Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

z8946 Creative Commons License 2017.02.20 0 0 47777

Üdvözletem! Érdeklődnék,hogy a daihatsu terios régebbi (2000 év környéki) típusa megfelelő lehetne-e egy hobbivadásznak , a vadászterületre való ki ill. visszajutásra. Főként az érdekelne,hogy mire elég a 4 kerék meghajtása, zalai agyagos területen.Kb. 50-50 % megosztásban kellene terepre ill. közútra is. 1000-es samuraim van, ami nagyon jó szolgál terepen, de kellene egy 5 ajtós  komfortosabb autó,amivel le lehet menni a közútról.Az ár-érték arányuk is jónak tűnik,de nem ismerem őket, keveset látni az utakon.Még az sx 4 4x4 is tetszik,arról is mondhatnátok pár szót.Terepen óvatos duhaj vagyok...Előre is köszönöm a hozzászólásokat,észrevételeket.

tamas anya Creative Commons License 2017.02.19 0 0 47776

Miért?

Előzmény: Tie (47742)
vm_motor Creative Commons License 2017.02.13 0 0 47775

Köszi. Az uhk-t tudtam "nálunk" is így hívták.

Előzmény: Törölt nick (47765)
skt15 Creative Commons License 2017.02.12 0 0 47774

Számomra azért evidens, hogy CSAK terephasználat nincs.

Előzmény: Törölt nick (47771)
skt15 Creative Commons License 2017.02.12 0 0 47773

Ezek zömében 15-20 éves L200-asok, L300-asok, Hilux-ok, Terranok stb. 

Előzmény: skt15 (47772)
skt15 Creative Commons License 2017.02.12 0 0 47772

Menj el erdészetekhez, erdőgazdaságokhoz és kérdezz.

Nem akartam több 100 ilyen autót mondani, mert én csak néhány tucatban ültem.

Előzmény: Törölt nick (47770)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.12 0 0 47771

"Tudva azt, hogy az igazi terepen 20 km/órával sem lehet közlekedni."

 

Én ugyanis azt nem tekintem terepezésnek, amikor épp leér a delikvens az aszfaltról és hengerelt földúton csapatja 60-70-el.Na jó, lehet hogy 20 métereként van egy bokáig érő víztócsa. Ha ezt számítom, némelyik járatom a busszal bőven megfelel  ezeknek a  kritériumoknak:)

Előzmény: skt15 (47769)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.12 0 0 47770

Akkor megemelem a kalapom a sofőrök előtt. Én "20éves korom óta vezetek.most múltam 58. összeadtam a kilómétereket nemrég, mert főleg hivatásosként üzemeltem, jelenleg helyi járaton egy nagyvárosban buszon, voltam nemzetközin is.eddig durván 1.4-1.5 millió km van a seggemben.Ennek 95 %-a műút,  Terep a seregben Kraz 255-ön harckocsit szállítva, csörlőzve, mentve, 50000 km van leigazolva.Ezeket átélve 500000 km csak terepen hány évig tartott? Tudva azt, hogy az igazi terepen 20 km/órával sem lehet közlekedni.

Előzmény: skt15 (47769)
skt15 Creative Commons License 2017.02.12 0 0 47769

Én többtucat japánt ismerek 500000 feletti terepfutással, de láttam 900000-est is.

 

Előzmény: Törölt nick (47766)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.12 0 0 47768

De olyat sem, amelyik kettészakadt.

Előzmény: Tie (47764)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.12 0 0 47767

Egy O-a kimaradt, 80%-ban természetesn

Előzmény: Törölt nick (47766)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.12 0 0 47766

Én sem. Amikor az enyémet (dobozost)vettem, 23400 volt benne.A TITÁSZ akkor cserélte le őket 3 gyémàntosra és a söfőrje szerint a számláló 2x  fordult át.Ezt kb. 8%-ban terepen teljesítette tizenév alatt.(nemtom pontosan bocs).

Az általad lített 500000 km-erből mennyit ment olyan terepen?

