És mennyire gyakoriak az adagolóproblémák? Csak mert a bontott 100 ezer, a felújított Bosch VP30 meg 200 ezer forint. Mondjuk most utánaszámoltam:
[(5,5*20 000/100)*347] - [(7*20000/100)*344] = -99 900 Ft
Ha évi 20e-t megyek, akkor durván 100e forintot spórolok a dízellel a benzineshez képest. Szóval ha csak nem kell adagolót cserélni 2 évente, megéri a dízel (nekem).
A TDDi adagolójával lehetnek problémák, viszont nincs benne magasnyomású szivattyú meg kettős tömegű lendkerék. Ha sokat mész vele (évi 15-20e km felett), akkor megfontolandó a benzines helyett, mert 5.5 l körül fogyaszt. Benzinesből a legkisebb 1.4-es is benyeli a 6.5-7 l-t átlagban. Nekem az van.
Hát nem könnyen,de barátkozom a benzinesek fogyasztásával...(A mostani 22(!) éves Astrám 5,5 l.gázolajjal visz el vegyes használatban,ezért rémisztő a 7-8 l. fogyasztás)
Valahogy benzines Fókát sokkal kevesebbet árulnak ebből a korosztályból :)
Biztosan alapos oka van a 2002-2004 évjárat megjelölésének.
Pl. anyagi.
Ebben az esetben semmiképpen nem mernék 11-13 éves dízelbe belevágni.
Elképesztő, gyakorlatilag nulla valószínűségű szerencse kellene hozzá, hogy a fenntartása (kötelező első lépések, majd karbantartás, és a bizonyosan előjövő javítások) finanszírozható (és érdemes) legyen.
(Vigyázat, valóban csak saját megítélés, semmi "szentencia". És még tényekkel sem tudnám alátámasztani)
Focus vásárlásban töröm a fejem (2002-2004 közötti),ismerősök a benzinesre esküsznek ,mondván a dízelek túl érzékenyek,a Peugeot motorjai vannak benne..Adna valaki tanácsot:az ÖSSZES dízel ilyen,vagy valamelyik fajta a Ford sajátja?ill. elég strapa bíró?
Vagy barátkozzak a benzines fogyasztásával?
Hogy mennyire megy,az nem szempont,a fogyasztás,és fenntartási költsége fontosabb :)
Ezért örülök, hogy mk3-ban ezt már leválasztott, külön kapcsolóra kötött funkcióként oldották meg.
Azt azért csak meg fogom nézni, hogy mit csinál, ha MAX "on" esetén, az ennek hatására bekapcsoló klímát külön kikapcsolom? Marad-e a fűtés "HI", és a maximális ventillátor? Belső keringetés ilyenkori on-off állapotát sem néztem még meg.
Gondolom, ez lehet a fejlesztés-beépítés oka. Szóval, bizonyosnak tűnik, hogy nem csak szóbeszéd és feltételezés, különben nem foglalkoztak volna vele - a gyártónak talán bizonyítéka is van rá.
Feltételezem, hogy az izzításra ezt a módszert azért nem alkalmazzák, nehogy indításgátolják az autót a rossz izz.gyertyák - ettől azért induljon el, míg bír.
Nekem ez az első autóm, ami az első utasülés biztonsági öv bekapcsolásáért üvölt. (2007-es gyártású Lacettim még csak a vezetőülés be nem kapcsolást jelzi piros LED-vel, aztán jöttek a jelzés mellett folyamatosan üvöltő változatok vezetőülésre, most már anyósülésre is. Gondolom, továbblépés a hátsó ülésekre lesz - az enyém azt nem figyeli és nem is jelzi még sehogy.)
