"Hol van a Szob, Diósjenő felé a csatlakozások lehetősége?"
Hogy is szoktad mondani? "Mindent lehet, csak következményei vannak". Na, ez pont ilyen. Igen, elvileg megoldható, hogy jobb legyen a csatlakozás Vácon, kifelé. Csak következményei vannak. Játszd végig, és magadtól is rájössz mik azok. Na, bevállalnád a következményeket? Megéri?
"Javult a "szolgáltatóváltással" a környék közösségi közlekedése?"
Megítélés kérdése. Sok szempontból igen, javult. Engem mondjuk az érdekel igazán, hogy hatékonyabb lett-e. Mert javítani könnyű, olyat a kibic is tud. Úgy javítani, hogy az nem drágább, - na az kihívás.
Így a hiba nem biztos, hogy a volánok háza táján keresendő.
Ettől függetlenül általánosságba véve a volánok utastájékoztatása valóban csapnivaló, igaz a társaságok között - e téren is - jelentős a különbség.
"Javult a "szolgáltatóváltással" a környék közösségi közlekedése?"
Kérdés kinek a szemszögéből?
- A több tucatnyi diák részére akik Vácra járnak suliba nyilván javult, hiszen a reggeli autóbusz gyakorlatilag az iskola kapujáig szállítja őket, majd délután Aszód irányába szintén a suli elől indul a busz.
- Az érintett települések területi lefedettsége szintén javult.
- Annak a napi néhány utasnak akik a 70-esen, vagy a 75-ösön utaztak tovább, nyilván romlott.
A volánok utastájékoztatási színvonala ezek szerint csak igazodik a szolgáltatási színvonalukhoz. Reggel egy busz, aztán 6 óra szünet - minek is oda több, ugye?!
Csak tudnám, hogy hol van a MÁV-nál jobb szolgáltatási színvonal, amit a miniszter meg a kormánybiztos szájába adtak a tanácsadóik? Hol van a Szob, Diósjenő felé a csatlakozások lehetősége? Javult a "szolgáltatóváltással" a környék közösségi közlekedése?
Ellenben a Volánbusz honlapján fent lévő vasútpótló menetrend már szabadnapokra 5, munkaszüneti napokra 4 pár járatot ír az Aszód, vá. - Galgamácsa - Váckisújfalu - Vác, aut. áll. viszonylatra.
És hogyan állunk az Aszód-Vác, illetve a Galgamácsa-Vác viszonylatokkal? Különösen a vasárnapi "mennyiség" érdekelne. A volán keresője nulla járatot mutat (a bp-i vagy veresi átszállást talán hagyjuk ki a versenyképes ajánlatok közül).
"Más: megnéztem a VOLÁN menetrendet, és nem egészen az a helyzet, amit beharangoztak, mármint hogy leállnak a volán egyes távolsági járatai. Igaz, nem mellékvonalakkal párhuzamosan."
Pedig álltak le a volánnál távolsági járatok. Sőt még vasúttal "párhuzamos" távolsági járatok is.
A 22-es bezárása ellen annó tiltakozott pár polgármester is. Ahhoz képest az utolsó vonaton nem láttam, hogy lett volna ott bármilyen politikus is. Délután csinálták a búcsúmenetet? Vagy csak hangemberek?
A nyilasoké 9-sz7e vágott volt (9 sávos) (pirossal kezdődött és azzal is végződött), ez pedig 8-szor vágott, így ennek semmi köze a nyilasokhoz. (Más kérdés, hogy ebben a formájában az Árpádokhoz sem stimmel, de mindenképpen történelmi szimbólum.)
Simán növelhető lett volna az utasszám, ha van kitérő, így lehet Körmendnek is jó kiszolgálást nyújtani, igaz, ekkor két szerelvény kell, de ehhez csak jól kell tudni sakkozni a 25-ös vonataival. Amúgy régen ott is Bzmot+1 vagy 2 mellék ment, most meg csak szóló. Igaz, így nem kell Hodos felé csatolgatni.
Viszont sikerült Zalalövő felé is az ITF ellenére igazi utasriasztó menetrendet csinálni. Felesleges pókháló van most Zalalövőn, viszont sem a műszakosoknak, sem a Bp felé átszállóknak nem jó a menetrend. Csak gratulálni tudok a készítőknek!!!!!
Hát vége. A 22-esen voltam az utolsó körben, de sajnos nem volt nagy mozgás. :( Volt a vonaton Zalövő felé 3 vagy 4 utas rajtam kívül. Meg egy kaluznő! (KN-es a vonat amúgy) Az egyik 50 feletti úriember profi fotóscuccal jött, de megkérdeztem, nem újságíró.
Visszaút előtt két srácot láttam, abból az egyik állványról fotózott, a másik meg felszállt a vonatra. Ott ült egy hölgy, meg 2 vasutas szállt még fel. Útközben megy egy vasutas és egy középkorú férfi. Szóval túl sokan nem voltak. Felirat, fekete szalag, szitkozódás, politizálás nem volt.
Na ja szombat amúgysem a fő nap. A hétköznap eléggé tömött 9128-as is eléggé szellős volt. Ha péntek lett volna, akkor még a délelőttin is több utas van Zalalövő felé.
Bár nem értem a gyér utasszámokat, a vonat sűrűn közlekedik, és a megállók sincsenek rossz helyen. Igaz, a menetrend nem annyira a Körmendre, mint inkább a Szombathelyre utazóknak kedvez.