Sziasztok!
Nekem 225/50/R17 Michelin Pilot Primacy gumim van (ez lesz a második szezonja). Előtte 215/55/R17 Pirelli P7 volt fent, de azok konkrétan széthasadtak a gumi belső falán (mintha szikével végig lettek volna vágva) meg már öregek is voltak.
Egyrészt a megnövekedett szélesség, másrészt az új gumi nyilvánvaló jobb tapadás miatt a következőket tapasztaltam:
- minimum 0,5 liter többletfogyasztás.
- érezhetően visszafogja az autót, érezhetően veszít a dinamikájából/gyorsulásból (2.0 benzines)
- a jó hír, hogy korábbi gumikkal ellentétben ezt jó minőségű és száraz aszfalton még egyes fokozatban sem tudom elforgatni. Nyilván a fékezés is sokkal hatékonyabb ezekkel a gumikkal
Ez a gumiméret egyébként 11 mm-vel kisebb átmérőt ad mint a gyári 215/55/R17. Azaz kb fél centivel kerül közelebb az autó az aszfalthoz. Szépen fekszi az utat, de még nem annyira fennakadós mint pl a 205/60/R16 téli mérettel (-25mm), amitől már a hajam is égnek áll...
A kilométerórával kapcsolatban pedig csak annyi, hogy ha szofveresen át van állítva a gumiméret 205/60/R16-re, akkor a 225/50/R17 gumival a végeredmény mindössze 1 km/óra eltérés a mutatott és a valós (GPS) sebesség között (mutató továbbra is siet, de csak 1 km/h-val mutat többet a valósnál.
Azért visszautalva a fogyasztás növekedésre és a dinamika vesztésre, valamelyest nyilván az is "ront" a helyzeten, hogy az autó effektive 3-4 km/h-val gyorsabban megy ua. óra szerint mutatott sebesség mellett...
Ja, és ha valakinek ÚJ gumi kell, abban tudok segíteni. Nem üzleti jelleggel, csupán információval...
HZ