Első abban is, hogy nem csak figyel minden ajtó becsukást, és nyitva maradás esetén nem csak jelez valamilyen nem pontos módon, hanem figyelmeztet, kiabál, és ékes angol nyelven nagyon pontosan kiírja, hogy melyik is a bajos. (csomagtér, motorháztető, ajtók tételesen) (Látok olyan kijelző változatot is, ahol ez grafikusan megy, szerintem az a régebbi)
Abban is, hogy a BC ECO tájékoztató funkciók között megmondja (jellemzően télen), hogy az összes (mire is összes????) üzemidő hány %-ában közlekedem hideg motorral - azt gyanítom, hogy ennek a határa 76 Celsiusnál lehet, mert az injektorok újratanításakor a Ford IDS szoftver ezt várta ki, mint üzemmeleg állapot (ekkor váltott pirosról zöldre a képernyőn kijelzett hőfok háttere, és ekkor engedett továbblépést)
picit hasonlót már az Mk2 is tud (manuális klímával), ha a szellőzést "csak ablak" irányra tekerem, bekapcsolja a klímát és a belső keringetést, és kézzel kell kikapcsolnom.
Az még lemaradt, hogy mk3 kétzónás digitklímásnál, ha a szélvédő ikonú és MAX feliratú gomb "on", akkor klíma bekapcsol, és ventillátor legmagasabb fokozat, hőmérséklet pedig HI - és csak a szélvédő irány aktív.
Meg sem néztem még, hogy mi lenne, ha manuálisan akarnám lefelé szabályozgatni hőfokot és befúvást az "on" állapot mellett, illetve, ha még a levegőirányító gombokat is bizergálnám hozzá (MAX "on" esetén lábra, középre, ablakra gombok automatikusa "off"-ba kerülnek, fűt és nyomja a szárító klíma mellett, mint az állat, a szélvédőre).
Lehet, ha elbizergálnám innen, egyszerűen visszaállna a MAX gomb "off"-ba. Én simán kikapcsolom, és marad az előtte tett irány, hőfok, ventillátor beállítás - de úgy emlékszem, ilyenkor bekapcsolva hagyja a klímát, tehát ha nem akarnám, azt külön ki kell kapcsolni (??????)
2010-ben elvileg még gyártották mindkettőt. Ha J Astra volt, akkor lehet, hogy ott is csak a dízeleknél van ez a feature a DMF kímélése céljából. Vagy pedig csak a 2012-es faceliftnél vezették be a ezt a kinyomott kuplunghoz kötött indítást.
Nekem MK2 van, illetve manuális klímával, tehát apró eltérések vannak :)! Illetve nagyobbacskák, hiszen az MK2 TDCi simán indítható le nem nyomott kuplunggal!
Ezt az ablakra fújással járó klíma bekapcsolást sokszor, sok-helyütt olvasom.
Biztos így van, de nálam a mk3 kétzónás digitklímásnál, nem kapcsol be, illetve nem ettől.
Van egy külön funkciógomb, "MAX" felirattal és szévédőt imitáló ikonnal. Na, ennek hatására, igen.
Ha simán csak az ablakra irányítás van "on"-ban, és le, illetve középre "off"-ban (és persze ez a "MAX" is "off", attól még a beállított hőfoknak (Low-tól HI-ig 1/2 Celsiusonként - Low esetén egyszerűen lekapcsolja bármilyen fűtést), és beállított ventillátor fokozatnak megfelelően dolgozik.
Én előszeretettel használom ezt, ha csak gyenge párásodást akarok megelőzni vagy megszüntetni, vagy más okból nem látom szükségét a szellőztetés más módjának.
Innen már csak az egész szellőztetés kikapcsolása van "lejjebb". (vagy, talán, ha minden irány "off" - ezt még nem is néztem)
Segítséget, tanácsot szeretnék kérni. Barátomnak van egy 2000-es 1.6 benzines Focus kombi autója. Két napja kapott nagytakarítást barátom által. A motort is magasnyomással mosta le :)
Azóta nem indul, nem kap benzint. Ha jól sejtem akkor az ac a tank tetején van amihez le kell venni a tankot? A hátsó ülés alatt pár szál vezeték megy le a tankhoz, gyanítom ez megy az ac-hez. Ha jól mértem ebben már nincsen áram. A motortéri biztosíték dobozban az ac relé működik. Ha jól mértem akkor a kettő között veszik el az áram valahol. Esetleg ötlete, tapasztalata van valakinek ez ügyben?
