Keresés

Részletes keresés

jee_c Creative Commons License 2005.03.20 0 0 4316

Off

Na, elkészült egy többé-kevésbé használható programváltozat, amit feltettem ide: http://web.axelero.hu/jaraysz/energia/energia.html

 

Kb. 1 mega, amiben a hozzászóláok vannak a 4200-asig (képek nélkül). A következő verziója a programnak már tudja bővíteni a hozzászólás adatbázisát.

Nagyon csúnyán nem sikerült lefagyasztani a progit, de ha valaki játszik vele, teszteli, akkor örömmel veszem, ha jlez nekem a hibákról, amiket tapasztalt, mert akkor tudom javítani őket.

Lényeges lehet: a keresési eredmények megjelenítésekor, ha sok eredmény van, akkor érdemes megadni, hogy hány eredmény jelenljen meg egy oldalon, mert különben lassú lesz. Az eredmények böngészéséhez különben lehet használni bármilyen böngészőt (mondjuk én csak IE-t (MyIE) használtam), a könyvtárban levő temp0.html-t kell megnyitni. Egy csomó minden van, amit nem csinál a program, majd idővel fogja. Remélem. :)

On

S.P.T. Creative Commons License 2005.03.19 0 0 4315

Naptükrökhöz:

Lehet kapni Avery márkájú tükörfóliát, ami öntapadós.

Nagyon vékony, ezért nehéz felkasírozni, viszont éppen ezért tökéletesen felsimul a homorú felületekre is. Nekem van pár négyzetméter, kísérleti célra tökéletes.

 

Ha valaki igényes terméket akar előállítani, akkor alumínium lemez polírozva, lakkozva, vagy bármilyen fém lemez krómozva.

Ez tartós, megbízható.

Kisebb tükröket el lehet készíteni fémnyomással (1 m átmérőig), ez kis szériára tökéletes, 10-20 db után már akár be is hozhatja a szerszám költségeit.

 

De a sima tükör is nagyon jó megoldás (a hőt is visszaveri), amit fűteni akarsz vele, annak is van mérete, és az elemi tükör darabok, ha ezzel egy méretűek, akkor ugyan olyan a hatásfokod, mintha tökéletes paraboloid felületet hoztál volna létre.

 

jee_c Creative Commons License 2005.03.19 0 0 4314
Akinek kell, annak szivesen elküdöm mailben a keresőt. Adatokkal 1 mega körül van.
A fejklesztés a végéhez közeledik. Amint befejezem egy értelmes szintig, felteszem egy webhelyre. Majd akkor szükség lesz majd egy kis közös munkára (fel kellene cimkézni a hozzászólásokat).

Más:
Afrika, deotermikus energia:
http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&rov=3&id=4441
"Afrika áttér a geotermikus energiára?

A nyolc vezető ipari ország környezetvédelmi miniszterei az angliai Breadsall-ban pénteken szükségesnek látták elindítani az afrikai kontinens jelentős geotermikus erőművi programját - az ENSZ égisze alatt -, enyhítendő az afrikai országok energiaszámláját, és tekintettel arra, hogy a magas olajár miatt eladósodásuk növekedésével kell számolniuk.

A geotermikus erőműi fejlesztés tiszta energiára épül, a hévíz egyébként is ott rejtőzik a kontinens alatt, a Vörös tengertől Mozambikig. Ennek potenciális haszna óriási a máskülönben energiaforrásoktól megfosztott térségbeli államok számára. Ám a geotermikus erőmű program megvalósításához még jelentős technikai és még jelentősebb pénzügyi akadályokat kell legyőzni - húzza alá az ezzel kapcsolatos jelentés.

A miniszterek szükségesnek látják emellett az illegális trópusi fakivágás, ezen évi 15 milliárd dollárosra becsült üzlet problémájának kezelését is, amely miatt fokozatosan elpusztulnak az esőerdők. Ezen a téren azonban nem látszik körvonalazódni egyetértés, főleg a trópusi fával folyó kereskedés korlátozásáról.

