Keresés

Részletes keresés

Jago_ Creative Commons License 2000.09.29 0 0 3936
Halottember: Te tenyleg komolyan gondolod ezt, hogy legvedelmi rendszert allitsunk fel legiero helyett?
Eppen azert csodalkozom ezen, mert te magad is nem keves ideje katona vagy, es biztosan tudod, hogy mondjuk egy legvedelmi rendszer kozel sem tud akkora hatasfoku lenni, mint egy jol megszervezett(ha kicsi is) legiero.Peldaul a rendszeres hatarserteseket nem lehetne rendezi, turni kene, hogy itt repkedjenek felettunk a Szerbek, meg a Romanok "navigacios hibabol" adodoan. Szerintem mindenkeppen kell egy legiero meg akkor is, ha kicsi az orszag.Nem kell MiG-25ost venni, mert tenyleg nem lehet a sebesseget kihasznalni, de valami kell. Valami, ami gyorsan tud reagalni, minel olcsobb, es nem utolsosorban esetleg foldi tamogatasra is alkalmas. Mert ez a nehany 29es, amibol altalaban ugy 30%(9-10 db) hadrafoghato ismereteim szerint, elfogovadasznak "tokeletes", de a foldi csapasmero kepessege a 0hoz tart.

Hokuszpok/Fuhur: nemtom melyikotok irta, hogy a leszallasnal nagy magassagbol bejovetelkor problemai vannak a lebegtetessel. Nos, en nemigen szoktam a magmerot nezni 50m alatt es a kilebegtetesnel meg foleg nem. Az teny, hogy az ember elszokik nagy magassagban a foldkozelsegtol, de nekem altalaban nem okoz leszallasnal problemat.

Előzmény: Halottember (3935)
Halottember Creative Commons License 2000.09.29 0 0 3935
Igazabol nem ertem...most sajat magadnak beszelsz ellent?
En is azert mondtam azt amit mondtam mert tudom/lattam, hogy Magyarorszag nincs ugyan azon a gazdasagi szinten mint pl UK vagy USA & Co.
Ezert mondtam, hogy gazdasagilag jobban megerne egy modern legvedelem mint egy kinkeservesen eletben tartott legierö + legvedelem.
De öszinten belegondolsz meg földrajzilag is elegge adott a dolog. Mire Taszaron felszallsz es elkezdenel hangsebessegre gyorsitani mire belejönnel a feelingbe mar kapasbol Romania felett jarsz. Szoval kicsi orszag, nagy dolgokkal felszerelve, nem nyerö kombinacio.
Ezt a jozan esz logikam mondatja. Ha viszont mint katonai repulös nezem a dolgot akkor viszont sajnalom a Magyar katonai pilotakat akiket olyan keves repora szammal "kinoznak".
Előzmény: hókuszpók (3933)
Csokis Creative Commons License 2000.09.29 0 0 3934
Nem az a baj, ha egy katona-politikusnak mezogazdasagi vegzettsege van (nezd meg nyugaton, ahol mar lement egy-ket kormanyvaltas, milyen valtozatos posztokon jelennek meg a faszik oktatas-belugy-notanacs-apja izeje). A gond az, ha nem tudja, milyen tanacsadokat valasszon.
Előzmény: hókuszpók (3933)
hókuszpók Creative Commons License 2000.09.29 0 0 3933
Eplay:

Ez várható volt, hogy honvédelmi szakembereink rá sem b@sznak a Mig-re. Aranyos helyzetet szül ,ha agrárvégzettséggel kell a repülőkről dönteni. ( Majd mi is vetünk búzát) Emlékeztek a narancskutató intézetre? Ott van a Kossuth téren (ez felháborító).
Tööben legalább elmentünk volna jelen topic látogatói közül, legalább megnézze valaki a gépeket. Mennyit repültek egyébként?

Halottember: nem akarlak megsérteni de könnyű nyugatról beszélni a magyar valóságról, próbálj meg itt élni, repülni , lakást építeni , gyereket vállalni. Majd akkor megtudod, hogy is áll országunk. Különben írásaidat szívesen olvasom. Később ,ha kedved tartja kiadhatod őket. Én biztos megvenném.

