Keresés

Részletes keresés

Sintér Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3925
Nem tudom, milyen lehet a zajszintje a MiG-23-nak, de szerintem a szabvány pilótasisak, benne a "fülessel" mindezt megoldja... Egyszer volt egy ilyen csákó a fejemen, zajvédelmi szempontból kitűnő - egy sárkányrepülőé volt. :-)
Előzmény: hókuszpók (3923)
DonQuijote Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3924
Sziasztok,

22-én jöttek vissza a szüleim New Yorkból a Malévvel. Már ott voltak a reptéren, amikor megjött a gép Budapestről, és azt mondják, hogy a pilóták, akik a visszaúton vitték a gépet, megszólalásig hasonlitottak azokra, akik hozták. A stewardessek is nyúzottak és morcosak voltak hazafelé.
Lehet az, hogy ugyanaz a személyzet hozza vissza a gépet New Yorkból? (a stewardessek miatt nem is aggódom, de a pilóták!?)

hókuszpók Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3923
Hello!

Mi azért mennénk azon a tu 244-en ugye?
Ha már más épen megúszta akkor nekünk is sikerül. Múltkor egy iskolakörre felvittem egy volt vadászpilótát ő azt mondta , hogy a gépem hangosabb mint egy Mig 23. Azért ezt nem hiszem el.
Tud e valaki arról ,hogy belül egy vadászrepülő mennyire hangos, pl utazósebességen, de nem a db-re vagyok kíváncsi hanem valami összehasonlítási alapra?

Fuhur: Tegnap is repültem, távra akartam menni de 3órakor olyan termikes, dobálós ( a varió úgy ugrált, mint egy techno disco kivezérlésmérője a decken) volt a levegő ,hogy csak egy félórát röpködtem de( mindkét karomban izomláz lett) feladtam mert csak dobált és egy termiket sem lehetett megfogni igazán, meg nem igazán volt tiszta az idő, pl 15km.- ről alig láttam a repteret, ezért visszamentem és leszálltam. Majd vasárnap megint repülök de akkor csak iskolakörözök , ha úgy jön ki.
szeptember: 8 felszállás, 3.5 repült óra, 37l. benzin, 1 béna ( rövid) leszállás a magasságmérő miatt.

egyébként egész évben repülnék, hóban is, állítólag zavaró, hogy vakítóan fehér.

Te nem érzed úgy hogy ha pl 1000 m-ről jössz be leszállni 50 m-t mutat a magaságmérőd de mintha már lent lennél.

üdv.

Előzmény: fuhur1 (3917)
zolibá Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3922
Halottember:
Köszi a választ a gyorsító rakétákról.

A volt Szovjetunióban már régóta terveztek 500 feletti utasszámra repülőgépet. (Anno még láttam is valami tervrajzot róla) A megvalósítást viszont megakadályozta, hogy a gazdaságos gyártáshoz legalább tizenegynéhány darab megrendelésre lett volna szükségük, amit nem kaptak meg. Olvastam valahol, hogy valóban Oroszországban foglalkoznak a gondolattal, hogy a programot felélesztik.

Másik hír: A Volga-Dnepr légiszállító vállalat szívesen üzemeltetne légiszállításra AN-225 (250 tonna terhet képes szállítani) gépeket. A probléma egyenlőre az, hogy a gépből egyetlen összeszerelt példány van csak, a cégnek pedig legalább 2 kellene. Lehet, hogy megoldják a problémát, mert az Antonov gyárban van egy félig összeszerelt, lekonzervált szerkezet. Mivel az Antonov maga is 34 százalékos részvényese a Volga-Dnepr cégnek, érdekelt a dologban. További terv, hogy az új AN-70 típus polgári, AN-70T névre hallgató változatát is a cég vezetné be a világpiacon.

