Mivelhogy laikus vagyok a kemencékhez ,sőt mondhatnám ostoba ,valaki mondja el nekem,hogy történik a fűtésük ,ugyanabban a térben kell a faszenet égetni mint a húst vagy bármit sütni ,mert akkor az olyan füstszagú lesz ,hogy megenni sem lehet vagy külön tüztere van ?Erről ha kérhethék kis infót valakitől ,mert én is szeretnék valamilyent ,egyszerűt építeni ,van jelenben 50-60 db nagyméretű samottéglám ami villanykályhákban volt meg sok kisméretű téglám !
Sokat melóztam vele de remélem meg hálája. már csak recepteket kell gyűjtenem meg tesztelni
oldalasfélével meg pár pogácsa aztán talán komolyabb dolgok mint malacka meg apróság. Ja igen még egy pici sör a sütéshez meg a gyomorba, hogy jó legyen.
Végül is bárhova teszed az csak egy viszonyítási alap lesz, ki kell tapasztalni hogy hány fokon süt jól. Az enyémbe a boltív szélébe fúrtam a hőmérőt és ha 280-300C mutat akkor tudom hogy húsok sütéséhez éppen megfelelő.
Teheted az aljába is ott általában 40-50 fokkal is alacsonyabb a hőmérséklet mint a boltív tetején.
Annak ellenére hogy jó lehetne bele én semmi esetre sem tenném. Mivel a kemence alját kérdezted föltételezem hogy a többi részét nem abból készítenéd. Szerintem csak egynemű anyagból készült kemence az igazi, a samot és tégla variációs kemencék amit én eddig láttam mind megégette a kenyér alját mert túl meleg volt. Az én kemencém régi nagyméretű téglából készült és kitünően működik jó pár éve. Persze a döntés a Te kezedben van.
Sziasztok. Elkezdtem olvasni a topicot, de még csak a 210 oldalnál járok. Lehet említve lesz később, de legtöbbször agyag beszerzési lehetőség kérdés merült fel az elején. Van egy lebontott (összedőlt) vályogházunk, abból a vályogtéglát nem tudom kitermelni és újrahasznosítani kemenceépítéshez?