Hal 9000: iskolakörözés közben sosem jártam így, csak nagy magasságból ereszkedve tényleg korábban lebegtettem ki.

Jó hétvégét mindenkinek.

(ui: homokot Homokira, igazatok volt)

Előzmény: hal9000 (3926)
fuhur1 Creative Commons License 2000.09.29 0 0 3932
Szia Hokuszpok!

Ha magasrol jovok, akkor hasznos a magmero. Pontosan, amit itral, van, hogy mar 100 m-en le akarok szallni. Sot volt mar ugy is, hogy atstartoltam mert tul hosszura sikerult volna. Ertsd ugy, hogy az 1200 m-es palya masik vege lett volna, ha nem hoszabb. Szoval a magasrol torteno gyors ereszkedeseknel ez mar elofrdult velem, de megtanultam, hogy akkor tessek nezni a magmerot.

Tavoknal viszont bejon egy masik problema. Ha nagyon skubizod a magmerot, meglepodsz, mert mondjuk nalunk a repter magasabb mint az Alfoldon. Ha pl. atrepulok Dunauj-ba, az 200 m-el lentebb van.

Delutan 2-3 korul a legintenzivebbek a termikek. Pont akkor kell neked tavval probalkozni? A szeptemberi atlagod nem rosz. Sajna en nem dicsekedhetek ennyi idovel, viszont ami a bena leszallasokat alleti, szerintem nekem tobb van. Ujabban azt vettem eszre magamon, hogy ellinkeskedem a veget. Nem gyorsitok elegge (raerunk meg, farasztos, beszelgetek az utassal, stb) aztan jon egy pattanas a foldon, ami felebreszt. Remelem ez elmulik, mert igy baj lehet belole.

A ho engem nem zavart. Nekem sarga si szemuvegem van, azon at nem volt tul fenyes a taj. Egyebbken van meg valami ami nekem baromira tetszik. Neha szoktunk atrepulni Csakvarra. Cca 40 perc. Ott van egy baromi nagy beton palya. Ha "jol" csinaLOD -EGY KICSIT GYORSABBAN ERSZ FOLDET- (beragadt a CAPS), akkor nyikkan a kerek. Akar a nagyok!

Udv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (3923)
Halottember Creative Commons License 2000.09.29 0 0 3931
F7 palyajat takaritjak es jegtelenitik. Az egyik palya az futhetö de azt csak veszesetben kapcsoljak be.
Mind ettöl fuggetlenul elöszokott fordulni lecsuszas. Erre leginkabb a kezdö vadaszpilotak hajlamosak akik az elsö teluket elik meg a legierönel aktivan. Nekik szokasuk az, hogy leszallas utan szokasos modon tipornak feket es akkor mint az auto szepen elkezdenek csuszni. Ha megremul a srac akkor megjobban tiporja a feket es akkor mar el is asta magat mivel a gep kapasbol ki is pördul. Ilyenkor nagy ejnye-bejnye es 1 het eltiltas szokott jarni.
Nem emlekszem, hogy valaki Herculest kipörgetett volna....de ha megtörtenne akkor az illetönek en elöttem kell szamot adnia a dologrol azt pedig sokan nem tartjak nyari udulesnek :-))))))))
(na azert ennyire nem veszes a dolog csak en alapban mindig mergesen nezek es ezt masok ugy fogjak fel, hogy eppen örajuk vagyok merges. :-) )
Előzmény: lms (3929)
Halottember Creative Commons License 2000.09.29 0 0 3930
Sajat velemenyem szerint (ebböl elöre latom uvegdobalas lesz :-) ) Magyarorszagnak nincs szuksege legieröre.
Egy "önvedelemre" berendezkedö haderönek felesleges a legierö mivel az nem közvetlen önvedelmi fegyvernem. En ha a magyarok helyebe lennek leraknam a legieröt es egy modern legvedelmi rendszert allitanek fel helyette. Egyszeri költsegben lehet, hogy több lenni mint a legierö egy evre viszont hosszabb tavon kifuzetödöbb lenne.
Előzmény: lms (3928)
lms Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3929
A legvirgoncabb Halottember irja:
Hoban leszallas az egeszseges. :-)

Mi a szosz, csak nem leesett nalatok az elso ho...?

