Sajnos engem is utolért a hidró váltó bosszúja, mert nem tudom üresbe tenni.
Először azt hittem, hogy a váltót mozgató mechanika van kikopva, ami stimmel, de kiszedve a váltót, hiába mozgatom a mocskot kézzel, a kerekek befeszülnek, nem tudom üresbe tenni.
Teszek fel képeket, ha valaki tudna segíteni, hogy merre induljak váltót felújítani, vagy hagyjam a fenébe, és vegyek egy használtat?
igen, a meghajtasra tartalekolni kell, ez biztos. esetleg megkerdezem elore a szervizet, hogy mennyi egy ekszij.
de ha megcsinalom, akkor megint jobb lesz, mint egy uj alko vagy mtd, nem? megneztem, es 100eFt-ert meg nem lehet valtoztathato sebessegu gepet kapni, az legalabb 120-130.
- kevés az olaj - vizes az olaj - nem megfelelő az olajminőség (viszkozitási probléma) - szívóági tömítetlenség - szivattyú tengely tömítése rossz (ez általában olajfolyással is együtt jár)
Zajos szivattyú üzem
- alacsony az olajszint - magas fordulatszám - olajtartály szellőző nyílása eltömődött - szűrő szennyezett - a szivattyú valamelyik alkatrésze nagyon kopott vagy eltörött
Ha vissza löki a kart az azt jelenti elér egy bizonyos nyomást... Tutti vmi keringetési hiba lesz ott a rendszerben....
Elég sok "kinti" gépem volt. Motorikusan nincs velük gond viszont a hajtásuk előbb utóbb megadja magát, általában kint is azért kerülnek a konténer mellé mert már a végét járja. Most egy ilyen javítás lehet 10-30 Ft között. Jelenleg egy Husqvarnával szenvedek de inkább vettem volna meg 120 ér újonnan, mert lassan 90 be lesz...és újabb ugye sose lesz..
100e ft körül már 2 év garis önjárós gépeket lehet kapni én azt mondom nem éri meg néhány 10 ezerért egy több száz üzemórát futott gépet venni ami akár 1 hét mulva is elromolhat, attól függetlenül hogy vigyáztak rá.
szerintetek jo otlet 50-60 ezerert nemetorszagbol behozott benzines onjaro funyirot venni? Most eppen ilyenen gondolkozom. ezek altalaban premium funyirok, tehat maga a vaz es a szerkezet olyan, amit en ujan soha nem tudnek megfizetni. nemetek elvileg karbantartjak a gepeket, viszik szervizbe stb... sabo, toro, kawasaki, viking,... ilyenek szoktak lenni. aztan, ha esetleg egyszer nem birja tovabb a motor, teszek ra valamit, manapsag mar 10-20eFt kornyeken uj kinai motorokat is lehet venni, azt mondjak az is elmegy 10 evet. vagy briggs hasznalt motor.
a kerek meghajtas motorhoz illesztese ilyenkor nem okoz gondot?
ennek az alternativaja, hogy veszek ketszer ennyiert egy uj alko-t peldaul (kb. 130eFt), ami messze nem premium. de uj. csak sokak szerint szar...
Sikerült odáig eljutni hogy az új dugattyúkkal néha már pár másodpercig jár a gép elég gyatrán. Viszont csak kis fordulat mellett és elég visító hanggal. Amikor jár akkor szinte visszalökdösi a kart középállásba.
Készítettem egy videót, kiszedve ezt a a csavart(egy golyós szelep felett van pont), előremenetbe kinyomja az olajat hátra menetbe szívja. Tökéletesen látszik hogy teljesen tejszerű habos...