- kinyomott kuplung melletti indítózás és leállítás
- a klíma esetleges bekapcsolása alapjárati fordulatszám mellett. Pl. piros lámpánál állva, vagy autópályán üresben gurulás mellett. A levegőáramoltató kapcsoló ablakra fordítását (klíma automata bekapcsolása) kerülni magas fordulatszám mellett
- motorolajcserét megelőzi egy olajhoz adalékolt motormosás
Én mondjuk leeresztő csavar alátétet csak a sok x-edik olajcsere után cseréltem és azt sem azért mert gond volt vele. Nem OMV-n tankolok, de privát adalékolom az üzemanyagomat.
gondoltam, hogy valami automata szójavító okoskodott :-)
én eddig nem is tudtam, mi azaz isofix, megnéztem a google képkeresőben ("focus isofix" szavakkal), na szóval az enyémben van, de csak akkor látszik jól, ha felhajtom az ülőlapot. még szerencse, különben nyomná az utasok hátsó negyedét.
Sziasztok! 2008-as fokam van trend felszeretsegu, s idő fix rendszerű gyerek ülést szertenék venni, létezhet h nem találom a csatlakozását az ülésénél? Azt olvastam valahol 2004-tol minden focusban van ilyen rendszer. Vlki le tudna fényképezni a sajátját ? Koszi
- OMV MaxxMotion prémium gázolaj, és már 40-nél az első gázolajszűrő csere, már 60-nál majd a következő
- semmi hidegen hajtás (hidegindítás után 1-2 perc - de nem több - alapjárat, közepes (1500-1700 fordulaton óvatos első néhány km, utána is light-os, minimum a víz beállásáig - ami még mindig nem üzemi hőfok
- hosszabb "erőltetettebb" haladás után motorfékes és üres kigurulás, 1/2-1 perc üresjárás
- 2500 körüli fordulat feletti tartomány ha nem is kivétel, de nem általános (néha egy kis sietős autópálya, néha egy kis sietősebb gyorsítás, emelkedős kapaszkodás, vagy kanyargós országúton 5.-ben, mert nincs értelme a 6.-nak), 3000 felett kivétel, és nagyon rövid ideig
- hirtelen nagy-gáz soha
- "alacsony" fordulatról "erőltetve" gyorsulás soha, inkább light-os visszakapcs-lassú gyorsítás
- 1200 alá még motorfékes kiguruláskor sem, haladásban 1450-1500 alá még sík gurulgatásos haladáskor is csak elvétve-véletlenül (pl. városi 50-ezésben 4. felett soha, még ha emelkedik is kicsit a tempó. ha gyorsítani lehet, akkor 3.ban)
47.200-47.900-49.000-nél regenerált utolsókként.
Még soha nem állítottam re regeneráció közben, ha éppen ilyenkor észrevettem, mentem tovább kicsit emelt fordulattal.
a DFP, pontosabban az újakban már CDPF jó dolog, nincs szarcsík az autó hátulján a kipufogó fölött. nomeg a tudat, hogy nem pöfög hátra rákkeltő aromás szénhidrogén-törmelékeket (a korom főleg ezekből áll). a CDPF élettartama a korábbi DPF-ek háromszorosa (300 ezer km vagy több) és adalék sem kell hozzá.
asszem a 115 lóerős változatban változó geometriájú turbó van, a 95-ösben nem biztos, tehát a 115-ösnek kicsit jobb a nyomatéka alacsony fordulaton (is).
ha komolyabb terhet is raktok az autóba, akkor ez számíthat (a 115 lóerő talán nem annyira, sok helyen van már traffipax).
az élettartam és a meghibásodás a használattól függ. ha finoman, simán vezetik, minden fontos darab sokáig bírja.
NEM SZABAD BETARTANI AZ OLACSERE PERIÓDUST (20 ezer km), cserélj sűrűbben (max 15 ezer, de ha sokat jártok városban, inkább 10 ezer). kevés olaj kell a motorba (3.5 liter körül), de épp ezért fokozottabb a szennyeződések felhalmozódása. én raktam elektromos állófűtést (DEFA), meghálálja, ha nem 10 fok vagy még hidegebb a blokk induláskor, hanem 50 fok körül, persze a sofőrnek is jobban esik télen.
Ebben az évben cégem tervezi egy új Transit Connect vásárlását. Van tapasztalata itt közöttetek valakinek, hogy milyenek ezek az autók?