Tenyleg: a kozforgalmu reptereket egy darabig takaritani probaljak, ha nem megy, bezarjak. De mit csinalnak a katonak? Haboruzni minden idojarasban kell. Vagyis sose kell, de megis. BTW, egyik legvacakabb repulos elmenyem volt, amikor tavaly februarban Brusszelben szallingozni kezdett a ho, a belgak (tudom: pont annyi belga van mint csehszlovak) temerdek jegtelenitot kentek a varakozo gepekre (oriasi zold tocsak voltak a gepek alatt), aztan amikor mar ugy 5 centi ho leesett, lezartak a repteret. Mi meg hajnal kettoig alltunk sorban, a meg nalunk is faradtabb utaskiszolgalokat zaklatva az atbook-olasert es egy szallodaert (az utobbinak keves hasznat vehettuk: a taxikuponokert nem nagyon lelkesedtek a brusszeli taxisoforok es vegul kb hajnali 5-re jutottunk agyba).

Előzmény: Halottember (3918)
lms Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3928
50 ember volt meghívva. 4 jött el (azaz négy)
Hat ez eges.

    (igaz, az se jobb, mint amikor a ketnapos konferenciara meghivottak mindegyike pozitiv valaszt kuld, a szervezo meg gondban van mert nincs szallas es a vendegeket kenytelen kettesevel elszallasolni...)

De inkabb szomoru.
Nem jott be Takilaci tippje...? Azt sugallta par hete, hogy penzugyi szempontok alapjan a felujitott mig29 verhetetlen - a tobbi ajanlat nagysagrenddel dragabb. Maganvelemenyem szerint egy ekkora orszagnak NATO tagkent csak a minimum kotelezo legierore van szuksege. Vagyis fektessunk be minel kevesebbet, de a pilotak ropkodhessenek normalis oraszamban.

Előzmény: Eplay_ (3927)
Eplay_ Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3927
Hello!

Ma voltak Kecskeméten a Honvédelmi Bizottságtól, megnézni a németek felújított gépeit. Két német MiG29 volt itt, egy harci és egy oktató. Az oktató nem volt a legszebb állapotú, kb. a milyeinknek megfelelően nézett ki; a harci viszont nagyon "gyári" volt. Új benne a rádió, mérföld-rendszerű órák (metrikus helyett), megnövelt hatótávolság és kevesebb karbantartás.
A h.bizottságról csak a következőket mondanám:
állítólag 50 ember volt meghívva. 4 jött el (azaz négy). Szabó János úr sem jött el (bár tegnap még úgy volt, jön). Akik itt voltak, _szerintem_ nem nagyon foglalkoztak a dologgal, csörögtek a telefonok, egy úr pedig felállt és távozott az elején. Szerintem a németek nagyon kitettek magukért, minden kérdésre feleltek, jó volt a bemutatójuk; a tapasztalatok is kedvezőek a felújított gépekkel. Egyetlen dolog, ami náluk is probléma: az alkatrészhiány.
Egyébként a két német gép 3 póttartállyal egy-az-egyben jött.

hal9000 Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3926
Hókuszpók:
Magasságról, amikor tanultam repkedni egyszer kipróbáltuk, milyen jó magasan rodeózni, utána mondta az oktatóm, figyeljem meg el fogom b.ni a leszállást. (na majd én megmutatom!!!) Szóval final, aztán lebegtetés aztán estünk vagy fél métert....
Szóval ha az ember magasan jár és nincs hozzászokva, akkor szinte mindenki magasan lebegtet....
Tu244: Én is kipróbálnám szivesen :-)
Előzmény: hókuszpók (3923)
Sintér Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3925
Nem tudom, milyen lehet a zajszintje a MiG-23-nak, de szerintem a szabvány pilótasisak, benne a "fülessel" mindezt megoldja... Egyszer volt egy ilyen csákó a fejemen, zajvédelmi szempontból kitűnő - egy sárkányrepülőé volt. :-)
Előzmény: hókuszpók (3923)
DonQuijote Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3924
Sziasztok,

