Hát, ha ritmusra kell, pláne, hogy R&B-ben és Hip-Hopban utazol akkor elég egyértelmű választás az MPC. A tengerentúlon ez szinte etalon ezekben a műfajokban. Gondolkodtál már esetleg az újabb MPC-ken (1000, 2500)? Azokban már van beépített effektproci alapból. Meg memóriában is többet tudnak, tehát nem gond lejátszani a hosszabb mintákat, és CF kártyára tölthetők, menthetők aminták, USB-n keresztül simán kommunikálnak a PC-vel, stb. A régebbieknél elég kevés az a 32 MB Ram, nincs FX kártya alapból, a SCSI-t se könnyű belőni, meg úgy tudom, hogy wavokat se egyszerű beléjük tolni.
egyébként azt néztem,hogy ezek az öregebb akai samplerek már szinte röhejes áron megvehetők a tengerentúlon.így túl nagy rizikót nem vállalok vele,de nem is ez hanem a használhatóság lenne a lényeg...
Ha az alábbi megjegyzés után még mindíg vasat szeertenél venni, akkor lenne pár yan kérdés, amik megváloszalása fontos abban, hogy tanácsot lehessen adni. Mire szeretnéd használni? Dobokra? Szintetizátroként? Akarsz-e vele hosszú mintákat lejátszani? Saját mintákat akarsz használni, vagy esetleg már meglévő minta CD-ket. (Pl. Akai, EMU) Kell-e, hogy legyen benne szekvenszer? Effekt proci kell-e bele? Meg ilyenek.
Amiket említettél S2000, MPC2000 egész más célra szolgállnak, bár van jópár közös tulajdonságuk.
Akg D60s dinamikus mikrofon. Minden tartozákával együtt eladó. Bővebb info: http://www.akg.com/products/powerslave,mynodeid,15,pid,342,id,342,_language,EN,_view,specs.html http://www.akg.com/products/powerslave,mynodeid,15,id,342,pid,342,_language,EN.html
Kérésre fényképet küldök. Kipróbálható budapesten. Csak lakásba voltak használva és keveset. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Begringer UB1002 asztali keverő. 2db mono csatorna eq- val, mikrofon előerősítővel. 4db szetero csatorna. Fantomtáp. Teljes csomagolás, GARANCIA, hibátlan állapot. Bővebb info: http://www.behringer.com/UB1002/index.cfm?lang=ENG
Kérésre fényképet küldök. Kipróbálható budapesten. Csak lakásba voltak használva és keveset. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Eladó 3db DAT kazetta! -TDK DA-RXG 30 (bontatlan csomagolás) -SONY DT60RA 60 (bontatlan csomagolás) -TDK DA-R STUDIO 60 (bontott) Ár megeggyezés szerint.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Eladó 2db 3m-es szürke HAMA USB kábel. -A-B típusú dugó. -Bontatlan csomagolás. Ár megeggyezés szerint.
ha úgyis PCn dolgozol, szerintem felejtsd el a hardware samplereket. Rohamosan esik az értékük (én is megszabadultam az enyémtől) és őszintén szólva már nem tudom, mi előnyük lehet a software samplerekkel szemben a számítógépes felhasználás területén. Vegyél egy Haliont (vagy mást, ha az nem szimpatikus), azt legalább upgradelni is tudod majd a későbbi verziókra (ellentétben a vassal...).
Köszönöm a kiegészítést, mindig tanul az ember :) és ahogy korábban írtam is, az a könyv eléggé réges-régi darab, meg amit én láttam/hallottam cucc, az is abból a korszakból származik -- írtam is, hogy manapság szerintem az egészet bele lehet szuszakolni egy jobbfajta DSP-be, úgyhogy nemnagy varázslat egy funkciókánt a sok közül megvalósítani.
a "tavaszi szel" nem teszi helyre a hangmassagot, hanem az enakhang/beszed (modulator) alapjan megszüri a bemeno hangot (carrier),
ami lehet egy kulso hangforras, vagy pedig akar a vocoderbe beepitett egyszeru polyszinti hangja. amugy
azt hiszem az o konyveben is van utalas a forgofejes-szalagos harmonizerre.
(regi harmonizeres hangzast peldaul a vizipok-csodapokban is hallhattok. )
a pitch korrektor vagy autotune az meg olyan harmonizer, ami pont annyit korrigal, amennyire elter a kivant hangmagassagtol a bejovo hang.
ha ilyen hangzasok erdekelnek, akkkor egy V-synth XT-t probalj ki, tenyleg meglepoen jo dolgokat tud, mert a varios tovabb is megy egy par lepcsofokkal,
mint ez a ket eljaras.
bocs az okoskodasert, hatha hasznos volt amit irtam.
javaslom, hallgassátok meg Cs. Kádár könyvének lemezmellékletét. Elkezdi valaki :-) "énekelni" a "Tavaszi szél..." kezdetű dalt, khm. nem túl pontosan intonálva, majd jön a szöveg: "Az éneklés apró pontatlanságait a vokóder egyenlíti ki". Eztán ugyanazt az éneket halljuk, imitt-amott gépiesen szól, de a hangmagasság a helyére kerül. az "oktávváltás" beszólást követően följebb mennek egy oktávval, akkor viszont katasztrófálisan torzult szöveget hallhatunk normális hangmagasságon.
Még mindig eladósorban klasszikusan fantasztikus sampler állatom egy EMU E5000 személyében. Valakinek csak kell brutálhang a zenéjébe! Adok hozzá sample CD-t egy szekérrel, meg minden egyéb cuccot ami kell. (van benne 40 libemájnyi hárddiszk, meg 128 libamáj randomekszesszmemori)
Ebben a makulátlan kánikulában kell a pénz a hideg sörre!
A vocoder valóban másra való, az egész működési elv is különbözik a témában felvázolttól. Szerintem valósidős ilyen korrekciót ne nagyon várjatok semmilyen géptől. Még szgépen, talán Melodyne szofttal dolgozva (csak egy példa) sem lesz szép. Jónak, jó lehet, de nem úgy fog szólni, mintha egy énekes énekelne, hanem egyértelmű gépi utómunka lesz az eredmény.
Sztem a témában felmerülő egyéb kérdéseket a másik topikban tárgyaljuk meg: