Köszi az infókat. Nézegetünk többfelé is, a Metal Carbont is megkeressük, de azért közelebbi infót is adhatnál a hengerlőről és a kengyeljavítóról. Sosem tudni:-))) Kb. 30 métert szeretnénk be TH-zni és ha használtat tudunk szerezni azokat valószínűleg újra kellene hengerelni. Már dolgoznak a professzorok a sziámi ikrek szétválasztásán, úgyhogy az EL9-es az eredeti méretében kerül vissza:-))) A hónap vége felé meg kell beszélnünk majd a részleteket a karbantartásról, szállításról.
Ahogy így utánagondolok, nagyobb mennyiségű TH ívet csak a működő nagyobb bányáknál láttam. (Úrkút, Márkushegy) Egy használaton kívüli, lelakottnak látszó TH hengerlő (és mellette egy TH kengyel felújító) jut eszembe, ami esetleg megvehető, de arra meg talán nincs szükségetek.
Szuper a hibrid viilanymozdony. :) Így kapjuk vissza az EL9-et?? :)))
A Székely könyvet is visszajuttattam a bányához, lehet, hogy csak hétfőtől lesz ott de akkortól biztosan megtalálod a diszpécsereknél. Nagyon köszönöm a könyvet és a türelmed!
Nincs valakinek otthon lezsírozva néhány tucat TH kapuja? :-))) Na jó, az sem baj ha nem zsíros, vagy valahol máshol van és nem a pincében. A lényeg az, hogy szükségünk lenne 50-60 db TH kapuívre a hozzá tartozó lábakkal. Ha valaki tud segíteni szóljon legyenszíves.
Igen köszi a Tóth féle könyv már megvan. Közben nekiálltam a Székely könyv másolásának is. A Scmidt könyvet ma elküldöm a Tamással a jövő héten pedig a másikat is. Köszi!
Természetesen! Ha máskor nem, akkor csütörtökön jön Tatára Tamás (az új főnök) neki odaadom, ha addig nem jutok ki. Vagy nála lesz, de inkább megbeszélem vele, hogy adja oda a diszpécsereknek, ők úgyis folyamatosan ott vannak. Péntektől amikor arra jársz beugorhatsz érte. A fűzött könyvet lemásoltam, a másikat nem tudtam, de keresem hátha valahol rábukkanok:-))) Nagyon köszönöm a türelmed és a segítséged!
Még ne nézzétek a kűlcsínt, csak a megoldásokat:-))) kb 1 hete üzemel az "új" mozdonyunk. Úgy néz ki, hogy megoldódott minden probléma, megemeltük a kocsiszekrényt, áthelyeztük a felfüggesztést, már rugózása is van és nem akad el az alja. Megfordítottuk az ülést így már hátramenetben is vezethető, ablak is került a perforált lemez helyett a hátlapba. A fékek is szuperálnak, nagy munkával de végre üzemképessé tettük. Még egy kis gond van vele, de reméljük az is megoldódik. Teszek fel pár képet róla, ilyen volt ilyen lett alapon de a festést még ne nézzétek:-)))
Ma láttam jónéhányat ebből a típusból, az 580-as nyomtávnál nagyon az alváz mellett vannak a kerekek, nem tűnik úgy, hogy még keskenyebb pályára összébb lehetne "nyomni". Előfordulhat, hogy Pilisszentiván részére készült egy keskenyebb alvázas sorozat?
Bányászati kiállítás Pilisszentivánon, a Tájházban, december 8 és 11 között
(Szabadság út 86)
A kiállításon megtekinthető többek között:
Bányászlámpa gyűjtemény, tablók, szerszámok, bányász kitüntetések, egykor és most képek, bányamodellek, bányász egyenruhák. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
Megközelítés: volánbusszal Budapest és Pilisvörösvár, Piliscsaba felől a Szabadság út 85 számú megállóig.
Bányász Művelődési ház=múzeum, a Borbála-templom pedig fent van a múzeum felett. A kiállítás a múzeum+kocsma+könyvtárépület negyedik, egykori színházként használt helységében lesz.
A lejtakna szerkezetkész, de átadva nem lesz (hivatalosan), ugyanis nincs mivel berendezni (pontosabban egy kevés belevaló dolog van, de azok önállóan nem eléggé látványosak).