22-én jöttek vissza a szüleim New Yorkból a Malévvel. Már ott voltak a reptéren, amikor megjött a gép Budapestről, és azt mondják, hogy a pilóták, akik a visszaúton vitték a gépet, megszólalásig hasonlitottak azokra, akik hozták. A stewardessek is nyúzottak és morcosak voltak hazafelé.
Lehet az, hogy ugyanaz a személyzet hozza vissza a gépet New Yorkból? (a stewardessek miatt nem is aggódom, de a pilóták!?)

hókuszpók Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3923
Hello!

Mi azért mennénk azon a tu 244-en ugye?
Ha már más épen megúszta akkor nekünk is sikerül. Múltkor egy iskolakörre felvittem egy volt vadászpilótát ő azt mondta , hogy a gépem hangosabb mint egy Mig 23. Azért ezt nem hiszem el.
Tud e valaki arról ,hogy belül egy vadászrepülő mennyire hangos, pl utazósebességen, de nem a db-re vagyok kíváncsi hanem valami összehasonlítási alapra?

Fuhur: Tegnap is repültem, távra akartam menni de 3órakor olyan termikes, dobálós ( a varió úgy ugrált, mint egy techno disco kivezérlésmérője a decken) volt a levegő ,hogy csak egy félórát röpködtem de( mindkét karomban izomláz lett) feladtam mert csak dobált és egy termiket sem lehetett megfogni igazán, meg nem igazán volt tiszta az idő, pl 15km.- ről alig láttam a repteret, ezért visszamentem és leszálltam. Majd vasárnap megint repülök de akkor csak iskolakörözök , ha úgy jön ki.
szeptember: 8 felszállás, 3.5 repült óra, 37l. benzin, 1 béna ( rövid) leszállás a magasságmérő miatt.

egyébként egész évben repülnék, hóban is, állítólag zavaró, hogy vakítóan fehér.

Te nem érzed úgy hogy ha pl 1000 m-ről jössz be leszállni 50 m-t mutat a magaságmérőd de mintha már lent lennél.

üdv.

Előzmény: fuhur1 (3917)
zolibá Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3922
Halottember:
Köszi a választ a gyorsító rakétákról.

A volt Szovjetunióban már régóta terveztek 500 feletti utasszámra repülőgépet. (Anno még láttam is valami tervrajzot róla) A megvalósítást viszont megakadályozta, hogy a gazdaságos gyártáshoz legalább tizenegynéhány darab megrendelésre lett volna szükségük, amit nem kaptak meg. Olvastam valahol, hogy valóban Oroszországban foglalkoznak a gondolattal, hogy a programot felélesztik.

Másik hír: A Volga-Dnepr légiszállító vállalat szívesen üzemeltetne légiszállításra AN-225 (250 tonna terhet képes szállítani) gépeket. A probléma egyenlőre az, hogy a gépből egyetlen összeszerelt példány van csak, a cégnek pedig legalább 2 kellene. Lehet, hogy megoldják a problémát, mert az Antonov gyárban van egy félig összeszerelt, lekonzervált szerkezet. Mivel az Antonov maga is 34 százalékos részvényese a Volga-Dnepr cégnek, érdekelt a dologban. További terv, hogy az új AN-70 típus polgári, AN-70T névre hallgató változatát is a cég vezetné be a világpiacon.