Halottember Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3921
Mi van ez akarna lenni az orosz valasz a A3xx vagy a 747 delux-ra? 600-1000 utas.
Előzmény: hal9000 (3920)
hal9000 Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3920
Találtam egy szöveget:
Tu-244/Tu-2000 - very large transports (600-1,000 seats) and supersonic and hypersonic passenger aircraft. it's a joke :-) of foreign folks.
300 passengers, 9,500km range. Planned new engines for liquid gas (-156° Celsius). Projected to 2010..2015 years.
Another data for Tu-2000 - experimental air-space-craft with aerial launch. 1980s
hal9000 Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3919
Akkor mégiscsak leporolják a TU-144-est?
Újlaki bácsi, nem voltak olyan problémák, hogy túl közel voltak a hajtóművek egymáshoz?
És ki fog repülni 4000 dollárért Tupoljeven?
Előzmény: lms (3915)
Halottember Creative Commons License 2000.09.27 0 0 3918
Hoban leszallas az egeszseges. :-)
Nincs az az isten ami megtudjon fogni 1500m-es fekuton.
Par eve egy AJ37 Viggen korcsolyazott le a palyarol. Leszallas utan a srac ratiport a fekre mint a filmekben. Kapasbol csuszott le az utrol mint ahogy az autok szoktak csinalni. :-)
fuhur1 Creative Commons License 2000.09.27 0 0 3917
Hali!

Irigyellek a sok repulesert. En iden igen keveset repcsizem. Gyenge evnek latszik.

A trabi kerdesben igazad van, mert tunning ide vagy oda, ha ketten voltunk nyomni kellett, hogy fenn maradjon. Nyilvan ennel a motornal nem a hosszu elet titka az 5000-6500 fordulat folyamatosan.

Hoban repulter mar? En mar egyszer (ket eve) probaltam. A hidegtol eltekintve nagyon tetszett. Ha iden osszejon megint szeretnem.

Udv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (3914)
L. W. Creative Commons License 2000.09.26 0 0 3916
Oppsza! És (tudom, mondatkezdet) vajh annak is stószban lesznek a porszívói? Nem a McBíz6óság alapja, ha igen...

(L.)

Előzmény: lms (3915)
lms Creative Commons License 2000.09.26 0 0 3915
Jeee... egy aviation news oldalon talaltam tok veletlenul:

"An updated version of the Tupolev Tu-144 supersonic passenger jet, the Tu-244, could be flying by early in the next decade, according to Reuters. Though the Russian government will be hard-pressed to pay for the R&D, Tupolev says it is hoping to get some financial support from the Boeing Co."

Előzmény: hókuszpók (3914)
hókuszpók Creative Commons License 2000.09.26 0 0 3914
Hello!

Kár ,hogy elmentél mert qrva jó volt az idő tegnap is egy csomót repültem.
A trabantra úgy gondoltam ,hogy sokáig mentél teljes gázzal.
üdv.

Előzmény: fuhur1 (3910)
dpbymqn Creative Commons License 2000.09.25 0 0 3913
Peldaul:

http://www.laudaair.com/e/ueberuns/flotte/ipix/ind
ex.asp

Tetszenek az ipix kepek.

/dobyman

Előzmény: szasza_hungary (3912)
szasza_hungary Creative Commons License 2000.09.25 0 0 3912
Sziastik!

Tudna vki a Lauda Airről küldeni adatokat, történelmet stb..

Köszi
Szabi

Mézga Creative Commons License 2000.09.25 0 0 3911
Halihó mindenkinek!

Látta-e valaki az m1-en vasnap a Századunkc. műsort. Volt benne egy repülő szerkezet, amely a következőképpen nézett ki:

Átlagos törzs

Szárny helyett egy vasváz, nem volt semmivel borítva.

A vázak végén egy-egy motor, légcsavarral.

Az egész úgy nézett ki, mint egy repülő, repült is, de nem voltak valódi szárnyai.

Látta valaki? Mi a fene lehetett?

Mézga

fuhur1 Creative Commons License 2000.09.25 0 0 3910
Szia!
Most epp Nemetorszag igencsqak eszaki reszen vagyok (Wilhelmshaven), de sajna kocsival jottem. Epp remeg kezem labam mert megallas nelkul jottunk le (fel) ketten.