Tehát levegősödik/habosodik ? A motor/szivattyú hajtóműházából(videón kopottas alu ) a fölösleges "résolaj" olaj a hajtómű magasságának a felénél egy járaton keresztül kifolyik a difi házába(mert ez a hajtómű olaj is egyben). Ezért gondolnám hogy a hajtóműháznak nem kell légmentesnek lennie mert a difi sincs ledugózva légmentesre. Viszont ha abban a félig olajjal telt házban pörög a dugattyú 1000-t akkor meg nem tudom elképzelni hogy ne habosodna fel az olaj. Jelenleg favorit 68 hidraulika olaj van benne (ilyennel viszont 1 éve még ment rendesen egy ideig)Gyárilag shell spirax s4 kellene de fölöslegesen nem vennék bele ha nem tuti hogy ez a baja. http://kepfeltoltes.hu/view/151021/804548_972347026145590_618555645_n_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/151021/12179374_972347099478916_5327144_n_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Kérdés? Az olaj minőségétől van a habzás Vagy valami nem jó a rendszerben és ilyen olajjal is mennie kellene habzás nélkül
üv mindenkinek van egy elektomos fűnyíróm de nem veszi rendesen a fordulatot de füstöt ,.le égés szagot nem éreztem mi lehet a hiba a villany motor is elgyengül vagy kondenzátor nem jó vagy más köszi a válazt
Megoldodott a traktor leallas problema. A vakumos benzin pumpa nem volt jo helyre bekotve.
Egy masik kerdesem az lenne, hogy ez a traktor sima mechanikus valtoval van szerelve.
A sebesseg valtas ezeknel hogy mukodik. Menet kozben ha sebesseget szeretnek valtani, be kell nyomni a fek/kuplung pedalt vagy lehet ezen hasznalata nelkul is valtani, akar hatramenetet kapcsolni?
Mi a helyes hasznalata ezekenk a valtotipusoknak?
Nem szeretnem kinyirni ido elott ezert is kerdezem.
A videok amik youtube-on fent vannak ott "kuplungolas" nelkul valtogatnak veleuk.
Van nálam egy ismerősöm Partner Colibri fűkaszája.
A gond vele, jobbára csak szivatóval megy. Ugye 3 állású a szivatója: teljes, fél és üzemi állás.
Pár rántás teljes szivatóval, aztán megváltozik a hangja ahogy feltelik benzinnel a motor, ekkor vissza kell venni fél szivatóra és elindul. Füstöl, de gázadást veszi, fel is pörög, de ahogy fogy ki a "betermelt" benzin a forgattyús házból, már nem pörög úgy ki, érezni hogy keveset kap, 4-5 mp. után már megint jobban rá kell húzni a szivatót. Ha olyan 2/3 állásban tartom a szivatót, akkor jó kipörög és ha tényleg jól eltalálom, akkor nem is füstöl és jól kipörög. Fél szivatóra húzva ilyenkor már kevés neki a benzin.
Alapjárat nem nagyon van, leáll. Ekkor megint küzdősen indítható, már bemelegedve is erős szivató állás kell neki és szintén csak szivatóval megy.
Nyáron szétszedtem, kipucoltam a karbit, megultrahangoztam. Az után is szintén elég küzdelmes volt az indulás, teljes szivató, elindul, visszarak félre, pörget, melegítget, felpörget, gázfröccsök, azt ahogy melegszik vissza lehetett tolni teljesen a szivatót.
De ezzel már új korában is voltak ilyen gondok, sokszor visszavitték a szervizbe, igazából jól megcsinálni nem tudták, mindig küzdelmes volt a bemelegítési fázis.
Kisebb lehet a fúvóka méret, vagy a rugó erő nem jó a tűszelepnél? Még megpróbálom szűrő nélkül, bár könnyen felpumpálható az üzemanyag.
Van egy funyiro traktor amin van egy 15Le motor. A karburator aljan volt vmi magnesszelep ami konnyzett. Ezt megszuntették a gepen, es a helyere egy csavart raktak ami most az uszohaz poharat fogja a helyen. Ezek az elozmenyek amit tudok. Most jelenleg olyat csinal a traktor, hogy elindul megy egy darabig, aztan elkezd pruszkolni, es lassan leall. Mintha elfogyna a benzin belole.