Saj gy a Sofőrrel később beszéltem, nagyon örült az új kocsinak. Meleg, kényelmes, gyors..Ha viszont rosszabb időben mentek vonalbejárásra, 2 autóval csinálták, mert sürűn elakadtak ott ahol az UAZ simán elment. Nem én mondtam, hanem az, aki munkaiddőben off-roadozik napi 8-10 órát fizetésért.

Előzmény: Tie (47764)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.12 0 0 47765

Akkor a kalocsai Gábor Áronban így hllottuk az "öregektől, ma "szlengnek" mondanák.

A HöKi a HK lenne, az "uháká" pedig az úszó harckocsi könnyített kiejtése volt.

Előzmény: vm_motor (47763)
Tie Creative Commons License 2017.02.12 0 0 47764

Mondjuk én meg olyan uazt nem láttam, amiben lett volna 500ezer km. 

Előzmény: Törölt nick (47759)
vm_motor Creative Commons License 2017.02.12 0 0 47763

Köszi a választ , de félre értettél én a "höki"-t nem értem, mert ha "HK"lenne az világos

(harc kocsi), de, hogy miért "höki" azt nem fogom.

 

Előzmény: Törölt nick (47760)
Boarhunter Creative Commons License 2017.02.12 0 0 47762

Agyonsztárolt?

Itt egyvalaki "sztárol" agyon valamit. Te, a ruszki szemetet.

Itt elég elvetemült alakok vannak akik versenyeznek meg ilyesmi, ennek megfelelően az alapvetően nem ilyen célra készült vasakat néha szerelni kell. Ellenben a normál felhasználás mellett nem meglepetésbuli a rendesen megtervezett, méretezett gépek használata. A kopó alkatrészek mint mindenen, ezeken is kopnak de legalább normális minőségben lehet őket pótolni, nem úgy, mint a ruszki szemetet amihez olcsó ugyan a pótalkatrész de annyit is ér.

 

Előzmény: Törölt nick (47759)
skt15 Creative Commons License 2017.02.11 0 0 47761

Persze. Kérdés hogy arányaiban mennyit kell javítani.

Előzmény: Törölt nick (47759)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.11 0 0 47760

Igen, hogy pontosítsak zömével T55-ösöket, néhány T72-est is. Úgy jön ide, hogy az orosz technikákról volt szó.Ha mégsem tartozna ide, elnézést kérek, nem akartam "offolni."

Trélerrel nagyon sok mindent szállítottak a civil szférában Munkagépeket, hatalmas tartályokat, stb. Igaz, nem Csmz-3-al, mint a seregben hanem sokkal jobb, általában német gyártmányúakkal és sokkal alacsonyabbal.Ezeken ZIL agyakon voltak ZIL kerekek párosával. Ne tudd meg, mennyi defektet javítottam a két év alatt. 24 kerék volt 3 sorban.

Előzmény: vm_motor (47758)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.11 0 0 47759

Visszaolvastam egy kicsit ezen a fórumon és azt találtam hogy az agyon sztárolt "minőségi " vasakat szintén kell szerelni. Azt is olvastam hogy kettétörnek, szétszakadnak, szétmegy a futőmű, kuplung, stb. Itt írták, méghozzá a "MINŐSÉGI" japán és más vasakról.Akkor miért szar egy orosz technika ha szintén rohad?Ismétlem, UAZ-t még nem láttam kettétörni.

Előzmény: Boarhunter (47757)
vm_motor Creative Commons License 2017.02.11 0 0 47758

Kérdezném ez mi lehet : "höki szállító trélert"; gondolom a tankokat szállító trélerről van szó, de hogy is jön ez ki?; mert más tréler nem volt (az én időmben 74-76).

Előzmény: Törölt nick (47756)
Boarhunter Creative Commons License 2017.02.11 0 0 47757

Erős, nyűhetetlen váz, váltó, osztómű, hidak, egyszerű, helyszínen javítható technika.Páratlan terepjáró képesség.legjobb ár-érték arány.