Ami a trabant mocit illeti, nallunk is van egy viszonylag kis tunninggal. Azzal minden OK. Altalaban egyedul repul a srac, neha kisebb utast is visz.

"Sajátod volt a trabi, vagy az oktatóé? Biztos nyomtad neki. "
Persze, hogy nyomtam. Anelkul az nem akart felszallni!
Az enyem sajat volt es oltari nagy tunning. 6500 -ot porgott!!! Sokat repultem vele utassal is, de mindig repterrol repterre, mert mint mondottam az uzembisztonsaga nem volt az igazi.

A motornelkuli leszallassal kapcsolatosan nemigen tudom megmondani, hogy hol kezdem a harmadikat. Attol is fugg, hogy en allitottam le vagy magatol allt le a dog. A masik ok a magassag nemismeretenek, hogy allo motornal, de jaronal sem, nem nezem a muszereket leszallas kozben. Akkor mar a leszallojelet nezem, a sujjedesemt probalom meghatarozni -raerzessel-, es amikor ugy gondolom, hogy most, akkor fordulok. Ha all a motor -magatol allt le-, akkor lehet, hogy nem is csinalok negyediket, hanaem egy nagyobb ivvel osszemosom az utolso ket fordulot. Fugg a szeltol, a forgalomtol, a nap allasatol, a kedvemtol, meg mit tudom en meg mitol. A lenyeg nalam az, hogy a kepzeletbeli negyedik utan meg legyen akkora magassagom, hogy biztonsaggal tulrepuljek a lesszallo jelen. Innen mar a trapez huzasaval allitom be a sikloszoget ugy, hogy meg legyen a megfelelo sebessegtartalek. Nalunk eleg szenya a finel, mert surun elofordulnak learamlasok. Ezeket allo mtorornal csak a sebessegtoblettel lehet kivedeni.

Ami repter feletti emelkedest illeti, az sajna nalunk nem jarhato ut. Eleg nagyforgalmu. Sok a vitorla es a kismotoros gep. Raadasul a vitorlak zome novendek, iskolakort repulnek es nincs radiojuk. Persze ha lenne se nagyon hasznalnak. Igy aztan a hosszufalon el kell dontened, hogy kisorols es mesz a dolgodra vagy harmadik, negyedik fordulo es leszallas. Az nagyon rosszul venne ki magat, ha negyedik utan ugy 200-on athuznek a repter felett. Enyhen szolva le lennek dorongolva. Ha jobban belegondolok joggal. A repter kornyeke viszon nem tul alkalmas a leszallasra. Szolo, hepe + hupa, stb. A repter ugyan 1200 meter, de 15-os iranyban 200 meter magas hegyek kezdodnek. Jobb hamarabb kifordulni, mert eleg turbulens tud lenni a repter vege.

Megyek alaudni.
Udv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (3908)
fuhur1 Creative Commons License 2000.09.25 0 0 3909
Szia!
Most epp Nemetorszag igencsqak eszaki reszen vagyok (Wilhelmshaven), de sajna kocsival jottem. Epp remeg kezem labam mert megallas nelkul jottunk le (fel) ketten.

Ami a trabant mocit illeti, nallunk is van egy viszonylag kis tunninggal. Azzal minden OK. Altalaban egyedul repul a srac, neha kisebb utast is visz.

"Sajátod volt a trabi, vagy az oktatóé? Biztos nyomtad neki. "
Persze, hogy nyomtam. Anelkul az nem akart felszallni!
Az enyem sajat volt es oltari nagy tunning. 6500 -ot porgott!!! Sokat repultem vele utassal is, de mindig repterrol repterre, mert mint mondottam az uzembisztonsaga nem volt az igazi.