1,6 TDCi motoros lesz, de nem tudjuk hogy 95LE és M5 váltó vagy 115LE és M6 váltó. Igazából ebben kérném a segítségeteket aki ismeri ezeket a motorokat.
Miben különbözik a két motor? Gondolom mechanikailag ugyan az csak más elektronika?
Most egy 2007-es 2.2-es transitunk van, de abból nagyon hiányzik a 6. sebesség. Ez ennél az autónál mennyire érezhető?
Mennyire lehet hosszabb életű illetve kevésbé meghibásodó a 95 mint a 115 Vagy nincs jelentősége? Mind a 2 motor már DPF-es?
Ma azt vettem észre, hogy a Ford Focus-on (2000-es évjárat, 4 ajtós) a jobb oldali féklámpa nem világít, de a helyzetjelző igen. Néztem a gépkönyvet és ott nekem úgy tűnik, hogy a féklámpa és a helyzetjelző ugyan az az izzó. Ez lehetséges vagy valamit én nézek félre?
Írtad, Nálatok 50 MK3 1.6 TDCI fut különösebb gond nélkül.
Nálam csak 1, most 14 hónapos és 49.000 km-es (115 LE, 270 NM, Technology kombi).
Nagyon szeretem.
De tegnap kellett vízpumpa+vezérlést cserélni - garanciában történt. Olyan lett, mint az új. Nehezen gyötörtem ki, hogy történjék meg, de még én is csak most, utólag érzékelem, milyen szar is volt vagy 1 hónapig, és milyen rohamosan hagyta el magát.
Kiegészítésként, megtörtént az előbefecskendezés újra-tanítása. Ez tovább javította a menettulajdonságokat.
Van ilyen tapasztalatod (vezérlés csere korai szükségessége; újratanítás szükségessége), vagy még az 50-etekhez képest is egyedi az én esetem?
Más:
Mennyire bírják a strapát a segédberendezés szíjhajtás ("kéttömegű", rezgéscsillapítós hosszbordás szíjtárcsa; hosszbordás szíj feszítőkarja és feszítőgörgője; generátor szabadonfutó; klímatárcsa) egységek?
(most, hogy a vezérlés cserével minden helyreállt, megmaradni hallok egy búgást-zúgást, ami erre a környékre utal nekem, és új korában nem volt, és ami fordulattal arányosan változik)
Megint más:
Lehet, hogy a vezérlés-gond és egyenetlenségek következményeként, de a felső motorburkolat folyamatosan hozzáverődött a turbónak a turbócső és a légszűrőcső csatlakozásánál (kompresszor oldal) lévő fém csonkjához, annak a felső "csücskéhez". A fém és a műanyag lap összerezgése teljesen kikoptatta a burkolat alsó felületén a hővédő réteget, és "belemart" a műanyagba is (1 cm x 2 cm). A fém-műanyag érintkezés most is folyamatosan "dörömböl", kézrátétellel átmenetileg megszüntethető.
A felső motorburkolat garanciális cseréjét kértem, állítólag fénykép alapján valamilyen véleményt-engedélyt kérnek a Fordtól.
De azt is mondták, hogy mind ilyen, ezzel együtt kell élni, vagy le kell venni a felső motorburkolatot, és akkor nem zörög.
Van ilyen tapasztalatotok? Tényleg így kell járni vele, vagy saját költségre csinálni valamit?
Esetleg meg tudnál nézni egy-néhány-több ilyen motorburkolatot?
Ha nem ment volna ki a Chevrolet Magyarországról, és így nem késtem volna le az utolsó darabokat, én bizonyosan Chevrolet Cruze 2.0 LTZ dízelt vettem volna, most egy éve.
A legmagasabb felszereltségben (2.0, GPS, digit klíma, kamera-radar, ülésfűtés, gyári riasztó...., ....), kombi kivitelben, metálfénnyel, kb azonos (talán kicsit magasabb) áron lehetett volna hozzájutni, mint a Focus 1.6 TDCI (115 LE, 270 NM) fehér kombi Technology-hoz (ez a felszereltség még a Titaniumhoz képest is sokkal több).
Az Opel hálózat viszi a Daewoo-Chevrolet szervizt, alkatrész van, mégpedig baráti árakon.
