Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

VDaNi Creative Commons License 2005.10.18 0 0 2517
"egy ütem alatt háromszor vagy akár többször is történik befecskendezés "

Tudtommal ez CSAK a Fiat / Alfa MultiJET motorjainál van így.

Dani
Előzmény: v__tibor (2510)
v__tibor Creative Commons License 2005.10.18 0 0 2516

1600 bar ... :-)))

utána néztem, egy korábbi hszben is írtam, bár az egy 16 szelepes 2.0 dCi:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=46852012&t=9098903

 

Ott a lenti képekre kattingatva kiderül, hogy ez már négyszer fröcsköl be egy ütem alatt 1600 bar nyomással:

http://news.auto.cz/?sekce=foto&ga_uid=GI_42ce8f950554d&ga_id=GH_42ce8f94dce89

Előzmény: Sanyi-ka (2513)
cs_gaborka Creative Commons License 2005.10.18 0 0 2515

2000 bár, az szép.

 

De akkor biztosan "speciális" anyagból lehet ;-) Csak tudnám melyik országban bányásszák. Minden esetre az az utóbbi néhán yévtizedben biztosan meggazdagodott már belőle, hála a marketing "állatfaj" megjelenésének...

Előzmény: Sanyi-ka (2513)
v__tibor Creative Commons License 2005.10.18 0 0 2514

Nincs mit ...

... hogy mi mindenre jó ez a net :-)

Előzmény: cs_gaborka (2512)
Sanyi-ka Creative Commons License 2005.10.18 0 0 2513
Nincs mit javítani.:)))) Hacsak azt nem,hogy a nyomés 2000bar (ha jól emlékszem) :))
Előzmény: v__tibor (2510)
cs_gaborka Creative Commons License 2005.10.18 0 0 2512
Értem, és köszönöm.
Előzmény: v__tibor (2510)
cs_gaborka Creative Commons License 2005.10.18 0 0 2511

Egy kis időt szántam az oldalak felületes átnézésére. Az első kettőn gyorsan túljutottam, de a harmadikat már egy ideje olvasom, mivel itt hamar ráakadtam a "Termékleírás"-ra. Nekem az itt lentebb már tárgyalt "gumis" oldal jutott eszembe, amely fogalmazása katasztrófális. Itt nem tudom hasonló képpen fordításról van-e szó, de amiket leírnak... hangzatos, süket, marketing szagú "leírás", amely ha így van még csak csak megbocsájtható, de ha a leírtakat komolyan gondolják, én 10Ft-ot nem adnék érte. Inkább kiragadnék néhány gyöngyszemet:

 

"A berendezés elektromos elven működik. A gépkocsi generátora által fejlesztett és az egyéb elektromos berendezésekről visszaverődő speciális elektromos jelet erősíti fel, ennek segítségével pedig az üzemanyag molekuláiban változást idéz elő."

 

A mondat eleje oké, a vége is az lehet(ne), de ami a kettő között található, hogy egyéb elektromos berendezésekről visszaverődő speciális, micsoda duma ;-) elektromos jelet erősíti fel, akkora hüjjjeség. Lejjebb kiderül "A berendezés alkotóelemei"-nél, egy sima tekercsről, gondolom elektromágnesről van szó, a mágneses tér befolyásolhatja (talán) a molekuláris szerkezetet. Hogy mik azok a speciális jelek, talán UFO interfészt rejtettek el benne ;-) nem tudom. Mindenesetre, de írhatnám, hogy természetesen, a cső is speciális, amely az üzemanyagot szállítja.

 

 

"A berendezés kialakításánál fogva kifelé nem tud elektromos jelet adni, a befelé érkező elektromosságot teljes egészében rezgőfrekvenciává alakítja és azt fel is használja."

 

Hihetetlen, egy tekercs, amely nem állít elő sem "speciális" jelet, sem elektromosságot, a fene egye meg ;-) ellenben az egész elektromosságot "rezgőfrekvenciává" alakítja. Ha ilyen kifejezés anno elhangzott volna elektro órán, ekkora baromságot...

 

Na és a végén a fellengzős "Garancia" duma az 1 millió Eurós nemzetközi biztosításról...

