Keresés

Részletes keresés

Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 1 347646

A levegot a szurobol altalaban flexibiis gumicsoveken keresztul vezetik a szivocso iranyaba, azokat meg lehet probalni elszoritani, vagy siman egy kessel levagni es ott betomkodni a rongyot.

 

Azok a gumicsövek bordázottak, úgyhogy leszoplak a moszkvatéri gomba tetején, ha te össze tudsz szorítani egy olyat kézzel, de egy topiktalira szívesen hozok neked egyet, ha bicskával felvágod nekem úgy, hogy a pólóddal eltömjed, akkor retúrban mélytorkozlak le.

 

Ráadásul a BMW volt az elsők közt aki bevezette a belső motorháztetőt - mert mindent a dizájnért -, úgyhogy előbb hozzá kéne férned a belső burkolat alatt futó csőhöz.

 

De hozok neked egy ilyen autót, szívesen megnézek egy bemutatót, hogy 130-nál felpörög a motor a sztrádán a belsőben, jobbra a kamionsor, te pedig megoldod a problémát 2 percen belül... de már az is elég, ha le tudtál állni és onnan van 2 perced.

Előzmény: Taurus Obscurus (347641)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347645

"A dízeleknél egy szimpla leffentyű elég lenne, ami elzárja a levegő útját megszaladás esetén."

 

Feltalaltad a meleg vizet.

Előzmény: Pomber Béla (347642)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347644

"A kigyulladós BMW dízeleknél a turbó mellől spriccel be a motorolaj, az valóban motorolaj"

 

Mas felporgos dizeleknel is az egyik lehetseges forras a turbo. Ez nem BMW specifikus. De mas is lehetseges.

 

"a leszabályozó mechanizmusok nem működnek ilyenkor, hiszen már elzárta az üzemanyag útját, a villanyt is elvette"

 

Orulok hogy rajottel egy nyilvanvalo dologra.

 

" Itt egy 10.000-es túlpörgés másodperceken belüli törés-szakadás."

 

A dizel nem tud 10ezerrel porogni, ahhoz tul lassu az eges,  de nyilvan szethullik a motor 6-7e fordulatszamon is. es az a jobbik eset. masik az hogy tulhevul es valami kigyullad.

Előzmény: Pomber Béla (347640)
mica-r Creative Commons License 2019.04.10 0 1 347643

Már írtam az előbb, hogy van fojtószelep...

Előzmény: Pomber Béla (347642)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347642

A modern motorok fals üzemanyagot (legyen az motorolaj) kapnak.

 

A dízeleknél egy szimpla leffentyű elég lenne, ami elzárja a levegő útját megszaladás esetén. Vagy egy röpsúlyos, akár törő alkatrész (mint a hasadótárcsa a tartályokon), ami beékeli a szívószelepeket. Hadd törjön a szelepsor, de ne égjen rá az autó az utasokra.

Előzmény: mica-r (347639)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347641

Nem is mondtam hogy elvarhato egy atlag juzertol, az emberek 99%-a siman pingvinezik az auto mellett, aztan ha szerencseje van a motor hamarabb hullik szet a magas fordulatszam miatt mint ahogy kigyulladna.

 

A levego utjat barmivel el lehet zarni, egy poloval is peldaul. A levegot a szurobol altalaban flexibiis gumicsoveken keresztul vezetik a szivocso iranyaba, azokat meg lehet probalni elszoritani, vagy siman egy kessel levagni es ott betomkodni a rongyot.

 

Nyilvan az egesz kockazatos is, serulesveszelyes, senki ne probalkozzon vele otthon.

Előzmény: raider (347638)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347640

A kigyulladós BMW dízeleknél a turbó mellől spriccel be a motorolaj, az valóban motorolaj kérdés és azért nem kellenek hozzá percek, mert korlát nélkül pörög fel, ugyanis a leszabályozó mechanizmusok nem működnek ilyenkor, hiszen már elzárta az üzemanyag útját, a villanyt is elvette, a kész csoda, hogy nem zárta rá az utasokra az ajtót...