A nem elviselhetetlen, de kicsit azért magas fogyasztáson túl, nem igazán tapasztaltam, de nem is olvastam-hallottam semmi rosszat róluk.
Nem is olyan sok eladó van belűlük, szerintem mindenki használja, amíg kifut - de az bizonyos, hogy nem menekülnek belőlük.
Nubira azért a mai viszonyok között kicsit "lomha", Lacettire váltás sokat javított ezen (a 3 lóerő többletet meghaladóan ugrósabb-pörgősebb, és halkabb is lett).
Nem dolgozom ott, nem akarok eladni, csak egy - 15. éve - elégedett tulajdonos-használó vagyok ! (mikozben a Nubiraval beszívatott a gengszter márkaszervizecske, nem csinálták meg az olajcseréket - gyanútlanul mindig csak otthagytam -, kellett egy generál - de 300-ból azt is megúsztam, s mint az új.)
Ha Neked nem "ciki", én helyedben bevenném a kutakodás körébe a Daewoo Nubira kombit is.
Én 2000-ben vettem egyet újonan (azt hiszem, ez a II-es változat), SX kivitelben (klíma, 4 elektromos ablak, CD-s rádió, "plüss" ülések, ....), 106 LE-s 1.6-os motorral.
Jó autó, és megbízható.
Belenyomtam 250 ekm-t.
Még megvan, és azért nem adom el, mert a piaci ára olyan körül lehet, mint amennyiért Te venni szeretnél, a családi használati értéke és megbízhatósága nekem viszont messze többet ér.
Van egy 2007-ben újonan vett utódja is, Chevrolet Lacetti 1.6 Elite néven (ez is kombi, 109 LE-s), hasonló jó felszereltséggel, csak "modernebb", kényelmesebb, szebb változatában. Belenyomtam ebbe is, szintén 7 év alatt, szintén 250 ekm-t. Kifogástalan.
Valahol 800-1 M lehetne az eladási ára, eszemben sincs, ez a magán-autóm, és ha nem én, akkor feleségem használja.
(Itt a fórumon meg azért vagyok, mert tavaly szeptember óta használok egy Focus 3 1.6 TDCI 115 LE kombit Belenyomtam 14 hónap alatt 49 ekm-t. Bár most rendetlenkedni/hangoskodni kezdett a vezérlés környéke, és éppen garanciális szerviz nyűgjeivel kínlódom - ami nekem előbbiek után szokatlan, nagyon elégedett vagyok vele.
De láss csodát: a Nubira messze a legnagyobb, mind csomagtartójában, mind (főleg hátsó) utasterében. Utána jön a Lacetti, és a Focus belül a legkisebb (Lacetti és Focus csomagtartója talán egyforma körüli lehet, kicsit más alaprajzzal).
Fogyasztásban Nubira a legmagasabb (óvatos vezetéssel is inkább 8,5 átlag, csak városban van az bőven 9 is), Lacetti 8 körül (csak városban inkább 8,5).
Focus TDCI nem hasonlítható ezekhez (5 körül járok átlagban), de ezt inkább hosszabb utakon használom.
hát, a fordfocus.hu oldalon a használt fóka fórumban nézelődj a tapasztalatokról, ott típus / változat specifikus témák is vannak. olvass sokat, hogy ne kérdezz olyan dolgokat, amire már többször válaszoltak, elég mimóza nép lakja a fókusz klubot
Nem vicc! Sportkocsi helyett családira váltok csak még nem todom mire 600 ezer a felső határ ebből kellene valami tágas megbizható autót vennem amiben a gyerköcöket is könnyü bepakolni meg a csomagtartó is nagy és persze ne kelljen rákölteni vagyonokat a fenntartásra!octavia,astra g,vectra b,focus ezek tünnek járhtó útnak!Szóval akkor mire is kéne figyelnem a focus esetében hogy ne egy szeméthalmot vegyek?
Az 1.8-as benzinmotor nagyon kellemesen húz, majdnem mint egy dízel. De azért nem lesz sportkocsi a fókából. Én sedant vezettem 1.8-ast, nagyon kellemes, nyugodt, tágas gép volt, sajnáltam, hogy ezt a motort kidobták.
