Keresés

Részletes keresés

M41 2202 Creative Commons License 2005.09.12 0 0 13583

Ja-ja. Nem is az összegen van a lényeg, hanem az egész hozzáálláson.

Előzmény: Törölt nick (13582)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.12 0 0 13582
Ja és erre még a fotózás, meg a lezárt területek! Golbergerwerk!
Előzmény: m61019andras (13573)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.12 0 0 13581

Zólyomban nem voltam, de már az is szimpatikusabb, hogy mindenki számára hozzáférhetővé tették a programot, azzal, hogy ingyenes volt.

 

A szervezés közti különbséget meg majd elmondják azok, akik voltak Zólyomban és megnézik a Park-osat is.

 

De van egy sejtésem. :-))))))))))

Előzmény: M41 2202 (13580)
M41 2202 Creative Commons License 2005.09.12 0 0 13580
Nem aprózzák el a dolgot. Itt akkor ennyivel profibb lesz a szervezés Zólyomhoz képest?
Előzmény: m61019andras (13579)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.12 0 0 13579
Felnőtt 1500 Ft hétvégi 2500 Ft.
Előzmény: benbe (13578)
benbe Creative Commons License 2005.09.12 0 0 13578
És mennyi az annyi, mert a honlapon semmit nem írnak...?
Előzmény: m61019andras (13573)
A.Balu Creative Commons License 2005.09.12 0 0 13577
Bocsánat csak ex fűtőházfőnök - sajnos!!!
Előzmény: A.Balu (13575)
P_Oli Creative Commons License 2005.09.12 0 0 13576
Tavaly sem volt occsó, nem emlékszem mennyi, csak arra hogy szívtam a fogamat, pedig a vonatokra sosem sajnálom a (vékony) bukszámat.
Előzmény: m61019andras (13573)
A.Balu Creative Commons License 2005.09.12 0 0 13575

Kösz, ennek örülök!

 

Nemrég hallottam, hogy évente többször mennek Kisterenyére vasútbarátok Hollandiából, Németországból, Ausztriából, a többi környező országról nem is beszélve. Ebben az az érdekes, hogy megkeresnek egy régi ott dolgozót, Ő általában a fűtőházfőnök szokott lenni. És bejárják az Ő vezetésével a fűtőházat.

 

Szóval érdeklődő van bőven, még egy rakás romhalmaz iránt is!

 

Megpróbálom felvenni a kapcsolatot a MÁV illetékeseivel is.

Előzmény: Törölt nick (13566)
cshmiki Creative Commons License 2005.09.12 0 0 13574


winDirVariable="E:/WINDOWS"
winDirVariable="E:/WINDOWS" Köszi az információt!

Egy kicsit le vagyok törve:(

Előzmény: OKU30 (13567)
m61019andras Creative Commons License 2005.09.12 0 0 13573

Ja és mindez ingyen...

 

Na ez az amire itthon még várni kell egy pár száz évet. :-( Most kaptam meg a Gőzmozdony Verseny szórólapját és meg kellett állapítsam, hogy nem olcsó a belépő.

Előzmény: OKU30 (13571)
Szilis Creative Commons License 2005.09.12 0 0 13572
ühüm, akkor ez volt az, amit nem értettem. Arról pedig, hogy 1996-1997. után hova lettek, el nem tudom képzelni, gondolom, selejt.
Előzmény: rezgaras (13550)
OKU30 Creative Commons License 2005.09.12 0 0 13571

Szombaton, 2005.09.10.-én kiváló gőzmozdonyozás volt Zólyomban. Számomra az utóbbi évek talán legjobb rendezvénye volt. Selzthal is jó lehetett volna, de ott már a túl sok érdeklődőtől nem igazán lehetett hozzáférni a dolgokhoz. Zólyomban kiváló volt a rendezés, minden nyitva volt (fűtőház, főműhely), akár torony iránt lehetett rohangálni keresztbe-kasul a vágányokon (mégse akarta senki elüttetni magát az áthaladó vonatokkal). A parádé megfelelően volt tájolva, a nap jó helyről sütött és a fotósoknak oda volt készítve egy pőrekocsikból álló szerelvény. Ja, és mindez ingyen...

Indulnak a mocik a parádéra. Foto:Mallet

A 10 óra 40 perces érkezés helyett két órás késéssel érkezett a magyar különmenet. (Foto:Mallet) A rendezvényt ennek megfelelően kb 20 perccel később kezdték, a nézők pedig udvariasan megtapsolták a végre befutó szerelvényt. Összeállítás: A25,019; Aa 1078; 4252; ABak 201089;

Végre felsorakozhattak a rajthoz a gépek (Foto:Mallet) Balról jobbra:

ZSR 310.433 Ruttka (Bp 957/1896 MAV 377,313->CSD->GaramCukor 3)

CD 313.432 Ostrava (BMMF 128/1904 kkStB 162.43->CSD->DRG 98 1223->PKP->NHKG)

MAV 22,034 Budapest (Bp 5016/1929 MAV 275,034)

ZSR 422.0108 Zólyom (BMMF 346/1909 StEG 41002->FBD->N-M->CSD->SverZP)

ZSR 331.037 Pozsony (Bp 5984/1949 MAV 375,666->1991:CSD)

Padlógázzal rajtol a mezőny (Foto:Mallet) A CD 313 gyorsult mindíg a legjobban, a mi Nyalókánk volt a sereghajtó. (Feltehetően nem volt rendesen felfűtve, csak azt tudta mondani, hogy fff...fff...fff, rendes hang nem jött ki a torkán)

A jó kis 377-es... (Foto:Mallet) Jellemzően második volt a gyorsulásokon, a mazsorett lányok szöktetésében pedig abszolút győztes.

