A rezonancia is okozhat zsibbadást. pl ha aszfalton bizonyos típusú gumiknál előfordulhat. Én is jártam így. A markolat kicserélésén is lehet gondolkozni pl. ergonomikusra. terepre én például karbon kormányt használok, ez is minimalizálja a kézfáradást, zsibbadást. A kesztyűnek itt nincs akkora szerepe mint sokan gondolnák, viszont esésnél és kézizzadásnál jól jöhet:)
Nincs sarokszám (autóknál sem), a kopóalkatrészek futásteljesítményére. Erősen felhasználás, és környezeti terhelés függő. Értem ezalatt, minél abrazívabb (sáros, havas) a környezet, annál gyorsabb a kopás. Erős ember hajtja tapossa a pedálokat, vagy sem.
10.000 km egy átlagembernek több évi teljesítménye, ha innen nézzük az autós 50-60ezer kilométere sem átlagos évi futás. Ennek ellenére én elég jó eredménynek tartom, hogy ennyit bírtak.
Nem nagyon lehet ilyesmit meghatározni, mert nem mindegy, milyen szintű szettel szerelt a kerékpárod, milyen módon tekersz, és milyen időjárási viszonyok között.
Nekem az átlag eddig 5-6000 kilométer volt, amikor csere érettek lettek a kopóalkatrészek.
Két éve nedvesebb volt az ősz, közlekedni muszáj volt, és a saras-havas időben néhány hét alatt elfogytak a fékpofáim. Akkor láncot (Shimano Sora szint), sort, kistányért is kb. egy ősz alatt cserélni kellett. Városban sok megállás, elindulás van, fékezni is többet kell, az átlagnál dinamikusabban is tekerek, ezért kb. évente cserélni kell mindent.
Volt olyan 11 sebességes láncom, amit 3000 km körül cserélni kellett, mert kinyúlt, de azzal versenyeztem. Új lánccal, az avval használt hátsó sor (Simano 5800) még simán elmegy több ezer kilométert, és az első tányérok is sokat bírnak még. A Sorás szintű cuccal ilyet nem tudnék csinálni, mert az új lánc ugrálna a régi soron, 105-Ultegra simán bírja a régi sor-új lánc kombót.
Ugyanakkor, mivel nem igazán mentem esőben vele, a fékpofákat már több mint 5000 kilométert koptattam (nagy hegyeken is), és még sok ezer km lehet bennük, mert szinte alig fogytak. Pedig, messze nem merem úgy ereszteni a gépet, mint az ifjú titánok.
van vmi sarokszam hogy egy kerekparon a kopo alkatreszek,gumi, fekbetet [v fek] lanc, megis hany km-t kellene elfutnia?
tavaly vettem egy uj kerekpart de 1 ev alatt a fekbetet elol hatul elkopott es mintha a lanc is megnyult volna. a gumin meg van boven tartalek, de kicsit sokallom, hogy pl. autonal siman bir a fek 50-60 ezer km futast itt nalam 1 ev alatt kevesebb mint 10 ezer km alatt elkopott...
20 km-t gurultam rajta. (Tiszakürt- Kunszentmárton) Gabonásokon kívül más tgk nem volt. Beszélgettem helyi lakosokkal , ők nagyon örülnek viszont a vendéglősök és a benzinkutasok már nem annyira.
El kell majd mennem Szarvas felé is. Érdemes megnézni milyen a város átmenő forgalom nélkül.
Azt tapasztaltam, hogy a kesztyű inkább csak a tenyér fájdalmait csökkentheti.
Pár napja jöttem haza a Tiszáról. Jó 15 éves, Lidl-ben vett, hosszú ujjú kesztyű volt rajtam. Nem volt bélése, ha lett volna is már rég szétnyomtam volna. Félúton már meleg volt, onnan csupasz kézzel folytattam. A már említett, rázogatós frissítés elég volt az egyébként szükséges megállások mellett (Hevesen és Fóton kenyérlángosoztam:-), több helyen kulacsot töltöttem, stb.).
Tényleg annyi az egész, hogy figyeled a jeleket és a legapróbb kellemetlenség esetén pihensz, vagy frissíted a mancsod.
"... autóval közlekedni jogosítvánnyal, képzés után lehet, míg, kerékpárral e nélkül is ."
Na ezért írtam, hogy nem lenne hülyeség valami, kerékpárosokat felkészítő tanfolyam.
Olyasmire gondolok, hogy pl. az általános iskolában ahelyett, hogy valami nagy költő verseit elemeznék a tanulók, közlekedési ismereteket tanítanának nekik vizsgakötelezettséggel. A testnevelés órán pedig el lehetne menni valami KRESZ parkba gyakorolni. Szerintem egy stadion árából sok remek KRESZ parkot lehetne építeni.
Ezzel a gyerekeknek lenne 14 évesen megfelelő gyalogos és kerékpáros képpzettségük, amit aztán számon is lehet kérni a közlekedésben.
Szerintem mindegyikünknek volt olyan rendőrökkel tapasztalata, akik csak erőzni akartak. Mindegy, hogy éppen mivel közlekedtünk. Nekem még vizirendőrökkel is volt dolgom.
De a nagyobb baj, hogy sok ember valamiért azt gondolja, nála fontosabb nincs senki, őt nem érdeklik a szabályok, majd ő tudja.
