A fiatal szlovák vezetőkkel én is beszélgettem, mert nagyon meglepett, hogy ilyen fiatal a személyzet. Aranyos kis csapat volt, de ott Szlovákiában is hasonló gondokkal küzdenek.. nincs utánpótlás...
Este gyújtották a kisebbik gépüket, legalább akkora füstöt összehoztak, mint a 27-es gyújtásánál az ügyelet.:-) A fiatal hölgy amúgy igen biztos volt a dolgában, egyszer pont a 27-es felé ballagtam, amikor felment a mozdonyukra, megnézte a műszereket, a tüzet, kicsit dobott rá, szóval minden elismerésem nekik.
A gyakorláskor voltam ott, iszonyatosakat gyorsultak vele reggel, brutál volt. Utána kijöttek a szlovákok, meglehetőst óvatosan bántak a gépükkel a BKV legénységéhez képest :))
Na, de a lényegre térve, a személyzet igen gondos volt:
És a néninek volt arca azt mondani a Nosztalicska-boltban,hogy "hosszú vonat lesz"! Biztos arra gondolt, hogy a másik BCmot helyett a Rába-Balaton van a szerelvényen, egy picivel tényleg hosszabb....
Még pénteken mondták a Parkban, hogy a narancsos cseh-szlovák különítmény 11 felé indul hazafelé. Reggel, ahogy jöttem munkába, a Park felett gőzösfüstöt láttam... Istvántelek tele van a Parkból áthozott személykocsikkal, tehát napközben itt is várható egy Nohab felbukkanása, meg majd biztos hoznak vissza gőzösöket is...
Pár nap türelmet kérek, mert az otthoni gépem kezd kipurcanni. Talán még sikerül lementeni róla az újabb képeket (a régebbiek már DVD-n vannak), aztán nemsokára meglesz az új számítógép, majd akkor küldöm, a többivel együtt, ha el nem felejtem :(
Nem tudom, lehet, hogy Neked van igazad. De hogy ez is szép volt, az nem kétséges. -:)
OFF
Köszönöm a képeket, holnap megy az enyém. Kb. estére érek végig a fórum termésén csütörtöktől, így lehet, hogy később reagálok bizonyos dolgokra. -:) Végül is le tudtad fotózni pénteken a menetet?
A hídról nem nagyon fotózott senki, pedig elég szép látvány volt, és mulatságos is: hozzáértő gyalogosok például az Orient Expresszt vélték felfedezni a menetben, és egy idősebb úr meg is erősítette a megállapítást. -:))))
Gyorsan átolvastam a hétvégi gőzös termést, és szomorúan olvastam a vegyesen sikerült szombatról. Nem egészen így indult a dolog, mert amikor az osztrákok megérkeztek Győrbe, nagyon klassz programnak ígérkezett. Csodálatos volt Győrben a pénteki nap, mert a feszmentesítés miatt a Szergej (175) és a Csörgő (2204) volt a kitológép, ennek tetejében a két gőzös, hát a környezetvédelmnek adóztunk rendesen. Jó volt érezni a füstöt, jó volt a hangulat, és egy kisebbfajta topictali jött össze. Aki ott volt, felejthetetlen élményben volt része. A képek feldolgozás alatt vannak, igyekszem majd olyan képeket betenni, ami még nem szerepelt mástól.
Számomra igen jó benyomást tett a parkban szombat/vasárnap rendezett parádé. Velem most fordult elő először, hogy nem kötöttek belém, hogy hova megyek, van-e külön fényképezési jegyem, ez lezárt terület, stb. Ez már annyira vidámmá tett, hogy fel sem tüntek az említett problémák. Több részletben megkisérlem összefoglalni a látottakat.
Elsőnek itt a "mozdonyszépe" 109,109:
A mozdonyt a floridsdorfi gyár építette 1917-ben. 1917 junius 6.-án lett Déli Vasúti 109.109. 1924.04.01.-től a jogi stétusz megváltozása miatt DSA 109.109. Az államosítás - 1932 - során került MÁV állagba 302,610 pályaszámmal. 1945-től szovjet trófea 1947-ig. 1970.10.05.-én selejtezik és könyvjóváírással a Közlekedési Múzeum tulajdonába kerül, amely Gárdonyban szobor szerűen kiállítatja. 1985-ben emelik le a talapzatról és nagyjavítást kap. 1986.04.02.-án újra üzemképes és visszakapja eredeti 109.109-es számát. Részt vesz a Déli Vasút magyarországi fővonalának 125 éves jubileumán, majd Nagykanizsára kerül mint nosztalgia üzemi mozdony. 1994: teljes nagyjavítás. 2000.07.14: Magyar Vasúttörténeti Park. 2003: lejár a kazán, Istvántelekre kerül. 2005: elkészül a nagyjavítás. A képen a péntek délutáni utolsó ellenörzések során látható a mozdony.
A parádé során alkalom nyílt a nagyközönség számára is, hogy megvizsgálja a felújított mozdonyt.