Vége a bulinak, indul haza a Pozsonyiak különmenete. (Foto:Mallet) Sorrenben: 422.0108; D6-0497; Ci3-9738; Ci4-7995; Ci4-1358; Ci4-1588; 331.037 (a kiállításhoz képest megdeltázták az egész szerelvényt)

Utolsónak távozik a mi vonatunk (Foto:Mallet) Először behúz a személypályaudvarra, majd a nagy BoBo körüljárt és így folytatta az útját Magyarország felé.

Fakopi Creative Commons License 2005.09.12 0 0 13570
...holnapután lesz...
Előzmény: Fakopi (13568)
Szilis Creative Commons License 2005.09.12 0 0 13569

A 394, 057 ideiglenesen (?) átköltözött Szilvásváradról Gyöngyösre.

Fakopi Creative Commons License 2005.09.12 0 0 13568
109,109 a hétvégén szépen bezöldült, a festést ma szeretnék teljesen befejezni. Még a hajtórudak sincsenek fent. Aztán még fel is kell fűteni, szóval van még bőven teendő a holnapra tervezett próbaút előtt. Tehát lehet, hogy inkább holnapután lesz, de ezt most még nem lehet tudni.
OKU30 Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13567

Két fűtőgép állt akkor Zeg-en, a 424-04 és a 424-12

424-04:

ex MAV 424,197. 1983.08.04 őta fűtőgép. 1997-ben szétvágva.

424-12:

ex MAV 424,161->SZD TM-70->MAV 424,1012. 1983.09.27. óta fűtőgép. 1992-ben Debrecenből került Zeg-re. Valószinűleg 1997-ben szétvágva. A szerkocsija megmaradt, 2002-ben a 424,005-höz lett csatolva.

Előzmény: cshmiki (13551)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13566
Szorítok ha kellek megtalálsz.......
Előzmény: A.Balu (13562)
A.Balu Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13565

Kisterenye néven nem találod, mert két falu Nagybátony és Kisterenye egyesítéséből lett Bátonyterenye. Egyébként a Hatvan-Salgótarján vonal közepe táján van, csodálatos hegyes terülteten.

 

www.batonyterenye.hu

Előzmény: Leopold (13563)
A.Balu Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13564
A fordító pótlása lehetséges és nem is túl drága! Ha találunk egy 20m-es hídszerkezetet azt beépíthetnénk. Jelenleg be van temetve a medence földel, de ez nem gond, mert ki lehet ásni és állítólag még a sínek is benne vannak meg a királycsap is.
Előzmény: A.Balu (13562)
Leopold Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13563
Akkor hol is van ez a Kisterenye? A kisterenye.hu nem létezik, pedig minden magyar helységnek van honlapja...
Előzmény: A.Balu (13562)
A.Balu Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13562

Húúúú! Mennyit írtál 5 perc alatt!

 

Természetesen nem arra gondoltam, hogy a magángyűjteményeket kell összeszedni. Sem a fűtőházak múzeumaiból nem számíthatunk ilyesmire.

 

A talajmentesítés gondot okozhat, de körül kell járni a témát.

 

Tapolca jó ötlet. De minél több fűtőházban járok annál inkább látom, hogy micsoda átalakítások voltak a dieselesítés miatt. Ronda ajtók, toldalékolás, füstelszívók elpusztítása stb. Nos Kisterenyén az átalakítás elég csekély mértékű, a WC-t és egy irodát építettek hozzá az épülethez. Bent is voltak átalakítások. De ez az épület még visszahozható eredeti sárga állapotába. És mint ilyen egyedülálló hazánkban.

 

Kisterenyei emlékek bőven vannak, mind írásos, fotó, mind pedig nem használt eszközök formájában. Én még ismerek olyan embert aki látta az eredeti épületet 11 állással sárga vakolattal és 7 füstelszívóval. Ő az egyik "dopping" a megvalósításban

látnotok kellett volna, ahogy megcsillan a szeme miközben hallgatja az ötleteimet. :-)  

Előzmény: Törölt nick (13561)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13561
A Januárban bezáró Tapolca azért volna erre sokkal alkalmasabb mert ott még minden áll minden működő képes és a városnak igen nagy a kötődése a vsúthoz, sok vasútbarát lakik arra és sok a külföldi túrista. Kiállított hajtányok. Vasútmodelező klubb terepasztalal. Nyáron nosztalgia gőzössel. Szinte látom a befolyó gempátot....
Előzmény: Törölt nick (13560)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13560
Meg ha a te (mi) tulajdonunkba kerül a fűtőház, még a talajmentesítés is hatalmas összeg amitől ő megmenekül csak az a kérdés az új tulajdodos is? Ha nem menekül meg az új tulaj, akkor már csődbe is ment..........
Előzmény: A.Balu (13558)
Törölt nick Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13559

"Aki jár Istvántelekre meg fűtőházakba biztosan tudja, hogy milyen sok használatlan eszköz kallódik az országban. Ezeket kiállítani jelenleg sehol sem tudják, nincs más lehetőség mint összegyűjteni őket, felújítani csoportos munkával és megoldani kiállításukat."

