Beszéltem a Landoló vezetőnőjével és sikeresen megállapodtunk abban, hogy vasnap. 22-én kinyitnak a kedvünkért és max 1/2-ed 10 - 10-ig nyitva lészen 16h-tól.
Lesznek készételek, aznap készül a jövő heti menü, és egy pár frissensült, name sör.
Szóval ne maradjak szavahihetetlen, mostan már gyertek elfele minél többen.
Végül akkó meddig lehetünk a Landolóban benne?
Sajna nekem is csak estefelé lenne yoo. Egyelőre feltételes módban jelentkeznék be a tisztelt Társaság elhajlására:
2000. október 22. Vasárnap, Landoló
Jago + 1-2 egyeb vitorlazo meg avi. egyen
Madárember
LMS
Badó
natlose2
Hamster
zolibá + egy gyermek
Mézga
neofrix baszmacs+ 1-2 repülőember
kakukk (+kedvese - opcionalis, meg nem tud rola, de szinten zenesz:-)
3color (?)
Ez már kvázi 15-20 körüli létszám - ha még tudok számolni :)))
Hát hátha akad egy éppen átrepülésre váró gép, nem? Az lenne ám az igazi, lihegve beesel az ajtón, és szabadkozol: elnézést, késve indult a gépem :) A repülőtérbámulás mint fakultatív program adja magát, ezen szervezni se nagyon van mit.
LadyBird: de azért ugye eljössz? :)
Hamster
PS: spontán módon felötlött kérdés: az Aviator c. újság létezik még?
Nekem az estefele nagysagrendekkel jobb lenne, mert nemigazan szeretik a repteren, ha az ember lelep csak ugy az uzemnap kozepen.Szoval en 17-18 ora elott csak akkor erek oda, ha valami jotet lelek esetleg kijon ertem Fahegyre, mert mire onnan atbuszozok Budaorsre, az ket ora minimum. Nem esik valakinek utba? :)
2000. október 22. Vasárnap, Landoló
Jago + 1-2 egyeb vitorlazo meg avi. egyen
Madárember
LMS
Badó
natlose2
Hamster
zolibá + egy gyermek
Mézga
neofrix baszmacs+ 1-2 repülőember
kakukk (+kedvese - opcionalis, meg nem tud rola, de szinten zenesz:-)
Kedves Fuhur,
mea culpa. Mért haraxol? Légy nyugodt, általam nem fogod egyetlen szavadat sem újságban látni. Hisz pont azért kérdeztem, hogy mondhass nemet is.
Akkor most már el se merek menni a Landolóba... :)
Landoló becserkészve, papíron hét végén zárva (logikus mi?), de a tulaj esetleg hajlandó lehet kinyitni du-ra, ha leszünk elegen. Ma ez eldől, szóval lehet jelentkezni, hogy minél nagyobb számot mondhassak.
Jago
Madárember
LMS
Badó
natlose2
Hamster
zolibá + egy gyermek
Mézga
kakukk (+kedvese - opcionalis, meg nem tud rola, de szinten zenesz:-)
neofrix baszmacs + 1-2 repülőember
Egyszerűsítsünk! merevszárnyú= amit a köztudat repülőnek tart ancsa, góbé, tu154.........aerodinamikai kormányzású
Nem merevszárnyú:= sárkány ,siklóernyő.............súlypontáthelyezéses kormányzású
+ forgószárnyú= helikopter ka 26. pl.
attól ,hogy a szárnya egy utasszállítónak deformálódik fordulóban attól még merevszárnyú.....................de nem vagyok szakmabeli.
Hamster= az a cső nem vízvezetékcső hanam ötvözött alucső, könnyű és erős direkt repülőépítéshez való űgyhogy az nem szokott hunyó lenni............Füreden is az oldalkör szakadása miatt zuhant le a gép.
Felületi terhelés= 21m2 visz 210 kg. ot ha csak a vezető ül a gépben számolj csak milyen kevés.................. a vitorla az sem pongyolavászon hanem direkt erre való anyag.
Hogy estél bele a gödörbe, leállt a német technika? vagy magasan lebegtettél és leestél?
