Mivel azt olajnyomás vezérli v. mi a szösz, gondolom amíg hideg sűrű az oil addig másképp műxik... Nekem sose fagyott még be a kézifék ezen (se). Talán csak a régi, elkoszolódott bowdenű kocsiknál szokott. Olyanon előfordult. Ha bejutott az út szennye meg a víz a bowdenházba be-be fagyott a 120-as Skoda meg a VW furgon is amivel dolgoztam. Ez utóbbin a zsír dermedt meg mindig nagy hidegben. De kellett rá mert szabadon volt az alváz alatt a mechanikája - karok miegyéb. De beleragadt a kosz is. WD40 megoldotta seperc alatt. Csak mocsok volt mindig aláfeküdni a sáros hóban... :-))))
Van valakinek rádiósmagnója a kocsiban? A miénkben a rádió szépen szól, de a magnó borzasztó. Nincs magas hangszín, halk visszhangos is egy kicsit és olyan, mintha egy bezárt dobozból szólna. Persze több kazettával is próbáltam. Meg lehet ezt csinálni valahogy?
Sejtettem, hogy ha valakinek, akkor neked meglesz ez az info. Ezek szerint akkora hülyeséget nem írtam, vagy mégis, na ennyire nehéz pontosan leolvasni a fordulatszámot. Az is igaz, hogy egy sűrűbb skálázású kijelzőt nehezebben lehetne leolvasni, vagy nagyobb méretben kellene megjeleníteni. Egyike a kompromisszumos megoldásoknak az űrteheneinkben. Azt hiszem vállalható ;-)
Mindegy, az a lényeg, hogy most már tudjuk. Lehet számolgatni.
Mivel ugyanolyan autónk van válaszolnék a fordulatszámos kérdésedre. Szerintem éppen csak egy kicsit lehet túl a 120 a 2500-ön. Gondolom te is láttad, hogy egy újonnan kigyulladó rubrika 200 fordulatot takar. Személyes tapasztalatom szerint a 2600-2800 tartományba 6.ikban 120 környékén lép be, de érdekes, hogy 130-nál sem hagyja el azt. Mellesleg érdekes lenne már találni egy kmh/rpm számító linket mint ami van a többi motorhoz is van, mert ezzel a műszerfal megoldással nem lehet pontosan tudni az adott sebességhez tartozó fordulatszámot. DE, szerintem ha 118-120 környékén haladsz, nagy bajt nem csinálhatsz.
Élvezd amikor csak van rá alkalmad. Nekem 3100 km van már benne és mostanában érzem hogy a motor kezd rugalmasabb lenni. Persze ez ismét elég szubjektív, már arra is gondoltam, hogy mostanra (két hónap) kezdem megszokni az autó menettulajdonságait. Aztán lehet, hogy a két tényező együttesen van jelen. Én már nem tudom. A lényeg, hogy teljen vezetésében sokáig örömöd.
A motor leállításakor az automatika mindig behúzza a rögzítőféket, hacsak külön nem utasítod (gomnyomás+kallantyúhúzás+STOP) arra, hogy ezt ne tegye. Úgy is fogalmazhatnék, hogy a rendszer alapértemlezett működése az, hogy motorleállításnál behúzza a rögzítőféket. Ezt az alapértelmezés szerinti viselkedést nem lehet egyszer és mindekorra megváltoztatni, csak esetileg "fölülbírálni" az említett eljárással. De a legközelebbi motorleállításnál megint be fogja húzni a féket.
Köszönöm, munka után egy kicsit elszórakozom a parkolóban. Bár mint említettem én megvolnék a kézifék nélkül, főleg, hogy jön a tél. Én a motorban jobban bízok, most is beraktam reggel egyesbe. Az általad leírt kézifék kiiktatási művelet után megmarad ezen állapot, vagy a következő indulás után ismét automata üzemmódba kerül? Az 5mp-et az üzemmód váltására értettem, hogy addig kell húzni a kallantyút, legalább is úgy emlékezem, ezt mondták a kereskedésben. A 10km/h pedig a könyvben szerepel.
Megnéztem a linket, de sajnos itt sincs pontos típus megjelölés, a kép pedig nem elég nagy felbontású ahhoz, hogy onnan olvassam le. De azért köszi a linket, van rajta sok érdekes dolog.
Nem kell ezt a rögzítőfék dolgot túlspilázni. Azért hívják AUTOMATA rögzítőfékne, mert nem kell vele foglalkozni. Induláskor hozzá se kell nyúlni se a "kallantyúhoz" sem pedig a gombhoz. Egyszerűen indulj el úgy, mintha nem is lenne a rögzítőfék a világon. Automatikusan ki fog oldani.