 

Maga a motor, az alkatrészei pedig a megengedett terhelés közelében járnak eleve, üzemszerűen is. Itt egy 10.000-es túlpörgés másodperceken belüli törés-szakadás.

Előzmény: Taurus Obscurus (347635)
mica-r Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347639

Ja, értelek. 

De az ilyen motorok már nagyon kihalófélben vannak. A modernebb motorokkal ugyanúgy előfordul!

Előzmény: Pomber Béla (347634)
raider Creative Commons License 2019.04.10 0 1 347638

Amit felvetsz, az nem járható út szerintem. Nekem is automataváltós dízelem van, és élénken foglalkoztatja a fantáziámat, hogy mit csinálnék ilyen helyzetben. 

Átlagfelhasználó esetén szerintem nem elvárható, hogy tudja, hol zárja el a beszívott levegő útját. Max. a légszűrőházat ismeri, de annak a beömlője legtöbb esetben a lökhárító mögé/alá van kivezetve.

Másik kérdés, hogy mivel zárja el, legyen nála mindig kéznél valamilyen sablon, amit be tud illeszteni a besdzívott levegő útjába valahová? Továbbá nem biztos, hogy akár én is vállalkoznék erre, amikor kb. 5-6e RPM-mel akar éppen szétesni mellettem a motor, hogy elkezdek a motortérben szerelgetni.

Előzmény: Taurus Obscurus (347619)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347637

szerintem meg egyszeruen nem erted amit irok. Olvass vissza, mikor mit milyen felvetesre irtam, ne pedig a kontextusbol ragadj ki felmondatokat.

Előzmény: Auralianus (347633)
manta-z Creative Commons License 2019.04.10 0 1 347636

A reputáció meg le van szarva látszik a műszaki látásmód :))))

Előzmény: GPS (347608)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347635

"Kurvásul nem motorolajról van szó"

 

De, a megszalado dizeleknel kurvasul a motorolajrol van szo. Alapveto dolgokat nem tudsz.

 

"De mindenesetre 30-60 másodpercen belül már lángolt az autó."

 

Eros tulzas. Allo helyzetben percekig kell porogni hogy kigyulladjon.

Előzmény: Pomber Béla (347632)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347634

"mechanikus dízel" nem tudom mit jelent,

 

Mechanikus adagoló.

Ugye a probléma gyökere az, hogy a dízelben nincs fojtás a beömlő levegőre.

Előzmény: mica-r (347631)
Auralianus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347633

Figyi... ezt engedd el... pláne miután leosztottad az észt a minőségellenőrzésről...

 

... egyrészt csak mélyebbre ásod magad, másrészt meg garantáltan valótlanságot/butaságot állítasz VALAHOL, ha 8 hozzászóláson belül önmagadra cáfolsz rá...

 

... a "hibás töltet" milliószámra hogy kerülhet beépítésre? Ha eleve hibás volt akkor NEM kerülhet be... ha változtattak a specifikációkon, akkor SEM kerülhet be

komoly minőségellenőrzési hiányosságok nélkül...

 

... de ezt tudod te is, meg mindenki más is, aki járt már tömeggyártás közelében. 

 

Azon kifejezetten és erőteljesen csodálkozom, hogy ZOH kartács még nem dörgölt némi sót a sebeidbe a tesztelgetés kapcsán... 

Előzmény: Taurus Obscurus (347630)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347632

Mivan? A motorolaj felkapasa a mukodes resze?

 

Baszki... küldök neked Gabikán keresztül egy alapfokú dízelmotor működési könyvet, hogy megértsd!

Kurvásul nem motorolajról van szó, hanem maga a dízel túlpörgős. Alapjáraton meg lefulladni akar. Nézz utána az alapjárati szabályozóknak valami "Diesel for dummies" könyvben.

 

 

A fenet. A motor nem gyullad ki azonnal, tobb perced is van a dologra. Ezert kell tanulmanyozni a motorteret nyugodt korulmenyek kozott, hogy ha beut a ménkü, akkor tudd hogy mi a dolgod.

 

Nincs.