Halottember Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3921
Mi van ez akarna lenni az orosz valasz a A3xx vagy a 747 delux-ra? 600-1000 utas.
Előzmény: hal9000 (3920)
hal9000 Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3920
Találtam egy szöveget:
Tu-244/Tu-2000 - very large transports (600-1,000 seats) and supersonic and hypersonic passenger aircraft. it's a joke :-) of foreign folks.
300 passengers, 9,500km range. Planned new engines for liquid gas (-156° Celsius). Projected to 2010..2015 years.
Another data for Tu-2000 - experimental air-space-craft with aerial launch. 1980s
hal9000 Creative Commons License 2000.09.28 0 0 3919
Akkor mégiscsak leporolják a TU-144-est?
Újlaki bácsi, nem voltak olyan problémák, hogy túl közel voltak a hajtóművek egymáshoz?
És ki fog repülni 4000 dollárért Tupoljeven?
Előzmény: lms (3915)
Halottember Creative Commons License 2000.09.27 0 0 3918
Hoban leszallas az egeszseges. :-)
Nincs az az isten ami megtudjon fogni 1500m-es fekuton.
Par eve egy AJ37 Viggen korcsolyazott le a palyarol. Leszallas utan a srac ratiport a fekre mint a filmekben. Kapasbol csuszott le az utrol mint ahogy az autok szoktak csinalni. :-)
fuhur1 Creative Commons License 2000.09.27 0 0 3917
Hali!

Irigyellek a sok repulesert. En iden igen keveset repcsizem. Gyenge evnek latszik.

A trabi kerdesben igazad van, mert tunning ide vagy oda, ha ketten voltunk nyomni kellett, hogy fenn maradjon. Nyilvan ennel a motornal nem a hosszu elet titka az 5000-6500 fordulat folyamatosan.

Hoban repulter mar? En mar egyszer (ket eve) probaltam. A hidegtol eltekintve nagyon tetszett. Ha iden osszejon megint szeretnem.

Udv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (3914)
L. W. Creative Commons License 2000.09.26 0 0 3916
Oppsza! És (tudom, mondatkezdet) vajh annak is stószban lesznek a porszívói? Nem a McBíz6óság alapja, ha igen...

(L.)

Előzmény: lms (3915)
lms Creative Commons License 2000.09.26 0 0 3915
Jeee... egy aviation news oldalon talaltam tok veletlenul:

"An updated version of the Tupolev Tu-144 supersonic passenger jet, the Tu-244, could be flying by early in the next decade, according to Reuters. Though the Russian government will be hard-pressed to pay for the R&D, Tupolev says it is hoping to get some financial support from the Boeing Co."

Előzmény: hókuszpók (3914)
hókuszpók Creative Commons License 2000.09.26 0 0 3914
Hello!

Kár ,hogy elmentél mert qrva jó volt az idő tegnap is egy csomót repültem.
A trabantra úgy gondoltam ,hogy sokáig mentél teljes gázzal.
üdv.

Előzmény: fuhur1 (3910)
dpbymqn Creative Commons License 2000.09.25 0 0 3913
Peldaul:

http://www.laudaair.com/e/ueberuns/flotte/ipix/ind
ex.asp

Tetszenek az ipix kepek.

/dobyman

Előzmény: szasza_hungary (3912)
szasza_hungary Creative Commons License 2000.09.25 0 0 3912
Sziastik!

Tudna vki a Lauda Airről küldeni adatokat, történelmet stb..

Köszi
Szabi

Mézga Creative Commons License 2000.09.25 0 0 3911
Halihó mindenkinek!

Látta-e valaki az m1-en vasnap a Századunkc. műsort. Volt benne egy repülő szerkezet, amely a következőképpen nézett ki:

Átlagos törzs

Szárny helyett egy vasváz, nem volt semmivel borítva.

A vázak végén egy-egy motor, légcsavarral.

Az egész úgy nézett ki, mint egy repülő, repült is, de nem voltak valódi szárnyai.

Látta valaki? Mi a fene lehetett?

Mézga

fuhur1 Creative Commons License 2000.09.25 0 0 3910
Szia!
Most epp Nemetorszag igencsqak eszaki reszen vagyok (Wilhelmshaven), de sajna kocsival jottem. Epp remeg kezem labam mert megallas nelkul jottunk le (fel) ketten.

Ami a trabant mocit illeti, nallunk is van egy viszonylag kis tunninggal. Azzal minden OK. Altalaban egyedul repul a srac, neha kisebb utast is visz.