Sziasztok, Ford Focus tulajdonos lettem (1.8 sedan). A kocsit elvinném azért egy szervizbe, megnézetni ezt-azt (szűrők, olaj, hűtővíz stb.) Tudtok ilyet ajánlani Budapesten, ami megbízható? Írhattok tapasztalatokat is.
Segítséget szeretnék kérni!Autóvásárlás előtt állok,le kell cserélnem a celicát mert kibővül a család!Egy 2001-es kombi 1.8-as benzines focust néztem ki!Szerintetek jó választás?mire kéne figyelnem vásárláskor esetleges tipushibák?fogyasztás?előre is kösz a segítséget!
Sziasztok Segítséget szeretnék kérni Tőletek:van egy 2001-es fókám és mostanában (amióta ilyen hűvösebb idő van) a központi zár nem akar működni. Az én oldalamat nyitja,de a többit nem.Később már nagyjából müködik,de reggel az istenért sem.Sőt az indításnál néha csak a gyújtást engedi,az indítást nem,majd 5-6 próbálkozás után mintha mi sem történt volna,minden működik! Mire tippeltek,mi lehet a bibi? Köszi a segítséget!
ja, meg ugye a korom az nem egyszerűen fekete por: egy csomó rákkeltő nagymolekulájú aromás szénhidrogén keveréke. na azt fogja meg a DPF (és égeti el jobbára CO2-vé és vízgőzzé)
A fordosok is azt irták hogy dpf és folytoszelep miatt lyukad ki a cső.
Probáltam megcsináltatni voltam több szerelönél is de mindegyik mást mond.
Sajnos nekem nem sikerült kifognom a jó használt dizelt mert miota megvan csak szerelőhöz járok vele.
Mindig elöjön valami hiba rajta.
Most is valami baja van pl. ha ha sokat áll az autó és lehül a motor indulás után pár percre motor rendszer hibát ir de ha pályan megyek vele hosszu távon akkor nem csinálja.Ezt miért lehet?
Mikor megvettem az autót rögtön dpf hibám lett vele próbáltam tisztítatni de valamiért nem tudott a autó regenerálni.Lyukadt állandóan a turbo cső Stb....
Azóta mióta ki van ütve belőle a dpf azóta nincs ilyen gondom.
Most nekem turbó cserém lesz igaz garanciális mert úgy vettem az autot.
Nekem például kicsit hangos a motor de ha pályán megyek vele amúgy elviselhető.
Kényelmes jó vezetni én Münchenbe járok vele és nem vagyok fáradt mikor kiszállok 600 km után.
ebben a motorban kicsi az olajmennyiség (3.5 liter) ezért a 20 ezres periódus alatt annyira elkormolódhat, hogy a turbó tengelyének kenését a koromcsomók akadályozhatják. ezért érdemes gyakrabban cserélni (10-15 ezrenként).
a totalcaron volt cikk egy 700 ezret futott focusról, amiben egyszer cseréltek DMF-et, persze főleg hosszú utakra használták
ha betartották a 20 ezres olacsere pediódust, akkor a turbó kenésével lehet gond.
2007-ben a 109 lóerős változatban talán már volt DPF (nem tudom, csak gondolom), annak az adalékát kell 60 ezer kilométerenként utántölteni, a DPF-et kb 120 ezrenként cserélni.
DMF
egy fórumtárs említette a generátort.
valahol olvastam, hogy nincs szekunder nyomásszabályzó, a padlógázas vezetés rongálja a porlasztócsúcsokat
a fogyasztás a spritmonitor szerint változó - egy nyugis profi sofőr, aki főleg országúton és autópályán vezetett (és csak 18%-ot városban), 200 ezer kilométer során 5 és 8 közötti fogyasztásokról számolt be, az átlaga 6.2 liter volt.