A motornelkuli leszallassal kapcsolatosan nemigen tudom megmondani, hogy hol kezdem a harmadikat. Attol is fugg, hogy en allitottam le vagy magatol allt le a dog. A masik ok a magassag nemismeretenek, hogy allo motornal, de jaronal sem, nem nezem a muszereket leszallas kozben. Akkor mar a leszallojelet nezem, a sujjedesemt probalom meghatarozni -raerzessel-, es amikor ugy gondolom, hogy most, akkor fordulok. Ha all a motor -magatol allt le-, akkor lehet, hogy nem is csinalok negyediket, hanaem egy nagyobb ivvel osszemosom az utolso ket fordulot. Fugg a szeltol, a forgalomtol, a nap allasatol, a kedvemtol, meg mit tudom en meg mitol. A lenyeg nalam az, hogy a kepzeletbeli negyedik utan meg legyen akkora magassagom, hogy biztonsaggal tulrepuljek a lesszallo jelen. Innen mar a trapez huzasaval allitom be a sikloszoget ugy, hogy meg legyen a megfelelo sebessegtartalek. Nalunk eleg szenya a finel, mert surun elofordulnak learamlasok. Ezeket allo mtorornal csak a sebessegtoblettel lehet kivedeni.

Ami repter feletti emelkedest illeti, az sajna nalunk nem jarhato ut. Eleg nagyforgalmu. Sok a vitorla es a kismotoros gep. Raadasul a vitorlak zome novendek, iskolakort repulnek es nincs radiojuk. Persze ha lenne se nagyon hasznalnak. Igy aztan a hosszufalon el kell dontened, hogy kisorols es mesz a dolgodra vagy harmadik, negyedik fordulo es leszallas. Az nagyon rosszul venne ki magat, ha negyedik utan ugy 200-on athuznek a repter felett. Enyhen szolva le lennek dorongolva. Ha jobban belegondolok joggal. A repter kornyeke viszon nem tul alkalmas a leszallasra. Szolo, hepe + hupa, stb. A repter ugyan 1200 meter, de 15-os iranyban 200 meter magas hegyek kezdodnek. Jobb hamarabb kifordulni, mert eleg turbulens tud lenni a repter vege.

Megyek alaudni.
Udv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (3908)
hókuszpók Creative Commons License 2000.09.25 0 0 3908
Hello!

Lehet ,hogy sokáig írt levelem a házi rendszerben tűnt el mert akkor a szerver rosszalkodott.
A tartalma az volt, hogy a www.landings.com- lapon találsz egy csomó ul.-es dolgot,
sajnos angolul, de hát a világnak még meg kell tanulnia szép nyelvünkön.

Ha kinézek az ablakon akkor gyönyörű az idő, lehet repülni, szerintem mind a 8 géptulajdonos
kint lesz ma a reptéren.
Egyébként itt is van egy Trabi motorosgép( de széria, no tuning) a gép igy elég megbízható, a tulaj nem megy ki a reptér légteréből vele, és max 0.5 varióval tol. Persze jól repül és keveset fogyaszt. A másik trabival nem repültek még, mert az első iskolakörön leállt. Úgyhogy az csak a helyet fogja. Lám, lám mire jó a trabant motor úgy tudom, hogy harckocsicsőrlőmotornak lett tervezve és a végén repülőgépet hajt............Neil Armstrongék is használhatták volna ha a holdra viszik. Sajátod volt a trabi, vagy az oktatóé? Biztos nyomtad neki.

Ha, motor nélkül szállsz le milyen magasan kezded a 3.fordulót? (utas nélkül) Nekem 130m az ideális.
Ja a motorleállás , légtérbe csak 400m felett menjél ki, addig kerülj egyet a reptér felett.
Mekkora a repteretek? Itt egy jó nagy orosz katonai reptér van, sőt kunmadarason még nagyobb és nem használja senki.
üdv.