"Sajátod volt a trabi, vagy az oktatóé? Biztos nyomtad neki. "
Persze, hogy nyomtam. Anelkul az nem akart felszallni!
Az enyem sajat volt es oltari nagy tunning. 6500 -ot porgott!!! Sokat repultem vele utassal is, de mindig repterrol repterre, mert mint mondottam az uzembisztonsaga nem volt az igazi.

A motornelkuli leszallassal kapcsolatosan nemigen tudom megmondani, hogy hol kezdem a harmadikat. Attol is fugg, hogy en allitottam le vagy magatol allt le a dog. A masik ok a magassag nemismeretenek, hogy allo motornal, de jaronal sem, nem nezem a muszereket leszallas kozben. Akkor mar a leszallojelet nezem, a sujjedesemt probalom meghatarozni -raerzessel-, es amikor ugy gondolom, hogy most, akkor fordulok. Ha all a motor -magatol allt le-, akkor lehet, hogy nem is csinalok negyediket, hanaem egy nagyobb ivvel osszemosom az utolso ket fordulot. Fugg a szeltol, a forgalomtol, a nap allasatol, a kedvemtol, meg mit tudom en meg mitol. A lenyeg nalam az, hogy a kepzeletbeli negyedik utan meg legyen akkora magassagom, hogy biztonsaggal tulrepuljek a lesszallo jelen. Innen mar a trapez huzasaval allitom be a sikloszoget ugy, hogy meg legyen a megfelelo sebessegtartalek. Nalunk eleg szenya a finel, mert surun elofordulnak learamlasok. Ezeket allo mtorornal csak a sebessegtoblettel lehet kivedeni.

Ami repter feletti emelkedest illeti, az sajna nalunk nem jarhato ut. Eleg nagyforgalmu. Sok a vitorla es a kismotoros gep. Raadasul a vitorlak zome novendek, iskolakort repulnek es nincs radiojuk. Persze ha lenne se nagyon hasznalnak. Igy aztan a hosszufalon el kell dontened, hogy kisorols es mesz a dolgodra vagy harmadik, negyedik fordulo es leszallas. Az nagyon rosszul venne ki magat, ha negyedik utan ugy 200-on athuznek a repter felett. Enyhen szolva le lennek dorongolva. Ha jobban belegondolok joggal. A repter kornyeke viszon nem tul alkalmas a leszallasra. Szolo, hepe + hupa, stb. A repter ugyan 1200 meter, de 15-os iranyban 200 meter magas hegyek kezdodnek. Jobb hamarabb kifordulni, mert eleg turbulens tud lenni a repter vege.

Megyek alaudni.
Udv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (3908)
fuhur1 Creative Commons License 2000.09.25 0 0 3909
Szia!
Most epp Nemetorszag igencsqak eszaki reszen vagyok (Wilhelmshaven), de sajna kocsival jottem. Epp remeg kezem labam mert megallas nelkul jottunk le (fel) ketten.

Ami a trabant mocit illeti, nallunk is van egy viszonylag kis tunninggal. Azzal minden OK. Altalaban egyedul repul a srac, neha kisebb utast is visz.

"Sajátod volt a trabi, vagy az oktatóé? Biztos nyomtad neki. "
Persze, hogy nyomtam. Anelkul az nem akart felszallni!
Az enyem sajat volt es oltari nagy tunning. 6500 -ot porgott!!! Sokat repultem vele utassal is, de mindig repterrol repterre, mert mint mondottam az uzembisztonsaga nem volt az igazi.

A motornelkuli leszallassal kapcsolatosan nemigen tudom megmondani, hogy hol kezdem a harmadikat. Attol is fugg, hogy en allitottam le vagy magatol allt le a dog. A masik ok a magassag nemismeretenek, hogy allo motornal, de jaronal sem, nem nezem a muszereket leszallas kozben. Akkor mar a leszallojelet nezem, a sujjedesemt probalom meghatarozni -raerzessel-, es amikor ugy gondolom, hogy most, akkor fordulok. Ha all a motor -magatol allt le-, akkor lehet, hogy nem is csinalok negyediket, hanaem egy nagyobb ivvel osszemosom az utolso ket fordulot. Fugg a szeltol, a forgalomtol, a nap allasatol, a kedvemtol, meg mit tudom en meg mitol. A lenyeg nalam az, hogy a kepzeletbeli negyedik utan meg legyen akkora magassagom, hogy biztonsaggal tulrepuljek a lesszallo jelen. Innen mar a trapez huzasaval allitom be a sikloszoget ugy, hogy meg legyen a megfelelo sebessegtartalek. Nalunk eleg szenya a finel, mert surun elofordulnak learamlasok. Ezeket allo mtorornal csak a sebessegtoblettel lehet kivedeni.

