Igen, de én csak símán 1,5 m vezetéket iktattam be a tompított elé és ennyi.
Az Opelos cucc is ugyan az, csak kicsit drágább, dizájnosabb a zsugorfólia, ami összefogja a cuccost, de van cikkszáma :) A dolog lényege; megnöveli egy kicsit az ellenállást, tehát csökken a feszültség, elmaradnak az időnkénti feszültségugrások.
A H 7-el alapvetően az a baj, hogy alul van méretezve a hőelvezetési képessége, ha viszont valamivel kissebb a feszültség kissebb a hő is, na persze ez azzal is jár, hogy elméletileg a kibocsátott fénymennyiség is csökken, de én ezt nem nagyon vettem észre, noha műszerrel valszeg kimutatható lenne.
Nem, nem! Én ezt kijelentésnek szántam, nem kérdésenk! :-) Csak így írásban, akkor nem jött át. Szóval tök korrekt leírás. És alátámaszhatom, bár szerencsére még nem találkoztam mindegyikkel. De pl az egyik H7es épp a héten égett ki. :-)
"És amilyen sűrűn kiégnek ezek a gagyi H7-esek, elég sokat gyakorolja az ember"
Ez már elég régi probléma, gyakorlatilag minden kocsinál jellemző, amely H7-el műxik (?)
Két megoldás létezik; vagy beteszel egy előtét ellenállást, vagy pedig a tompított vezetékébe betoldasz egy kb. 1,5 m-es síma vezetéket feltekerve és kábelszorítóval vagy szigszallaggal összefogva, lemez alatt eldugva.
Az Opelnél ez utóbbit még árulják is valami csinos néven, cikkszáma is van :)
Pár éve az akkor még új C 3-ba is betettem, a mostani Lacettimben is ez van és azóta még soha nem kellett izzót cserélnem.
Na, azért hajnali 4-kor, csak ködlámpával a német pályán, éreztem én is, hogy túlzás, de kimagyaráztam, hogy a pihenőhelyet keresem. :D
Nem kemények, csak betartatják a szabályokat. 2007-ben, mikor mentem, még A oszloptól hátra maffiafeketére volt fóliázva az autó, meg nem váltóméretes kerekek voltak rajta. Nem büntettek meg, de 100 km- ként megállítottak, éreztettéék, nem látnak így szívesen.
Most az első ajtók üvegén nins fólia és bár a kerék most sem teljesen váltóméret, de a lámpák miatti megállításon kívül csak egyszer néztek meg, Jaderberg közelében. Még nem láttak magyar rendszámos autót. :D
Mondjuk fél évente mennek ki az Osramok, Tungsramok. Az emelt fényerejű még rövidebb ideig bírja és nem is jobb. A legtovább ehgy Elta nevezetű párszázas cucc bírta.
De megvan az a kurva érzékük, hogy éjszaka, a német autópályán menjen ki. A Cobra 11 meg ott áll feletted lámpával, amig szerencsétlenkedsz. Nincs sok hely a kezemnek.
Nem azt mondom, hogy egy kamionnyi hely van odabenn, de egy kis 10-es kulccsal kényelmesen ki lehet tekerni azt az anyát; a két felsőhöz meg már a racsniskulcs is jól odafér.
Azt meg csak képletesen mondtam, hogy az öledbe esik, úgy kell visszatartani... :-) Persze hogy passzentos, de egy mozdulattal kint van. És amilyen sűrűn kiégnek ezek a gagyi H7-esek, elég sokat gyakorolja az ember. Nekem most is vak a jobboldalam, de még nem szántam rá magam, hogy kicseréljem... :-/
Hát, a lacettiklub-on összeszedtük a hibákat és a megoldásokat. Nálam pl picit nyöszög a kormány, meg a klímapanel érintkezési hibája van meg.
Ja meg a H7 izzókat valamiért eszik az autók. Az izzócsere macerás.
Viszont a futómű példás, a tartóssága is. T€ermészetesen mnden autó tulajfüggő, és az 1,4-ek kipuffogószelepeinek elkormolódása miatti hibákon kívül nem sok panasz lehet.
A gond inkább az, hogy a szerelők nagy része nem tudja, mit kezdjen egy- egy hibakóddal. Mi kitanultuk. Például ész nélkül tszik bele a gyertyákat, holott nem mindegyikkel münködik tökéletesen. És szerencsétle kuncsaft megőrül, holott 2000 forintból orvosolható lenne a probléma.
Ezek a tipushibák valósak.Nálam pl. a világítás kábel szakadását baypass-al elintézte a szerelő és azóta nincs gond. Mindenre van megoldás ha akarod!!!!!!!Más tipusoknál más problémák vannak.Üdv!!
De, és most ellene beszélek, nem vennék 1.4-es motorral, ami két évnél öregebb.
A HB tipúshibája a műszerfal mögötti csatlakozó elég, emiatt oda a világítás. Illetve a hátsó ablakmosó csöve széttörik és a kifolyó víz zárlatot okoz. Ez a kombiknál is előfordul. Kissé nyöszörgő kormány, ami egy gumialkatrész szilikonozásával orvosolható.
A rossz gyújtógyertyák miatt égéskimaradás, néhány szériánál maguk a gyertyakábelek öregedtek el. Főleg városi használat esetén dízelt nem vennék, mert nem tudod végigcsinálni a részecskeszűrő regenerációs folyamatát városi használatban, és az drága mulatság, ha cserélni kell.
