De akkor biztosan "speciális" anyagból lehet ;-) Csak tudnám melyik országban bányásszák. Minden esetre az az utóbbi néhán yévtizedben biztosan meggazdagodott már belőle, hála a marketing "állatfaj" megjelenésének...
Egy kis időt szántam az oldalak felületes átnézésére. Az első kettőn gyorsan túljutottam, de a harmadikat már egy ideje olvasom, mivel itt hamar ráakadtam a "Termékleírás"-ra. Nekem az itt lentebb már tárgyalt "gumis" oldal jutott eszembe, amely fogalmazása katasztrófális. Itt nem tudom hasonló képpen fordításról van-e szó, de amiket leírnak... hangzatos, süket, marketing szagú "leírás", amely ha így van még csak csak megbocsájtható, de ha a leírtakat komolyan gondolják, én 10Ft-ot nem adnék érte. Inkább kiragadnék néhány gyöngyszemet:
"A berendezés elektromos elven működik. A gépkocsi generátora által fejlesztett és az egyéb elektromos berendezésekről visszaverődő speciális elektromos jelet erősíti fel, ennek segítségével pedig az üzemanyag molekuláiban változást idéz elő."
A mondat eleje oké, a vége is az lehet(ne), de ami a kettő között található, hogy egyéb elektromos berendezésekről visszaverődő speciális, micsoda duma ;-) elektromos jelet erősíti fel, akkora hüjjjeség. Lejjebb kiderül "A berendezés alkotóelemei"-nél, egy sima tekercsről, gondolom elektromágnesről van szó, a mágneses tér befolyásolhatja (talán) a molekuláris szerkezetet. Hogy mik azok a speciális jelek, talán UFO interfészt rejtettek el benne ;-) nem tudom. Mindenesetre, de írhatnám, hogy természetesen, a cső is speciális, amely az üzemanyagot szállítja.
"A berendezés kialakításánál fogva kifelé nem tud elektromos jelet adni, a befelé érkező elektromosságot teljes egészében rezgőfrekvenciává alakítja és azt fel is használja."
Hihetetlen, egy tekercs, amely nem állít elő sem "speciális" jelet, sem elektromosságot, a fene egye meg ;-) ellenben az egész elektromosságot "rezgőfrekvenciává" alakítja. Ha ilyen kifejezés anno elhangzott volna elektro órán, ekkora baromságot...
Na és a végén a fellengzős "Garancia" duma az 1 millió Eurós nemzetközi biztosításról...
Szerintem a közös nyomócsövet jelenti. Van egy baromi nagy nyomást (ha jól tudom, több száz bar) előállító szerkezet, s ettől minden injektorhoz egy "közös" nyomócsövön megy a nafta, tehát mindig nyomás alatt van. Az injektor piezoelektromosan van vezérelve, egy ütem alatt háromszor vagy akár többször is történik befecskendezés egy igen bonyolult elv szerint (fordulat, hőmérséklet, stb függvényében). Ha nem jól tudom, majd valaki kijavít :-)
A régi adagolóknál régről megmaradt homályos tudomásom szerint az egyes injektorokhoz vezető csőszakaszban csak akkor volt nyomás, ha az adagoló "ráengedte".
hadd kérjem tanácsotokat kedvenc témámban: fogyasztás csökkentés.
Utánatúrtam a neten és 3 olyan megoldást találtam, ami felkeltette a figyelmemet.
Szeretném megtudni, hogy ismeritek-e bármelyiket, esetleg Atis37 nem ezek valamelyikével kísérletezik-e. Mind különböző elven működik és nem csak benzinüzemnél ígérnek eredményt. Köszi.
Amikor rendelt a tehenet, akkor már volt az extrák között. Gondolkodtam rajta, de nem kértem. Lehet, hogy jó, de csak olyan gyereknek, amelyik megtűri.
Elnézést, a késedelmes válaszomért. Tehát a pontos keverési arány: fél deci glicerin egy liter desztillált vízzel higítva (a glicerin aránya max. 5%). Ahogyan írtad ecsettel szépen fel kell vinni, de lehet a fürdő még jobb, illetve egyszerűbb megoldás.
kipróbáltam az új Cliot és közben merült fel, hogy látott-e élőben, esetleg van neki olyan hátsó fejtámla a Scenichez, amit le lehet hajtani és akkor a gyerkőc fejét megtartja, hogy ne döljön oldalra alvás közben.
140 tempomatnál nem számít a bakancsméret. Országúton nagyon takarékos a stílusom önkéntelenül is, de városban nem lehet fogyasztásra kihegyezve vezetni, mert nem biztonságos. Tojással a talpam alatt nem tudok mindig megfelelő köv. távolságot tartani, a sebességemmel is jelezni a szándékaimat. Ha a fogyasztás jár a fejemben nem fogok megállni a zebránál vagy a pirosnál vagy a kereszteződésben, legalábbis halogatom a fékezést - amiből csak baj lehet. Ezért nem vagyok fogyasztásbajnok. Ha egyedül vagyok az úton extrém alacsony fogyasztások keletkeznek, de nem szándékosan. Csak mert nem kell felvennem a forgalom ritmusát, saját "ritmusomat" autózhatom. Ami persze nem éppen Schumacheré...
(lásd még: 2086 hsz.: AVERAGE 3.7 l/100km, TRIP 122 km, Grand Scenic)
A haverom 2.4 5D S60-as Volvoja nagyjából 6.5-öt kajál 150-nél. Jóval kevesebbet, mint az én kocsim. Saját magam próbáltam ki, nem kamu.
Amúgy a Scenic 140-nél kajál ennyit autópályán. Tehát tényleg jó érték.
Én annyira nem voltam kiborzadva a Volvotól, tetszik, de nem az első helyezett. Nem is azért mondtam, hanem csak a fogyasztás miatt hoztam fel példának. Talán szegény Tatrafan biztosan azóta is a bakancsát méregeti. Pedig sürü városi forgalomban elfogadható az ő kocsijának a fogyasztása. Elfogadható...
Fórumokon mindenki tegeződik. Szép is lenne, ha én ezt most megpróbálnám felrúgni. Még az életben is tegezésre szorítkozom, és nem csendőr pertura gondolok. Magázva is lehet küldeni valakit az anyjába.