Előzmény: fuhur1 (3886)
Halottember Creative Commons License 2000.09.25 0 0 3907
Hej

Van olyan amire raszereltek olyant is (EC-n nincs).
De ez meg egy korabbi idöre megy vissza amikor eredetileg ezeket az inditoraketaval felszerelt gepeket (2 db keszult eredetileg) egy kulönleges es specialis feladatra talaltak ki. A cel az volt, hogy le es felszalljon egy focipalyan. Biztos emlekeztek a Teherani tuszejtesre amikoris amcsikat tartottak fogva ott egy futballpalyan. Na azok kiszabaditasara terveztek azt a rendszert es 2 db gepet alakitottak at a celra. Viszont a sors ironiaja, hogy soha nem kerultek bevetesre a gepek mivel a tuszokat elengedtek par nappal a bevetes elött.

Előzmény: zolibá (3906)
zolibá Creative Commons License 2000.09.25 0 0 3906
Sziasztok! Ismét itt. :-)))

Vitorláztam kicsit. Na nem kell megijedni! Csak a Balatonon. :-)))

Újlaki: Üdv ismét a fedélzeten!

Halottember: A repülőgép hordozóról történő felszállásra nem használhat a C-130 szilárd hajtóanyagú gyorsító rakétát (A fedélzet borításának biztos nem tesz jót. :-) )? A Blue Angelsről szóló videón szerepelt ez a metodus. A köteléket kísérő, technikai cuccokat szállító gép bírt emelkedni így kb 40-45 fokos szögben.

Halottember Creative Commons License 2000.09.24 0 0 3903
Hat igen ez lett vegulis az amiert soha az eletbe nem lett Hercules rendszeresitve mint rephordozon szolgallo egyseg :-)
Egy dologra jöttek ra: ha Hercules van a fedelzeten akkor meg az emberek is lapjaval fernek csak el mellette.
Ugyhogy nekem is mindegyik latogatasom a rephordozokon kb addig tartott amig feltankoltak aztan utanna hajra.
Amugy katapult nem volt (meg szerencse, ott szakitotta volna le a futomuvet az elsö meteren!) viszont felszallas kevesbe volt elvezetesebb a pilotafulkeböl mint a leszallas. Videon visszanezve viszont latvanyosabb volt.
Kepzeld el a latvanyt ahogy lassan elkezd gurulni a gep majd egyszercsak elhagyja a fedelzetet es avval a tempoval eltunik a fedelzet szintje alatt.........aztan par masodperccel kesöbb ujra elöbukik akkor mar hatarozott emelkedessel.
En reszemröl ezt nem eltem meg ennyire latvanyosnak mivel csak azt ereztem, hogy alacsonyabbra kerultem mint a fedelzet maga es szepen kiszinteltem a gepet. Majd amikor meglett az elegendö sebesseg az emelkedeshez akkor hajra.

Szoval a Hercules csak addig van a fedelzeten amig pisi-kaki meg tankolas aztan huz tovabb mert addig a fedelzet teljesen hasznalhatatlan.
Ha jol tudom ilyen leszallast csak bekeidöben csinalhatunk.

Előzmény: Újlaki (3898)
Újlaki Creative Commons License 2000.09.24 0 0 3902
Azelőtt a Ladámban volt egy variométer. A Hármashatárhegyről - stílszerűen - lefelé 1,5 m/s-ot tudtam kihozni belőle. Már nem használom, de valahol még biztosan megvan.

De volt egy nagyobb darabom is. Elsős voltam Kijevi Légiforgalmi Egyetemen, még éppen épült a kerítés az új épületek körül. Valahol az udvaron hevert kidobva egy csillagmotor egyetlen hengere. Olyasmi, mint egy motorkerékpár motorjának a hengere, bordázott, csak éppen egy kicsit nagyobb: nem akarok hazudni, de emlékeim szerint közel fél méter volt a belső átmérője.

Tihamér barátommal ketten, majdnem megszakadva cipeltük haza éjjel a kollégiumba, már nem tudom, hogyan játszottuk ki a portás éberségét. Lelki szemeim előtt egy csodálatos, soha nem látott virágtartó szerepelt... kicsit megerősített födémmel majd felépülő házamban.

