levelezgettem a totalcar szerkesztoivel, hogy szivesen megosztanek nemi bennem felgyulemlett informaciot az olvasoikkal, ok erre pozitivan reagaltak, jelenleg folyamatban az egyeztetes, hogy a felmerult otleteim kozul milyen cikket vagy cikkeket es milyen sorrendben latnanak szivesen :) eloszor valszeg egy rx7 tortenelmi cikk jon :)
Hogy működik a Wankel motor? Hallottam már ezt-azt, meg némi elképzelésem is van, de ez elég kevés. Lehet erről olvasni valamit? Létezik a témával foglalkozó magyar oldal is?
Eltuntek, ja. En viszont nagyon halas vagyok ezert a topikert, mert ez nyugtatott meg az rx7 vasarlas teren.
Mindig tetszettek, de nem mertem volna bevallalni, mert nem ismertem a Wankel motort. De itt megnyugodtam, es tudom mar biztosan milyen kocsit veszek, amint letudom a tartozasaimat...
Speciel a kompressziót még nem mérettem be, csak egy motorbeméretést csináltattam. (Hasonló vizsgálatok mint egy zöldkártyánál, csak részletesebb és aztán a dolgok részletes elmagyarázása), és ott azt mondta a szerelőm, hogy az olajat nem égeti el az autó.
Én a kompressziónál jobban tartok, attól mi van, ha megadja magát valami az automata váltóban. Mert egy 5 sebességes Micsu Lancer váltó javítása is már kétszer 6 jegyű volt...akkor az automata+usa széria+ritka...cseppet húzós lehet.
jah, erre meg szamold ra, amit majd csak kesobb veszel eszre, apro esztetikai hibak :) (a lambda szonda eleg draga mulatsag amugy) mar ha tenyleg makulatlanra akarod :) nekem az rx7-en el volt torve egy kb 5x5 cm-es muanyagdarab a bal ablakemelonel, 6700ft-ert hozattam amerikabol. szinten el van repedve egy fedel, ami csak a dobozaval egyutt rendelheto 47000(!!) forintert. serult egy helyen a borozes, ha megrendelem, csak az egesz ulestamlat lehet, 270000. mondjuk beszeltem egy borfestovel, aki garanciaval megfesti es bevallalja, hogy nem kopik, plussz a karpitos, meglesz 20k-bol :) szal az, hogy mennyibe fog meg kerulni neked, az elsosorban az igenyessegedtol fugg :)
Én miskolci vagyok. :( Ma átnézettem az autót egy szerelővel, aki a család barátja régóta. Ő elmondta, hogy valami nem ok a labda szondával, vagy akatalizátorral, mert túl sok a CO kibocsájtás. El van szakdva 2 gumiharang, és hidrotőke....
Úgy egy 100-asre tehető a makulátlanságra való varázsolás.
ez eleg nehez ugy. en egy teljes napot adtam a szerelomnek az atnezesre (de ugye egy wankel mas, mint egy otto motor, az rx7 pedig meg azokbol is a "rosszabbik fajta" :) ha gondolod szivesen megadom a telefonszamat, kint lakik a varos szelen, de egy kis autozast meger egy autovasarlas. a kollega amerikaba szakadt hazank fia, aki ugy 5-6 eve telepult haza. kint mindenfele szervizelessel es autorestauralassal foglalkozott, talan erdemes vele beszelned. azon kevesek koze tartozik, aki mar latott az enyem elott is rx7-est.
Én attól félek hogy ha hipp hopp belevégom azt az 1000 kilométert akkor még mennyi, és milyen hibák fognak előjönni.