Mindegyik ilyen esetnél felbőgött a motor, jellemzően sztrádán, sok-sok másodperc ameddig valahogy leáll, a füst már dőlt és épp hogy ki tudták menekíteni a családot. A motortérben forró minden, de ha nem az lenne, akkor sincs egyszerű hozzáférésed a levegő beömlőkhöz!

 

De mindenesetre 30-60 másodpercen belül már lángolt az autó.

Előzmény: Taurus Obscurus (347628)
mica-r Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347631

"mechanikus dízel" nem tudom mit jelent, de nyilván a dízel kvázi fojtatlan működési elvéből fakadóan lehet probléma. Pedig van minden modern dízelmotoron fojtószelep! Elvileg annak az az egyik feladata, hogy leállításkor elzárja a levegőt.

Egyébként az autótulajdonosok nagy részének semmi műszaki tudása nincs egy ilyen probléma gyors elhárításához, nem is várható el.

Előzmény: Pomber Béla (347625)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347630

Nem az a gond hogy nem nyilik ki a legzsak, hanem az hogy a hibas toltet miatt oregedesi jelensegek lepnek fel, es egy ido utan a legzsak magatol is kinyilhat, ill. a toltet sokkal nagyobbat robban mint kellene.

Előzmény: Pomber Béla (347626)
GPS Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347629

 

a Takatas temaban en is erintett voltam (Honda visszahivasi akcio, kellett vinnem a verdat), de azert ilyen hisztit nem vertem le miatta

 

Ha egy hozzátartozód hagyta volna ott a fogát egy ütközés során - mert nem nyílt ki a tróger utasoldali légzsák - te sem fogtad volna fel ilyen humorosan a dolgot.

 

Garantálom.

.

Előzmény: Törölt nick (347616)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347628

"ez a mechanikus dízeleknél a működés része, fícsör és nem bug"

 

Mivan? A motorolaj felkapasa a mukodes resze?

 

Ittal, Belam?

 

"van rá kb. 20 másodperced"

 

A fenet. A motor nem gyullad ki azonnal, tobb perced is van a dologra. Ezert kell tanulmanyozni a motorteret nyugodt korulmenyek kozott, hogy ha beut a ménkü, akkor tudd hogy mi a dolgod.

Előzmény: Pomber Béla (347625)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347627

Dehogy.

Előzmény: manta-z (347624)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 1 347626

egyebkent meg a gyartok folyamatosan vegeznek kulonfele komponensteszteket is, es megsem tunt fel nekik a dolog.

 

Akkor csak papírozták a teszteket. Százezres nagyságrendről van szó, ott ki kellett volna buknia. Nem beszélve az első, ki nem nyílt légzsák után azonnal vizsgálat kellett volna.

Előzmény: Taurus Obscurus (347622)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347625

Megint rossz hirem van: MINDEN tulporgos dizelben ez a tulporges oka. A motor valahogy felkapja az olajat, es azzal megy.

 

Ne kamuzz!

 

Nem valahogy, hanem ez a mechanikus dízeleknél a működés része, fícsör és nem bug, ezért vannak a szabályozók benne alacsony és magas fordulatra! A dízelnek sajátsága, hogyha megvan a fordulata, akkor túl akar pörögni terheletlenül.

 

Dehogynem. El kell zarni a levego utjat a motortol. Ehhez persze tudni kell hogy hol tudsz a rendszerbe beavatkozni.

 

És még te fikázod az autószerelőket... van rá kb. 20 másodperced, a füstölő motorháztetőt nem tudod olyan gyorsan kinyitni, ott pedig vége a dalnak, mert a levegő beömlőhoz sem férsz hozzá. Te még leragadtál a Zsiguliknál...

Előzmény: Taurus Obscurus (347619)
manta-z Creative Commons License 2019.04.10 0 1 347624

"Nyilvan semmilyen belso infot nem osztok meg, de azert van mogottem nehany ev tapasztalat ahhoz hogy fel tudjam merni: mi hogyan mukodik, es mi realis meghibasodasi szcenario es mi nem az."

 

Egy képzett autószerelőnek, lehet több van. 