Ha a forgami helyzett miatt emelkedőn kell megállni (és nem akarod a lábadat a fékpedálon tartani), csak húzd meg a kallantyút, erre behúz a rögzítőfék. Ellindulásnál (kézifékes elindulás emelkedőn) se kell kallantyúzni és gombozni, egyszerúen csak el kell indulni. Kuplung, egyes, gáz, kuplung fel... a gép megindul... és az automatika mindenféle kézi beavatkozás nélkül szinte azonnal kiengedi a "kéziféket". Nem 5 másodperc múlva és nem 10 km/h-nál. Gyakorlatilag azonnal. Egy dologra célszerű figyelni. Az automatika nem támogatja a gavallérstartot. Kövér gáz és durva kuplung kezelésnél nem eléggé gyorsan old a fék és ezért rántani fog egyet. Finoman elindulva nincs rántás, csak sima, kallantyú- és gombozásmentes elindulás van.
Jól ki van ez találva. Bízz az automaitában. Tökéletesen működik.
Leállítás a rögzítőfék automatikus behúzása nélkül: a gombot nyomva kell tartani miközben a kallantyút kihózod. Miközban a gombot nyomva és a kallantyút kihúzva tartod, megyomod a Start/Stop gombot. A motor leáll, de a fék nem húz be. A kijelzőn figyelmeztetés jelenik meg, hogy nincs behúzva a rögzítőfék és erre sípolás is figyelmeztet. Ennyi.
Néked is nagyon szépen köszönöm a jókívánságokat ;-) A magassága miatt már nekem is eszembe jutott, valószínüleg magasabbra kell majd nyújtózni, de ennyit megér, akkor sem fogom összekarcoltatni ráadásul úgy, hogy még én fizetek érte. Nekünk jelen pillanatban disztárcsa van, szerintem ahhoz megfelel egy mosogatószivacs, természetesen nem "dörzsikés" oldallal ;-)
Nagyon köszönöm a gratulációt, megmondom őszintén egy kicsit "félek" mennyire lesz kosztűrő, a szürke Lagunához képest biztosan többet kell és fogjuk is takarítani, és mosni (szigorúan kézzel) ;-)
Topka: Ma reggel Sopronból jöttem haza, mivel hétfői munkarend miatt dolgoznom kell. Ott ahogyan olvastam, meghúztam a kallantyút és megnyomtam a gombot, szépen kioldott. Mivel időben voltam itthon először hazaléptem. Na itt már nem sikerült ilyen jól az indulás, ki kellett tolatnom két autó közül és gondoltam automata, majd kikapcsol. Megindultam (volna) de jó hogy van fejtámla... Ezután már "rutinból" ;-) ment a kallantyú ki, gomb be, ekkor éreztem, hogy elengedett. Egyébként a könyvben olvastam, hogy fagyveszéj esetén valahogyan ki lehet kapcsolni, hogy magától se húzzon be leállás után sem. Egyébként én a régebbi autóknál sem használtam soha a kéziféket, a jól bevált egyes fokozat ;-) És még azt nem tudom, dombon hogyan lehet ezzel elindulni? Talán ha hétvégén lesz időm, ki szeretném ezeket próbálni, csak úgy lehet megtanulni és kitapasztalni a dolgokat. A könyv olyant is ír, hogy 10km-nél enged ki az automata, a kereskedésben pedig beszéltek valami 5 másodpercról, hogy addig kell húzni a kallantyút, akkor vált üzemmódot vagy mit, a könyvben persze teljesen másképp van minden leírva... :-(
Megkérdezném még, 6-ban a 120 nem sok egy kicsit egy bejáratós autónak, mert ekkor már igencsak a 3000 felé jár a fordulat?
9000CSEválasz | vissza a topikba2005.10.28 22:50:01 (192217)
Felírom VDaNit, mert a budaörsi Tacskó parkolójában záróvonalon, kanyar előtt ill. kanyarban, járdasziget előtt előzött meg engem és az előttem haladó autót. Az ő "tiszteletére" alakult topic találkozóján esett meg.
Én is hadd gratuláljak az új tulajnak! Biztos élvezni fogjátok, ti is meg a gyerkőc is, az enyéim eddig utáltak autózni, de most már hallottam tőlük olyat, hogy mikor megyünk már kocsikázni, mert olyan jó. A bordó szín szerintem is jó választás, nekem bejött, és tényleg elég jól tűri a koszt, mindössze egy árnyalattal lesz mélyebb a bordó, ami addig jól néz ki, amíg valaki az ujjával nem rajzol bele. (De ugyebár mi ezt úgysem várjuk meg...)
Apropó mosás. Böhömke mosásakor, bár nem vagyok egy kis ember, de készülj fel hogy rendesen nyújtózkodni kell a tetejéhez, a privi felnik tisztán tartása pedig legalább annyi időt vesz igénybe, mint az egész autó lecsutakolása. Valaki talált már esetleg olyan célszerszámot, mint pl. a cumisüvegmosó kefe, amivel a réseket is tisztára lehet maszatolni? Mert egyébként kisujjal elég killer a dolog. Egyébként átpödültem a 3100 km-en, továbbra is több mint pozitív az összkép. Szeretjük. Viszont kivánom!
Én is gratulálok a várva várt tehénhez, szerintem jó színt sikerült választani. Ahogy nézegetem a városban a többi tehenet, a bordót inkább a kosztűrő színek közé sorolom.