egy másik, aki felerészben városban, felerászben országúton használta az autóját, 6.8 és 9 liter közötti, átlagosan 7.6-os fogyasztást írt (bár alig egy éven át volt nála az autó)
Szia! Páromnak 1.6 lpg-s, 2006-os kombija van. Sokat utazunk vele, hosszú távok leginkább Olasz, Horvát, Német.o-ba. Egyébként rendszeresen napi 2X2 km. Nem vagyunk dinamikus vezetők. Én pl 2000-nél váltok, sokáig szeretnénk használni. Nagyon kényelmes és úgy érzed, hogy 100 évre csinálták. Nincsen vele gondunk sosem. Sajnos a benzin szivattyú az szokott (2. csere volt 3 év alatt) problémát okozni és egyszer kellett foglalkozni a bendix-el is. Olajat 10000 km után cserélem. Pályán 130, ekkor 9 re jön ki a gáz fogyi, ez leginkább külföldi utakon fordul elő. Itthon nem használunk pályát, kicsit többet eszik mint 7, maximum 90 országúton, de ha nincs nagy sietés 80- ba is belefutok. Vásárlás után találkoztunk azzal, hogy sok helyen írják jó minőségű, biztonságos autó. Volt valami tartós teszt, ahol 100000 km alatt kevesebb hibát produkált mint sok Vw pl.
... mondom ezt úgy, hogy hasonló futásteljesítményre dízelem van. Ma, ha vennék akkor gázosítanék. Ismerősi körben van gázos és sokat matekozunk rajta, szóval árban pontosan a dízel költsége jön ki, viszont csak egy benzines autóról beszélünk. A teljesítményre sincs panasz, bár tény, hogy nem dinamikus sprinter a kolléga.
Nem kérdéses. Fogyasztás/költség vonzatában úgy jön ki mint a dízel autóval. Kilométerenként kb. 10 forintot spórol. Ma már nagyon olcsón építik be a gázt, max. 2 éven belül megtérül, aztán élvezheti még nagyon sokáig.
Autó vásárlás előtt állok és néztem ford focus 1.6 vagy 1
8 benzines autót. Havonta 800km mennék vele. Napi 100km és havi 8 munkanap. Arra jutottam benzin /gázos autót veszek. Olcsóbb mint a diesel. Véleményt szeretnék kérni az 1.6 vagy 1.8 benzines focus iránt. Hiba. Kényelem. Menetteljesítmény. ...
Másik márkaszervizbe jelentkeztem be a motorburkolat zörgése okán.
Újabb zajforrást is azonosítottam, amit valószínűleg a a burkolat-turbó zötyörgés korábban eltakart (levett motorburkolat mellett vettem észre).
A hosszbordás szíj környékéről hallok nem folyamatos, ütemes (kb. 1,5/másodperc), halk nyekergést, ami hidegen nincs, a motor melegedésével egyre hallhatóbbá válik, és valójában csak alapjáraton feltűnő.
Nem nyikorgás, nem sírás, inkább egy ütemes "reszelő" hang.
Most együtt próbálom felderíttetni és elháríttatni a két dolgot.
20-án mentem be, és 30-ára (péntek délután 15:30-ra !!!) kaptam időpontot, akkor is csak hibafeltárásra, nem biztos, hogy elhárításra.
És nagyon remélem, hogy nem fogják azt mondani, hogy kopó alkatrész meghibásodása, vagy beállítási dolog, és így nem "garanciális". (készülök esetleg ezt is megvitatni)
Ha szabályosan, kuplunggal együtt cserélték, szerintem kifejezetten örülj neki. Így legalább kiküszöbölve egy kockázati elem, amit a gyártási hiba lehetőségén kívül, vezetési szokás/mód is okozhatott, és ha nem jön elő, rád zuhant volna később, mondjuk a 2-éves jótállás lejártát követő napokban.
De az is lehet, hogy semmi baja nem volt, tán még cserélve sem ..... .
Falábú kuplungkezeléssel, de inkább gyári hibás lehetett. Ne aggódj legalább új van benne. Nálunk 50 (ötven) ilyen autó fut 3 éve különösebb hiba nélkül 50-70 e km-es futással.
