Lassan már túl leszünk a telekvásárláson...
A házépítés költségeit számítgatva természetesen különböző megoldások különböző (elég magas) eredményt adnak.
A minap az egyik kivitelező weboldalán bruttó 130 ezer/négyzetméter áron kínál kulcsrakész megoldást, míg egy magazinban a hagyományos építkezés költségeinél egy 100 négyzetméteres lakóterületre bruttó 35 millió jött ki.
Tudom, hogy a különböző anyagok nagyban befolyásolják az árat. Kíváncsi vagyok, hogy kinek mi a tapasztalata a kivitelezés költségeit (tervezett és tényleges) illetően. Valamint milyen problémákba ütköztetek a finanszírozás terén (hitel, számlagyűjtés stb.)
Előre is köszönöm, hogy megosztjátok a tapasztalaitokat!
Nem akarok épp egy statikussal vitatkozni, de 9 méteres fesztávra szokott az én statikusom 22 cm-es födémet tervezni, terheletlen zárófödémnek meg néha még 18 is elég, bár a tető székoszlopai miatt biztosan kell a 20 cm.
7m fesztávra, a túl nagy lehajlások elkerülésére kb 22-24cm vastag födém kell. Ha nem kell az L/300 lehajlás akkor teherbirásra lehet, hogy elég a 20 cm is.
De egyébként rendes, <35 fokos vizzel fűtött padlónál nincs porlebegtetés. Ez a tévhit a 70-es, 80-as években épitett padlófűtésekből ered, amikor még nem tudtak kellően szabályozott hőmérsékletű vizet keringetni, hanem ahogy esett, úgy puffant.
Egyre jobban a betonfödém tűnik nekem jobbnak az ár miatt :-)
Ez a fűtőfilm nem tudom mi de megnézem bár a padlóba nem teszek többet fűtést sajnos nekem rossz tapasztalatom van a por miatt nekem nem jött be. A villany radiátor akkor nem annyira hatékony ezekszerint
Monolitban ~20 cm elég lenne zárófödémként, és ebbe kell 110-130 kg/m3 vas, valamint 220e Ft/tonna vasszerelési árral kell számolni kb (plusz zsalubérlés 30 napra)
Azt kell elsősorban megnézni, hogy adott részre kell-e településképi véleményezés/főépitészi egyeztetés. Ha igen, akkor majd ott megmondják, hogy milyen stilust, mekkora hajlásszöget, stb engednek, ami illeszkedik a szomszédokhoz.
Még a fürdő ablak elrakható szerintem a falon jobbra a kád vonalában 60 x 60 centi vagy ez így gond lenne? Na meg persze kell egy lapos villany bojler talán már láttam valahol mert a henger alakú nem nagyon tetszik :-)
Terveztem olyan házat, ahol csak elektromos a fűtés. Padló és fűtőfilm az álmennyezet felett, de az is 50W/m2 környékén alakult fűtésileg.
A kandalló azért hülyeség, mert a legkisebb teljesitményű is 2-3 kW-os, ami a fentiekből kiindulva a fél ház maximális hőigénye. MAgyarul szaunát csinál a nappaliból.
De persze megértem, ha valaki szereti, csak ebből a szempontból értelmetlen rákölteni százezreket.
A Schiedelnek van valami új kéménye, ami hőhidmegszakitásos, direkt AE házakba szánják.
"Akkor egy elektromos futes, meg egy zart tuzteru kandallo (schiedel absolut kemennyel) a nappali-konyha-etkezoben elhelyezve nem egy elvadult őrült ötlet ? :)"
Nem, de érdemes akkor rátenni azt a pár tízezret (vagy többet), és Supra folytonégő betétben gondolkodni (a burkolat már ízlés kérdése). Astra vagy Orea, M58, ezek alapján már tudsz keresgetni a neten.
Ami érdekel a külön wc megoldható úgyis hogy a fürdőn belül elválasztva fallal ajtóval?
A nappali megvan 17 nm bár valahol húzni kell egy képzeletbeli vonalat gondolom meddig konyha mettől nappali ugye?
A fesztáv valóban 7 méternél több,de van itt egy cég aki a fafödém kérdést a következő kép oldja meg: A házon hosszában felfektet egy HEA gerendát valahol mondjuk középen és két helyen még beton oszlopokkal támasztja alá és erre építi a fa födémet / Renovart ház / persze ez megint dob a költségeken.
A padlás nincs is tervezve használatra.
A betonfödém kb milyen vastag beton kell hogy legyen? Gondolom annak nem kell alátámasztani ekkora fesztávon? Na betonban viszont sokat tudok nyerni mert elég jó ismeretséggel rendelkezem ezen a téren meg sok minden beszerzésével mert teherfuvarozó vagyok :-) Sok tüzépre szállítok!
