Keresés

Részletes keresés

kakukkmadár Creative Commons License 2000.10.17 0 0 4139
"nem-szilard szerkezeto"
helyett
"nem-szilad burkolatu"

kakukk

Előzmény: kakukkmadár (4138)
kakukkmadár Creative Commons License 2000.10.17 0 0 4138

a juzerek (ertsd: hetkoznapi, nem repulo emberek) alapvetoen tartanak a nem-szilard szerkezeto repulo-micsodaktol. En is ilyen voltam. Feltem kicsit a rezgoszarnyutol. De eccer felmentem, es azota mindenbe bele merek ulni ami repul :-))

kakukk
ICQ in office: 70676585

Előzmény: Hamster (4136)
fuhur1 Creative Commons License 2000.10.17 0 0 4137
Szia Hokuszpok!

Az idojaras erdekes dolog. Amig nem repultem azt hittem amit a TV-ben mondanak. Ma mar maskent latom a dolgokat. Sokszor talalkoztam "csikos" idovel. Pl. ahol felszallok minden ok., aztan 60 perc mulva erzem, hogy eros oldalszelem van. Ra kell tartani, megint kesobb megszunik. Hegyek kozeleben turbulens, meg akkor is, ha elotte semmi nem volt. Szoval ezekre rajossz es egy ido utan ugy repulsz, hogy szinte elore latod, mi fog tortenni.

"Az általad is jelzett magasságon egyszercsak úgy éreztem ,hogy kitépi a kezemből a kormányt a gép."

Valoszinu, ha tovabb emelkedtel volna, megszunik a turbulenci. Csak az eross szel marad, de azt csak onnan ezed, hogy egyik iranyba repulsz, mint a huzat, a masikba meg megallsz a levegoben. Az a zona, ahol voltal a szelnyiras zonaja. (nem csak foldkozelben van!)

"Vaszonbol va!" No es? attol meg nagyon jol repul. Egyebbkent ha kiszamolod a feluleti terhelest, nem is nagy az igenybevetel. Aki nem hiszi, szamoljon.

Irta valaki, hogy nem is a vaszon hanem a csovek aggasztjak. Miert? Ki van az szamolva, ki lett probalva, rengeteg terhelesi proban estek at es nem utolso sorban rengeteg repult ora igazolja, hogy a konstrukcio jo.

Mikor tanultam repulni, mondtam egyszer az oktatomnak, hogy most szepen kell leszallnom, mert sokan nezik.
O anno azt mondta: "Andriskam! Nem nekik repulsz, hanem magadnak!" Teljesen igaza van. Ugy repulok es szallok le, hogy az nekem megfeleljen. Nem kirakati madar vagyok. Ezt azert irom, mert nem azonnal fogadtam meg a tanacsat. Ezert vegzodhetett egy felszallasom a pocegodorben. Makom volt. Vaganykodni szerintem a kocsmaban kell. Ha gepben ulsz, akkor repulni kell.

Udv,
Fuhur

Előzmény: hókuszpók (4134)
Hamster Creative Commons License 2000.10.17 0 0 4136
Azért furcsa, én a sárkányban nem a vászontól félnék, hanem a csövektől :)) Hiszen mennyi helyenként vászonborítású gép repked még, most eszembe jut az Ancsa (javítsatok ki, ha tévedek), és kedvenc Trénerem... Ebből is látszik, hogy minden a dizájnon múlik?
Előzmény: hókuszpók (4134)
DAttis Creative Commons License 2000.10.17 0 0 4135
Sziasztok !

Épp valamelyik nap hallottam, hogy több kecskeméti pilóta fontolóra vette az id elötti nyugdijaztatását.
Érvként a kevés fizetést, illetményt emlegette a média, de mi lehet még e mögött.
Tán a Vári is gondolkozik ezen? Nem hinném. Gondolom neki még nincs esze ágába se lemondani a repülésröl, ha jól tudom most van krisztusi korban.

Azt is mondta valamely nap a rádió, hogy mióta megszünt Pápa egyre több munka hárul a kecskemétiekre.