National Geographic Online

2005.március.19"

Nem tudom, miért nem a napenergiát nyomatják, abból is van nekik dögivel.. Hely is van bőven hozzá.
erbe Creative Commons License 2005.03.19 0 0 4313
Jó hírek!
Néhány napja kaptam meg a legújabb Elektronet szaklapomat. Két cikksorozat megy benne a megújulókról.
"Nap- és szélenergia-hasznosító áramtermelő rendszerek"
"Megújuló energiaforrások - fényelektromos rendszerek alkatrészei"
Biztos valamit jobban tudnak, mint mi, mert az egyikben 30000.- nettó-nak írják a 40W-os fényelemet, a másikban 38000.- bruttónak. A jelek szerint (típus, gyártó, szárm. hely), a Dunasolar távol-keleti utódterméke. Lám, máris olcsóbb lett, mint az itthon gyártott.
Nem tudom, egyéb értesüléseiket honnan szedik, igaz, nagy tételben történő vásárlásról írnak, az árviszonyok:
Monokristályos: 4-5 Euro/W
Polikristályos : 3-4 Euro/W
Amorf : 2-3 Euro/W
Ezzel szemben (német forrásokból) én rendkívül kis szórású árakkal találkoztam, majdnem típusfüggetlen, 5 alatt csak 1-1 akciós termék, az átlag 6-7 között, de 8 Euro/Watt is akad.
Sajnos, ez a szaklap már nem olyan, mint valamikor az Ezermester, a Rádiótechnika vagy az Elektronika, a házilagos barkácsolást már nem támogatja komplett leírásokkal, kapcsolási rajzokkal. Szigorúan üzleti.
"Ez itt a reklám helye!"
erbe Creative Commons License 2005.03.19 0 0 4312
Menj vissza néhány évet, akkoriban rengeteg linket hoztam! Persze, legtöbb németül. Konkrét megvalósítási leírás, energiamérleggel, stb.
jee_c keresője majd segít ilyenekben.
Előzmény: moonshadow (4309)
rev251 Creative Commons License 2005.03.19 0 0 4311
Én valami olyasmit hallottam, hogy az üzemanyagcella (egy fajtája-csoportja) hidrogénvegyületet bont katalitikusan, ebből lesz az energia (meg égéstermékként víz...) - alkalmasint akár szénhidrogén szabályozott égetése, mely nem hőerőgépben dolgozik.
Ez hatásfok-növekedés is lehet, de HA ÍGY VANn, csak elodázza a problémát
Előzmény: Törölt nick (4308)
rev251 Creative Commons License 2005.03.19 0 0 4310
Hidrogéngyár az atomerőmű mellett...
Ez kiegyenlíteni az áramfogyasztás ingadozásait.
A gond az, hogy a hidrogén(molekula) kb -270foknál melegebben GÁZ, minden nyomáson.
Alatta meg szuperfolyékony (kibújik minden nyíláson, hiába, kicsi az atomátmérő).
A gázt nem egyszerű tömíteni, ha hidrogén. Pl. a palládiumkatalizátoros hidrogéntisztítást (tudtommal ez az, ugye, vegyészek) úgy magyarázzák (móricka módon), hogy a H2 "átbújik" a fémrácson. Elég bugyuta, de az effektus léte érzékelteti a problémát.

Talán jobb lenne az erőmű mellett szénhidrogéneket szintetizálni, a CO2 mérleg akkor is rendben lenne.


Az elégett hidrogén terméke a kristálytiszta víz, melyből inni lehetne....
Elsírom magam. Én nem innék desztillált vizet, nem finom, és nagy mennyiségben káros az emberre.

Ami meg a túl halk, emiatt hangosítani témát illeti:
Eszembe jut az első automobil, amely előtt egy embernek kellett szaladnia, csengővel (a veszélyre figyelmeztetni). Meg a félelmek az első vonattól: 25 mp/h (vagy mennyi) feletti sebesség káros, avagy halálos az emberi szervezetre
Előzmény: jee_c (4305)
moonshadow Creative Commons License 2005.03.18 0 0 4309

biogázról tud vlaki infót, hogy milyen tartályba kell összegyüjteni a szerves hulladékot, hogyan kell kezelni stb.

 

egyáltalán milyen technológiai lépésekből áll?

Törölt nick Creative Commons License 2005.03.18 0 0 4308
Gondolom "suritett hidrogenen" itt az uzemanyag cellaban a specialis anyagban megkotott hidrogent erti. Siman elkepzelheto, hogy az uzemanyag cella eloallitasa a kornyezetszennyezo.
Előzmény: szg307 (4307)
szg307 Creative Commons License 2005.03.18 0 0 4307

"szkeptikusok arra is figyelmeztetnek, hogy a sűrített hidrogén előállítása nemcsakhogy igen költséges, hanem legalább ugyanannyira környezetszennyező, mint maga a benzin, illetve annak égésterméke. Mivel bonyolult kémiai folymatok révén tudják csak kinyerni különféle anyagokból a hidrogént, ehhez pedig igen sok fosszilis energiára van szükség..."