Mert elég kemény pénzekbe kerül hozzá, minden utolsó csavar is. Nekem most egy w123as mercim van. Azt hiszem nem kell részleteznem mennyit költök alkatrészre. Ha véletlenül a sinen hagyom, és átmegy rajta a vonat, akkor is 2 bic mac menü árából ismét makulátlan :))))
valoszinuleg sok alkatresz csereszabatos, de ha rendelsz valamit, azt alvazszam alapjan tudjak megrendelni es nekem elhiheted, hogy az alkatreszek jo resze alvazszamfuggo (vin-nek hivjak amerikai barataink, vehicle identification number). nemtudom, hogy hany ilyen autot lattak mar, ilyen ugyben rossz a tapasztalat, de teny, hogy rx7-bol valszeg kevesebb van, mint mx6-bol :) persze lehet, hogy sok alkatresz "jo bele" az europai 626-bol is, ezt ok nyilvan jobban tudjak :)
ugy vartam ra 6 honapot, hogy annyiert, amennyiert arultak nem akartam megvenni, amennyit en ajanlottam annyiert meg nem adtak. (megkerdeztem egy biztositot, hogy adott parameterekkel mennyit er az rx7, ez nekik benne van egy konyvecskeben) en elkezdtem mas utan nezelodni, de nem talaltam meg az igazit (nagyon tetszett egy napsarga fiat coupe 2.0 20v, 1.5 eves, de nem tetszett a gazdaja, igy nem vettem meg)aztan egyszercsak megkeresett a gazdaja, hogy esetleg kothetnenk uzletet (eredetileg egy kereskedonel allt), o mar odaadta annyiert, amennyit en akartam adni erte. ez kb. 6 honapba kerult :) (es ezalatt elment a nyar, szal kb 1000 km-t mentem vele, miota megvettem :))
apropo, a vin alapjan kaphatsz pontos informaciokat (mikor gyartottak, milyen szinben, hol lett szervizelve, reszt vett-e a kotelezo visszahivasokon stb.) az autorol, ha irsz egy emailt a mazda north amerika-nak. ha pl. nem vett reszt minden visszahivason, akkor jo ha tudod, hogy ingyen ervenyesitheted az ilyen alkatreszcsereket, akar magyarorszagon is (mondjuk eloszor hulyen neznek rad es megprobalnak majd elhajtani, de keresztul lehet vinni :). hozza kell tegyem, az eddig egyik legkellemesebb markaszerviz, amiben jartam az a mirai volt.
a calibrabol amelyik turbos az 4x4-es is. a turbos a legerosebb verzioja. mas kerdes, hogy neves nemet tuningcegek igen kellemes programokat ajanlanak hozza, amivel akar 300 bhp korulire lehet hozni a gepet.
az mx6 tenyleg ritkabb auto, de egy dologra keszulj fel, mivel a vin-je jm-el kezdodik (amerikai) ezert az osszes alkatreszt csak filmrol tudjak rendelni hozza, arrol nem is beszelve, hogy kb 10 szazalekkal dragabban (hogy miert, ne kerdezd, en a mazda miraihoz jarok, ott ez van) es kb. ketszer hosszabb szallitasi hataridovel. hozza kell tennem, hogy egy jo allapotu autot jo aron talalni nagyon nehez, de pont ezert mondtam, hogy inkabb szanj ra nehany honapot (en kb. 6 honapot vartam az rx7-re, mire az enyem lett), de jard korbe a piacot, akkor nem fogod ugy erezni, hogy rosszul valasztottal :)
en azt mondom, hogy ha egyszeru csaladi autonak kell, akkor vedd meg nyugodtan, de hamar ra fogsz jonni, hogy a gyorsulas nem itt kezdodik :) esetleg nezz meg korbe, szerintem jobban jarnal egy 2.5 v6-tal, az 164 lovas, ha jol remlik 7.9-es 0-100-zal. no es belefer a gyerekules ;) a lenyeg, hogy semmikeppen ne hamarkodd el, mert egy autot nem fel evre veszel (normalis esetben) es ha nem vagy vele maradektalanul elegedett, akkor elobb utobb el fogod adni, azzal pedig altalaban nem jarsz jol :) (ha csak az atiratasi koltsegeket tekintem, mar az is eleg sok :)
ha nem ragaszkodsz az mx6-hoz, akkor nezz meg egy fiat coupe-t, a 2.0 16v turbo (190 bhp) es 2.0 20v turbo+ (210 bhp) igen finom jargany, en joparban ultem (majdnem azt vettem rx7 helyett, amikor ketsegesse valt az rx7-esem ugye), kellemes, minden szempontbol, ha nem zavar az elso kerek hajtas. ha nem akarsz sok penzt kiadni egy viszonylag megbizhato gepert, akkor nezd meg a calibrakat (mivel nem gyartjak mar, eleg olcso). itt mindenkeppen erdemes jol korulnezni, eleg sok a lehasznalt darab. ebbol is van 2.0 turbo (204 bhp), raadasul 4x4 es 2.5 v6 (170 bhp)
nah utananeztem. tenyleg importaltak amerikaba a 2.0 16v-t. az amcsi valtozat csak 125 lovas (ez normalis a mas szabalyozasok miatt), 9:1 kompresszio, manualis valtoval 10.2, automataval 12.5 a 0-100.