Ráadásul váratlan lehetőség kínálkozott a zsákmány hazaszállítására: februárban végeztek az akkori hatodikosok (öt és fél éves volt a képzés). Egyikük - nevét övezze a jótékony feledés homálya, ma ugyanis az illető egyetlen katonai repülőgépgyárunk tulajdonos-vezérigazgatója - említette, hogy ingóságai hazaszállítására konténert rendelt az SzZsD-től, ami a MÁV ottani megfelelője. Kaptam az alkalmon, és megbeszéltem vele, hogy mellékesen hazaküldi az én virágtartómat is. Kék foltok, sebek és több deciliter izzadság árán el- és feljuttattam az ereklyét az ő kollégiumi szobájába. Már látni véltem jövendő télikertemben a vendégek irígy csodálatát kiváltó növénykompozíciót és tartóedényét... amikor is pár nap múlva a derék ember közölte, hogy megijedt, és nem merte betennia konténerbe a nehezéket. Kedv- és reményvesztetten hagytam elporladni a szerzeményt; bár el tudom képzelni, hogy szídták a magyarok ... édesanyját, akiknek meg kellett aztán szabadulni a darabtól.

Előzmény: Hamster (3901)
Hamster Creative Commons License 2000.09.24 0 0 3901
Én se dohányzom, viszont már mióta keresek egy műhorizontot papírnehezéknek; de csak nem találok, senki se veszi komolyan, amikor megkérdezem, és hozzáteszem, hogy nem vízszintezéshez lesz, úgyhogy nem kell működnie... Tényleg, van valakinek valami érdekesebb repülős szuvenírje, vagy személyes jellegű tárgyi emléke otthon (és most nem arra gondolok, hogy hazavitte az összecsukható poharat a Malév gépről a nyolcvanas években)? :)

Hamster

Előzmény: Újlaki (3900)
Újlaki Creative Commons License 2000.09.24 0 0 3900
Ha dohányoznék, biztosan egy turbina- vagy kompresszorlapát lenne a hamutálcám...

A vízbedobás egyébként nem ismeretlen az anyahajók legénysége előtt: a II. Világháborúban, ha kicsit durván szállt le valamelyik gép és kiment a futója, vagy enyhén szétszakadt a dekken, akkor nem tétováztak, ott állt a traktor felhúzott (bocsánat leeresztett) tolólappal, és már kotorta is be a roncsot a tengerbe, helyet csinálva a következő gépnek.

Amúgy már említettem, a legnagyobb gép, amely anyahajóra leszállásra van rendszeresítve, a Fokker F-28.

Előzmény: Hamster (3899)
Hamster Creative Commons License 2000.09.24 0 0 3899
Eladják darabokban szuvenírnek. Gondolj bele: "Egy darabka a Herculesből, amely leszállt az anyahajón", valld be, te is szeretnél egy ilyen relikviát a vitrinbe! A légierő meg a bevételből vesz két új C130-ast... :)