 

Elképesztő, hogy vannak akik ilyeneket nyilatkoznak. Eszébe sem jut, hogy alternatív energiával könnyedén elő lehet állítani a hidrogént. Gondolom az ilyen "szkeptikusok" leginkább "olajban érdekeltek"...

 

Minden mennyiségben elő lehetne állítani hidrogént fillérekért, a problémát leginkább a tárolás okozza. Ha kitalálnának egy csuda-csuprot amelyben nagy mennyiségben lehetne tárolni, eszembe sem jutna, hogy földgázból vagy egyéb foszilis anyagot felhasználva állítsam elő annak tartalmát...

Előzmény: jee_c (4302)
lévy Creative Commons License 2005.03.18 0 0 4306

... szélgenerátorok tövében csörgedező patak mellett hidrogén töltőállomás..

 

Előzmény: jee_c (4305)
jee_c Creative Commons License 2005.03.18 0 0 4305
Hacsak hanem megújuló energiaforrással állítunk elő hidrogént. Vagy, ha minden kötél szakad, még akár atomenergiát is lehet erre használni.

A gázzal csak az a "gáz", hogy fogyóáru és nincs belőle olyan sok, hogy hosszú távon lehetne rá építeni. A másik problémája a CO2 kibocsátás.
Nyilván, ha gázból nyerik a H2-t és az előállítása közben ugyanannyi, vagy több CO2 kerül a környezetbe, mint ha gázmotorban használnánk a földgázt, akkor amit írsz az teljesen helytálló.
Előzmény: Törölt nick (4304)
Törölt nick Creative Commons License 2005.03.18 0 0 4304

Tehát:részben elégetik a földgázt,majd a belölle nyert hidgrogént drága és veszélyes tartályba töltjük(lehetőleg közel az alőállítás helyéhez mert igen drága a szállítás),majd egy ritkafém alkatrészeket tartalmazó,drága üzemanyagcellába áramot termelünk vele.

 

Első pillantásra hatásfokában ugyanolyan jó,és költségeiot tekintve sokkal olcsobb ha sürített földgázt töltünk a tartályba,és otto motorral müködtetjük az autót .

 

Előzmény: jee_c (4302)
jee_c Creative Commons License 2005.03.18 0 0 4303
A fáradtolajban nincs valamennyi fém (nehézfém) szennyeződés a motorból? Nem tudom milyen szerencsés elfüstölni azt - a légkörbe (és esetleg beléálegzésre) kerülhet néhány károsabb anyag, nem? Bár ha jl meg tudják szűrni..
Előzmény: krezidiesel (4301)
jee_c Creative Commons License 2005.03.18 0 0 4302
Kis kitekintés a hidrogénes üzemanyagcellák és a közlekedés irányába:

http://www.geographic.hu/index.php?act=napi&rov=3&id=4433

"Túl csendes az öko-motor

Angol mérnökök kedden bemutatták azt a hidrogén hajtotta motorbiciklit, amelyre külön hangszóró berendezést kellett felszerelniük. Közlekedésbiztonsági szempontból ugyanis a hatóságok túl csendesnek találták a motort, amely hangtalan „surranásával” veszélyeztette volna a járókelők épségét.

A motor, amelyet az ENV (Emissions Neutral Vehicle) névre kereszteltek el, akár 80 km/h-s teljesítményre is képes, a legnagyobb távolságot pedig, amit egyhuzamban meg tud tenni, 160 km-re becsülik a mérnökök. A sűrített hidrogénnel feltöltött üzemanyagcella legfontosabb tulajdonsága, hogy semmilyen mérgező gázt nem pufog ki, mivel az egyetlen mellékterméke a motor használatának a kristálytiszta víz, melyet egyesek szerint akár inni is lehetne.

A legfőbb probléma: hangtalan

A motor prototípusának bemutatása után még a közlekedéstechnikai teszteket kell elvégezni a járművön: törésteszt, veszélyességi mutatók illetve a motor hangerejének vizsgálata. Ez utóbbira készülve az alkotók egy hangszóróval is felszerelték a motort, mivel annak alapzaja gyakorlatilag a sima bicikliéhez közelít. Az angol közlekedési hatóságok arra figyelmeztették a mérnököket, hogy balasetveszélyes lehet a motor, amennyiben teljesen hangtalanul közlekedik. A gyalogosok ugyanis sokszor hang után tájékozódnak, márpedig egy hangtalanul közlekedő motor igen veszélyes lehet a járdáról lelépő járókelőkre.