Ami repter feletti emelkedest illeti, az sajna nalunk nem jarhato ut. Eleg nagyforgalmu. Sok a vitorla es a kismotoros gep. Raadasul a vitorlak zome novendek, iskolakort repulnek es nincs radiojuk. Persze ha lenne se nagyon hasznalnak. Igy aztan a hosszufalon el kell dontened, hogy kisorols es mesz a dolgodra vagy harmadik, negyedik fordulo es leszallas. Az nagyon rosszul venne ki magat, ha negyedik utan ugy 200-on athuznek a repter felett. Enyhen szolva le lennek dorongolva. Ha jobban belegondolok joggal. A repter kornyeke viszon nem tul alkalmas a leszallasra. Szolo, hepe + hupa, stb. A repter ugyan 1200 meter, de 15-os iranyban 200 meter magas hegyek kezdodnek. Jobb hamarabb kifordulni, mert eleg turbulens tud lenni a repter vege.

Megyek alaudni.
Udv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (3908)
hókuszpók Creative Commons License 2000.09.25 0 0 3908
Hello!

Lehet ,hogy sokáig írt levelem a házi rendszerben tűnt el mert akkor a szerver rosszalkodott.
A tartalma az volt, hogy a www.landings.com- lapon találsz egy csomó ul.-es dolgot,
sajnos angolul, de hát a világnak még meg kell tanulnia szép nyelvünkön.

Ha kinézek az ablakon akkor gyönyörű az idő, lehet repülni, szerintem mind a 8 géptulajdonos
kint lesz ma a reptéren.
Egyébként itt is van egy Trabi motorosgép( de széria, no tuning) a gép igy elég megbízható, a tulaj nem megy ki a reptér légteréből vele, és max 0.5 varióval tol. Persze jól repül és keveset fogyaszt. A másik trabival nem repültek még, mert az első iskolakörön leállt. Úgyhogy az csak a helyet fogja. Lám, lám mire jó a trabant motor úgy tudom, hogy harckocsicsőrlőmotornak lett tervezve és a végén repülőgépet hajt............Neil Armstrongék is használhatták volna ha a holdra viszik. Sajátod volt a trabi, vagy az oktatóé? Biztos nyomtad neki.

Ha, motor nélkül szállsz le milyen magasan kezded a 3.fordulót? (utas nélkül) Nekem 130m az ideális.
Ja a motorleállás , légtérbe csak 400m felett menjél ki, addig kerülj egyet a reptér felett.
Mekkora a repteretek? Itt egy jó nagy orosz katonai reptér van, sőt kunmadarason még nagyobb és nem használja senki.
üdv.

Előzmény: fuhur1 (3886)
Halottember Creative Commons License 2000.09.25 0 0 3907
Hej

Van olyan amire raszereltek olyant is (EC-n nincs).
De ez meg egy korabbi idöre megy vissza amikor eredetileg ezeket az inditoraketaval felszerelt gepeket (2 db keszult eredetileg) egy kulönleges es specialis feladatra talaltak ki. A cel az volt, hogy le es felszalljon egy focipalyan. Biztos emlekeztek a Teherani tuszejtesre amikoris amcsikat tartottak fogva ott egy futballpalyan. Na azok kiszabaditasara terveztek azt a rendszert es 2 db gepet alakitottak at a celra. Viszont a sors ironiaja, hogy soha nem kerultek bevetesre a gepek mivel a tuszokat elengedtek par nappal a bevetes elött.

Előzmény: zolibá (3906)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!