Előzmény: Emzé (2508)
v__tibor Creative Commons License 2005.10.18 0 0 2510

Szerintem a közös nyomócsövet jelenti. Van egy baromi nagy nyomást (ha jól tudom, több száz bar) előállító szerkezet, s ettől minden injektorhoz egy "közös" nyomócsövön megy a nafta, tehát mindig nyomás alatt van. Az injektor piezoelektromosan van vezérelve, egy ütem alatt háromszor vagy akár többször is történik befecskendezés egy igen bonyolult elv szerint (fordulat, hőmérséklet, stb függvényében). Ha nem jól tudom, majd valaki kijavít :-)

 

A régi adagolóknál régről megmaradt homályos tudomásom szerint az egyes injektorokhoz vezető csőszakaszban csak akkor volt nyomás, ha az adagoló "ráengedte".

Előzmény: cs_gaborka (2506)
atis37 Creative Commons License 2005.10.18 0 0 2509
 De igen, csak nem akartam ingyenreklámot az elsőnek, és rövidtávú tapasztalat szerintem nem sokat ér. Szerintem.
Előzmény: Emzé (2508)
Emzé Creative Commons License 2005.10.18 0 0 2508

Sziasztok,

hadd kérjem tanácsotokat kedvenc témámban: fogyasztás csökkentés.

Utánatúrtam a neten és 3 olyan megoldást találtam, ami felkeltette a figyelmemet.

Szeretném megtudni, hogy ismeritek-e bármelyiket, esetleg Atis37 nem ezek valamelyikével kísérletezik-e. Mind különböző elven működik és nem csak benzinüzemnél ígérnek eredményt. Köszi.

 

http://supertech.co.hu

http://www.burn-r.vic.hu/

www.fogyasztascsokkento.hu Ez a Pantech air nevű kütyüről szól.

 

cs_gaborka Creative Commons License 2005.10.18 0 0 2507

Bocsi, nem úgy értettem... ;-)

Tudom űrtehén, nem is merült fel bennem, hogy más volna, inkább azt szerettem volna kérdezni, lehet az ősök között ott volt a mozdony? ;-))

cs_gaborka Creative Commons License 2005.10.18 0 0 2506

Mit jelent a "Common rail" ?

 

A rail az sín, a railway az vasút, akkor most ez lehet nem is tehén, bocsi űrtehén, hanem valami mozdony ? ;-))

tutusarmando Creative Commons License 2005.10.18 0 0 2505

picit off

Valami ilyesmin gondolkodok mostanában én is :-)))))

csak fenyőből mert az erősebb :- DDD

 

tuningállat

cs_gaborka Creative Commons License 2005.10.18 0 0 2504
Ma három hete, hogy megrendeltük... ;-)
v__tibor Creative Commons License 2005.10.17 0 0 2503

Köszi!

:-)

Előzmény: petyaaa (2474)
v__tibor Creative Commons License 2005.10.17 0 0 2502

Az már nem lenne az igazi ...

 

"Minden korban van valami, ami akkor és ott jó.

 És éppen attól válik széppé, hogy vissza nem hozható ..."

 

;-)))

 

Előzmény: alibi-man (2467)
cs_gaborka Creative Commons License 2005.10.16 0 0 2501
20:00 Discovery Channel: "Milyen lenne a világ olaj nélkül? érdemes megnézni, érdekes.
minigigant Creative Commons License 2005.10.15 0 0 2500
Amikor rendelt a tehenet, akkor már volt az extrák között. Gondolkodtam rajta, de nem kértem. Lehet, hogy jó, de csak olyan gyereknek, amelyik megtűri.
Előzmény: alibi-man (2497)
cs_gaborka Creative Commons License 2005.10.15 0 0 2499
Elnézést, a késedelmes válaszomért. Tehát a pontos keverési arány: fél deci glicerin egy liter desztillált vízzel higítva (a glicerin aránya max. 5%). Ahogyan írtad ecsettel szépen fel kell vinni, de lehet a fürdő még jobb, illetve egyszerűbb megoldás.
Előzmény: petyaaa (2471)
prod Creative Commons License 2005.10.15 0 0 2498