Környezetvédők persze nem értik a kifogásokat, hiszen a nem motorizált biciklik ilyen alapon szintén komoly balasetveszélyt jelentenének, sőt azokat is be lehetne tiltani. A mérnökök mindenestere az engedélyezetetési eljárás buktatóit elkerülendő biztos, ami biztos hangosítottak egyet a motoron.

Ami azonban komolyabb gondot okozhat az alkotóknak, az a biztonsági előírások egy másik csoportja: a töréstesztek során ugyanis azt kell bebizonyítaniuk a tervezőknek, hogy a hidrogénhajtású motor nem veszélyesebb, mint a benzinhajtású társai. A sűrített hidrogént tartalmazó cellák esetén ugyanis magas a robbanásveszélyességi fokozat, így a tervezőknek komoly óvintézkedéseket kellett tenniük, nehogy a cellák megsérüljenek.

A valódi problémák: feltöltés és előállítás

Hidrogénhajtású autókkal már eddig is sokan kísérleteztek, – elősorban a kimerülő olajkészleteket szem előtt tartva –, ám a gondot ezeknél az autóknál elsősorban a hatalmas terjedelmű akkumulátorcellák okozták. A hidrogén ugyanis még cseppfolyósított és sűrített állapotában is igen helyigényes, ami megnehezíti a tervezők dolgát.

A héten bemutatott hidrogén-bicikli ezért is számít komoly előrelépésnek, mivel annak üzemanyagtárolója egy aktatáska méretével azonos. Ráadásul a cellák bármikor lecsatolhatóak, így nemcsak a motor, hanem bármilyen egyéb erőforrást igénylő szerkezet meghajtásához használható.

A mostani állpotok szerint persze a motor csak az angliai Essex tartomány egyik városának, Hornchurch-nek 80 kilométeres körzetében használható, mivel az egyetlen töltőállomás, mellyel az üzemanyagcellákba újra élet lehelhető, itt található. A motor egyébként 80 km/h-s végsebességgel bír, egy sebességes és maximális menetideje négy óra.

A hidrogéné a jövő?

A hidrogénhajtású járművek legnagyobb előnye, hogy a hidrogénen túl csak a levegő oxigénjét igényli, az egyetlen melléktermék pedig a kristálytiszta víz lesz. A károsanyagkibocsátás így a nulla felé konvergál, bár szkeptikusok arra is figyelmeztetnek, hogy a sűrített hidrogén előállítása nemcsakhogy igen költséges, hanem legalább ugyanannyira környezetszennyező, mint maga a benzin, illetve annak égésterméke. Mivel bonyolult kémiai folymatok révén tudják csak kinyerni különféle anyagokból a hidrogént, ehhez pedig igen sok fosszilis energiára van szükség, így egyes vélemények szerint a hidrogénhajtású motorok semmivel sem környezetkímélőbbek.

Ugyanakkor tudósok hada éppen azon dolgozik, hogy hogyan lehet hidrogént minél egyszerűbben előállítani, másrészt kicsi helyen, nagy sűrűségben tárolni. A kedden bemutatott hidrogén-motor is már komoly fejlődésként értékelhető, tudósok reményei szerint azonban az üzemanyagtároló egyszeri élettartamát még jobban meg tudják hosszabítani. Ráadásul a legutóbbi kísérletekben már a napenergia és a víz segítségével próbálják meg előállítani a hidrogént, amelynek gyártása így olcsóbbá és környezetkímélőbbé tehető.

Az utakon egyébként már most is futnak olyan hibridautók, melyeket részben a hagyományos belsőégésű motorok hajtanak, másrészt különböző energiaforrások révén működő akkumlátorok. Az első hibridautót még 1928-ban Ferdinand Porsche tervezte, a kilencvenes évek közepétől pedig ugrásszerűen megnőtt az érdeklődés a környezetkímélőbb és megújuló energiaforrásokat igénybe vevő autók iránt.

