A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
A tiédet beszámítottam egy RT LC-be. Az RT LC-vel mentem sokat, a tiéddel csak Tatabánya-Paks távot. De meg kellett volna tartanom, annyira patika gép volt.
Hogy állsz a kilóméterekkel? Mennyit raktál azóta bele?
Elméletileg igen, mivel a váltóház megegyezik, a segédváz befogópontjai megegyeznek. Egyedüli a váltókarnál kell egy kicsit variálni szerintem a faudi fejekkel, mivel más szögben fog állni(gyakorlatban nem próbáltam, csak elméleti okoskodás)
Köszönöm a szakértést, ez a sok festegetés nekem sem a barátom. Hirdetnek egy új kasznist, gyári ezüst festéssel is, emészthető áron.
Ha már bejöttél a csőbe, légy szíves még egy nyűgömre adjál választ. A lábszög nagyon hegyes ennél a szériánál, és az 1150 Gs jobb volt ebben. Cserélhető a komplett lábtartó elem a váltóval és fékkel a gs-ére, szerinted? Annál előrébb van a láb.
Amit még sosem értettem, hogy rálocsolnak egy raklap pénzt az esztétikára és nem maradt már arra, hogy 4 gyforma színű indexbúra legyen(elöl fehér-hátul narancs), valamint a telelever kar jobb oldali befogatásánál pótolják a hiányzó filléres műanyag zárókupakot.
Hülyeséget beszél, ebben szervófékes ABS van. A legegyszerűbben képről úgy tudod megkülönböztetni, hogy a szervóson az ABS jeladógyűrűn a bevágások keskeny téglalap alakúak, míg az újabb modellé vastag négyzethez közelítő formájú. A motorral biztos sokat foglalkoztak, mert teljesen át lett fényezve. Tank/ülés alatti idomok/olajhűtő takarók/első sárvédő-gyáriban nem volt fehér színben; kerekek/első villaszárak/telelever lengőkar/lámpatartó idomok/műszerfal krómozott alja/szelepfedelek-gyáriban nem volt fekete színben. + az 1150 duplagyertyás szelepfedelek vannak rajta, ami szintén nem volt gyárilag a 850-en.
Ennél a féknél engem éppen a stabil szervófék nyüszögése idegesített, ezek szerint attól csak jelentős átalakítással lehet szabadulni.
Most beszéltem egy 2007-es R 850 R eladóval, aki azt állítja, hogy az már nem szervófékes ABS-el szerelt. 2007-ben váltottak féket, de ez már akkor kifutó széria volt, hát nem tudom, és egyelőre Miskolc, nekem messze van, és ezt már a modernebb kasznival gyártották. Még nyűglődök egy kicsit...
Ez még az 1100 széria alapú, van egy ugyanilyen kinézetű, de már az 1150 alapokon (6-os váltó, kényelmesebb kormány, szebb kerekek stb) Comfort a neve, igazán az tetszene, de ABS-el. Sajnos ebből még No-ban is kevés fut, az olasz meg nem ABS-el van. A szervós ABS azért érdekel, mert azokon már az van.
Igazad van, ez a motor nem vinne bele a rosszba :-)
Ja, és 1150-nél (ami alatt értem természetesen a 850-et is) létező opció, hogy az ember beépíti a régebbi fajta ABS-t. Ehhez ugyan cserélni kell a kábelköteget, de ha nagyon akar az ember ABS-t, akkor tud csinálni belátható összegből.
Nagyon sok dolgot lehet ezekről találni, de valójában bármikor tönkremehet, Jellemzően ennek azonban nem az az oka, amit Zöldi ír, hanem tényleg a fene sem tudja, hogy mi. Ugyanis mentek tönkre egészen új korukban, meg mennek százezreket hiba nélkül (az én ST-mben pl. ugyanakkori az egység, mint a motor, valami 170k kilométerrel).
De jellemzően nem a hidraulikus részük hal meg, hanem az elektromos.
Ez a fék egy hidraulikus drive-by-fluid rendszer, olyan, mint a kormányzásoknál a Citroen DIRAVI-ja volt.
Azaz a karral vagy pedállal egy hidraulikus jelet adsz, ez indítja el a hidraulikaszivattyúkat. Ezzel a részével gyakorlatilag soha nincs gond.
Amik meg szoktak halni benne, azok a szivattyúmotorok. És mivel ezek nem érintkeznek a folyadékkal, és főleg nem érintkeznek az abban esetleg keringő darabkákkal, valószínűtlen szcenárió, hogy ezek miatt pusztuljanak el. Az még lehet, hogy ha nagyon gatya a folyadék, akkor téves jelet kapnak és ezért össze-vissza szabályoz a rendszer, amitől hamarabb elkopik benne minden, de ez nem egy két perces folyamat, és tutira érezni, hogy össze-vissza működik a fék.
