Ez nagyon soknak tűnik. Annó engem is levettek rendesen a Renóval szervízen, de ha körül kémlelsz, biztos találsz olcsóbbat. Már más minősített szervízben is lehet dolgoztatni, és megmarad a garancia, csak az olajra, és a szűrőre kell odafigyelni.
A párom toyotáján 25000Ft volt a legutóbbi szervíz akkumulátor cserével együtt szakszervízben.
AZt a választ kaptam, hogy ha részecskeszűrős az kocsi, akkor 75 ezer körül, ha pedig normál olajszűrős, akkor 65 ezer körül van az 1 év vagy 20 000 km szervíz.
Ha én viszem az olajat, akkor 35 ezer körül.
Néztem a neten, komplett szűrőszett és az olaj együtt 21 ezerbe kerül (http://the-filtershop.com/spd/SZ1000/DACIA_DUSTER_15_dCi_86_LE_szuroszett_ELF_SOLA). Ha jól tudom, akkor az olajcserét már nem kell a szakszervízben megcsináltatni, bár a szűrőkkel már nem tudom mi a helyzet. Viszont ha csak az olajat viszem (10 ezer) és ők még rászámolnak 35 ezret, akkor kb 45 ezerbe kerül az egy éves szervíz, olajcserével.
Én is így tapasztaltam a dci-nél, hogy mikor kigyullad a sárga lámpa, még közel 100 km-t lehet menni vele, ebből egyszer 64-et mentem is. Én nem tartom praktikusnak, hogy pont olyankor nem mutatja a műszer, mennyit mehetsz még, amikor a legfontosabb volna. A skodás módszer szerintem precízebb.
Más, és lehet, hogy kicsit sznob dolog: nem tudjátok, hol és mennyiért lehet a dusira (első) Renault emblémát venni? Gondolom, a hűtőmaszk krómbetétjével együtt van.
Most lesz aktuális az 1 éves (1 év vagy 20 000 km) felülvizsgálat az 1.5 dci Arctic Dusteremnél.
Érdeklődni szeretnék, hogy aki már túlesett rajta, mire lehet számítani? A Dél-pesti Renault-ba mennék (a Lurdy házzal szemben).
Tudom hogy volt már róla szó, próbáltam rákeresni, de nem találtam (már elég régen volt).
Gondoltam az olajat az olajcseréhez én viszem (ELF SOLARIS DPF 5W30), mivel ahogy a neten utánanéztem már 10 000 HUF körül hozzá lehet jutni. Van még valami, amit meg kellene vennem (pl szűrő)?
Illetve, várhatóan mennyibe fog ez nekem kerülni, és mennyi ideig tart? (mivel olvastam már olyan hozzászólást is, hogy csak az olajat kellett fizetni, az átvizsgálásért stb nem.)
Ha pont 8 liter az átlagfogyasztásom, akkor 100 km-t ír ki még megtehető távolságnak amikor elhangzik a sípszó. Ha mondjuk 10l/100km az átlagom, akkor 80 kilométert. Persze utána semmit, ha 8 liter alá csökkent az üzemanyag, akkor már nem számolgatja a hátralevő kilométereket, ezzel ösztökél, hogy menjek tankolni.
A Fabia még utána is mutatta, de csak arra volt jó, hogy sokáig halogassam a tankolást, aztán gyöngyöző homlokkal poroszkáljak a világ végén, az éjszaka közepén, míg meg nem találom a hőn áhított benzinkutat, ajtaján egy nagy ZÁRVA táblával.
Ma véletlenül begurultam tankolni a 4x4 benzinessel és meglepi volt 49.46 l. A kezelési szerint a tank 50 l. körül van. Azzal a 3,5 dl.-rel ami még benne volt nem jutottam volna
messzire. Ne csinálja senki utánam, vagy vigyen marmonkannát magával.
A fedélzeti szerint a fogyasztás 10.3 l/100 és valami 470 km. körül mentem vele. Ez soknak tűnik, de az átlag sebességem kb.25-30 km. Így a fogyasztás valós lehet.
A svéd motormelegítőről korábban írtam . A márka amit használtam Kalix ez hasonló a Defa-ra. A lényeg, hogy a motorblokk fagydugóját kiveszik és ide teszik ( sajtolják )
be a merülő forralót vagy egy barátibb megoldás amikor a hűtőcsőbe közbeiktatják a fűtő betétet. Itt a fűtőbetét két bilinccsel van beszerelve. Vigyázni kell arra, hogy a
betétet a hűtőcső egyenes szakaszába kell beépíteni ( az elöregedés meg a remegés idővel csepegést hűtőfolyadék vesztességet okozhat ) a másik hogy a fűtőbetét
melegítéskor mindig folyadékban legyen. A fütőbetét csatlakozása speciális. Kontárkodás kizárva.
Kb. 80km, de egyszer megviccelt mert megpakolt verdával toltam neki mint az állat és kigyulladást követő 35km után kifogyott. Szerencsére volt tartalék kannában.
Jobban belegondolva lehet, hogy csak bedobok a kocsiba egy fűtőventillátort és rákötöm egy időzítőre. A motort persze nem védi, de nem kell ablakot vakargatni és belefagyni az ülésbe. Csak arra kell vigyázni, hogy ne gyújtsam fel a verdát.
Volt egy svédországbeli fórumozónk, ő beszélt valami ilyesmiről. A Conradnak is volt egy bárhova beépíthető szivattyús fűtője, szóval előbb-utóbb fogsz találni. Próbáld meg a transaurus.hu-n, a Defának is van univerzális.