Mindkettőből elég lesz egy egy dobozzal bőven. A Penetrátorból a vöröset vedd, az jobban takar. Teljesen fölöslegesen fested le az egész alját, semmit sem érsz vele. VASRA VALÓ, NEM ALVÁZVÉDŐRE! Mégegyszer írom: igen alaposan át kell nézni az alját, a doblemezeket, a csomagtartó alatti részt, a sarkokat. Minden egy kicsit is gyanús részt megpiszkálni csavarhúzóval. Ha megrepedt a gyári védelem, akkor addig drótkorongozni, amíg körben egészséges nem lesz. Ezután fested két sorral(két óra elég a sorok között) majd a javított részeken ecsettel húzod rá a masszát, azért hogy a kavics ne verje le a festéket. Rugalmas marad. Az "alvázvédőnek" feladata a víz és a só távol tartása. semmi több. A lentebb ajánlott bitumenes cuc biztos jó lehet, de kell egy másik ilyen méretű edény abba a felét leöntöd, vagy kanalazod, és a legjobb a lakkbenzin. vagy rücsipisztollyal fújod fel, vagy ezzel a piacos alsótartályossal. A pisztolyoshoz kell egy kiürült rücsis vagy alvázvédős doboz amit töltögetel.
Ha ks 500-at veszel akkor négyet vagy ötöt azért vegyél. Teljen el egy fél óra a sorok között, és egymásra merőlegesen vidd fel. Ja, és vegyél nejlon fóliát meg maszkoló szalagot, mert az atya isten is olyan lesz körülötted. (a kocsi fényezett részeit maszkold.)
Az nagyon jó, ha lemosod magas nyomásúval. azzal kezdd. Aztán védőszemüveg, majd a flexre csavart drótkoronggal a gyanús helyeket megbasztatod. rögtön kiderül, hogy kilyukad vagy sem(sajnos ki fog) Ha kilyukadt, akkor az lakatosmunka. ha nem akkor addig drótozod amíg a rozsda tart(látni fogod. Majd 1.6-os vagy 2-es koronggal óvatosan kiköszörülöd a rozsdát, aztán lekened penetrátorral. (4000 egy dobozzal) Ahol jó a lemez ott is kenheted ezzel, de oda a 2K epoxy alapozó a legjobb, ez is kb ilyen áron van. Aztán el kellene masszázni, ez valamelyest pótolja a kavicsverés elleni védelmet. Pl Body 999, vagy Carsystem, vagy ami még jó, az a Würth K+D. Ezek után le lehet locsolni ilyen bitumenes alvázvédőkkel, de javaslom a carsystem márkájút, az sokkal jobb mint a body.
Van most egy busz. Iveco Daily alváz, a többi egyedi felépítmény nagyrészt üvegszál. A többi zárt szelvény. Na ez van elrohadva, erre kellett most árat mondani. Ja, meg hogy mennyi idő lesz...
Képtelenség. Még az ár az hagyján. de hogy mennyi idő!?
A múltkor csináltam egy Ford EscorD-ot. '92-es. láttam alulról, úgy mondtam a két küszöbre oldalanként egy huszast, a taposókra hátul egy tizest, meg az első taposókra is egy tizest. Aztán hozott egy tanklyuklemezt is, hogy azt is kéne. A szét-össze szereléssel együtt bő öt műszak ment el rá. Pénteken fél 8-kor álltak felettem, hogy zárnák már a műhelyt. 75 lett a vége, de ebben volt egy doboz massza és egy ilyes sprés üregvédő is. Az anyagot ő hozta.
Sajnos mindenki végső árat akar rögtön. Hozza el és ránézel,ha már a taposónál is gáz van akkor úgy mondod az árat. Nem bontod meg,szerintem senki se engedné csak az akinek mindegy mennyibe kerűl. 1000-ből talán 1 ilyen.
Ezt valahogy soha nem értettem,egy min- max árat lehet mondani. Szinte minden kasznis tudja,ha annyira rohadt akkor ott már mást is kel csinálni. Értelmes ember megérti,aki nem annak meg jobb nem csinálni. Ahogy Peti is leírta,teljesen korrekt.
Hát, azért valamelyest lehet tudni. főleg olyannál ahol nincs burkolat rajta. Az "új" főnököm akart lakatoltatni velem egy bravo-t. tudta hogy szar a küszöb, de azt akarta, hogy két nap alatt hajtsak rá táblalemezből, mert nem lehet rá kapni. aztán megmutattam a kalapácsot a küszöbperemnek alulról, és a két oldalról hat nagy lapát rozsda jött le. taposó-belső-középső majd a külső burkolat. nem lett belőle semmi. deficites lett volna, lebeszéltem róla. Az ilyet akkor éri meg, ha a, magadnak csinálod, b, a gazdájának megéri mert annyira szereti, c, megéri mert értékes és/vagy ritka.
Nem. De ha látatlanban túl sokat mond akkor eleve máshoz megy. Ha túl keveset akkor ordasul megszívja.
Ez az egyik olyan amikor először le kell bontani, megnézni mi a helyzet és utána lehet mondani mennyiért vállalja el. Namármost a bontásnak is van költsége, és az ügyfél sem tud elmenni fél küszöbbel - szóval necces az eset.
Mostanában úgy kérdezősködtem árazásokról... Ha csak a külső borítást kell, és alatta minden hibátlan, oldalanként 15. ha a középsőt, a belsőt és a taposót is javítani kell akkor +15-20 oldalanként tekintve hogy mennyire szar. A nyúlvány ha a hátsóra gondolsz az szopó, mert nincs hozzá javítóelem(MIÉRT NINCS!?) Eléggé alakos. oldalanként 15 körül.
Már több mint egy éve megvan az st 3000mini,de eddig csak bázist fújtam vele. Tegnap nem volt kedvem még plusz öt métert sétálni, mivel apróságokat festettem (tejes doboz méret) azt fogtam be akrilt fújni. Pár próba után,tökéletes képpel működött. Később teszek próbát lakkal is.
Kész lett a kis opel, a 2k csak 10% lett higítva igy is kicsit sürü volt az anyag.Nyomás 1,5-2,0bár között mozgott a fiuk szerint.Lényeg,hogy egyenletesen porlasz,szépen és nagyot terít 1,4-s fuvókával van szerelve.
1,2L+edző+hig. volt az autóra,ebböl 0,8L+e+h fogyott el 2rétegben.Elég takarékos is.
Nem gond ha megy festett felületre is. Alvázvédelmet nem csinálok csak magamnak. Sok különböző anyag van van forgalomban,festékboltban adnak rendszert szerintem. Mivel mindig öreg autóim voltak,én felfőztem a fáradt olajat,zsírt,alvázvédőt és nyomtam az üregekbe s az aljára. Utána hosszabb poros út,majd ismétlés pár hét mulva. Nekem bevált,ami rozsda volt annyi is maradt. A rozsdába is beszívódó olaj+olajsár tud szigetelni. De ez nem mai történet,már vagy 15 éve játszottam meg utoljára.
Most beltérre megy a taposókra meg pár kisebb helyre. Esetleg a csomagtartót is kifújom belülről. Ha festék is marad pár helyen ott is jó lehet? Kívülre mit tudnál ajánlani alvázvédő alá javitás után?