Gratula a jószághoz!!! A baloldali tolatólámpa az a ködzárófény. :))) Nem kell benne izzót cserélned. Ha jobban megnézed, van benne egy piros színszűrő is. DE, hogy megbizonyosodj, róla, kapcsold fel a hátsó ködlámpát, és meglátod az igazságot. Fogadd el, hogy ezért a pénzért, csak egy tolató lámpa jár :D jobb oldalra....
Na, múlt hétvégén megjött az én barna drágaszágom is (fronthajtás, barna, kúúl). Kicsit csorbítja most az örömöt, hogy a baloldali tolatólámpa nem világít. Mennyire nehéz izzót cserélni (első látásra nagyon :))?
Lehet, hogy változtattak rajta. Furcsálltam is, hogy katalógus adatok alapján a 4x4 végáttétele, hosszabb mint a 4x2-esé. Holott fordítva kellene lennie.
A váltó ugyanaz mint volt...valószínűleg a hajtás végáttétele lett hosszabb a benzines 4x2-nél, mint a régi verziók esetében. Ezt azért mondom ilyen biztosan mert nem csak bizonyos fokozatok lettek hosszabbak, hanem az összes egységesen hosszabb lett.
Egyébként szerintem is jó így...nekem tetszik ez az áttételezés. Én a hétvégén közepes terepen is kipróbáltam, a 2-est alacsony sebességnél nagyon nem szerette, de 1-ben csodásan ment mindenhol. Végül egy nedves-füves emelkedő megállított... itt kellett volna a 4x4. :)
Megnéztem a prospektust, a benzines, és a diesel 4x2-hez is JR5 jelű váltót illesztenek. A diesel 37,01/1000-el számolva szépen kiadja az álltalam megfigyelt értékekek, természetesen a mérési pontatlanságokat bele kalkulálva. Ha mákom van, akkor egy dízelehez kalibrált váltót kaptam a benzines géphez, vagy időközben rájöttek, hogy minek variálni, mert ez is tökéletes hozzá. Nekem persze ez nagyon jó, az autó tökéletesen működik ezekkel a fordulatszám értékekkel. Más megoldást nem tudok kiötleni az eltérésre.
Én is megnéztem a fordulatszámmérőt, csontra ezek az értékeim, mint Neked. Szerintem a mi gépezetünk, már valami frisített kiadás (tükrök, ablak fűtés kapcsoló, stb) ezért más lehet a végáttétel, mint a katalógusban szereplő régebbi változaté.
Hali Mégegyszer megkukkantottam a fordulatszámmérőt, különböző sebességeknél. A prospektusban nem nézetm utána mit ír, de ha kiszámolom, akkor olyan 39-40 re jön ki 5.-ben 1000 fordulatnál. Nem pontosak a mérések, csak amennyire leolvasható a fordulatszámmérő. Azt kaptam, hogy 70-1700, 80-200, 90-2200, 100-2500, 120-3000,
Csak van itt szakember aki meg is magyarázza, hogy ez miért van így!
Majdnem..... tehát Koriori :-) Amúgy ahogy tanácsolták, a Google Chrommal remekül megy a fórum!
A különbségeket illetően, a kipuffancs utolsó dobja nekem keresztben mert az enyém 4X4 -es. A csomagterem is szembetűnően kisseb. Viszont ami tény, hogy valamit talán változtattak a technológián mert az én autóm alulról tiszta rozsda (pedig csak 3 hónapos) bioenergetikusé meg szépen felület kezelt.
Hétvégén Salgótarjánban és környékén jártunk. Mindig öröm volt látni, ha jött szembe egy cartárs, esküszöm nagyon tetszik ez a dög ahogy fekszi az utat, tisztára úgy néz ki, mint ....egy dögös autó. :-) ...és miylen jó, hogy én is egy ilyenben ülhetek.:-)
Az autó remekül viselkedett. Egyszer csúsztunk csak meg vele fékezésnél ( ABS mit csinált nem tudom ) A mostani fogyasztásra nagyon kíváncsi leszek, mert 'kiégettem' a kipufogot becsülettel.
(A Duster talis hétvégés fogyasztásom 6.57 volt , pedig attól is tartottam egy kicsit, mert nem épp gurulós tempóban mentünk le és jöttünk haza)
Köszi! Most Firefoxxal használom, ezel is működik, eddig valóban az exprolrrlel voltak a gondok
Most volt itt Kikeri, vagy Karakuri, a nick nevét nem tudom megjegyezni:-)) Visszekeresek és javítom! Jól öregszem csak a fontos dolgokra emlékezem.
Összevetettük a két gépet, más a motortér felnyitó, más formályú rendszerű a visszapillantó, az enyémet nem lehet behajtani, viszont valamivel kisebb, és sokkal áramvonalasabb a formája. Gondolom ezért kevésbé zajos. A kipufogó dob nekem nem keresztben, hanem hosszában van, nem is látszik csak a vége. Hirtelen ennyit találtunk
Még a visszapillantóról annyit, hogy gyönyörűen látom benne az autó fenekét a lökhárító aljánál is, mikor jól van beállítva, így nagyon könnyű tükörből tolatni. Nem tudom elötte milyen volt, de most ez a legzajosabb része nagyobb sebességnél, de bőven elviselhető.
Harmadszor is nekifutok a válasznak. Én nem számoltam, csak néztem mit mutat a műszer. Lehet hogy más egy kicsit a váltó áttételezés? Vagy titokban dízel lett? Mindenesetre nem kell agyonpörgetni a haladáshoz, 3000 alatt el lehet váltani városban is, bár az 5.-et nem szereti 60 alatt, így városban 4.-ben megyek vele.
Ezt nem értem. A műszaki adatlap szerint a te autód sebessége 1000 fordulaton 5-ben 30.99 Km/h. akkor 3000-es fordulaton ~93, de semmi esetre sem 120. Vagy rosszul számolok?
Az én autóm adataival számolva stimmelnek a mért értékek.
A hátsú ablak fűtés gomb elköltöztetésén kívül még egy változtatást találtam. Módosították a külső visszapillantó tükröket. Szerintem előnyükre.
Tegnap kizavartam a terepre az autót. Sajnos nem tudtam igazi akadályt állítani elé, röhögve teljesítette a feladatokat. :)
Meg van az első fogysztási adatom: 8,7L/100km. 4x2B Nem rossz elővárosi közlekedés, város viszonylatban. Tegnap meg volt az autópályás tapasztalás is. Nem vészes a zaj, nyugodtan beszélgettünk, és még közben halottam a rádiót is. 120-nál 3000-et forgott, 150-nél 4000-et. A 120-as tempót szerette a legjobban, de könnyedén gyorsított. Dombon felfele viszont elfogyott a tartalék a motorból, ha bekopik szerintem lessz jobb is, persze az 1,9 turbó dízel után érzem a különbséget. A városi forgalomban lámpától nagyon jól jön el, a legtöbb autó csak nézte a hátulját. Persze szép! Röviden ennyi!
monro69: "Most is elmondták nem szerencsés 2-es fokozattal indulni vagy legyél gazdag"
B4x4 vagy B4x2 ? Az első esetben a kettes a normál egyes és kettes között van, tehát sík úton nyugodtan elindulhatsz, a kezelési könyv is ezt tanácsolja...
A második esetben már igaz, hogy egyessel indulj, mert különben sokat csúsztathatod a kuplungot ami hosszútávon nem hasznos a pénztárcádnak!
A vezérműszíj cseréjében sok más is benne van, a márkaszervízek 160-170 ezer Ft körüli összeget gombolnak le ezért, legalább is a hasonló motorú Renault esetében.