Helló. Segítséget kérnék. Adott egy 16 hónapos Ford Fokus MK3, 1.6 TDCi 115LE-s motorral. Egy év alatt belefutott 36ezer km, viszont a szervíztörténetében azt látszik, cseréltek egy kettős tömegű vállról indítható atyaúristent már benne. Még lenne rá fél év gyári és három év kiterjesztett garancia, de ez megrémít és elrettent a vásárlástól. Mitől hajtató tönkre egy ilyen alkatrész ilyen rövid idő alatt?
segítséget kérek! 2001-es fókám, a vezérléscsere óta érdekes dolgot csinál. Autópályán járok, a gázról lelépve a motor hőfokmérője kibillen teljesen jobbra, mintha a hűtővíz felforrt volna. döccenőnél, gázadásnál meg visszaugrik, majd motorféknél megint kidől a pirosba. a számítógép meg küldi a sárga check engine jelet...voltam vele szerelőnél, rejtély :)
Ezt a fordulatszám ingadozást úgy képzeljétek el hogy álló autóban tartom a lábam a gázon és próbálom tartani a 2000 fordulatot és ilyenkor ugrál le föl a fordulatszám meg olyan hülyén is zúg. Ezt a nagy talányt kéne megoldani.
Volt egy másik problémám is de azt megoldottam. Elmondom hátha valakinek segítek vele. Az úgy volt hogy a begyújtás után alig pár másodperc múlva bakancsolt a hűtő ventilátor még amikor a motor hideg volt és állandóan dolgozott. Ezt nekem úgy sikerült helyrehoznom hogy ki-bekapcsoltam a klimát egy párszor és meggyógyult. Lehet hogy ott a klimát volt valami beragadva nem tudom de most jó. De attól előtte is rendesen fűtött a masina. Na csak ennyit akartam mondani remélem segítettem valakinek.
Kerékjárati ívek után van jobb és bal oldalon egy-egy levegő bevezető nyílás, gumilapkás műanyag szellőzőrostéllyal (oldalsó filc kárpitot mögött) , aminek a lapkái már nem zárnak jól.
Pár ezer ft-os tétel. Nálam sedan esetében legalább is ott jutott be víz, elkoszosodik, utána már nem tud zárni rendesen. A szellőzőrostély cseréje után nálam megszűnt a beázás. Belülről szerelhető egyszerűen kipattintható, nem kell hozzá szerelő. Üdv.
(szorosan nem ide tartozó megjegyzés: a dízeles Mk2 fókában a gázpedált ki kell szedni a helyéről a pollenszűrő cseréjéhez, a szerelő szokta szidni a francia tervezők családfáját.)
A gázpedál helyzet érzékelő az nem volt tisztázva, de erről most hallottam először, azt se tudom hogy merre keressem. Esetleg valaki elmesélné hogy hogyan kell ezt elvégezni és hol találom ezt a kütyüt. Köszi
A fojtószelep takaritás is megvolt, nem akadozik a gázpedál. Úgyhogy nem tudom mi lehet kifogytam, de az a baj hogy a mesterek is. Esetleg van e más ötletetek?
Van egy 2003 1.4 fokám. Abban szeretném a segítségeteket kérni hogy mostanában olyat produkál hogy 2000 fordulatszámnál elkezd hullámozni a fordulatszám felugrik 2500 rajta utána meg visszaesik. Lett rajta cserélve gyertya kábel, gyertyák, alapjárati motor, gyújtótrafó. Ez érdekelne hogy valakinek volt e már ilyen jellegű problémája, és főleg hogy mi a megoldás. Előre is köszönöm
Szia elsőnek nézd meg hogy a hátsó ajtónak a víz levezője nem e van elmocskolódva el tömődve utána meg nézd meg a csomagtartó belsejét mert szoktak leni szerelési furatok amik be szoktak dugni egy gumi dugóval, ha az sem akkor nincs ötletem!
Sziasztok. Pár hete vettem egy 2011 es mk3- as kombi focust. Ford kereskedésböl, flotta autó volt, részletes szervíztörténettel amit ellenőriztem is. Szóval elvileg nem volt törve az autó. A problémám az hogy beázik a csomagtartó. Eddig a szönyeg alatt találtam csak vizet. Gumik körbe rendben vannak pótkerék alatt a dugók is rendesen a helyükön. Néztem hogy esetleg a lámpák mellett, de egyértelmü jelét ott sem találtam. Kicsit nehéz keresni mert ahogy párolog mindenhová kicsapodik. Szárazra töröltem mentem esőben kb 20 km-t és a pót keréknél újra vizes volt. Valakinek esetleg ötlete tapasztalata? Előre is köszi.