Hamster

Előzmény: Újlaki (3898)
Újlaki Creative Commons License 2000.09.24 0 0 3898
Nekem már csak egy kérdésem van: jó-jó, leszállt az a gépezet az anyahajón, de utána mi lesz vele? A hangárba nem fér be - már a liftről is lelóg -, a katapultra nem akasztható rá... Szétszedik? Felgyújtják? Beborítják a vízbe? Hazahajózzák és ledaruzzák?
Előzmény: Halottember (3896)
hal9000 Creative Commons License 2000.09.24 0 0 3897
Halottember:
Köszönöm a választ, láttam egyszer én is egy filmet olyan "életunt" /:-)/ pilótákról akik leszálltak C130-assal anyahajóra. Viszont nézvén ezt, két szóra csökkent a szókincsem : B@meg, lehetetlen! Nem dicsérni akarlak, de egy ilyen leszálláshoz, olyan szintű reptudás, biztos kéz, kell, hogy olyan már nincs is :-)))
ui:
A videót bámulva nem gondoltad ki ez a barom aki ilyeneket csinál egy ilyen géppel?????
Előzmény: Halottember (3896)
Halottember Creative Commons License 2000.09.23 0 0 3896
A hercules kezesbarany ha jol hasznalod. Összesen 8-an vagyunk akik valaha szalltak le herculessel rephordozora (most mar erthetö miert szidtam azt aki kampot tett az EC-re :-) ).
Hihetetlenul latvanyos dolog ez, en magam tatva nyitott szajjal bamultam a sajat landolasom amit ugy jatszottak vissza videon. Nem a sajat teljesitmenyem hanem maga a latvany ami ledöbbentett. Az embernek nem volt energiaja a dolog szepsegen elmelkedni menet közben.
Az utolso par metert a fedelzet elött mintha allva tette volna meg a gep.
Evvel total egyet ertek mert ott minden masodperc kb 2 oranak tunt a szamomra az teny!
Bevallom a rekordom (evvel nem vagyok egyedul mert mind a 8-an elegge lassan tudunk repulni) 90kts körul fekszik. Avval a teknikaval amit ott tapasztaltam ki a rephordozos leszallasnal fele olyan tavon megtudok allni mint masok.
Ezert hivtak mindannyiunkat Mozambikba iden tavasszal, kellett nekik valakik akik megallnak 300-400m hosszu uton C-130-val.

Masik kerdesre a valasz:
A gep GPS-vel van felszerelve valamint FMC is van benne. Olyan fejbevagoan nagy kulömbseg nincs civil es katonai dolgokban mindössze mas intersec pontokat hasznalunk es kesz.
Katonai beveteseken vannak a mozgo nav pontok ezek jelzik pl egy cel helyet vagy talalkozasi pontot stb. Talalkozasi pontokat ellenseges terulet felett mozgo nav pontokhoz kötik, hogy elkeruljek az esetleges lebukast majd pedig leegest.
Ettöl fuggetlenul meg a mai napig a legnagyobb reszet a katonai repulesnek a VFR teszi ki.

Előzmény: neofrix baszmacs (3895)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2000.09.23 0 0 3895
Halottember: Valóban kétértelmű amit írtam. Most már nálam a köny (Brian Lecomber: Az egyetlen esély), és ide gépelem nektek a drámai leírást, ami a kérdésemet ihlette:

Miközben a Herkules bedübörgött a repülőtér széle fölött, a krokodilállkapocs végképp bezárult. A motorok hangja hirtelen fülsüketítő visítássá változott, és a hetventonnás repülőgép élesen balra dőlt. Az egész repülőtér beleremegett a motordörgésbe, az őrnagy lassan leengedte a távcsövet, és földbe gyökerezett lábbal, tátott szájjal bámult felfelé: ponntosan a feje fölött a repülőgép roppant tömege szinte az égre függesztve, egy helyben állva pörgött szárnyvége körül. Semmilyen más gép nem tud ilyen lassan repülni. Most már bármelyik pillanatban áteshet, aztán hanyatt fordul és belecsapódik a remegő talajba.

Az idézett részlet dacára a könyv szakmailag sokkal jobb, mint ebben a kategóriában szokásos. A fordítást is olyasvalaki csinálta, aki látott már repülőgépet, a borítón látható vízfestménytől viszont eldobnád az agyad. Az USA-ban játszódó, kis motoros gépekről szóló könyv fedelén egy Góbé jön be leszállni, LHHH 31-re.

Előzmény: Halottember (3891)
hal9000 Creative Commons License 2000.09.22 0 0 3894
Halottember:
Tavaly láttam egy c130-ast műrepülni, a Pozsonyi repülőnapon, utána órákig kerestem az állam, mert annyira leesett....
Két motor ment (el lehet választani a propellert a turbinától?) és amiket művelt vele az ipse :-))))
Kezesbárány a c130?, vagy nehéz vezetni? Vagy egyik sem?
Mi alapján navigáltok bevetés során? (van nálatok GPS?), vagy valamiféle (b737-esen) is használt innerciális navigációs rendszer segítségével?
Kösz:
Hal9000 (SJQ)
Előzmény: Halottember (3891)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!