Ha javasolhaték az összeröffenésre időpontot, én inkább a (megkockáztatom, kora) délutánt díjaznám. Ez közlekedési szempontból is előnyösebb, valamint engem a kiskorú miatt is érintene. Esetleg más is hozhat saját manót. Biztos jól éreznék magukat. Persze, ha más nincs, lehet az este is.
Ezek szerint valaki felvette már a kapcsolatot a műintézménnyel?
2000. október 22. Vasárnap, Landoló
Jago
Madárember
LMS
Badó
natlose2
Hamster
zolibá + egy gyermek
A merev szarny azt jelenti, hogy repulesi alkja (profil, elcsavaras) valtozatlan a foldon es a levegoben
Akkor az A321 hajlekony szarnyunak tekintheto? Amikor legutobb vagy harom hete dublinbol amszterdamba repultem, volt egy szelesebb szakasz, asszem irtam is, hogy a szarnyveg kilengesenek amplitudoja ketszer akkora volt, mint "winglet" merete. Igaz, a profilja talan nem valtozott az aerodinamikai erok hatasara...
A tarsas osszejovetelen szivesen reszt vennek (jago irj fel)
Udv///lms
NB: a Kek Rozsaban egy rantott camembert 250 HUF, ezt arban nehez alulmulni. Igaz repter nincs a kornyeken.
Hogyaszongya: azert akarnak most nyugdijba menni, mert
"a tárca tervezete a juttatások rendszerének módosításáról. Ez csökkentené a szolgálati járulékokat és kedvezőtlenebbek lennének a nyugdíjba vonulás feltételei is. Ez utóbbi azért is érinti érzékenyen a pilótákat, mert szolgálati éveik duplán számítanak."
Pedig a szolgalati evek duplan beszamitasa teljesen igazsagos. Hanyan erik meg kozulik a nyugdijat?
Kerlek benneteket csak a jobb attekinthetoseg vegett csinaljunk egy listat, hogy kik jonnenek vasarnap este a talalkozora. A legjobb talan az lenne, ha mindenki aki jonni akar tenne egy hozzaszolast, bemasolna a lista eddigi tagjait, plusz odairna magat. En elkezdtem:
Jagasits Viktor(Jago_)
Egyebkent ha Landoloba akarunk menni, akkor javasolnam a 87es megallojaban valo talalkozast, akar a Kosztolanyin, akar odakint a Landolo mellettinel.
Natlose2: 80k - jo, tenyleg kicsit keves. 100. Nekem 60 korul volt a vontathatoi meg anno,meg csak 10 volt a vizsgadij ami mar 25 asszem, es azert 30nal tobbet nem koltottem Cvizsga-koszoru kozott asszem.
Motoros vitorla: amikor megy a motor, azt ugye uzemora szamlalo szamloja, ergo azutan fizetsz.Ha meg nem megy a motor, tehat vitorlazol(Falke eseteben kb. mint egy Gobe olyan sikloszama van)akkor 3000Ft/ora dijat fizetsz. Meg a Fejcsinel minden vitorla berleti dija(kiveve az Acrot) 3000Ft/ora.
Bocs! Lehet, hogy nem vagyok teljesen tisztaban ennek a forumnak a celjaval. Mindenesetre most itt mindenkinek leirom, hogy hozzaszolasaim kozlesevel nem ertek egyet, es nem is szeretnem viszont olvasni egyik ujsagban sem. Ha a rovat megis errol szol, akkor jelezzetek. Ebben az esetben maradok olvaso, de nem irnek tobbet.
Nem kotozkodes keppen, pusztan eszrevetel.
Merev szarny, vagy hajlekony szarny. En meg nem hallottam burkolat szerinti kategorizalasrol. A merev szarny azt jelenti, hogy repulesi alkja (profil, elcsavaras) valtozatlan a foldon es a levegoben. A hajlekony szarnyak ezzel szemben a legerok hatasara valtoztatjak alakjukat. Ez utobbi esetben sokkal komplikaltabb a meretezes, mert a szarny profil terhelestol fugg. Pl. egy forduloban siman valtozik a szarny profil. Raadasul aszimetrikusan.
hali,
azt a pöcegödrös felszállást igazán leírhatnád nekem közlésre alkalmas formában (emil)
?
Nyilván vannak tanulságai, amik másoknak jó szolgálatot tehetnek...