Köszönöm, ezzel pikk-pakk ment! A másik alkalmazás is egyszerű, ha vkinek Garminja van, de nekem a Polar gpx-fájlokat gyárt, azt előbb még konvertálnom kellett volna. Ezt el is teszem a könyvjelzők közé.
Bocs, de ezt ki kell igazítanom. Nincs 18,5 fok, 18 fok van a horizont alatt. Ezen a magasságon már nincs refrakció, és értelme sincs beszélni róla, mert a nem létező fény nem törik. +18 fokon sincs, mert elenyészik. A fél fok a horizonton játszik.
Ja, nem, szabadtérinél 500! Akkor a Pálvölgyibe nem mennénk csak be! Vigyázzatok magatokra, mossatok sokat kezet, arcotokhoz, szátokhoz anélkül nem nyúlni! Másokéhoz sem...
Meghallgatva a mai kormányinfót: a jelenlegi helyzet miatt remélem, hogy a legközelebbi telehódazáson nem leszünk 100-an, mert akkor le kellene fújnom.
(Nem teszek szmájlit, mert ilyennel nem viccelünk.)
50 év körül a Teleholdas időpontja plusz-mínusz egy-két nappal még simán elfogadható :), egyébként meg hétfőn nincs is nyitva a Pálvölgyi, tehát a hétfőre eső telehold eseményeket az MCSE honlapján is időeltolva kellene feltüntetni. Ezzel kapcsolatban lehet hogy össze is hívok egy operatív tanácsot.
Megnéztem. Ehhez .fit-formátumba kellene elmenteni az adatokat? Mert a gpx-fájlokat nem fogadja el. Hogyan lehet gpx-ből fit-et készíteni? Elég csak átnevezni?
Az előtte edzés-jellegűnek tervezett bringázásból nem sok lett, így amikor a Batthyányin láttam, hogy egyedül leszek, beterveztem a HHH után még egy Kapy-Szépjuhászné-János-hegyet hazafelé. Amúgy is a kőnehéz, agyváltós Meridával mentem (mert arra több lámpát lehet felrakni :-) ), így eleve nagyobb lett az edzés-faktor is.
A Batyira 19:10-re értem, nem jött senki 19:15-ig, így saját tempóban mehettem. Lefelé a Fenyőgyöngye és a Pálvölgyi között láttam felfelé jönni vki, nem tudom, innen volt-e.
Akadt némi technikai problémám, a Polar elvesztette a jelet a FGy-nél, újra kellett indítani, a két hátsó lámpából az egyik még az elején lemerült, a fejlámpám be sem kapcsolt, az erősebb első lámpát is takarékosan kellett futtatni, mert már narancssárgán világított a visszajelzője, de végül mindet túléltem.
Ti milyen programot használtok útvonalfájlok összevarrására?
Igen, mindig van. :) A fekete fékkarra szórtam egy kis fekete festéket, hogy ne irritálja az ujjaimat a „gyári” sérülés. A többi nagyjából nem érdekel.
Találkozó: Batthyány tér Duna felőli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Visszaúton Pálvölgyi-barlangnál opcionális büfézés, üdítő, miazmás.
Kötelező kiegészítők:lámpaelőre, hátra!!
Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi
Szervező: esetleges, alapjáraton Pinyo(?)
194. Sijófoki Telihold Túra
Hely: Siófok
Dátum: 2020. március 9. (hétfő)
Időpont: 19:00
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak, első-hátsó lámpa, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, meleg tea, stb.
Egy esetben meg van engedve egyébként hátramenetben rövid ideig az akadályozás, úttest szélére vagy várakozó helyre való beálláskor. Pontosan azért, hogy minél többször lehetőleg orral tudjanak kiállni utána. Ezt meg régen mind a Kresz tanfolyamon, mind a biztonságos üzemeltetés résznél hangsúlyozták, lehetőség szerint tolatva érdemes parkolni.
33. § (1) Járművel megfordulni, illetőleg hátramenetet végezni csak úgy szabad, hogy az a többi jármű és az úttesten haladó gyalogosok közlekedését ne akadályozza.
Azt, hogy nem szabad akadályozni, sehogy sem lehet úgy értelmezni, hogy indokoltan mégis szabad. Magyarázhatod ezt a rendőrnek vagy a bírónak, de nem fogja érdekelni. Amit te idézel, az az általános közlekedési magatartásról szól, mi az, amit sosem szabad, illetve mi az, amit indokolatlanul sosem szabad. Adott helyzetben ezt konkrétabb szabályok pontosítják, szigorítják.
A veszélyeztetés általános tilalma nincs pontosítva sosem, nem véletlenül nem az előtt van az indokolatlan szó, de az indokolt akadályozás és a zavarás bizonyos esetben megengedett, bizonyos esetekben meg nem. Ezt kb. az első két órán mondják el a tanfolyamon.
Ebben a konkrét esetben a veszélyeztetés nem megengedett (sosem az). Az indokolt zavarás megengedett, az indokolatlan nem. És nem megengedett sem az indokolt, sem az indokolatlan akadályozás.
Nem nagyon látom értelmét, hogy ezt tovább magyarázzam.