Az Elite felszereltség esetén a klímapanelnak van egy bosszantó érintkezési hibája, amit a szervíz a panel cserével akar orvosolni, holott csak a nyákok forrasztását kell megerősíteni. Pepecs meló. A bőrkormány és váltógomb néha sokkal hamarabb megkopik, mint a futásteljesítmény alapján indokolt lenne.
A kilincsek fényezése gyenge, hamar megkopik, az enyémről is lejött már a festék. Annyira nem bosszant, hogy momentán foglalkozzak vele.
Kombiból és sedanból rengeteg a taxi, ha L-es rendszámú az eladandó autó, keresd a műszerfalon a taxira utaló nyomokat.
Ami Daewoo Nubira lll- ként van hirdetve, az ugyanaz az autó, de Euro 3- as motorral (illetve ECU- val), kék környezetvédelmi plakettel.
Lacetti vásárlás előtt állok, ezt tartom a legjobb vételnek, egy használt pár éves darabot 1,7 M körül már lehet kapni.
Tanácsra lenne szükségem, mire figyeljek a vásárlás során, mire számítsak az üzemeltetés során, mik a típushibák, stb. Ha esetleg van eladó autó itt a fórumon, annak a jelentkezését is várom.
captainb-nek és yonsinak 1000 köszönet, továbbá ugyancsak virtuális köszönet a Shell-nek (! igen, lám ilyenre is vetemedhetem !), mert kitalálták a sárga flakonos szeleptisztító adalékukat, mert láss csodát, egy tank alatt rendbejött a kicsike, már a reggeli hideg indulásoknál sem rángat, köhög, prüszköl, szóval úgy néz ki, szerencsém volt, és megúsztam ennyivel!
Na, új probléma jött elő a hideg beálltával. Az ABS lámpa világít elég gyakran és a fék is furán működik. Van, hogy egészen enyhe fékezéskor már "kerreg" az ABS és van, hogy vészfékezéskor hallom és érzem, ahogy folyamatosan csúsznak a kerekek. Ergo egyik fékkörön nem megy az ABS. Találkoztatok már hasonlóval?
1,4- es motor lefojtása miatt eléggé el tud koszolódni a kipuffogó szelep, de orvosolható.
Ha katalizátor keráma betétje összetört, azt sajnos a motor visszaszívhatja, és a tud rendes kárt okozni a hengerekben, de! Ha már jó ideje így jársz vele, akkor jó eséllyel még nincs nagy baj, sokáig ne tűrnék a gyűrük.
Lehet engem mindenfélének evezni, megkövezni, stb. de nálam az jön le, hogy érzed Te a bajt, de rossz helyen érdeklődsz; legalább egyszer invesztálnod kellene egy márka szerelőbe aki kiolvassa, elvégzi, megmondja, stb. mert mi telve jóindulattal és segítőkészséggel de alapvetően akkor sem vagyunk szakik.
Vannak tapasztalataink és osztjuk is az okosságot - elvégre nem mi fizetjük -, de ez Neked hosszú távon nem megoldás.
Javasolom; menj el egy szakemberhez, de ne az ócsóóóhoz :)
Elvem; nincs nekem annyi pénzem, hogy ócsóért vásároljak :)
Ja, és igen, 1.4-es a motor, benzines. A katalizátor, hát nemtom, bizony egy jó ideje jön valami zümzüm hang a kipufogóból, a szerelő, akinél jártunk legutóbb, aszongya, hát, ez nem jó hír, mert szerinte valami kerámia betét törött össze benne, és 200 rongy lenne kicserélni, úgyhogy azt javasolta, járjunk vele így.......... egyre jobb, mi?..... :(
Sziasztok, bocs, egy pár napig nem voltam, de köszönöm a hozzászólásokat. A hibakódot sajna nem tudom, és azt most ugye nemigen tehetem meg, hogy elmegyek egy szerelőhöz, hogy ugyan nézze már meg, milyen hibakódot mutat a kütyü, aztán köszönöm és otthagyom... Beleöntöttem egy flakon sárga Shell szeleptisztító trutyit, és pörgettem rendesen az utóbbi napokban, és mintha jobb lenne a dolog... De azért én örülnék, ha egy rendes szerelő megnézné, úgyhogy megköszönném captainb-nek, ha megírná az adatokat, igen pesti (illetve budai) vagyok, email-címem: sws@swsbooks.hu, kérlek, ide küldd el.
Műanyag bolhák tartják még a helyén. Határozott mozdulattal húzd meg, mert elég szorosan fogják, kicsit billentsd közben oldalra, kifelé. Ha viszont a kábel felakadt valahol, akkor bonthatod a burkolatot, az oldalsó tárolórekesz irányából, és akkor bentről rásegíthetsz, de ez macerás.
Ha pedig pesti vagy, akkor én adok neked egy szerelőt, aki egyrészt ért ezeket a motorokat, másrészt nem drága, harmadrészt megvan az a rossz szokása, hogy minden nála hagyott autót sajátjaként kezel.
Tudom, mert oda hordom az autómat, holott 60 km-t kell mennem hozzá. :D
Ha nem pesti vagy, arra is van megoldás. Először a hibakódot kellene megfejteni.