Lehet oka a megszuntetett magnesszelep a karburator aljarol?
Igazbol eladasra ajanlottak a traktort de nem akar osszeallni a dolog, a stabil mukodesre.
Ismerose a traki, nem akar atvagni vele, csak kicsit nehezkes hogy osszealljon a mukodese.
Mikor elhoztam is ez volt a gondja , akkor megneztek, es azt mondtak a vakumos benzin pumpa volt elszennyeződve rajta, es hogy elvileg jo, meg levegot szívott be valahol. Elhoztam mentem vele par kort
mar kezdtem orulni es megint elkezdte a hibat. Mikor megall nem is tudom egy darabig elinditani. Ha olyankor nezem a gyertyat szaraznak tunik. Uzemanyag ellatasi gond lehet, csak nem tudok rajonnni mi okozza. Valakinek otlete?
Szia! A vontatást jól csináltad, akkor lett volna baja ha a bypass szelepet nem nyomtad volna be.
Légteleníteni elvileg úgy kell hogy felbakolod a gépet. elindítod a motort. Szintén benyomod a bypass szelepet, és a menetpedállt lassan lenyomod telejesen előremenetbe. 2-3 percig járatod így majd ugyanez hátrafelé. Utána Én még felbakolva szoktam hagyni és most már kiengedett bypass szeleppel is eljátszom ugyanezt.
Ha "ráfolyós" a rendszer mint pl egy egyszerű fűnyírótraktornál ahol a tartályba van benne a hidrosztatika akkor mondjuk légtelenítés nélkül is mennie kellene, max darabosan, mivel levegős, és az baromira nem tesz jót neki. Viszont ha nem "ráfolyós" a rendszer akkor el tudom képzelni hogy meg se nyekken rendes légtelenítés nélkül mert nem tudja felvenni az olajat míg a levegő el nem távozik a rendszerből.
Közben szétszedésre került ismét a gép és van pár fotóm is. Látható hogy a jobb oldali dugattyú szett az új, a bal a régebbi. Kicsit talán a tányérjai kopottabbak.
1 dolgot nem értek, hogy ha annyira el van kopva hogy mehetett még 1-4 leszakadt dugattyú mellett is igaz csökkent teljesítménnyel.
Kezdek arra gyanakodni hogy légtelenítési probléma van ugyanis sehol semmi nem lötyög, szinte ezrednyi kopás sincs a dugattyú/henger között. A szelepeket szétszedtem ránézésre minden a helyén, golyók rugók rendben, bypass sem ragadt be.
A réztányéron látszik egy kis kopás de nagyon finom, ezt úgy tudom fel szokták síkloni. Ez gondolom szintén nem okozhat akkora problémát hogy meg se nyekkenjen.
tanácsot kérnék , hogy kinek van tapasztalata mtd 155/96 t fűnyíró traktorról. a kérdésem: hozzá rendelhető fűgyűjtőbe rendesen földobja a füvet és akadás mentesen belemegy a fű? és hogy erős e a gép emelkedőt hogy bírja, és a vontathatósága is érdekelne. előre is köszönöm a válaszokat ... vidámakat...
Őszintén megmondom, hogy én egy kicsit keveslem a motor teljesítményét. Ha jól olvastam akkor mindösszesen 2 LE. Ez egy kicsit kevés nehéz elhinni, hogy 12m-re permetez. A Cifarellim 5 lovas és éppen, hogy tudja ezt a paramétert, igaz felfelé is, mert a diót, cseresznyét is ezzel permetezem és a földön állva nem létrán. Az való igaz, hogy a tiéd is úgy működik, hogy a tartályban túlnyomást hoz létre, ezért kell jól lezárni a tetejét, talán valamit javít a helyzeten. De ezt már leírták.