Pálinkás Károly"
krezidiesel Creative Commons License 2005.03.18 0 0 4301

Az oldalakon amit megadtam irnak arról is , hogyan lehet direktbe a növényi olajokkal autót üzemeltetni. Nyugaton paráznak az adagoló javitástól, meg a modern elektromos dizelek nem komázzák a Vénuszt, de a régi olajkályhák minden szemetet elfogyasztanak. Ha 100 e km után kidobom az adagolót is bőven megéri, de tiszta repceolajat kb150 ft/l áron kapni aminek semmilyen káros hatása nincs felesben keverve a gázolajhoz, sőt emeli a cetánszámot! A kisütött olajnak magas a savtartalma ami oxidálja az adagoló belét( de mivel ezeket javitom) az se komoly veszély, meg inkább a motort és a befecskendező rendszert kéne átalakitani mint pancsolni a növényi olajat. Sokan szüretlenül használják a kisütött olajat és nincs gondjuk vele, se előmelegitő se semmi. A sültkrupli meg a panirdarabokat szedtem már ki ilyen adagolókból... mégis müködtek!

Én otthon egyszer(!) használom a fritőzben az olajat és utána beöntöm a kocsiba, csak üllepitem. Gyakorlatilag repcét veszek gázolaj helyett csak megsütöm benne elötte a vacsimat... és nem leszek rákos az szénnéégetett étolajtól. (sose ennél étteremben ha tudnád milyen a használt étolaj amit leadnak...)

A repce -15 fokon is folyékony , télen felesbe használtuk, csak volt konnektorba dugható előmelegitője a kocsinak. Ez a motornak is hasznos, meg villannyal olcsóbb felmelegiteni egy motort mint gázolajjal, főleg egy tdi-t amit fél napig járatsz alapjáraton akkor is hideg.

Szóval még mindig nem értem  mi értelme a vegyészkedésnek. Ha 100e km után 100 ft felújitani az adagolót 1ft/ km a költség, ami 10l/100km fogyasztásnál 10ft/l  ennyiből szerintem nem lehet észterezni...  Ráadásul nincs ekkora költség adagoló oldalon, ha megfelelően szűrve van a cucc. Én a fáradtolajban látok nagyobb fantáziát mert szinte ingyen hozzá lehet jutni, és centrifugálszűrővel nagyon meg lehet tisztitani. Valamennyire higitani kéne hidegben gázolajjal, de nyáron szinte tisztán lehetne vele autózni. Nyugaton állitólag a szervizekből nem viszik el a fáradolajat, hanem azzal fűtenek.

Előzmény: csotri (4280)
jee_c Creative Commons License 2005.03.17 0 0 4300
Hijába, tud ez a parancsnok. :)
Azért ez még messze nincs kész.
Amit még megcsinálok: keresés kisbetü/nagybetüre nem figyelve, oldalakra bontása az eredménynek, keresésnél megadható, hogy előzmény(/ek)et is hozzáadja-e, szebb formázású html, eredmény lementése, linkek kigyűjtése, az adatbázis bővítésének lehetősége, kategóriák, címkézések kezelése, mergelése. Eddig volt kb a favágó meló, ezután lehet az érdekesebb dolgokat megcsinálni.
Előzmény: kpl (4299)
kpl Creative Commons License 2005.03.17 0 0 4299
Ügyes !!
Total Commandante-ba kell beírni, a topic könyvtárában állva, akkor futik :-)
Előzmény: jee_c (4297)
jee_c Creative Commons License 2005.03.17 0 0 4298
Megyen az olaj felfele:
http://index.hu/gazdasag/ghirek/?main:2005.03.17&215272

"Újabb olajár rekord

március 17. 12:33
[MTI]

Csütörtökön, rekordról rekordra drágulva, délelőtt tíz órakor hordónként 55,56 dolláros, legújabb csúcsnál tartott az északi-tengeri Brent könnyűolajfajta a londoni Nemzetközi Olajtőzsdén a legközelebbi, májusi határidőre, 68 centtel drágábban a szerdai zárónál. A napot 12-17 centes drágulással kezdte a hivatalos nyitás előtti, elektronikus forgalomban. Szerdán hordónként 1,28 dollárral 54,88 dollárra drágult "
jee_c Creative Commons License 2005.03.17 0 0 4297
A tükrös fényrásegítésen én is gondolkoztam, pont mostanában.
Pl. mit szóltok egy olyan megoldáshoz, (a vakítás problémáját megkerülendő) hogy a tükör az ablak felső részére tükrőzi a fényt, ahol is egy fényszóró réteg van (mint amit a zuhanyozó ablakára lehet tenni, diifúz, ha lehet ezt mondani erre). Na ekkor a fény midnig az ablak felső részéről érkezik, mintha fentről sütne a nap, és nem bvilágít bele az ember szemébe, alatt ki lehet látni. Persze akár a mennyezetre is vetülhet a fény, csak ezt nehezebb beállítani, Több trükörrel (amiből lehet a szobában is) talán könnyebb.