Nem kerékpáros példa. Adva van pár játszótéri játék, ami el van kerítve szalaggal és rá van írva, hogy "Illetékteleneknek belépni tilos!" Arra sétál apuka a pici fiával, aki megkívánja a játékokat, de nem mer bemenni, mert látja a tiltást. Mire a jó apa: "Menj csak nyugodtan, ne is törődj a tiltással" Aztán, ha a gyerekre rádől valami és agyonüti, akkor ő lesz legjobban felháborodva. És milyen példát mutat a fiának?
Kerékpáros példa: Szilágyi Erzsébet fasor a János kórháznál, gyalogos átkelőn haladtam át zöld lámpánál, mire egy, egyébként nagyon szemrevaló szőke nő a rózsaszín outijával szépen átment a piroson, elszlalomozott köztünk, gyalogosok között és haladt tovább. Eszébe nem jutott megállni a pirosnál. És erre nagyon kevés mentséget tud bárki is felhozni. Az már csak hab a tortán, hogy mellesleg arrafelé kerékpárút is van.
Szóval szerintem a szemlélettel van baj, és tök mindegy, hogy autós, kerékpáros vagy gyalogos az "elkövető".
Köszi, szóval nem egyedi a problémám ezek szerint. Hegyi terepen muszály kapaszkodni de akkor majd gyakrabban pihentetem. Esetleg valamilyen fajta kesztyű jobb lenne ami példáúl ujjaknál zselés vagy ilyesmi. Markolat számít milyen anyagból van? Lehet abból is a kissé puhább jobb lenne, hogy ne paszírozza szét az idegszálakat.
Kellemetlen dolog. Nekem volt, hogy fél évig zsibbadt a kisujjam - igaz, az a dupla Balatonkerülés alatt alakult ki. Más alkalmakkor is összejött 1-2 hetes utóhatás, de egy idő után megismertem a jeleket és védekezem.
Segítség lehet a fogásváltás, de sokkal jobb a kézfejek rázogatása. Nem kell percenként, elég, ha furcsán érzem a mancsaim, kellemetlen a kormány markolása.
A múltkori, 420-as túrámon már a nyereg (vagy a nadrág betétje?) jelentette a fő problémát, nem a kezem.
Nagyjából egy vonalban van az ülés a kormánnyal. Cross trekking bringákat kedvelem, van egy ctm bora városba meg egy cube nature sl a túrákhoz. Szóval sokat kell kapaszkodni a mászáshoz a köves, földes erei utakon. Lefelé még inkább. De sík terepen is előjön a bizsergés 3-4 óra tekerés után. Tavaly 120 km folyamatos tekerés után 2 hónapig éreztem, ez volt az első alkalom.
Olyan kérdésem lenne, hogy tapasztalt e valaki olyat, hogy hosszabb út után akár napokig enyhén bizsereg az ujjbegyetek? Nálam olyan 70-80 km után szinte mindíg előfordúl. Nem zsibbad csak enyhén bizsereg. Lehet ezzel valamit kezdeni? 40 éves vagyok, fizikai melós, küzdősportolok versenyszerűen és mellette kerékpározom. Szóval a kezemet reggeltől estig használom. Lehet kezdenek kilenni az ujjamban az idegek? Magnézium kis mértékben használ. Ha valaki tapsztalt hasonlót érdekelnének a tapasztalatia.
Abban az esetben a rendőr hibázott, mert Magyarországon nem kötelező a mellény. Találkoztunk már ilyen esetekkel.
Ha szabályosan biciklizel, nincs mitől félni. A kerékpárosoknak és a gyalogosoknak nem kell jogosítvány, de ugyanúgy vonatkoznak rájuk a szabályok, és meg is bírságolhatóak. A jogosítványnak ehhez semmi köze.
Néha van, hogy az ember önvédelemből áthág egy szabályt, ilyenkor vállalja a következményeit. Én sem megyek befelé a Váci úton a kijelölt biciklijárdán a sövény mögött, mert az engem nem látó autós elém fog kanyarodni a kereszteződésben. Egyszer kipróbáltam, nem az autóson múlt, hogy elkerültem a jobbhorgot. Ha megállít a rendőr az úttesten azon az egy sarkon, akkor elmagyarázom neki, és ha nem érti meg, akkor életbiztosítás gyanánt befizetem a büntetést. Ilyen van. De annak nem örülök, hogy egyáltalán nem foglalkoznak a biciklisekkel a rendőrök, a kötekedés és erőfitogtatás eseteit kivéve.
Nem nekem kell gondolnom, a szabálysértéseknek jogszabályban meghatározott tételük van.
Nyilván a különbséget a rendőr is tudja mérlegelni. Pont úgy, mint az autósoknál. (Talán ott se nagyon teszi, de legalább egyforma lesz a megítélés.)
Az én biciklim fel van szerelve, és ha elkap a rendőr szabálytalanságért, nem fogom felháborodva elmagyarázni, hogy nekem jár a szabálytalankodás joga. Ahogy autóval sem teszem.
Ha félsz a forgalomtól, menjél másik utcán, az nem a rendszer hibája.
Egyszerűbb lenne, ha a rendőrök bírságolnák a szabálytalan kerékpárosokat, beleértve azokat is, akik másokat elvakítanak a reflektorjukkal. Akkor mindenki megtanulná, hogy a KRESZ rá is érvényes, és sokkal egyenrangúbb közlekedő partnerek lennénk.