Én mint egyszerü állampolgár már gondoltam, ha Pápa megszünik, "Kecskeméti egység" kevés lesz, ráadásul 14 géppel.
Tudom nem ide tartozik ez a téma, meg már hallottuk, hogy a NATO is kvázi kisegíthet, de nem röhej, hogy a Magyar Légierö, nekem gúnyosan "Hungarian Air Force" 27 repülögéppöl áll és abból is tán 10 egy néhány gép ami akármikor bevethetö.
Ez lenne a NATO tag Magyarország légiereje?
Ez nagyon elkeseritö, ahogy az egész honvédség áll.
Persze az élet más területén is siralmas állapotok vannak kis hazánkban, de ez nem eme fórum témája, de a repüléssel kapcsolatban az állítólagos Légierö állapota és helyzete katasztrófális.
Nagyon sok szakember lehet a HM-nél, aki ért ehhez a területhez, mármint a légieröhöz és bezáratta Pápát.

Na mindegy nem nekem kell ezt megitélni de amit Pápa körül csináltak a nyár végén én már csak kínomban röhögtem.

hókuszpók Creative Commons License 2000.10.17 0 0 4134
Szevasz Fuhur!

Képzeld el Tőled légvonalban 200 km.-re vasárnap este a nyugodt időben fölemelkedett egy sárkány ( mármint az én gépem, és én) és semmi gondjom nem volt 380-400 m.- ig. Az általad is jelzett magasságon egyszercsak úgy éreztem ,hogy kitépi a kezemből a kormányt a gép. Jó félóra repülés után úgy éreztem, hogy a kezem leszakad, még ma is fáj.
Ráadásul az összes vitorlázó végignézte a leszállásom, ilyenkor különösen kell vigyázni nehogy lefakezűzzék az embert, hál istennek szépen szálltam le.

Szombaton felvittem a sárkánnyal egy lányt, aki amikor meglátta a gépet azt mondta: jézus ez vászonból van!
De nem nyekergett pedig csináltam vele egy-két figurát. A leszállásomról azt mondta, hogy jobb volt mint az utasszállítóé.

üdv: hk.

Ma is jó idő van, lehet repülni.
Milyen volt a pizza?

Előzmény: fuhur1 (4111)
Thomas Creative Commons License 2000.10.17 0 0 4133
Ha esetleg érdekel valakit az Unio állásfoglalása a légi utasok jogairól (Council Resolution)
itt megtalálja.
http://europa.eu.int/eur-lex/en/dat/2000/c_293/c_29320001014en00010002.pdf

zolibá Creative Commons License 2000.10.17 0 0 4132
Sziasztok!

Okt.22 nekem jónak tűnik. Ha valaki ledumálja valahová az dolgot, pétekig mailezzen nekem is!
Lehet, hogy még a fiam is jönne. :-))

lborli: Te hogy állsz ezzel a vasárnappal?

Valaki volt itt a XVI. ker-ből. (emlékeim szerint natlose) Ha jönne ő is, mailezzen nekem egy telefonszámot. Én Mátyásföldről megyek.

Utas2 Creative Commons License 2000.10.17 0 0 4131
Várjál, kitalálom:
Csak nem a Gulf Air az arab cég...?
:)
Előzmény: trikó (4124)
trikó Creative Commons License 2000.10.17 0 0 4130
BOCSI!!!!!!!

De rossz infót kaptam 747 ügyileg. Viszont kicsit mélyebben megvakarva a kérdést megkaptam a végül járat infóit (abszolute igazolva az előttem szólót). Kis kiegészítésül egy apró poén a járatról: Uszkve 400 emberke szeretett volna gépre kerülni. A némileg türelmetlen utasok érdekében picit megkésett intézkedésként az egyik járatkezeléssel foglalkozó cég (nem a Malév) egyik emberkéje megkérdezte a maléves jegykezelőket, hogy mikor kezdik végre az utasok bekezelését. Válasz: de hiszen ezt a járatot ti kezelitek.
Homlokcsapkodás... Óóó, tényleg!
:)))

Hamsterkám - Hamsterkém (osztjad be!)
A Besenyő kazi 8 hetet késik. Mivel Peti e hónap 28.-án gyün haza Kínából, akkor folytatjuk. Kicsit várok, hadd pihenjen, oszt nekifeszülünk a finiselésnek, és megy ki a kazi az áruházakba, meg a postára. Egyébként a film a plusz anyag miatt nem lesz sűrítve, hanem pár perccel hosszabb lesz. :)

Előzmény: Törölt nick (4128)
Hamster Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4129
Ne tessék velem ilyet csinálni, éppen kezdem elhinni, hogy tök hülye vagyok, szidom magam, hogy nem fényképeztem le, és akkor megint összekavarnak :)
Előzmény: Törölt nick (4128)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4128
Sz'asztok!