kpl: kész van, bár kaetógriák még nincsenek. Átküldöm az egészet, ha kipróbálnád, hogy mi kell hozzá, hogy akárki el tudja indítani, akkor az jó lenne. Valószínű javaüt kell letülteni, de nem a fejlesztőiy (nekem az van), hanem elég egy futtató. Ez talán a browserekhez meg is van... Na ez nem applet, hanem program, futtaása a "java topic" paranccsal megy. Na ezen még egy kicsit fióznom kell.. Addig is küldöm a cuccot (tömörítve 1 mega körül van, mert ebben már benne van a topik tartalma is 4300-ig kb.).
gabor.hoffer Creative Commons License 2005.03.16 0 0 4296

Nekem is a napfeny vakitasaval van a gondom. A normal nap eseteben ez nem zavaro, mert nem a latomezo horizontjan jar alltalab es igy nem sut bele direktben az ember szemebe. Nem tudom mit takarhat a "human- and ecologically friendly"  cimszo az oldal elejen. Lehet, hogy a tukrozo felulet szuri az artalmas vagy a szemet banto frekvenciatartomanyokat?

Van ott 1-2 pelda, ahol a tukor aranylag magasan van elhelyzve es onnan adja a fenyt. Ilyen esetben ez mar kozelithet a teli napjarashoz. Persze furcsa az, hogy a "nap" mindig ugyanazon a helyen van.

Mibe kerulhet egy ilyen megepitese? Az arlista szerint egy 4,5nm-es feluletu tukor, vezerlessel es mindennel egyutt ~9.000€, ami mellbevago.

Udv,

Gabor

 

Előzmény: kpl (4295)
kpl Creative Commons License 2005.03.16 0 0 4295
A napfény betükrözéshez:

Ezen én is gondolkodtam, sőt odáig jutottam, hogy bizonyos mellékes helyiségek (amik ugye néha nagyonis fontosak) relatíve kisebb méretű és magasan fekvő ablakainak külső párkányára kiselejtezett tükörcsíkokat pakoltam. Ezek a helység fehér plafonjára tükrözik a napfényt, ami tökéletesen elég is. Nem is olyan ronda, merthogy alig látszódnak. Néha meg kell pucolni

Abba nagyon nehezen mennék bele, hogy egy udvaron álló napkövető tükör világítsa be a szobát például, mert ha véletlenül belenézek, az a szememnek nem tesz jót. Márpedig én szeretek az ablakon kinézni, főleg hogy azért van :-)

A napkövetés bemutatott eszközeit viszont jól tudod használni másra is, bár ha elolvasod ennek a topicnak az utolsó pár hetét, lehet hogy nem is lesz rá szükséged ;-)


Viszont szintén megfordult már a fejemben, hogy egy relatíve sötétebb átjárót, vagy sarkot egy, a födémen és a tetősíkon átvezetett, belül jól tükröző hengerrel egészen jól meg lehetne világosítani a napfény segítségével. Mondjuk ilyet már láttam pár éve a Construmán is sokezerért. Némi továbbfejlesztéssel sokkal jobbat lehet csinálni mint ami ott volt...
Előzmény: gabor.hoffer (4294)
gabor.hoffer Creative Commons License 2005.03.16 0 0 4294

Sziasztok!

 

Az utobbi idoben nagyon beleastam magam a napenergia felhasznalasaval kapcsolatos dolgokban. Fogtam magam es a hetvegen leszereltem a haztetorol a 90cm-es mar hasznalaton kivuli paravola antennat. Letisztitottam, es megprobaltam a leheto legpontosabban alufoliaval "kitapetazni". Masnap szerencsemre eleg szep napos ido volt es tudtam tesztelni egy kicsit. Mivel egy kicsit fujdogalt a szel elegge fodrozta az alufoliat a parabola feluleten es igy nem tudtam kelloen koncentralt fokuszt eloallitani. A masik problemam meg az volt, hogy nehez talaltam a pontos beallitast es a pontos fokuszpontot. Az eredmeny egy kb 10-15 cm atmeroju fokuszpont lett es lathatoan meg eleg sok feny elment szort fenyben. A kialakult homersekletet ugy tudnam jellemezni, hogy voltak olyan szerencses beallitasok, amikor bk 5-10mp-ig tudtam a kezem a fokuszban tartani. Probaltam ujsagpapir gyujtassal. Sajnos csak feher papirom volt, de az is kelloen elkezdett futsolni.

