Az I.n sorozatú mozdony öltözködik/vetkőzik egy lepedőn.
A Technika Vívmányai az utolsó száz évben, A Műveltség Könyvtára, Budapest, Athenaeum, 1907
Lássuk be, hogy 1907-ben nemcsak a mozdonytechnika, hanem a nyomdatechnika is elsőosztályú volt: a hajtogatós melléklet abszolút pontos kétoldalas nyomásokból, stancolásokból és ragasztásokból állt! Nem volt gond a színhelyességgel!
Szia, a kép összefüggy a kéréseddel? Ui. ez egy 496-os (leglábbis a MÁV-nál ennél a pályaszámnál szerepelne). A 492-es a 85-ös szerkezetszámú külsőkeretes Klien-Lindner kanyarbeállós, szertartályos mozdony. Amúgy utánanézek mindkettőnek.
Nyáron voltam kinn a Nyugatiban egy különvonat miatt, akkor is hátramenetben jött a mozdony, azt mondták 45-tel jöttek visszafelé. Tehát a közelmúltban is volt rá példa.
Annyira amúgy tényleg nem vészes, csak ugye lassabban lehet közlekedni..
nagymozdony kategóriaországmozdony
Ausztria
109.13
Ausztria
52.4984
Egyesült Királyság személyzete
424.009
Írország személyzete
324.540
Magyarország
109.109
Szerbia
01-088
Szlovákia
475.196
Szlovénia-Olaszország
728,022
kismozdony kategóriaországmozdony
Csehország
464.202
Magyarország (MÁV)
275
Magyarország (BKV)
27
Szlovákia
331.037
Nem, gyakorlatilag túl nagy különbség nincs a vezethetőségeben, akár egyenes akár fordított állásban mész! A fordított állás hátránya inkább akkor mutatkozik meg, ha szenes géppel mész, mert akkor a szemedbe fújja a szénpoort a menetszél, illetve a nyitott szerkocsis gépeknél (204, 324) ehhez még hozzá jön az esetleges eső, hó és szél okozta kellemetlenség, ami ellen ilyenkor nem véd semmi.
Bár számodra a "fordított" mozdony volt a lényeg, de azért a "szép" játszókocsi is megérdemel egy kis figyelmet. Ezzel kapcsolatban jó három hónapja írtam egy kis szösszenetet a személykocsis topikba... :-)))
valami filmjelenetet többször is láttam, tán a századunk sorozatban, talán hegyesorrú mozdony volt, mindenestre egy nagyobbfajta gépre emlékszem. 203???