptember 9.

Hamster

jarod_ Creative Commons License 2000.09.15 0 0 3828
natlose2,

Jelen esetben a hangsúly a mondat elején lévő „mérökamerás” jelzőn van, azaz a mondat a magyar nyelv szabályai szerint úgy értendő, hogy „mérökamerás fénykép” „mérökamerás képrögzítö felvétel készítéséhez”, „mérökamerás távérzékeléshez”, valamint ezek közzétételéhez és kereskedelmi célú felhasználásához kell külön jogszabályban meghatározott engedély.

Szóval fotózzon mindenki nyugodtan :-)

Előzmény: natlose2 (3823)
Hamster Creative Commons License 2000.09.15 0 0 3827
Na jó, kicsit komolyabban: végülis hátul ülve nekem csak az volt furcsa, hogy 500 láb után nem emelkedünk tovább, hanem némi tétovázás után megindultunk lefelé, itt közben még volt rádió, a kijelzést meg nem figyeltem (én kéremszépen csak a sebességmérőt meg a magasságot néztem, meg néha, gonosz pillanatomban a golyócskát:). A futókiengedésnél tűnt fel, hogy fejforgatás és tanakodás van elől. Utána megismétlődött az, amit egy filmben láttam néhány hónapja, hogy a pilóta a fedélzeti elektronika elmenetele után mobilon csörög rá a reptérre. Ha mégegyszer valaki szidja a GSM-et, akkor csúnyán fogok rá nézni :) Utána volt némi pumpálás, gombóc a torokban, de minden futó rögzítve volt, így már csak egy kérdés maradt: ki írja meg hamarabb ide a topicba az esetet? :)

Hamster

Hamster Creative Commons License 2000.09.15 0 0 3826
Itt ülök, és azon gondolkozom, hogy szabad-e ezzel viccelődnöm, vagy sem? :) Tulajdonképpen teljesen meggyőző volt a dolog, az áthúzással, hogy vajon kint van-e az orrfutó, és a sokáig fenntartott orral való kigurulással... De amikor csavarodtunk egyre lejjebb, és közben felváltva pumpáltak, akkor elgondolkoztató volt a dolog, főleg, hogy csak találgattam,mi lehet a gond. Persze ha a saját stílusomról van szó: "nagyon tetszett a Cessna 177RG, olyan volt a belseje, mint egy jobb autónak, kicsit sötétített üveg, légfúvókák, kényelmesen ki tudtam nyújtani a lábam, sőt: még beépített fedélzeti áramszünet is volt a gépen!" :)

Hamster

Előzmény: lms (3825)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!