Tervezem, hogy keszitek egy pontosabb es nagyobb meretu hotukrot.

Nem tudom pontosan milyen tukrozo felulet lenne a legmegfelelobb erre a celra. Gondolkoztam normal tukron, de attol tartok, hogy az "csak" a lathato feny tartomanyban reflektal. A heten kapok egy konzervuzembol hulladek konzervdoboz alapanyagot, ami eleg jo tukrozo felulet es lehetoleg mas tartomanyokban is jo a hatasfoka. Van olyan aki epitett mar ilyesmit itt Magyarorszagon? Mik a tapasztalaotok?

Futesrasegitesnek szeretnem hasznalni a rendszert.

 

Mivel az epitesi adottsagok miatt a hazam jelentos ablakfelulete E-K-i fekvesu gondolkozok egy ilyen megepitesen is: http://www.egis.org/Helio_us.html  Velemeny?

 

Udv,

Gabor

kpl Creative Commons License 2005.03.16 0 0 4293
hol lehet ilyesmit frissiben találni (no jó, a Complex-Online-on kívül) ?
Előzmény: erbe (4292)
erbe Creative Commons License 2005.03.16 0 0 4292
Részletek:
"42/2005. (III. 10.) Korm. rendelet
a bioüzemanyagok és más megújuló üzemanyagok közlekedési célú felhasználásának egyes szabályairól
A Kormány a bioüzemanyagok és más megújuló üzemanyagok közlekedési célú felhasználásának előmozdítása érdekében a következőket rendeli el:"
"3/1/b) ásványolaj-származékokhoz hozzákevert bioüzemanyagként, a közlekedésben használt üzemanyagok műszaki követelményeiről szóló harmonizált európai szabványokat átültető nemzeti szabványokkal összhangban;"
"(2) Külön jogszabály szerint kizárólag az 1. § b) pontjában meghatározott formában forgalmazott bioüzemanyagra igényelhető vissza a jövedéki adó."
"7. § Ez a rendelet a közlekedési ágazatban a bioüzemanyagok, illetve más megújuló üzemanyagok használatának előmozdításáról szóló, 2003. május 8-i 2003/30/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja."

Megpróbáltam a lényeget kiragadni. A magán gyártásról, sőt, általában a gyártásról nincs szó.
Előzmény: kpl (4291)
kpl Creative Commons License 2005.03.16 0 0 4291
42/2005. (III. 10.) Korm. rendelet
a bioüzemanyagok és más megújuló üzemanyagok közlekedési célú felhasználásának egyes szabályairól

Hatályos: 2005. 03. 18.

Még nem tudom mi van benne...
Előzmény: csotri (4290)
csotri Creative Commons License 2005.03.12 0 0 4290
Ha megtörtént, beszámolok. De az egy kicsit odébb lesz. A hozzávalók közül nem a Vénusz beszerzése a legszűkebb keresztmetszet :)
Előzmény: szg307 (4289)
szg307 Creative Commons License 2005.03.11 0 0 4289
Számolj be légy szíves, hogy hogyan sikerült a "Vénusz" projekt!
Előzmény: csotri (4280)
kpl Creative Commons License 2005.03.11 0 0 4288

Valóban annak tűnik, méghozzá az üvegházas verzió. Szépen ívelt a kémény töve, plusz az üvegtetejű valaminek oldalfala van. Szóval itt tükör max. a személyzeti öltözőben van :-)

 

A magyar szabadalom pedig nagy valószínűséggel a Telkes Mária szóba kerülésekor kibeszélt központi régiós találmány. Részletek itt:

http://www.kozpontiregio.hu/16_project/hun/napenerg/napenerg.htm

 

Szerintem ;-)

 

Már csak bosszant, hogy a Magyarországon történő hasznosításáról még mindig nem hallani :-(((

Előzmény: jee_c (4287)
jee_c Creative Commons License 2005.03.11 0 0 4287
Mármint solar towerre gondolok.
Előzmény: jee_c (4286)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!