Vicces kedvében tetszik lenni. Az uaz nem éppen lóerőkirály motorja is szépen ropogtatja a féltengelyeket...a nivát meg hagyjuk, szar első féltengelyek, ótvar módon fellógatott első difi...

Ha az árához hozzászámoljuk azokat az órákat amiket szereléssel kell tölteni, már igencsak más a matek.

Előzmény: Törölt nick (47756)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.11 0 0 47756

Nekem is van ilyen autóm, egy alig öt éves lentebb említett négykarikás német, meg egy 1000-es v2-es amerikai motor is olyan. Tudom miről beszélsz, de azt is hogy én miről. Mint írtam, nem tagadom le hogy az idő elment fölöttük, de az elvet, ami szerint azok építve vannak sokkal jobban szeretem:Erős, nyűhetetlen váz, váltó, osztómű, hidak, egyszerű, helyszínen javítható technika.Páratlan terepjáró képesség.legjobb ár-érték arány.

Lehet, hogy a vonzalom azért is olyan erős, mert a seregben Kraz 255-el húzogattam höki szállító trélert, szinte naponta, mert kiképző ezred volt, télen meg (1980-81es télről beszélek) az árokba csúszott, fordult buszokat, tartálykocsikat, stb. mentettem. Tudom mit bír. -20 C-ban a v8-as diesel motor(nem a 212-es 2 ütemű 6 hengeres dieselről beszélek) fordult kettőt és indult.

Előzmény: nyuszy (47754)
Tie Creative Commons License 2017.02.11 0 0 47755

Ott van kapásból a RoverV8 elődje, a Buick215. Az ötvenes években csinálták meg, full alu 3.5-ös motor, és volt belőle gyári 230 lovas karbis verzió. 

Előzmény: skt15 (47750)
nyuszy Creative Commons License 2017.02.11 0 0 47754

Az van, hogy egy japánnak akkor nyitod ki a motorterét, amikor utántöltöd az ablakmosót.

Azok az idők már elmúltak, amikor az ember napi szinten ellenőrizgeti a csöveket meg csatlakozókat, hogy hátha valami szét akar dőlni, amitől aztán megellik az egész motor.

Előzmény: Törölt nick (47748)
skt15 Creative Commons License 2017.02.11 0 0 47753

Nekem se előtte, se utána egyik autó sem.

Előzmény: Törölt nick (47752)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.11 0 0 47752

Sok ismerősömnek meg nem, viszont van egy, akinek a diesel BMW-je is égette,,meg repesztette a hengerfejet.

Előzmény: skt15 (47750)
skt15 Creative Commons License 2017.02.11 0 0 47751

Ahogy mondod. Csak rendkívül ésszel lehet használni, akkor meg?

Előzmény: Törölt nick (47749)
skt15 Creative Commons License 2017.02.11 0 0 47750

Nekem megfőzés nélkül is égette. 

Egy 40 évvel ezelőtti nyugati vagy japán is fényévekre van tőle.

Előzmény: Törölt nick (47748)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.11 0 0 47749

Hát, ezek nem versenygépek, igaz.Mindenhol igaz, hogy csak ésszel!

Előzmény: skt15 (47747)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.11 0 0 47748

Azért mert a motorját megfőzik. Nincs rajta olyan ellenőrző rendszer mint a diesel Audimon. Csipog ha kevés a hűtőfolyadék, csipog ha a rendszerben esik a nyomás(kihasad egy cső és picit szivárog)Csipog ha melegszik.Itt van egy hőmérő és kész.Ha nem nézel rá, vagy (uram bocsá')megszakad a vezeték és cseszel rá hogy nem mutat semmit, megfőzheted.A legtöbbször azok szokták, akik hozzászoktak a fent említett kijelzésekhez.Vagy a részeg, esetleg képzetlen vagy hanyag kiskatona.Ilyen is volt sok.

Előzmény: atompyka (47743)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!