Úgy látom ma senki sem volt jó megfigyelő, bár Hamster most is közel járt az igazsághoz. A "nagy madár" ugyanis egy Air Atlanta Icelandic 742-as volt (TF-ATC) és kb. 15h20 felé szállt le.
A gépnek még tegnap kellett volna érkeznie 15h50-kor csak állítólag váratlan műszaki problémák adódtak.
Fotó: http://www.airliners.net/open.file?id=104315

DAttis: a gép, amit láttál a SU-GBT (A321) volt.
Fotó: http://www.airliners.net/open.file?id=89161

Előzmény: trikó (4124)
bado Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4127
ár=jár
Előzmény: bado (4126)
bado Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4126
Landoló: időpontilag nekem is mindegy.
Esetleg ár valaki a héten Börs felé, hogy beugorjon a Landiba informálódni?
Hamster Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4125
Még jó, hogy nem valami birdwatch verseny keretében égtem be ekkorát :) A kazettát meg már épp kérdezni akartam, ez hány hét csúszást jelent? És ugye nem a régi anyag időtartamának a rovására? :)
Előzmény: trikó (4124)
trikó Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4124
Szia Hamster!

Sajna ma ténnnleg nem volt 747. Egyetlen extra dolog volt: egy olasz 767.
Hamán így összejöttünk, ezúton (is) értesítelek, hogy a kazi késni fog, mert még a "Besenyő" idei kínai mutatványai és eredményei is felkerülnek rá, így teljes 2000-es program lesz rajta. A többi a honlapomon.

Más:

( Belső Malév újsághír )
Képzeljétek, majdnem Airbusa van a Malévnek. A bérelt 767-300-as gép ugyanis egy Airbus érdekeltségű lízingcégé, amelyet azért hoztak létre, hogy felvásárolja egy arab cég 767-eseit. Az Airbustól a Boeingokért kapott pénzen a légitársaság Airbusokat vásárolt.
Fair Play!...

Előzmény: Hamster (4120)
natlose2 Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4123
Landoló parti:

Nekem mindegyik alkalom jó!

natlose2 Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4122
LadyBird:

Igen, Gyuri neve is odakívánkozik a sorba, meg sok más értékes ember is van Öcsényben, de hát nem akartam kiszerkeszteni őket.

Arról a szimulátorról sok legenda jár körbe az Izobárban is, de ha Gyurit faggatjuk, egy kislány szemérmességével kisebbíti a jelentőségét. Szívesen olvasnám olyan asztaltársunk beszámolóját, aki ült benne!

Mai napig ki szokott kerekezni a starthelyre a családjával, csak úgy, nézni az üzemet. Nagyobbik lányával (kb 5 éves) angolul beszél. Igazodva a helyzethez én angolul fordultam hozzá, de olyan szemrehányóan nézett rám a kis szöszi, mintha orvul kilestem volna az ő közös kis nyelvüket Apuval... :)

Előzmény: LadyBird (4108)
natlose2 Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4121
Jago_

Isten hozott itthon! Kár, hogy lehangolónak találod a várost London után! Én éltem hat évet Bukarestben, még Ceausescu ideje alatt, külszolgálatban, na akkor nem találtuk lehangolónak a hazajövetelt! :)

Vitorla C-től szakszóig 80eFt? Ebbe hogy fér bele a vontathatói? Mivel húztok? Vagy az éves tagdíj magas? Nem értem...

A movit árakat sem. Amikor motorozik akkor 14eFt, amikor vitorlázik akkor 3eFt? Vagy a vitorlák általában 3eFt?

Bocs, hogy ilyen értetlen vagyok!

Előzmény: Jago_ (4110)
Hamster Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4120
Nem láttam púpot én se, mert elég hülye szögben volt alkalmam megfigyelni a házak közül, de a szárny kontúrjai és a hajtóművek mintha stimmeltek volna, pluszban bitang nagy volt, és lassúnak tűnt... Akkor valami más nagyobb masina akkortájt?
Előzmény: lborli (4119)
lborli Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4119
Nem hiszem. Ma nappalos voltam, s feltűnt volna. Nem jár olyan gyakran B747 FH-re.
Előzmény: Hamster (4118)
Hamster Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4118
Akkor 22., vasárnap?

Egyébként nem egy Jumbo imbolygott ma fél négy körül 13R irányába?