Eg ygyors kérdés:

 

kipróbáltam az új Cliot és közben merült fel, hogy látott-e élőben, esetleg van neki olyan hátsó fejtámla a Scenichez, amit le lehet hajtani és akkor a gyerkőc fejét megtartja, hogy ne döljön oldalra alvás közben.

alibi-man Creative Commons License 2005.10.15 0 0 2497
Nekem 7 fölött eszik 140-nél. Nem tudom a többieknél ez hogy van.
Előzmény: tatrafan (2495)
alibi-man Creative Commons License 2005.10.15 0 0 2496
Az igazság odaát van. :-)
Előzmény: Kopi (2494)
tatrafan Creative Commons License 2005.10.14 0 0 2495

140 tempomatnál nem számít a bakancsméret. Országúton nagyon takarékos a stílusom önkéntelenül is, de városban nem lehet  fogyasztásra kihegyezve vezetni, mert nem biztonságos. Tojással a talpam alatt nem tudok mindig megfelelő köv. távolságot tartani, a sebességemmel is jelezni a szándékaimat. Ha a fogyasztás jár a fejemben nem fogok megállni a zebránál vagy a pirosnál vagy a kereszteződésben, legalábbis halogatom a fékezést - amiből csak baj lehet. Ezért nem vagyok fogyasztásbajnok. Ha egyedül vagyok az úton extrém alacsony fogyasztások keletkeznek, de nem szándékosan. Csak mert nem kell felvennem a forgalom ritmusát, saját "ritmusomat" autózhatom. Ami persze nem éppen Schumacheré...

 

(lásd még: 2086 hsz.: AVERAGE 3.7 l/100km, TRIP 122 km, Grand Scenic)

 

A haverom 2.4 5D S60-as Volvoja nagyjából 6.5-öt kajál 150-nél. Jóval kevesebbet, mint az én kocsim. Saját magam próbáltam ki, nem kamu.

 

Amúgy a Scenic 140-nél kajál ennyit autópályán. Tehát tényleg jó érték.

Kopi Creative Commons License 2005.10.14 0 0 2494

Szasz Öcsi!

 

Hiányoltunk "odaát"! :)

Előzmény: alibi-man (2492)
alibi-man Creative Commons License 2005.10.14 0 0 2493
Én annyira nem voltam kiborzadva a Volvotól, tetszik, de nem az első helyezett. Nem is azért mondtam, hanem csak a fogyasztás miatt hoztam fel példának. Talán szegény Tatrafan biztosan azóta is a bakancsát méregeti. Pedig sürü városi forgalomban elfogadható az ő kocsijának a fogyasztása. Elfogadható...
Előzmény: atis37 (2468)
alibi-man Creative Commons License 2005.10.14 0 0 2492
Fórumokon mindenki tegeződik. Szép is lenne, ha én ezt most megpróbálnám felrúgni. Még az életben is tegezésre szorítkozom, és nem csendőr pertura gondolok. Magázva is lehet küldeni valakit az anyjába.

Azért a második gyermekkortól még messze vagyok.
Előzmény: cs_gaborka (2469)
petyaaa Creative Commons License 2005.10.14 0 0 2491

OFF

nem tud valaki Bp X,XIV,XVI kerületben olcsó raktárbérlési lehetőséget, infrastruktúrával (targonca, béka, stb)?

petyaaa Creative Commons License 2005.10.14 0 0 2490

hát, ez valami HR márkájú felni H109-es tipusa 6,5x15-ös méretben. a közepének a méretet sajna nem tudom :(

de hálás lennék, ha ez alapján tudnál segíteni :)

 

Előzmény: atis37 (2488)
petyaaa Creative Commons License 2005.10.14 0 0 2489

igaz

de tavasszal találkoztam olyan csúcsmodellel, ami 4wd automata légkondis volt. aztán vagy elírás volt...

Előzmény: tatrafan (2487)
atis37 Creative Commons License 2005.10.14 0 0 2488
Irjad meg ide a felnid típusát, méretét és szívesen utána kérdezek.
Előzmény: petyaaa (2483)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!