Szintén valószínűtlen, hogy azért pusztulnak el, mert az ember tud rendesen fékezni, és nem az ABS menti meg a seggét állandóan.:)
Azért valószínűtlen, mert ebben a rendszerben minden mozog minden fékezésnél (azért nyüszög), csak az ABS-modulációnál a vezérlődugattyú belsejét visszahúzza a mágnes (és ezt a funkciótesztnél nem tudja tesztelni, tehát nem tudna olyat, hogy induláskor egyszerűen sztrájkba lép, csak akkor venné észre, hogy gond van, mikor csökkentenie kellene a fékerőt).
Olvastam olyan feltételezést is, hogy a részben integráltak (amiknél csak az első fék hat a hátsóra, de a hátsó nem hat az elsőre) kevésbé hisztisek, mint a teljesen intergráltak.
De az a helyzet, hogy ez talán az 1200-nál igaz, az 1150-nél valószínűtlen, mert ott csak az RT teljesen integrált, és mindennel szokott baj lenni.
Összegezném, hogy szerintem mi a helyzet: ha az ember talál egy amúgy frankó motort, amiben ilyen van, akkor vegye meg és használja nyugodtan. Ha meghal, akkor vagy talál egy működő egységet olyan áron, amit tud vállalni (vagy megjjavíttatja), vagy pár tízezerből átépíti ABS nélkülire. Mivel az összes ilyenből létezett ABS nélküli, ez teljesen legális megoldás szerintem.
Ebben nem az i-ABS van (aminek az első generációja van az 1150-esek végében meg az 1200-asok elejében), ez nem vinnyog. Kevésbé is hajlamos meghibásodni, cserében jóval butább.
Én most vasárnap próbálgattam egy ismerős 850-esét, abban nem vinnyogott az ABS. Azt nem figyeltem, hogy működik-e az ABS, de indításnál biztos villogott a visszajelzője, menet közben asszem nem világított.
Olyan szép csendes motorhanga volt, gyári kipuffal! Jó volt vele menni, nagyon kényelmes az ülés és a kormány. A teljesítménye elég harmatos, főleg az 1250-ről átülve, de ez a motor nem is arról szól.
A kiiktatásról már olvastam, az még nem aktuális. Azért a meghibásodás okairól szívesen olvasnék még, ha van energiád rá. Gondolom ez többeket érdekelne.
Mikor teszteltem az RT-t, ugyanezt éreztem a gyári plexivel. Mosógép, amiben egy gyújtáshibás rotakapával együtt forog a fejem :-) aztán vettem egyet bizniszre, amin Wunderlich plexi volt és álomjó volt. Ugyanez a K1600GT. Barátomnak tökéletes nekem leszedi a fejem. Van köztünk 15 centi különbség.
Ismerek gs-t 250 ezer felett, amiben még a gyári "integrál" pumpa van. Azt beszélik, 2 dologtól döglik meg: a tizenévig fenthagyott gumi fékcső elkezd degradálódni belülről, és belemegy a pumpába a sok kis getra. A másik meg, hogy sosem használják az ABS-t (mind ismerünk ilyen motorosokat) és nem cserélnek fékfolyadékot, ami meg megtámadja. További kérdésekben Tcaoe kartárs fog segítséget nyújtani.
Ahogy mondod, szerintem sincsen döntő különbség az 1200 OHC és DOHC között, hacsak nem az áttétel, ami Mackó tesztjében is szerepel. A hangja nekem már túl erős is volt (Gs) a csappantyú miatt, az előnye, hogy talán adott valami nyomaték többletet 2500-tól. https://www.youtube.com/watch?v=SZsCAhnh3Rg
A jelentős különbség az 1100,1150 és 1200 széria között, az a váltó, valamint a súly megtakarítás, de pl a rugóstag az 1150-ben jobb volt, vagy a súlytöbblet miatt rugózott jobban?
Ha már 1150, akkor azt mondjátok meg, a szervós fék ABS tényleg egy időzített bomba az elromlás miatt? Nem nagyon szerettem az 1150 GSA-ban és az 1200 Rt-ben is, a vinnyogása miatt. Egy r 850 R-t nézegetek a páromnak, ami szervós fékkel szerelt ABS-el van.
Az RT-t jobban be lesz hajlítva a lába, amitől előbb fog elfáradni. Rövidebb a rugóút, ettől szintén. A konténerek még nagyobbak rajta. Az a baszom plexi nagyon nagyon kérdéses, lehet Neked jó lesz, de neki meg mosógépbe kerül a feje tőle. (én a széria plexin egy 2006-os RT-n konkrétan nem találtam olyan állást, amivel szívesen mentem volna 20 km-nél messzebb 100-zal.)