 

Mellesleg minden fűtőház ban talász kisebb nagyobb gyűjteményt.

 

Pl. Dombóvár saját házi múzeumuk van! nagyszerű kezdeményezés a fűtőházon belül.

Pl. Celldömölk az oktatóteremben kerül nemsokára kiállításra a fűtőház történeti gyűjtemény.

stb.

 

Az a kérdés, hogy Kisterenye emlékeiből lehet-e egy komly érdeklődésre számot tartó gyűjteményt létrehozni? Ugyanis a celli vagy a dombóvári és a többi gyűjtemény biztosan nem fog oda kerülni...............

 

Gőzmozdony? Honnan a Füstiben leállított gépek alkatrész bányák azért nincsenek kiállítva mert nem is kiállíthatóak. Esetleg egy két magán kézben vagy önkormányzati tulajdonban lévő gépet lehetne megvenni megszerezni.......

 

Inkább selejt dízel és villany gépeket lehet jobban elképzelni oda kiállítani.

 

Körfűtőház volt ugye? Akkor még a fordító korong is gond. Működik? Ha nem működőképessé tehető? Ha igen mennyiért?

 

Azért még mindíg lelekes vagyok és lelekesen támogatom a dolgot..........

Előzmény: A.Balu (13556)
A.Balu Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13558

Akár azt is, persze cska normális keretek között! Ehhez, és a felújításhoz kéne találni támogatót.

 

Mivel se az önkormányzatnak se a MÁV-nak nincsenek tervei az épülettel és környezetével, akár még fel is ajánlhatják a célra. Ez nekünk és nekik is jó, nekik azért mert jelenelg csak vegetál(még azt se), de ha történik valami csak plusz roadt sok költséggel jár akár a lebontása is.

Előzmény: Leopold (13557)
Leopold Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13557
Meg kéne venni a MÁVtól esetleg? Mik az alapelképzelések?
Előzmény: A.Balu (13556)
A.Balu Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13556
Mentsük meg a kisterenyei körfűtőházat!

 

Felvettem a kapcsolatot a bátonyterenyei főjegyzővel. Nagyon megörült érdeklődésemnek, meg persze az ötleteimnek is, amit a neki címzett levelemben fejtettem ki.

 

Az elképzelés nagyvonalakban egy fűtőházmúzeum létesítéséből áll, ahol bemutatásra kerülnek a  gőzmozdony üzem különleges gépei, esetleg később mozdonyok is!

Aki jár Istvántelekre meg fűtőházakba biztosan tudja, hogy milyen sok használatlan eszköz kallódik az országban. Ezeket kiállítani jelenleg sehol sem tudják, nincs más lehetőség mint összegyűjteni őket, felújítani csoportos munkával és megoldani kiállításukat.

 

Szóval, a főjegyző –aki támogatja az ötletet- válaszában megadta a MÁV Miskolci Igazgatóság Ingatlankezelő Osztályának elérhetőségét, velük kellene tárgyalnom az elképzelés sorsáról.

 

Kérek mindenkit, hogy akinek van valamilyen kapcsolata velük, vagy van építő jellegű ötlete a dologgal kacsolatban írja meg, akár e-mailben, akár ide a topicba!

Aki érez valamilyen ambiciót ahhoz, hogy segítse a megvalósítást jelentkezzen. Lehetne később gőzmozdonyvezető oktatást tartani, és egyesületként működni.

Most gondolom sokakban felvetődik a kérdés, hogy minek kéne még egy vasútpark. Az elképzelésemben nem egy „kis Füstit” szeretnék berendezni, hanem egyszerűen egy a többek között vasúti építészettel, gépekkel is foglalkozó kiállítást szeretnék bemutatni!

Jó lenne csinálni egy honlapot amivel népszerűsíthetnénk a terveket, remélem erre nem sokára sort keríthetek.

 

Induljon hát a: „Mentsük meg a kisterenyei fűtőházat” akció!!!

 

u.i.: nem lehetetlen, példaképként lebegjen előttünk a Kemencei kisvasút talpra állítása…!

 

YOSSARIAN Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13555
394,023 Nyíregyháza-Átrakó 2005.09.10.
cshmiki Creative Commons License 2005.09.11 0 0 13554


winDirVariable="E:/WINDOWS" Passz!

Nem emlékszem rájuk (akkor voltam 8-9 éves) :)

Előzmény: Elősiető (13553)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!