Vasban megint sokat tudok spórolni családon belül van kereskedő :-)
A tetőszerkezetben fém rácsos tartóban gondolkozom lehet nekem olcsóbb mint a fa de ez még csak elmélet. Nem sátortetőben hanem nyeregtetőben gondolkozom kis szöggel
meg csak most lesz tervezes, ma kertem tervezesre ajanlatokat.
passzivhazban nem gondolkodok, de azert szerintem 50 alatt lesz az az ertek.
Akkor egy elektromos futes, meg egy zart tuzteru kandallo (schiedel absolut kemennyel) a nappali-konyha-etkezoben elhelyezve nem egy elvadult őrült ötlet ? :)
ehhez akkor egy min. 8 panelos azaz 2 kw-os napelem rendszer betaplalos.
valami jo villanyos szaki is kell, azt se tom mennyi amper kell ehez, eon csak 2*16 vagy mennyit ad alap...
kandallot szeretnenk, mert nagyon szeretjuk most is, de ez ami van egy sima, szerintem nem jo hatasfoku nyilt egesteru, a 20-as kemenyen futjuk vele a kornyeket.
1. Két szoba fölött kötelező a külön wc (nappali is szobának számit)
2. Nappalinak önmagában 17 m2 fölött kell lennie (rajzilag)
3. Nincs sehol középfőfal, ezért 7 méteres minimum fesztávod van, amire fafödém csak úgy rakható, ha a tetőszerkezethez van függesztve, ami használhatatlanná teszi a padlásteret.
Olcsóság szempontból:
- fafödém
- gerenda+béléstest (ekkora fesztávnál már nem sokkal olcsóbb, mint a monolit)
Jó estét uraim! Már régebben kaptam itt néhány kérdésemre választ amit köszönök.
Tömören leírom a mondókám :-)
Lassan 40 évesek leszünk a párommal, gyerek már nincs velünk. Egy modern belvárosi / Kecskemét / társasházban élünk,de egyre jobban foglalkoztat a gondolat minket hogy kicsit távolabb költözünk a város zajától. Semmi extrára nem vágyunk már csak nyugodtan szeretnénk élni :-)
Van egy terv egy kis házikóról tudjuk szinte nem való semmire,de nekünk ennyi elég lenne. Gáz kilőve kandalló a nappaliban és elektromos fűtés, elméletileg mindig lesz otthon valaki. Valami egyszerű tető azt még nem tudom fa vagy beton födém melyik olcsóbb valaki biztos tudja.
Tehát ha van valakinek hozzászólása a tervhez vagy javaslata megköszönjük. Nem akarjuk az összes vagyonunkat ebbe ölni és majd próbálok okosságokat én is kitalálni. Gondolom egy halom pénz a papír munka amit nem lehet kikerülni de tudja valaki kb mik kellenek és kb mennyibe fáj? Mi az a munkafázis amit már mi is csinálhatunk magunk? Gondolom falazni,villanyt,vizet nem csinálhatok mert nem a szakmám és ács sem vagyok :-)
Pl burkolás festés meg ilyeneket végezhetek én is?
Így már értem. A pince járósíkja kb. 110 cm.-re lesz a terepszint alatt, a teljes pincemagasságból 40 cm lesz a lábazat, és a maradék 1 méter pedig 30 NF tégla, (hőszigetelve) ahol nyílászárók lesznek a természetes fény miatt. Így lesz 2,5 m a belmagasság. Fűtve nem lesz, de szerintem a talajhőmérséklet miatt sem lesz fagy a pinyóba. A terepszint feletti pincefal nagy részét ezért szeretném 5 cm. szigetelt 30 NF-ből.
Nehéz ilyen kis helyen röviden és érthetően megfogalmazni. Ha például a pince garázs is lesz és a pincefenék járósikja az udvar szintje alatt van 2m-el és a pince hőmérséklete nem megy le fagypont alá akkor a pince alatt nem kell még további nyolcvan centi. Ha viszont a pincén pl. nincs ajtó és a kinti hőmérséklet van a pincében akkor a fagyhatárt a pincepadlótól kell mérni. Ha a pincében nem megy a hőmérséklet -3 - -4 fok alá akkor azért nem létkérdés a fagyhatár betartása. Annyit azért hozzátennék, hogy ilyen néhány ezer vagy tizezer forintos tételeken spórolni nem biztos hogy érdemes ha nem muszáj. Amikor a házamat épitettük akkor a kőműves jóindulatúan ajánlott olcsóbb megoldásokat vagy fölöslegesnek tartott dolgokat. (pl. kétsoros vasalás a földszinti beton padlóba, vagy a padlásfödémnél a Porotherm fölötti vasháló stb.)
A 15 milliós háznál összesen kb 120-150e Ft-ot meg lehetett volna takaritani. Miután a fődémet bebetonozták asszony kitalálta, hogy mégis csak be legyen épitve a tetőtér. Miután a terasz alapozásánál sem spóroltam (ugyan olyan alapozása van mint egy főfalnak) a fentiek miatt a tetőtér beépitésnek nem volt akadálya. Az más kérdés, hogy tornázhattam a feljárás megoldásával. Úgyhogy a takarékossággal -ha nem muszáj- csak módjával.