Előzmény: Taurus Obscurus (347583)
ElitLangelme Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347623

Téged szeret, mindenki mást elküldött volna ezért a hsz-ért. 

 

mi szerelmunk nickek ezrein nyulik at vegtelen mint az ido, ter es a leego bmwk listaja :)

Előzmény: kobab (347596)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347622

Azert irtam, mert ahhoz hogy egy ilyen gondot kiszurj, az osszes legzsakot el kellene durrantani, maskepp nem veszed eszre hogy a Takata egy ido utan hibas toltetet rak a gyujtopatronba.

 

egyebkent meg a gyartok folyamatosan vegeznek kulonfele komponensteszteket is, es megsem tunt fel nekik a dolog.

Előzmény: GPS (347620)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347621

Leirtam lentebb mi a problema oka. A TC cikkben leirt meghibasodasi mechanizmus hulyeseg. Az AGR huto nem kormolodik el attol sokkal gyorsabban hogy atvezetik rajta a hideg kipufogogazt is. Masreszt az AGR huto tervezesenel szamolnak a kormolodassal. A huto pedig nem reped el amiatt mert kormos, miert tenne?

Előzmény: Pomber Béla (347617)
GPS Creative Commons License 2019.04.10 0 1 347620

 

Tenyleg te akarsz nekem minosegbiztositasrol magyarazni?

 

Hát akkor mijafaszért mondsz olyan marhaságokat, hogy "a gyár nem pukkanthatott ki minden egyes légzsákot, hogy lássa jó-e".

 

Főleg egy EU-n kívűli gyártó esetében, nem kellett volna megelégedni a gyártói műbizonylattal - hanem (ahogy sok más termék esetében) saját, vagy független (pl. TÜV) vizsgálatnak kellett volna alávetni.

 

Én láttam hogy megy ez, mert személyesen importáltam oxigénpalackokat - és bizony saját pénzen kellett kifizessem a bizottság útját a gyártóhoz, ahol bizony találtak is faszságokat (pl. csak a 8 méteres nyers-csövek végébe volt csak beütve azonosító - a feldarabolt  darabokba már nem. Hogy csak egyet említsek)

 

Nem is kaptam meg rá első körben az OK-t, pedig egy valag pénzt elbasztam velük - utána még egyszer, miután a gyár kijavította a hibákat.

Tehát nem csak a terméket ellenőrizték, hanem a gyártást is.

 

Jaa és 12 darab palackot is bekértek, amit ők jelöltek ki a gyártó raktárában - méghozzá különböző hónapokban gyártottakat.

Ne tudd meg mit jelentett ez nekem mintaként, nulla értékkel beimportálni - de muszáj volt.

 

Kb. így képzeltem volna a Takata szarjait is.

.

Előzmény: Taurus Obscurus (347610)
Taurus Obscurus Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347619

"A dízeltúlpörgős kigyulladós BMW-knél pedig a probléma gyökere az, hogy kontrollálatlan olaj kerül az égéstérbe"

 

Megint rossz hirem van: MINDEN tulporgos dizelben ez a tulporges oka. A motor valahogy felkapja az olajat, es azzal megy.

 

"ott semmi nem segít"

 

Dehogynem. El kell zarni a levego utjat a motortol. Ehhez persze tudni kell hogy hol tudsz a rendszerbe beavatkozni.

 

"a probléma gyökere valójában ugyanaz mint a mostaninál"

 

LOL. Lovesed sincs.

Előzmény: Pomber Béla (347615)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 0 347618

Ha dizeled van akkor kifejezetten ajanlatos tudni hogyan kell ezeket leallitani.

 

 

Mesélj kérlek, egy automata váltós autónál hogy állítod le, amikor az elektronika nem ad neki üzemanyagot már, egy átszakadt hely viszont igen, de nincs kötött kapcsolat a kerék és a főtengely közt, mert automata???

Előzmény: Taurus Obscurus (347611)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.04.10 0 1 347617

Írtad a szart. Ködösítesz.

Előzmény: Taurus Obscurus (347614)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!