Hamster

lborli Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4117
valszege: a BéZé-magyar szótár szerint valószinüleg-et jelent.
Előzmény: lborli (4116)
lborli Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4116
SU-val az egyiptomi regisztrációk kezdődnek. Valszege EgyptAir gépet láthattál, bár igaz annak jellegzetes festés van a "svancán".
Előzmény: DAttis (4104)
mcwatt Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4115
Hali Eplay!
Te kecskeméti vagy?
Ha igen küldj emailt magánba a 22.-ei találkozó ügyében.
Mindenkit üdvözlök a topicban.
rali
Előzmény: Eplay_ (4112)
Madárember Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4114
Kedves Barátaim!

Szeretettel meghívlak Benneteket ebbe a topicba: Virtuális Világkörüli Csavargás.

Üdvözlettel: Madárember

kakukkmadár Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4113
OFF? Max. a malevhez kepest... :-)))
Előzmény: Eplay_ (4112)
Eplay_ Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4112
Hi!

Pénteken nem jöttek F14-ek, ma viszont "véletlenül" beesett két F/A18C. Taszárra mentek gyakorlatra, mikor leszállásnál az egyik F14 defektet kapott. Amíg el nem vontatták a pályáról, addig az F18-ak nálunk voltak, vettek fel üza-t. A két pilóta nagyon rendes volt, megmutatták a gépet, elmagyarázták a gőzkatapult mikéntjét, és a fülkét. Azért jó volt szimulátor után "élesben" látni a cockpitet :-) Az egyik gép mindössze 2 éves(!) volt, a pilóta elmondása szerint anyahajón kívül másra még nem igen szállt le (mármint a gép). Kicsit keményebben tették le őket, mint a MiG-eket....
Feltöltés után egyikük nem indult, lezárta a pilóta (távirányítóval, mint ahogy az autóját zárja az ember) még itt van, szerintem Taszárról jön műszaki személyzet hozzá. Másikuk szép elköszönéseket produkált (szárnylebegtetés, felszállás után billegtetés) majd "megszúrta az eget". (bocs, ha OFF voltam)

fuhur1 Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4111
Sziasztok!

A vitorla dolognak en is utana neztem. Hasonlo szamokrol tajekoztattak, ezert egyenlore marad az almodozas. No, meg neha egy kis iskolakor cca 650 HUF-ert.

Landolo ugyben, nekem a 22 megfelelne, de jo lenne, ha 8-kor nem lennenk ki akolboritva onnan.

Egyebbirant repultem vasarnap epp egy kicsit. Fura dolog az idojaras. Lent szelcsend, 400-on uvolto szel. A ketto kozott, meg megtanulja az ember, hogy ki a Magyarok Istene. Persze fent mar jo, de ott meg all a sarkany egyhelyben. Ha haladni akarsz, le kell jonnodd, de lent meg turbulens. Majd kiesel a gepbol. A bosszanto az egeszben az, hogy egy botkormanyoson (PL. vitorla) eszre sem veszed. Itt meg akkora kormanyerok vannak, hogy csuda. Szoval este paran elvonultunk pizzazni. Ez legalabb egy nyugodt tevekenyseg. Kulonosen erokodni se kell.

Udv,
Fuhur

Előzmény: Jago_ (4110)
Jago_ Creative Commons License 2000.10.16 0 0 4110
Haliho!

Na visszajottem egy het Londonbol. Hat lehangolo ez a varos London utan. Eddig el sem tudtam kepzelni mennyire. Na mind1.

Odafele meg visszafele is Malev, ceges jegy, ahogykell. Ma610 es 611 (LEU es LEO). Erdekes modon odafele tele voltunk, mig visszafele vagy 40-en... Erre senki nem akar jonni... :)

Lattam nagyon nagy volt a "termes" az elmult egy hetben, meg mindig nem ertem a vegere.

Fuhur: A vitorlakikepzes ara ugy 60000 Ft B vizsgaig, utana 30e C vizsgaig, utana meg kb meg 80ezer a szakszoig, de ez mar a te ugyessegeden mulik.
A movit arakrol: Motor Falke motoros oradija 14000 Ft/ora, vitorla oradija 3000 Ft/ora, leszallasi dija 500 Ft/leszallas.

Sorozes: Hat nekem a 22 vasarnap este lenne a jobbik megoldas szerintem, legalabbis egyenlore. A Landoloval nekemis az a bajom, hogy koran zarnak, es hogy megdragultak. Meg a 87es is eleg ganyul jar...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!